دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی

راهکارهای شگفت انگیز برای جوانسازی پوست دست

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drvaez.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول تلفن مطب : 91620100 - 031

کاهش حجم پوست دست تنها یکی از تغییرات همراه با افزایش سن است. لکه های تیره،چین و چروک ها و شل شدن پوست از جمله مشکلات دیگری هستند که دست های ما را پیر و فرسوده نشان می دهند. خوشبختانه روش های غیرتهاجمی و بسیار کم خطری برای جوانسازی دست وجود دارد که می توانند انواع و اقسام نشانه های پیری را برطرف کنند.

بهترین روش جوانسازی دست ها درمانی است که عوارض و نشانه های افزایش سن را از بین ببرد. بسته به اینکه چه مشکلی در دستان شما ایجاد شده است و کدام عارضه بیشتر خود را نشان می دهد، باید یک روش مناسب را انتخاب کرد. در این میان جنس پوست، رنگ پوست، میزان چین و چروک و زبری، شرایط بدنی و در نهایت نتایج معاینه و بررسی پزشک زیبایی، مشخص می کند که کدام درمان یا روش ها برای شما مناسب است.

به طور کلی بهترین روش جوانسازی دست برای شما، کمک می کند که حجم از دست رفته پوست دست جبران شود و دست ها از حالت لاغر و پوست شل و افتاده شما برطرف شود. همچنین لکه های پوستی حذف شود و رنگ پوست دست به حالت طبیعی برگردد و در نهایت چین و چروک ریز، زبری و فلس های روی پوست، ترک های عمیق یا سطحی و برجستگی های پوست دست از بین برود.

روشهای لیزری و تزریقی جوانسازی دستها در اصفهان توسط دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و لیزر انجام می شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36284487 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روش های مختلفی برای درمان مشکلات مختلف پوست دست وجود دارد که در ادامه معرفی می شوند.

روش های جوانسازی پوست دست

برای از بین بردن این لکه ها، روش هایی برای لایه برداری و جوانسازی دست انجام می شود. اساس تمام این روش ها، حذف سلول های مرده با لایه برداری و سپس تحریک پوست به بازسازی است. به این ترتیب بافت زیرین پوست که یک دست تر است و رنگ بهتری دارد، جایگزین بافت مرده یا معیوب سطحی می شود. همچنین با افزایش تقسیمات سلولی و کلاژن سازی در پوست، طراوت و جوانی به پوست برمی گردد و لکه های سطح آن نیز برطرف می شود. از مهمترین روش ها برای از جوانسازی پوست دست می توان به این چند درمان اشاره کرد:

جوانسازی با میکرودرم

از روش میکرودرم برای جوانسازی پوست دست هم می توان استفاده کرد. روش انجام میکرودرم به این صورت است که با دستگاه خراش های بسیار ریزی روی پوست ایجاد می شود که به بازسازی و جوانسازی پوست دست کمک می کند.روش میکرودرم می تواند برای از بین بردن لکه های ناشی از تابش آفتاب استفاده می شود؛ اما در مواردی که این لکه ها زیاد و بسیار پر رنگ باشند میکرودرم پیشنهاد نمی شود. همچنین میکرودرم به کلاژن سازی بیشتر پوست دست کمک می کند. در نتیجه پوست دست ها سفت تر، لطیف تر و درخشان تر به نظر می رسند.

تزریق چربی به دست

روش تزریق چربی، بهبود قابل توجهی در نتایجی که از آن انتظار دارید، خواهد داشت. در پیوند چربی اتولوگ، لایه ای از چربی با دقت زیاد، از طریق لیپوساکشن از شکم، باسن یا ران ها برداشته می شود. سپس، این چربی پردازش شده تا تمام موادی که مورد نیاز نیست از آن زدوده گردد. در نهایت، چربی تصفیه شده، به وسیله سوزن های مخصوص و بسیار ظریف، به محل مورد نظر تزریق می گردند. در این روش، هیچ نیازی به ایجاد برش یا زخم کردن دست ها نیست؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که از آن جا که در این روش، بخش هایی از چربی که تزریق شده سالم باقی نمی ماند، معمولاً نیاز به انجام یک تزریق اصلاحی وجود خواهد داشت.

روش‌های جوانسازی پوست دست

تزریق ژل به دست

تزریق ژل نیز همچون تزریق چربی می تواند تأثیراتی قابل توجه داشته باشد. این روش باعث می شود که رگ ها و تاندون های برجسته پوست دست پنهان شده و ظاهری جوان در آن به وجود آورد. پس از تزریق کردن ژل به دست ها، چین و چروک هایی که در پوست دست وجود دارد، نیز محو خواهند شد.این ژل ها به گونه ای تهیه شده است تا مانند اسید هیالورونیک بدن عمل کند. به این معنی که ظاهری که ایجاد می کند کاملاً طبیعی بوده و غیرخوشایند نباشد.در این روش، یک مزیت در برابر تزریق چربی وجود دارد و آن این است که نیازی به برداشتن مواد لازم از شکم یا باسن یا دیگر بخش های بدن نیست. همچنین به منظور راحتی بیشتر و کم کردن درد، از کرم های بی حسی موضعی برای آن استفاده می شود. هرگونه کبودی یا تورم که در طی آن به وجود می آید، به سرعت برطرف خواهد شد.

در حالت کلی، نتایجی که ناشی از تزریق ژل و چربی برای جوانسازی دست به وجود می آیند، به مدت ۶ ماه تا یک سال دوام خواهند داشت. هرچند که میزان ماندگاری این روش ها متغیر است و بسته به وضعیت بدنی هر فرد، آناتومی او، سوخت و ساز بدن و نیز واکنشی که به آن نشان می دهد، متغیر خواهد بود. همچنین، سبک زندگی و مراقبت های بعد از عمل نیز تأثیرات چشمگیری خواهد داشت.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یکی از روش های جوان شدن پوست صورت و دست ها است. هنگامی که این مواد شیمیایی به پوست زده می شوند، باعث می شود که لکه های ناشی از سن ناپدید شوند درحالی که شفافیت بافت پوست کمتر می شود.اسکلروتراپی هنگامی که محلول اسکلروزان به رگ های بد منظر تزریق می شود، این محلول شیمیایی رگ ها را تحریک می کند و باعث می شود که سفیدتر به نظر بیایند و کم کم محو شوند و به جوانسازی دست کمک می کند.

لیزر جوانسازی

امروزه تکنولوژی پیچیده لیزر می تواند بافت پوست را بهبود دهد، چین و چروک ها را کاهش دهد، رنگ پوست را اصلاح کند و ظاهر پوست را با طراوت، زیبا و جوان تر سازد. در حین انجام لیزر جوانسازی پوست دست، انرژی لیزر هم سطح صدمه دیده پوست و هم کلاژن های پیری در عمق دست را هدف قرار می دهد. زخم های میکروسکوپی در میان بخشی از منطقه مورد درمان ایجاد می شود و به اطراف بافت آسیبی وارد نمی شود. با محدود کردن آسیب های پوستی، می توان به جوان سازی پوست بسیار عمیق و مؤثر با دوره درمان کوتاه تر دست یافت. حرارت لیزر همچنین باعث تحریک مکانیسم های درمان طبیعی بدن و تحریک در تولید دوباره کلاژن و الاستین (انعطاف پذیری) در ماه های بعدی پس از درمان می شود. در پوست های جوان و سالم، کلاژن و الاستین به وفور یافت می شود که باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.

فتوتراپی

ال ای دی ها از نظر بیولوژیکی حائز اهمیت هستند؛ زیرا می توانند عملکرد میتوکندری موجود در سلول ها را اصلاح نمایند. بنابراین، ال ای دی ها موجب واکنش های فتوبیوشیمیایی سلولی طبیعی در پوست می گردند. همچنین روشی طبیعی و غیرتهاجمی برای جوان سازی پوست فراهم می کنند. نور ناشی از ال ای دی های درجه ی طبی با سلول ها تعامل پیدا کرده و آنها را تحریک می کند تا کلاژن و الاستین جدید تولید کنند. مطالعات بسیاری نشان می دهند که همان انرژی ال ای دی که در درمان زخم ها مفید است، می تواند برای اثرگذاری بر ساخت کلاژن استفاده شود.

در روش جوان سازی از طریق نور از نور شدید پالسی (IPL) استفاده می شود تا پوست پیر شده را جوان نماید. روش های درمانی IPL حالت پوست را بهبود داده و به ویژه برای درمان لکه های پیری، کک و مک و زخم ها مؤثر است. آی پی ال یک درمان غیر تخریبی و غیر تهاجمی می باشد که به این معنی است که پوست برداشته یا آسیب دیده نخواهد شد. نور، بدون ضرر از میان پوست عبور کرده و توسط لکه ها و ضایعات پوستی جذب می شود. سلول های غیر طبیعی نابود گردیده و تنها بافت های سالم باقی می مانند. آی پی ال همچنین سبب افزایش رشد کلاژن و پر شدن جای زخم ها شده و به پوست درخشش جوانی را می دهد.

مزایای جوانسازی پوست دست

از مزایای جوانسازی پوست دست می توان به موارد زیر اشاره نمود:

اقدامات قبل از جوانسازی دست

بیمارانی که از تزریق ژل و چربی استفاده می کنند، باید یک هفته قبل از درمان، آسپرین و ترکیبات ایبوپروفن و مکمل هایی با دوز بالایی از ویتامین E و رقیق کننده های خون به منظور کاهش احتمال خون مردگی استفاده نکنند (مگر در موارد ضروری پزشکی). همچنین بیماران باید از خوردن شراب قرمز و مولتی ویتامین ها از دو روز قبل از درمان خودداری کنند.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

کاندیدای مناسب برای انجام جوانسازی دست

در ادامه به برخی از علل متداول که افراد برای جوانسازی دست اقدام می کنند اشاره می کنیم:

مراقبت های بعد از جوانسازی دست

سعی کنید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و از ضد آفتاب مناسب برای پوستتان استفاده کنید. با توجه به روش هایی که برای جوانسازی پوستتان در نظر گرفته اید، باید با پزشک مشورت کنید و به خوبی از پوست دستتان مراقبت کنید. بعضی از روش ها به مراقبت های خاص تری نیاز دارند.

همشهریان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می توانید به یک متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا پس از بررسی های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بیماری سالک؛ عوارض تشخیص و درمان

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

برخی اثرات مضر ویتامین دی مکمل

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

ساختار کمر به چه صورت است؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

آیا لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاشت ابرو به روش FUT چگونه انجام میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تغذیه در دوران نوجوانی و درمان مشکلات تغذیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

لیفت پیشانی چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

لاپاراسکوپی تشخیصی

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

تفاوت کرم روز و شب

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت