کلینیک پوست ارکیده - پوست ، مو و زیبایی

تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت چه مزایای دارد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.orkideclinic.ir
آدرس مطب : شهرکرد ، خیابان فردوسی ، حدفاصل چهارراه مولوی و چهارراه فردوسی ، مجتمع پالادیوم ، طبقه دوم تلفن مطب : 32263360 - 038

یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز داشتن پوستی صاف و سالم بدون هرگونه چین و چروک است. به همین دلیل افراد در سنین مختلف به دنبال شیوه هایی هستند که با استفاده از آنها پوست خود را صاف تر کرده و زمان بروز اولین نشانه های پیری را که همان چین و چروک های صورت است تا حد امکان به تأخیر بیندازند. یکی از جدیدترین و پرکاربردترین این شیوه ها تزریق بوتاکس است که با شیوه های متفاوتی انجام می شود. در حالت کلی انواع بوتاکس از بوتولینوم که یک ماده پیچیده و پروتئینی است تشکیل می شود. این پروتئین از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم که نوعی سم غذایی است گرفته می شود.

از محصولات پر استفاده در ایران می توان به دیسپورت و مصپورت اشاره کرد. دیسپورت و مصپورت از لحاظ کارایی تقریباً مشابه هستند؛ اما با دانستن تفاوت بوتاکس دیسپورت و مصپورت می توان انتخاب بهتری برای تزریق بوتاکس داشته باشید. باید توجه داشت که تفاوت بوتاکس مصپورت و دیسپورت در نوع عملکرد نمی باشد و بیشتر تفاوت آنان در سرعت عملکرد و میزان تأثیر و درد ناشی از آنان خلاصه می شود. هنگامی که تزریق بوتاکس مصپورت و دیسپورت بر روی عضله های بدن صورت می گیرد، این ماده پروتئینی پس از تزریق به تدریج جذب عضله ی مورد نظر می شود با مستقر شدن در پایانه های عصبی و ترشح ماده ای به نام استیل کویین که وظیفه ی جلوگیری از انقباضات عضلانی را دارد از ایجاد چین وچروک جلوگیری می کنند.

در نهایت هر دو بوتاکس دیسپورت و مصپورت از بهترین بوتاکس های موجود در بازار می باشند و هیچ یک از دیگری از لحاظ کیفی کمتر نیست؛ اما برای استفاده در محل های مختلف صورت می توان از انواع مختلف آنها استفاده کرد. از دیسپورت بیشتر در خط لب و چانه استفاده می شود؛ اما مصپورت برای ابرو، پیشانی و خط چشم مناسب تر خواهد بود.

در کلینیک ارکیده شهر کرد تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت توسط متخصص پوست با بکارگیری با کیفیت ترین مواد و تکنیک درست تزریق صورت می گیرد. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.

بوتاکس مصپورت

این نوع بوتاکس یک محصول کاملاً ایرانی است که شباهت های زیادی با بوتاکس دیسپورت دارد. در میان انواع بوتاکس ایرانی موجود در ایران این نوع بوتاکس به دلیل ماندگاری بالاتر و عوارض کمتر طرفداران بیشتری دارد و استفاده از آن توسط بیشتر پزشکان متخصص نیز توصیه می شود. این نوع بوتاکس از نظر کیفیت و کارایی کاملاً با نمونه های خارجی قابل رقابت بوده و به دلیل اینکه در داخل کشورمان تولید می شود دارای قیمت کمتری است.

تزریق بوتاکس دیسپورت و مصپورت

مزایای بوتاکس مصپورت

بوتاکس ایرانی مصپورت از لحاظ کیفیت و نوع عملکرد دارای تمامی استانداردها است. از مهم ترین مزایای استفاده از این بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

میزان ماندگاری بوتاکس مصپورت

بوتاکس درمانی موقت است. به این معنا که هیچ مارکی از بوتاکس ماندگاری بلند مدت ندارد. بوتاکس مصپورت نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از بوتاکس، بسته به نوع پوست، میزان تزریق، ناحیه تحت درمان، عمق چین وچروک ها و مارک بوتاکس، پزشک معالج زمان تزریق مجدد را اعلام می کند. بوتاکس ایرانی مصپورت عموماً بین سه تا شش ماه ماندگاری دارد و سپس باید درمان مجدد صورت پذیرد.

عوارض جانبی بوتاکس مصپورت

مهمترین موضوع در تزریق بوتاکس، مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو با تجربه است. در این صورت عوارض جانبی در کمترین حد ممکن خواهد بود. با این حال مهمترین عوارض احتمالی که برای بوتاکس گفته شده شامل موارد ذیل است:

  1. درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
  2. سردرد یا علائم آنفلوانزا
  3. افتادگی پلک یا ابروها
  4. لبخند کج
  5. خشکی چشم

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت، یکی از معروف ترین مارک های بوتاکس خارجی است که در چند سال اخیر، استفاده از آن در کشور ما بسیار رایج شده است. شرایط نگهداری و نوع ترکیبات بوتاکس دیسپورت باعث ایجاد تفاوت میان آن با سایر بوتاکس ها شده است. به عنوان مثال، دمای نگهداری آن بین 2 تا 8 درجه بوده و می توانید آن را به شکل پودر سفید رنگ تهیه نمایید.

دیسپورت به گروه تزریقات نورومدولاتور تعلق دارد. نورومدولاتورها باعث شل شدن عضلات اطراف محل تزریق می شوند و با محدود کردن حرکات آن نواحی، باعث کاهش چروک می شوند. بعد از تزریق و شل شدن عضلات، پوست آن ناحیه نرم می شود و خطوط صورت کمتر خودنمایی می کنند.

مزایای بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت به دلیل کیفیت بالایی که دارد توانسته است مزایای بسیار زیادی را از خود نشان دهد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری بوتاکس دیسپورت

معمولاً ماندگاری دیسپورت بین 3 تا 5 ماه متغیر است. با این حال دوام بوتاکس در افراد مختلف بسته به شرایط عضلانی بدن و همچنین سبک زندگی فرد می تواند متفاوت باشد. برای مثال ماندگاری دیسپورت در بدن شخصی که سیگار مصرف می کند و یا به صورت مداوم در برابر اشعه ی مضر آفتاب قرار می گیرد نسبت به فردی که مراقبت های بعد از تزریق را رعایت می کند بسیار کاهش می یابد.

عوارض بوتاکس دیسپورت

ماده دیسپورت نیز مانند دیگر برندها عوارض خاص خود را به همراه دارد که اغلب این عوارض مشترک بین این محصولات بوتاکس است. طبق آمار مشاهده شده انتشار محلول تزریق شده در اطراف چشم و انتقال آن به حدقه چشم و تأثیر نامطلوب بر روی عضلات چشم از مهم ترین عوارض دیسپورت می باشدکه برای پیشگیری توصیه می شود ۳ تا ۴ ساعت بعد از تزریق به حالت خوابیده و درازکش نروید، در غیر این صورت ممکن است عوارض چشمی از قبیل افتادگی پلک و دوبینی ایجاد گردد. تکنیک صحیح تزریق، دوز مناسب و مراقبت های دقیق بعد درمان از به وجود آمدن هرگونه عوارض جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که افتادگی پلک بدون درمان به طور کامل در اثر گذر زمان، ظرف مدت ۲ تا ۴ هفته بعد از تزریق کاملاً برطرف می شود؛ ولی نگرانی و استرس و ظاهر نامطلوب در بیمار موجب می شود که پروسه درمان را هرچه سریع تر پی گیری کند.

تفاوت های بوتاکس دیسپورت و مصپورت

  1. با اینکه که بوتاکس دیسپورت و مصپورت شباهت های زیادی با یکدیگر دارند؛ اما تفاوت های آنها بیشتر است. تفاوت این دو بوتاکس در ترکیبات سازنده یا نحوه عملکرد نیست. این ویژگی ها تقریباً در همه انواع بوتاکس یکسان بوده و تفاوت های چندانی بین آنها نیست. ساده ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس در کشور سازنده است. بوتاکس دیسپورت در انواع انگلیسی و چینی وجود دارد؛ اما تنها نوع انگلیسی آن مورد تأیید پزشکان متخصص است. در مقابل بوتاکس مسپورت به طور کامل در داخل کشور تولید می شود و نمونه خارجی ندارد.
  2. اصلی ترین تفاوت این دو نوع بوتاکس را می توان در سرعت عملکرد آنها یافت. بوتاکس دیسپورت برای اینکه جذب شده و چهره شما را به حالت طبیعی دربیاورد حداکثر به یک روز نیاز دارد؛ اما در بوتاکس مسپورت این زمان به 3 تا 10 روز افزایش می یابد.
  3. محل تزریق نیز یکی از تفاوت های این دو نوع بوتاکس است. بوتاکس دیسپورت معمولاً در ناحیه پیشانی، میان ابروها و کنار چشم ها برای از بین بردن چین وچروک های ناحیه بالای صورت استفاده می شود. درحالی که از بوتاکس مصپورت می توان برای از بین بردن چین و چروک همه نواحی صورت نظیر خط لبخند، افتادگی لب ها و… نیز استفاده کرد.
  4. تفاوت دیگری که می توان در این دو نوع بوتاکس مشاهده کرد در عوارض جانبی آنها است. البته این دو نوع بوتاکس از کم عارضه ترین انواع بوتاکس هستند؛ اما تا مدتی پس از تزریق ممکن است حالتی نظیر سردرد و سرگیجه را در شما ایجاد کنند. از آنجایی که از بوتاکس دیسپورت بیشتر برای برطرف کردن خطوط اخم و چین های پیشانی استفاده می شود، عوارض آن شامل سردرد، گلودرد، تورم و درد در محل تزریق و عفونت های خفیف تنفسی است. برای بوتاکس مصپورت این علائم شامل کبودی در ناحیه تزریق، سرگیجه، افتادگی پلک ها، ضعف عضلانی و مشکل در تنفس و بینایی است. فراموش نکنید که در صورت تداوم علائم تا بیش از 48 ساعت پس از تزریق حتماً به پزشک معالج خود مراجعه کنید.
  5. یکی دیگر از تفاوت های بوتاکس دیسپورت و مصپورت، مقدار تزریق شده است. بوتاکس دیسپورت نسبت به بوتاکس معمولی دوز تزریق بالاتری دارد؛ اما دوز آن نسبت به بوتاکس مسپورت کمتر است. البته دوز تزریق به عمق چین و چروک در محل تزریق وابسته است؛ اما باید توجه کنید که برای چین و چروک مشابه، دوز دیسپورت مورد نیاز، کمتر از مصپورت است.

جوانسازی دور چشم با روشهای گوناگون و گاها ترکیبی، از اقدامات موثر کلینیک ارکیده در شهرکرد می باشد. شما می توانید جهت هماهنگی با این مرکز و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32225455 - 038 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

این رفتارها قوه شنوایی را تهدید می کند

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

درد هنگام رابطه جنسی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

عشق ايجاد اسارت ميكند مراقب باشيد

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

چه زمانی درمان اضطراب ضروری است ؟

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

رادیوگرافی تک دندان یا پری اپیکال

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان پای صاف کودکان با کفش طبی

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

چگونه شامپو بزنیم ؟

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

احتمال ارثی بودن وزوز گوش دوطرفه در مردان

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

روش تشخیص و درمان انواع لک پوستی در طب ایرانی

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت