دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drvaez.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول تلفن مطب : 91620100 - 031

پوست بر اثر استرس و اضطراب، غذای بد، عوامل وراثتی، عدم مراقبت صحیح، تغییر وزن، افزایش سن، بارداری، بیماری های زمینه ای و غیره آسیب می بیند و دچار مشکل می شود. در این بین استفاده از برخی روش های درمانی جهت بهبود این آسیب ها ممکن است تا حد زیادی در زندگی ما تأثیرگذار باشد. دو روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ از انواع درمان های پوست هستند که بدون خونریزی و بستری انجام می شود.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام کار، استفاده از یک غلتک در میکرونیدلینگ می باشد. میکرونیدلینگ را می توان به صورت دستی یا با دستگاه مخصوص انجام داد. در روش دستی از ابزاری به نام درمارولر استفاده می شود. درمارولر شامل یک غلتک است که در سطح آن سوزن های ریز تیتانیومی وجود دارد. این سوزن های ریز، حفره هایی با عمق مشخص در پوست ایجاد می کند. همچنین می توان میکرونیدلینگ را به کمک دستگاه مخصوص انجام داد که در این حالت، فواصل بین حفره ها منظم تر بوده و نتیجه بهتری خواهیم داشت. ایجاد این روزنه ها سبب می شود تا پوست تحریک شده و روند ساخت کلاژن را آغاز نماید. معمولاً پیش از انجام میکرونیدلینگ، پوست را به موادی نظیر اسید هیالورونیک و اسید اسکوربیک آغشته می کنند تا همزمان با ایجاد حفره ها وارد پوست شوند.

هر دوی این روش ها برای افرادی مناسب هستند که به دوره بهبودی کوتاه و نتایج قابل توجه تمایل دارند. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ برخلاف درمان های مؤثر دیگر از سطح تهاجم کمتری برخوردارند. مزونیدلینگ برخلاف میکرونیدلینگ در رفع مشکلات پوستی توانایی بیشتری دارد. مشکلات پوستی زمینه ای همچون کم آبی به اعمال یا تزریق ویتامین ها و مواد معدنی پاسخ بهتری می دهند. ازآنجایی که مزونیدلینگ توانایی رساندن داروها و محلول های مخصوص را به هر ناحیه ای از پوست دارد به عنوان درمانی مناسب برای رفع مشکلات ناحیه ای پوست همچون افتادگی زیر چشم به کار می رود.

مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که یک متد بسیار خوب برای جوانسازی و سفت شدن پوست، رفع چروک های ظریف، بستن منافذ پوست، روشن شدن و شفافیت پوست و رفع اسکار آکنه می باشد. مزونیدلینگ در اصفهان توسط دکتر واعظ شوشتری با نتایج بسیار درخشان قابل انجام است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در ارتباط با این روش می باشید؛ با شماره 36284487 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزونیدلینگ

کلمه مزونیدلینگ متشکل از دو کلمه است، اولی «مزو» که ابتدای کلمه مزودرم است و دومی «نیدلینگ» که به معنای سوزن زدن است. از نام این روش کاملاً مشخص است که مزونیدلینگ، متشکل از دو کلمه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است.

در روش مزونیدلینگ صورت کوکتل های مزوتراپی را به عمق لایه مزودم می فرستد و درمان در این لایه شروع می شود. در طی این فرآیند، کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست بیشتر می شود. مزونیدلینگ با دستگاهی به نام مزوگان و یا درماپن انجام می شود. عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ هایی که در این روش ایجاد می شود در واحد سطح تعریف می شود. کوکتل های مزوتراپی به صورت مکانیزه به عمق مورد نظر پوست فرستاده می شود. به دلیل اینکه بر روی پوست هزاران سوراخ میکروسکوپی ایجاد می شود، جذب ویتامین ها و کرم های موضعی که تجویز می شود به سطح پوست افزایش پیدا می کند. مزونیدلینگ در واقع همان روش میکرونیدلینگ است که کوکتل های مزوتراپی به این روش اضافه شده است. به همین دلیل است که تأثیرگذاری این روش چند برابر می شود. با این روش با ایجاد منافذ بسیار ریزی بین کلون های سلولی، جذب دارو بیشتر می شود و همچنین باعث می شود که سلول های جدید و جوان، جایگزین سلول های پیر و آسیب دیده شوند.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ

مزایای مزونیدلینگ

افراد منع از انجام مزونیدلینگ

برخی از افراد نیز باید از انجام عمل مزونیدلینگ خودداری کنند:

عوارض مزونیدلینگ

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش جدیدی برای درمان بیماری های پوستی به کار می رود که به وسیله ابزاری به نام درماپن انجام می شود. در این روش با نفوذ سوزن ها به لایه درم یک جراحت مختصر در پوست ایجاد شده و بدن به آن واکنش نشان داده و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می کند و طی این فرآیند کلاژن و الاستین که دو پروتئین اصلی و قوام دهنده پوست هستند تولید می شود. مکانیسم اثر دستگاه میکرونیدلینگ ایجاد آسیب های ریز و میکروسکوپی به صورت صفر و یک در سطح پوست با عمق مشخص می باشد که با توجه به تلاش ذاتی بافت در ترمیم آن، افزایش گردش خون و رسیدن فاکتورهای ترمیمی و رشد به منطقه مورد نظر و تشکیل عروق خونی جدید، بهبود ساختار کلاژن های قبلی و تشکیل کلاژن و بافت همبند جدید حاصل می شود. از میکرونیدلینگ برای اسکارهای ناشی از زخم یا آکنه، لک های حاصل از آفتاب و پیری، رفع چین و چروک ها، شل شدگی پوست، استرچ مارک های ناشی از چاقی و لاغری، تیرگی و گودی زیر چشم، منافذ باز پوست و جوش های سرسیاه استفاده می گردد.

برای شروع درمان ابتدا پزشک درمانگر بر روی محل موردنظر پماد بی حسی مالیده و یا اینکه مقداری ماده بی حسی در محل موردنظر تزریق می نماید. این روش برای از بین بردن اندک درد و ناراحتی این روش استفاده می شود؛ اما به صورت کلی استفاده از بی حس کننده اجباری نیست. پس ازآن بر پوست فرد با استفاده از ابزار نیدلینگ و بر طبق الگوی خاصی سوراخ هایی ایجاد می شود. برای کسب بهترین نتیجه، ابزار نیدلینگ چندین بار بر روی سطح موردنظر گردانده می شود. در برخی موارد برای کسب نتیجه بهتر، هم زمان با ایجاد این سوراخ های ظریف، از محصولاتی که سبب تحریک تولید کلاژن می شوند، مانند اسید هیالورونیک یاسرم ویتامین سی یا روشن کننده پوست استفاده می شود. با سوراخی که هر نیدل بر روی پوست محل موردنظر ایجاد می کند، کانال و یا اصطلاحاً میکرو زخمی ایجاد می شود که سلول پوست را تحریک به نوسازی می کند.
سر غلتک قسمتی دارد که یک بارمصرف بوده و معمولاً دوازده سوزن ظریف استریل روی آن تعبیه شده است. فرآیند میکرونیدلینگ بسته به مشکل پوست بیمار، بین 5 تا 60 دقیقه تکمیل می شود. توصیه می شود برای تکرار فرآیند درمانی میکرونیدلینگ، حداقل شش هفته به پوست زمان داده شود تا بتواند به طور طبیعی کلاژن تولید نماید. تعداد جلسات میکرونیدلینگ به شرایط پوست فرد بستگی دارد؛ اما به طورکلی می توان گفت برای جای جوش های معمولی، سه تا چهار جلسه نیاز خواهد بود. اسکارهای ناشی از سوختگی نیز معمولاً به پنج جلسه میکرونیدلینگ نیاز دارند. در مورد چین وچروک و پیری پوست نیز معمولاً سالانه یک تا دو جلسه توصیه شده است.

مزایای میکرونیدلینگ

  1. افزایش خاصیت کشسانی پوست
  2. تحریک تولید کلاژن در پوست و در نتیجه سفت کردن پوست
  3. حذف یا کاهش خطوط پنجه کلاغی دور چشم یا خطوط دور دهان
  4. حذف یا کاهش خطوط پیشانی یا اخم
  5. کمک به جذب داروهای موضعی پوست
  6. کاهش نمای چروک، لک های پوستی و آسیب های ناشی از آفتاب
  7. درمان اسکار آکنه و آبله مرغان
  8. کاهش نمای اسکار و بهارخواب های پوستی (استریا)
  9. کاهش اندازه روزنه های پوست
  10. بهبود ترک های پوستی ( استریا) یا ترک های پوستی بعد از بارداری
  11. کمک به درمان روزاسه (قرمزی) و عروق ریز پوستی

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

افراد منع از انجام میکرونیدلینگ

استفاده از هر روش درمانی ممکن است برای برخی افراد بیشتر از سود زیان داشته باشد. افرادی که هر یک از موارد زیر را دارند، نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند:

عوارض میکرونیدلینگ

به طور کلی میکرونیدلینگ یک روش درمانی مطمئن و کم عارضه است؛ اما موارد زیر ممکن است در بیماران دیده شود. بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ پوست قرمز و سفت می شود که به دلیل تحریک کلاژن و کوتاه شدن رشته های الاستین پوست است که این قرمزی چند ساعت بعد از بین می رود. در مواردی که درمان عمیق باشد (عمق بالای 5/1 میلی متر) ممکن است قرمزی تا 2 روز هم ادامه یابد. خشک شدن پوست از دیگر عوارض میکرونیدلینگ می باشد که برای رفع آن از کرم های مرطوب کننده و یا ترمیم کننده استفاده می شود. بعد از میکرونیدلینگ، پوست التهاب دارد و به نور خورشید حساس می شود که از کرم های ضد آفتاب قوی و یا پماد اکسید دوزنگ استفاده می شود.

شما می توانید برای درمان بیماری های پوستی خود در اصفهان به دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست ، مو و زیبایی مراجعه نمایید. لطفا جهت ارتباط و هماهنگی با کلینیک از طریق تماس با شماره تلفن : 36284487 - 031 اقدام فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان آرتروز زانو در کلینیک درد چگونه است؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

کاربردها، عوارض، و ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

هراس اجتماعی (قسمت دوم) ترس اجتماعی

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

روشهای جراحی سرطان کلیه

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

راه کاری برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه ( جوش صورت )

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

نکاتی که لازم است قبل از بلفاروپلاستی بدانید

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

جراحی عیوب انکساری بخش پنجم

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

تزریق فیلر زیر چشم چگونه است؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت