دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

راه های درمان چاقی صورت

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

گاهی علیرغم تغذیه سالم و ورزش های منظم در طول روز برخی از قسمت های بدن خیلی سرسخت بوده و لاغر نمی شود. گاهی این سرسختی در چربی های صورت و گردن هم دیده می شود. این مسئله برای بسیاری از مردم غیرقابل تحمل است؛ زیرا علیرغم اینکه سایر قسمت های بدنشان متناسب و لاغر است؛ اما گردن و صورتی چاق دارند که باعث ناهماهنگ شدن اندام آن ها می شود. در ادامه روش هایی برای درمان چاقی صورت ارائه شده است.

شما می توانید برای درمان چاقی صورت به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز با بکارگیری انواع روشها می توانید این عروق خونی واضح روی پوست را به نحو مطلوبی رفع و درمان نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل چاقی صورت

چاق بودن صورت دلایل بسیاری دارد. برخی از این دلایل در زیر آمده است و سپس به درمان چاقی صورت می پردازیم.

راه‌های درمان چاقی صورت

روش های درمان رفع چاقی صورت

تزریق بوتاکس

یکی از راه های لاغر کردن صورت؛ دارای سطح تهاجم پایین که امکان استفاده از آن برای تغییر شکل صورت و بهبود ظاهر آن وجود دارد، روش تزریق بوتاکس است. به این ترتیب از تزریق بوتاکس بر روی عضلات جویدن غذا در دو طرف صورت استفاده می شود. این عضلات از استخوان گونه شروع شده و به پایین فک امتداد پیدا می کنند. در واقع تزریق بوتاکس می تواند باعث فلج شدن موقت این عضلات شده و صاف شدن صورت را به همراه داشته باشد. علاوه بر این به خاطر بی تحرک شدن این عضلات در نتیجه استفاده نکردن از آن ها، به تدریج این عضلات ضعیف شده و اندازه آن ها کوچک می شود. به خاطر اینکه عضلات جویدن غذا در طول ناحیه بزرگی از گونه ها و فک امتداد دارند، این درمان می تواند نتایج به نسبت مؤثر داشته و به طور هم زمان سطح تهاجم کمتر در مقایسه با عمل جراحی خارج کردن توده چربی زیرگونه داشته باشد.

عوارض بالقوه ناشی از تزریق بوتاکس به عضلات جویدن غذا می تواند شامل ایجاد مشکل در فرآیند جویدن برای فرد باشد. به هر حال، با توجه به اینکه بسیاری از عضلات دیگر در این ناحیه از بدن وجود دارند، مشکل ایجاد شده شدید نخواهد بود. علاوه بر این در صورتی که شما به مقدار زیاد، آدامس جویده یا غذای زیاد مصرف می کنید، تأثیر ناشی از تزریق بوتاکس بر عضلات جویدن غذا سریع تر از حالت عادی برطرف خواهد شد.

هایفوتراپی

با گذشت زمان و افزایش سن، فیبرهای کلاژن که نقش تعیین کننده در حمایت از وضعیت ظاهری و ساختار پوست دارند، به تدریج از بین می روند. به این ترتیب انرژی مافوق صوت درمان هایفوتراپی می تواند به لایه های عمیق زیر پوست نفوذ کرده و فرآیند ترمیم طبیعی پوست را تحریک کند. با گذشت زمان، این درمان می تواند باعث تولید کلاژن جدید، سالم و قوی در پوست شده و تغییرات مثبت متعدد بر وضعیت ظاهری شما داشته باشد. به خاطر اینکه فرآیند جوان سازی پوست در این شرایط به صورت طبیعی و با استفاده از مکانیزم خود بدن ایجاد می شود، نتایج این درمان به صورت تدریجی ظاهر خواهد شد. امواج اولتراسوند مورد استفاده در این درمان می تواند فرایند سفت شدن پوست و لیفت توده چربی را امکان پذیر نماید. به همین خاطر این روش می تواند یک درمان ایده آل برای اصلاح ظاهر صورت و رفع چاقی آن باشد.

در بسیاری از مواقع ممکن است از هایفوتراپی به همراه سایر روش های درمانی به صورت همزمان استفاده شود. برای شروع درمان معمولاً به بیمار داروهای مسکن خوراکی داده شده و از کرم های بی حسی موضعی بر روی گونه ها استفاده می شود تا به این ترتیب درد بیمار در طول درمان بسیار کم و قابل تحمل باشد. توجه داشته باشید هایفوتراپی یک روش درمان غیرتهاجمی است که برای اصلاح وضعیت لایه های عمیق پوست بدون ایجاد مشکل برای سطح خارجی آن مورد استفاده قرار می گیرد. در طول این درمان پزشک می تواند از تصویربرداری مافوق صورت برای مشاهده محل دقیق تابش انرژی در پوست استفاده نماید.

خارج کردن چربی با لیزر

خارج کردن چربی از ناحیه چانه و فک معمولاً به خوبی از طریق لیزر انجام شده و حتی این درمان یعنی رفع چاقی صورت با لیزر در زمان هوشیاری بیمار و بدون نیاز به بی هوشی وی نیز امکان پذیر می باشد. به هر حال توجه داشته باشید بعضی افراد به میزانی که تصور می کنند، بافت چربی اضافی در ناحیه صورت خود ندارند و در حقیقت مشکل آن ها به خاطر بزرگ شدن بیش از حد عضلات جویدن غذا است.

روش لیزر درمانی برای لاغر کردن سریع صورت با سطح تهاجم حداقل است که در آن از گرمای ناشی از پرتوی لیزر با طول موج های مختلف برای آب کردن سلول های چربی در ناحیه صورت استفاده می شود. این درمان به عنوان یک جراحی مینور طبقه بندی شده است؛ زیرا برای انجام آن نیازی به ایجاد شکاف در بدن نیست و ناحیه تحت درمان با مواد مخصوص به صورت موضعی بی حس می شود. به خاطر بیدار بودن بیمار در طول درمان، از بین بردن چربی با لیزر، ریسک به نسبت پایین دارد. نتایج این درمان می تواند شامل ایجاد هماهنگی بیشتر در اجزای صورت در کوتاه مدت بدون ایجاد کبودی و ورم معمول در روش های درمان تهاجمی تر باشد. علاوه بر این استفاده از لیزر درمانی می تواند باعث تحریک تولید کلاژن شده و کشیده شدن بیشتر پوست را برای فرد به همراه داشته باشد.

لیپوساکشن صورت

لیپوساکشن صورت از طریق تزریق مایع به ناحیه تحت درمان و خارج کردن چربی از آن انجام می شود. این درمان معمولاً بسیار موثر است و برای بعضی افراد نتایج بهتری را در مقایسه با عمل جراحی خارج کردن توده چربی از گونه می تواند به همراه داشته باشد.بهترین افراد برای استفاده از لیپوساکشن صورت کسانی هستند که به دنبال خلاص شدن از توده های چربی تشکیل شده در ناحیه پایین گونه خود می باشند. این درمان با توجه به ایجاد جای زخم یا افتادگی پوست پس از جراحی، برای افرادی مناسب تر است که پوست آن ها قابلیت ارتجاعی مناسب دارد. به این ترتیب در صورتی که پوست شما از ارتجاع پذیری مناسب برخوردار نیست، احتمالاً لازم است برای شما از درمان های اضافی همچون لیفت صورت یا سفت کردن مجدد پوست پس از لیپوساکشن استفاده شود. یک جراح خوب می بایست بتواند درباره اینکه کدام یک از این روش ها می تواند بهترین نتایج را برای دستیابی به نتایج مورد انتظار به همراه داشته باشد، به شما اطلاعات لازم را ارائه کند.

فرآیند بهبودی پس از این درمان نسبتاً مشابه سایر درمان های غیرتهاجمی است، هر چند این دوره می تواند کمی کوتاه تر باشد. همچنین پس از درمان بیمار با مقداری ناراحتی، ورم و کبودی در ناحیه تحت درمان مواجه می شود. این شرایط برای تمام انواع عمل های جراحی طبیعی است و می بایست با گذشت حدود یک هفته از درمان برطرف شود. علاوه بر این ممکن است لازم باشد برای بستن منافذ ایجاد شده در پوست به منظور وارد کردن ابزارهای جراحی و تجزیه و مکش سلول های چربی، نیاز به بخیه زدن پوست وجود داشته باشد؛ اما همواره امکان دارد جراح از روش های جایگزین برای این کار استفاده کند. به هر حال، در حالت عادی بیمار می تواند با گذشت حدود یک هفته از درمان فعالیت عادی خود را دوباره شروع نماید.

کشیدن پوست صورت با لیزر

بیشتر بیماران بازندگی های پرمشغله به دنبال درمان های کم تهاجمی با مدت استراحت کمتر برای بهبود حالت صورت خود و از دست دادن چربی صورت و گردن هستند. لیزر برای کمک به کشیدن پوست گردن و صورت، برای بیمارانی که مایل به سفت کردن پوست و بافت های زیر صورت و گردن خود هستند، یک انتخاب بی خطر، مؤثر و هیجان انگیز است.

در افراد مناسب برای این روش، آب کردن مقدار کمی از چربی برای صاف کردن خطوط و گرم کردن بافت های زیرین برای سفت کردن پوست، همان نتیجه ای است که به دنبال آن هستند.

لیفت و کشیدن پوست صورت

لیفت و کشیدن پوست صورت یک روش جراحی برای رفع چاقی گردن و صورت است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در طول عمل لیفت صورت، پوست اضافی و بافت چربی از اطراف گردن و فک برداشته می شود. این روش درمان چاقی صورت، نسبت به روش لیپوساکشن باعث زخم های جراحی قابل ملاحظه تری می شود و زمان بهبودی طولانی تری دارد. این جراحی احتمال عوارض بیشتری دارد.

مزوتراپی

در روش مزوتراپی با استفاده از تزریق های کوچک ولی متعدد به شکستن بافت های چربی در مناطق دارای مشکل پرداخته می شود. مایعی که در این روش تزریق می شود ترکیبی از چندین ویتامین و مواد دارویی است که جهت شکستن بافت های چربی تهیه شده است. این روش درمانی، جهت به حداقل رساندن چربی های رسوب شده در گردن و گونه ها مناسب است. انجام این شیوه بسته به اندازه ناحیه ای که مورد درمان قرار می گیرد بین 35 تا 45 دقیقه طول می کشد. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است یک دوره کامل درمان طی شود.

رادیوفرکانسی (RF)

در این روش جوان سازی از فرکانس های رادیویی که بر مبنای امواج رادیویی در فرکانس های معینی هستند و توسط بافت های چربی صورت جذب می شوند، استفاده می شود. جذب شدن امواج رادیویی توسط بافت های چربی باعث ایجاد حرارت و همچنین تغییر ساختار مولکولی چربی ها می شود. در این روش درمانی یک الکترود بر روی پوست صورت گذاشته می شود و به آن جریانی با فرکانس مناسب داده می شود. انرژی رادیوفرکوئنسی باعث شکسته شدن چربی ها و سفت شدن پوست به طور همزمان می شود. فرم دهی صورت در روش رادیوفرکانسی کاملاً بدون درد بوده و ممکن است شما فقط قدری احساس گرما و یا داغی در محل مورد درمان داشته باشید. انرژی آزاد شده از طریق رادیو فرکانس ها، باعث شکسته شدن چربی ها می شود و این چربی ها توسط بدن می توانند تغییر شکل دهند. این روش، روشی کاملاً غیرتهاجمی بوده و بین 30 تا 40 دقیقه طول می کشد. روشی کاملاً امن بوده و بیمار نیاز به بستری شدن ندارد.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

جراحی برداشتن چربی صورت

یکی از روش های از بین بردن چربی اضافی صورت جراحی برداشتن چربی از گونه است که باعث برجستگی بیش از حد گونه ها یا چاق شدن صورت می شود. خوشبختانه این جراحی با برش کوچکی در داخل دهان انجام می شود و هیچ گونه جای زخم و بخیه روی صورت بر جای نمی گذارد. با انجام جراحی برداشتن چربی صورت تورفتگی ظریف و زیبایی زیر چانه ایجاد می شود که باعث از بین روفت حالت گرد صورت و شکل گرفتن گونه های زیبا می شود.

عمل جراحی بوکال فت

چربی بوکال، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی Bichat برای هر فرد متفاوت است و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد. جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می شود. هدف از این جراحی برداشتن متناسب بافت چربی داخل دهان، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه سازی فک می باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می افتد.

با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها انجام می شود. در این جراحی چربی های اضافه بوکال صورت از طریق دهان خارج شده سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب ترمیم می گردد. با وجود اینکه گاهی ممکن است از ابتدا دو طرف صورت قرینه نباشند؛ ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست ها و گردن می توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می شود


کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزوتراپی مو

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

طب مکمل و تغذیه در درمان بی اشتهایی عصبی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

سونوگرافی لگن برای بررسی رحم و تخمدان ها

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

چرا لیزر موهای زائد من موثر نبوده است ؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

انواع ویروس هرپس سیمپلکس

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

خدمات پزشکی در منزل شامل چه مواردی میشود؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

فواید معجزه آسای سیب

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

روشهای درمان تنگی کانال نخاعی

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

چگونه منافذ باز پوست را درمان کنیم؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت