شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

مراحل تزریق بوتاکس خط خنده

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

دو نوع خط لبخند وجود دارد که عبارت از خطوط نازولابیال و خطوط پریورال هستند. خطوط نازولابیال، مواردی هستند که از بینی به گوشه های دهان امتداد پیدا می کنند و علت ایجاد آنها خندیدن، لبخند زدن و حتی صحبت کردن در طول سال های طولانی است. خطوط پریورال چین و چروک هایی هستند که بر روی لب بالا ایجاد می شوند و علت ایجاد آنها پف کردن لب ها یا سیگار کشیدن است. در هر دو حالت، چین و چروک های پوست با حرکت های دهان هماهنگ می شوند و در نهایت این خطوط دائمی می گردند.

آنچه در این مطلب میخوانید

چه افرادی بیشتر در معرض ایجاد خطوط لبخند هستند؟

با بالا رفتن سن، شما متوجه می شوید که چین و چروک بر روی نواحی مختلف صورت شما همچون پیشانی، زیر چشم ها، بین ابروها و اطراف دهان تشکیل می شود. هر چند این مشکل با گذشت زمان برای همه افراد ایجاد می شود، اما زنان بیشتر از مردان مستعد ایجاد چین و چروک اطراف دهان هستند، زیرا ساختار پوست آنها در این ناحیه از بدن متفاوت از ساختار پوست مردان است. مشابه اکثر انواع چین و چروک ها، خطوط لبخند نیز در نتیجه بالا رفتن سن، مسائل ژنتیکی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سیگار کشیدن ایجاد می شوند. برای مثال، اگر شما به پدر، مادر، یا نیاکان خود نگاه کنید و همه آنها دچار خطوط لبخند شده باشند، احتمال ایجاد این مشکل برای شما بطور مشخص افزایش پیدا می کند. فاکتورهای ثانویه دیگر که می تواند بر ایجاد خطوط لبخند تاثیر داشته باشند شامل از دست دادن کلاژن و الاستین پوست (مواد اولیه ساخت پوست) و نیز تغییرات وزنی است.

درمان خط خنده

زومین XEOMIN داروی تنظیم اعصاب است که برای آرامش ماهیچه ها صورت استفاده می شود.انقباض ماهیچه ها باعث ایجاد چروک روی پوست می شود که علت این چروک ها حالت هایی است که شما هنگام عصبانیت و یا تعجب به چهره خود می دهید مثلا ابروهای خود رابه هم نزدیک می کنید .بوسیله داروی اعصاب اگزومینXEOMIN که برای آرامش ماهیچه ها به کارمی رود وباعث جلوگیری از حالت دادن به چهره می شود ماهیچه ها راحت می شوند و شما نمی توانید هیچ حالتی به چهره خود بدهید و اثر بوتاکس بر روی خط خنده چندین ماه باقی خواهد ماند .

تزریق بوتاکس واگزومین نئوروتاکسین neurotoxin روی قسمت های از پوست که داری خطوط وچین وچروک است انجام میشود تا خط خنده و اخم که براثر اخم کردن ویاخنده بوجود آمده است را از بین ببرد.نتایج این درمان ها بسیار تعجب انگیز می باشد.دای اسپرتDysport هم براساس تقاضا در دسترس افراد میباشد. بوتاکس واگزومین نئروتاکسین برای درمان میگرن وجلوگیری ازابتلا به میگرن موثراست.

با تزریق بوتاکس خط خنده ماهیچه های صورت در آن محل بی حرکت می شود و از انقباض ماهیچه های صورت جلوگیری می کند و این تزریق فقط درماهیچه هایی که خطوط ایجادشده انجام میشود. خط اخم بین ابروها ،خطوط زیرچشم وخطوط روی پیشانی بوسیله تزریق بوتاکس و ژل کاملا ازبین میروند. تزریق ژل و بوتاکس خط خنده و اخم یک هنر است. واینکه یک چهره تاچه مقدار به این مواد نیازدارد یک استراتژی خاص دارد که تزریق آن به اندازه باشد نه کمترو نه بیشتر. وقتی شما می خندید،اخم می کنید ،هاج و واج نگاه می کنید ماهیچه های صورت شما منقبض می شود .

با گذشت زمان ،این انقباضات بر روی پوست شما چین و چروک عمیقی وخطوطی به جای می گذارند.مخصوصا اطراف چشم و دهان و بین ابروها وروی پیشانی این خطوط بیشتر است .این خطوط چهره شما را پیر،خسته ،غمگین وعصبانی به نظر می رساند.درمان زیبایی بوتاکس نه تنها می تواند از شدیدتر شدن این خطوط در طول حرکت طبیعی صورت جلوگیری کند بلکه می تواند نشانه های پیری را از روی چهره شما محوکند و شما را جوان تر از قبل نشان دهد. تزریق سریع ،قابل اطمینان و در از بین بردن و رفع خط خنده و اخم موثر می باشد خطوط و چین و چروک های صورت را حدود شش ماه یا بالاتر بدون هیچ جراحی و فاصله زمانی و با ناراحتی کم از بین می برد.

بوسیله تزریق های کوچک پشت سرهم بوتاکس چهره شما جوان تر به نظر می رسد و خطوط زیر چشم بین ابروها و خطوط افقی روی پیشانی شما وخطوط اطراف دهان و روی گردن را ازبین می برد. اگرچه تزریق نیاز به جراحی ندارد اما انتخاب یک متخصص باتجربه برای انجام این کار و از بین بردن خط خنده بسیار مهم می باشد. بیمار باید قبل از انجام تزریق با دکترخود صحبت های لازم را انجام دهد تا دکتر از اینکه بیمار چه انتظاراتی دارد آگاهی پیدا کند و چگونه می تواند مشکل بیمار را حل کند تا بعد از تزریق به نتیجه دلخواه خود دست پیداکند و چهره اش جوان تر به نظر برسد.

بوتاکس ، از بخش هایی که برای صاف کردن چروک های صورت ساخته شده تشکیل شده است و توسط متخصصین تعلیم دیده مدیریت میشود . درمان ها ماهیچه های صورت را که باعث چین و چروک در صورت شده اند آرام میکند . ژل و بوتاکس خطوط روی صورت را که شما را خسته تر و عصبانی تر نمایان میسازد را برطرف میکند و همچنین در از بین بردن خط خنده موثر است.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس خط خنده

قبل از انجام بوتاکس خط خنده، به فرد یک جلسه نوبت مشاوره داده می شود تا هم متخصص ماهیچه های صورت مخاطب را مورد بررسی قرار داده و هم اینکه بیمار از نحوه انجام این کار و جواب سوالات خود مطلع شود. با این روش بیمار بهتر در مورد روش کار آشنا می شود.

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس خط خنده

از جمله مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس خط خنده می توان به عدم استفاده از نوشیدنی های کافئین دار اشاره کرد. طبق توصیه پزشکان متخصص بوتاکس بهتر است قبل از تزریق بوتاکس برای ماندگاری بیشتر اثر تزریق بوتاکس 24 ساعت قبل از انجام تزریق از خوردن نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.

مدت زمان تزریق بوتاکس خط خنده

مدت زمان تزریق بوتاکس بین 10 تا 15 دقیقه می باشد. اما متخصص حدود یک ساعت وقت را برای فرد در نظر گرفته تا در صورت نیاز به مشاوره، این وقت در اختیار مشتری قرار بگیرد.

تزریق بوتاکس خط خنده

جهت تزریق بوتاکس خط خنده احتیاجی به بی حسی نیست و متخصص قسمت مورد نظر را با کرم بی حسی یا کمپرس آب سرد بی حس می کند. و تزریق بوتاکس در ماهیچه هایی که عامل تشکیل این خطوط هستند، انجام می شود. تزریق بوتاکس حدودا 15 دقیقه زمان می برد.

محل تزریق بوتاکس خط خنده

محل تزریق بوتاکس خط خنده بر روی ماهیچه هایی که خطوط خط خنده ایجاد شده اند تزریق می شود تا ماهیچه های آن ناحیه بی حرکت شوند. زمانی که ماهیچه ها دیگر فعالیتی نداشته باشند ایجاد خط خنده در اطراف دهان نمی کنند. همانطور که می دانید با گذشت زمان و افزایش سن میزان کلاژن تولید شده توسط بدن کم و کم تر می شود، کلاژن ماده ای است که پوست را جوان نگه می دارد و زمانی که میزان تولید آن کم شود کم کم صورت و پوست دچار چین و چروک می شود. همین امر باعث ایجاد خط خنده نیز می شود.

مراحل تزریق بوتاکس خط خنده

برای تزریق بوتاکس خط خنده، ابتدا پوست را ضدعفونی کرده، سپس با کمپرس آب سرد و یا کرم های بی حسی، بی حس می کنند. در مرحله بعدی مواد بوتاکس را با استفاده از سوزن در ماهیچه هایی که عامل بوجود آمدن این خطوط هستند تزریق می کنند.

مراقبت پس از تزریق بوتاکس خط خنده

پس از تزریق بوتاکس خط خنده حدودا تا 5 ساعت بعد از آن از لمس کردن و یا آرایش ناحیه تزریق شده خودداری نمایید. و تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب توصیه نمی شود. و استفاده از داروها و کرم های تجویز شده توسط پزشک جهت ماندگاری بوتاکس توصیه می شود.

ماندگاری بوتاکس خط خنده

مدت زمان ماندگاری بوتاکس خط خنده با توجه به نوع پوست و رعایت توصیه های پزشک متخصص بین 6 تا 12 ماه متغیر می باشد. پس از تزریق بوتاکس تا 24 ساعت از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کرده وبرای ماندگاری بیشتر بوتاکس استفاده از کرم و داروهای تجویز شده توسط پزشک الزامی می باشد.

کوچینگ سلامت سوشانس، یکی از مراکز مدرن و پیشرفته در اصفهان است که با ارائه خدمات کاهش وزن و لاغری از جمله تجویز رژیم غذایی کتوژنیک در خدمت مراجعین گرامی می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36681564 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

میکرونیدل آر اف چیست و چه تأثیری روی پوست دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ورم پا و مسافرت

دکتر طناز احدی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ابداع درمان جديد برای بيماری وزوز گوش

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

آیا لیزر لیپولیز در لاغری موثر است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

سوفل يا صدای اضافی قلب

دکتر فریدون آشنایی [ فوق تخصص بيماريهای قلب اطفال ]

روشهای درمانی آلوپسی یا از دست دادن موها

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

درمان آفتاب سوختگی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

پوست به چه دلایلی دچار خارش میشود؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کاتاراکت يا آب مروارید

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت