دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم

جراحی ها و تزریقات جوانسازی و زیبایی صورت

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]آدرس وب سایت : www.dreshraghi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، چهارباغ بالا ، مجتمع كوثر 2 ، طبقه سوم ، واحد 527 تلفن مطب : 36205114 - 031

صورت به عنوان بخش تاثیرگذاری بر زیبایی فرد شناخته می شود که با گذشت زمان دچار تغییراتی همچون کشیدگی و افتادگی پوست و ایجاد چین وچروک می گردد. همین مسئله افراد را ترغیب می کند تا به دنبال راهکارهایی برای بازیابی ظاهر دوران جوانی خود باشند و اثرات افزایش سن را از صورت خود کاهش دهند. در این مطلب به اصلی ترین روش های جراحی و تزریقات صورت اشاره خواهیم کرد که می توانند زیبایی دوران جوانی را به صورت فرد بازگردانند.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی پلک تحتانی و فوقانی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس، روشی شناخته شده و معمول است که استقبال زیادی از آن شده است. بوتاکس در حقیقت روشی است که در آن با استفاده از سم میکروبی که موجب بوتولیسم می شود، عضلات صورت بصورت موقتی فلج می شوند. این سم می تواند ارتباط عصب با عضله را مسدود کند و از رسیدن پیام عصبی به عضله جلوگیری کند؛ در نتیجه عضله بدون پیام عصبی، تحرکی نخواهدداشت و به اصطلاح فلج خواهدشد. امروزه شکل های مختلفی از این سم بصورت تجاری تولید می شوند و در پزشکی زیبایی به کار برده می شوند. تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک هایی در صورت مناسب است که هنگام حرکت عضلات صورت، مثلا هنگام حرف زدن، خندیدن، اخم و یا عصبانیت ایجاد می شوند. با تزریق بوتاکس به عضله ی موجود در محل ایجاد چین پوستی، این عضله بصورت موقت از کار می افتد بنابراین در هنگام حرکت سایر عضلات نمی تواند موجب ایجاد چروک در صورت شود.

تزریق ژل :

ژل ها در دسته ی فیلرها یا پرکننده ها قرار دارند. تزریق ژل بیشتر برای رفع سیاهی، فرورفتگی و گودی زیر چشم، چروک های ریز و شیارهای پوستی که بخاطر افزایش سن ایجادشده اند بکار می رود. تزریق این مواد به زیر پوست باعث می شود تا آنها حجم از دست رفته ی خود را باز یابند. معمولا تزریق ژل زیر چشم می تواند تمام مشکلات مربوط به اطراف چشم را حل کند. این مسئله در مورد سایر تزریقات ژل صادق نیست. پرکاربردترین ژل استفاده شده هیالورونیک اسید است. ژل ها علاوه بر اطراف چشم، در سایر قسمت های صورت نیز استفاده می شوند. معمولا این روش تاثیر خود را به مدت 6 تا 12 ماه حفظ خواهدکرد. البته این زمان به نوع ژل، محل تزریق و شرایط فرد نیز بستگی دارد و گاهی حتی تا 5 سال نیز اثرات ژل ها و فیلرها باقی می مانند.

جوانسازی

تزریق چربی :

چربی نیز در دسته ی فیلرها یا پرکننده ها قرار دارد. در این روش ابتدا به یک جراحی نیاز است تا مقداری از چربی اضافی از بدن خود فرد جدا گردد. این چربی پس از جداسازی با روش های آزمایشگاهی تخلیص شده و تغییر می یابد. پس از ایجاد چربی مناسب، این چربی به محل موردنظر در صورت پیوند زده می شود. بافت چربی به دلیل اینکه حاوی سلول های بنیادی است تاثیر طولانی مدتی دارد بطوری که حدود نصف چربی تزریق شده بصورت دائمی در محل تزریق حفظ می شوند و نصف دیگر نیز طی 3 تا 6 ماه جذب بدن می شوند. برای از بین بردن چین وچروک اطراف چشم، تزریق چربی یک راهکار موفق و در عین حال موقتی است.

لیزر :

لیزر نوری با طول موج مشخص و تک رنگ است. انواع مختلف لیزرها در جراحی های زیبایی به کار می روند که اصلی ترین تفاوت آنها در طول موج آنهاست. از لیزرهای مختلف بنا به طول موج خود در شرایط ویژه ای استفاده می شود، بنابراین لیزرها برای اهداف زیبایی مختلفی کاربرد دارند. انواعی از لیزرها برای از بین بردن خطوط پوستی و چین وچروک صورت و اطراف چشم استفاده می شوند. کاربرد دیگر لیزرها ایجاد آسیب کنترل شده در پوست است. این آسیب کنترل شده موجب تحریک سلول ها به تولید کلاژن می شود. کلاژن پروتئینی است که افزایش تولید آن توسط سلول ها به سفتی پوست و یکنواختی سطح آن منجر می شود.

علاوه بر نقش لیزرها در ایجاد پوست صاف، از سایر کاربردهای لیزرها در زیبایی صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هایفو :

هایفو (HIFU: High-intensity focused ultrasound) روشی نسبتا جدید در جراحی های زیبایی به شمار می رود. روش هایفو ابتدا برای درمان تومورها استفاده می شده است. این روش اولین بار در سال 2008 میلادی پا به پزشکی زیبایی باز کرد. روش هایفو امیدی برای جایگزینی با جراحی لیفت صورت نیز به شمار می رود. در این روش با استفاده از انرژی امواج فراصوتی، سلول هایی که دقیقا در زیر سطح پوست قرار دارند مورد هدف قرار می گیرند. این تابش امواج فراصوتی باعث افزایش سریع دما در محل تابش می شود. دمای بالا به تدریج باعث آسیب سلول ها می گردد. آسیب تدریجی سلول ها آنها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند و این کلاژن بیشتر به تدریج باعث می شود تا سطح سلول ها صاف و یکنواخت گردد و چین وچروک پوست از بین برود. این روش می تواند خطوط مختلف موجود در صورت و اطراف چشم را از بین ببرد و ظاهری جوان تر ایجاد کند.

آر اف فرکشنال (RF) :

این روش بر اساس امواج رادیویی (RadioFrequency) است و مانند روش هایفو و لیزری بر اساس تحریک سلول ها به تولید کلاژن و سایر پروتئین های مرتبط با استحکام پوست عمل می کند. همانند روش هایفو، پس از تابش امواج رادیویی دمای سلول ها بالا رفته و تحریک به تولید کلاژن بیشتر می شوند. این روش نیم تا یک ونیم ساعت به طول می انجامد و اثرات آن حداقل 6 ماه باقی می ماند. از این روش برای از بین بردن موقتی چین وچروک اطراف چشم و خط لبخند می توان استفاده کرد.

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

لیفت صورت (Face lift) :

جراحی ریتدکتومی (Rhytidectomy) که بعنوان لیفت صورت نیز شناخته می شود نوعی جراحی زیبایی است که هدف آن برداشتن چربی اضافی صورت، سفت کردن عضلات شل صورت و کشیدن پوست سطح صورت است. این جراحی می تواند ظاهر صورت را صاف و متعادل گرداند. این جراحی بر روی صورت، گردن یا هر دو انجام می شود. در طی این جراحی، ابتدا پوست و چربی از هم جدا شده و معمولا چربی دور انداخته می شود، سپس پوست به حد مناسب کشیده می شود و اضافی آن برش داده شده و برش های ایجادشده با بخیه بسته می شوند.

جراحی لیفت پیشانی و ابرو :

این جراحی نیز مانند جراحی لیفت صورت است با این تفاوت که در این جراحی تنها پوست پیشانی تحت تاثیر قرار می گیرد و در صورتی که چین وچروک یا افتادگی پوست در سایر قسمت های صورت وجود داشته باشد دچار تغییر نمی شود. این جراحی برای رفع افتادگی ابرو و نیز شیارهای پوستی عمیق در بین دو ابرو به کار می رود. لیفت پیشانی مى تواند همراه با جراحی لیفت صورت صورت می گیرد.

جراحی پلک :

با افزایش سن، ممکن است ساختار پلک دچار کشیدگی و افتادگی شود. جراحی لیفت پلک یا بلفاروپلاستی پلک می تواند این مشکل را برطرف کند. در طی این جراحی، پوست اضافی که موجب سنگینی و افتادگی پلک شده است برداشته می شود. در صورتی که عضلات پلک نیز از محل خود جابجا شده باشند به محل طبیعی خود بازگردانده می شوند تا پلک ساختار طبیعی خود را بگیرد. این نوع جراحی هم بر روی پلک بالا و هم پلک پایین می تواند انجام بگیرد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

دلایل سفید شدن موها در جوانی چیست ؟

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

چه زمانی به تزریق چربی گونه فکر کنیم؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

جوانی دوباره با تزریق بوتاكس

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

علت و درمان حساسیت پوستی

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

حجم دهی شقیقه با تزریق ژل یا چربی

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

شباهت عفونت لگن و رحم و تشخیص آنها

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

چگونه می توان مشکل کم شنوایی را برطرف کرد

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت