دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

آیا بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می شود و طی آن ریشه هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می شوند. اگرچه روش های کاشت مو برای بیمارانی که این گزینه را انتخاب کرده اند به طور مداوم موفقیت آمیز بوده؛ اما همیشه نگرانی هایی در مورد نتیجه نهایی و مناسب بودن کاشت مو وجود دارد. در اکثر مواقع به دلیل وجود تصورات غلط رایج در مورد روش های پیوند، این نگرانی ها در افراد متقاضی به وجود می آید.

عمل کاشت مو برای کسب نتایج مطلوب، نیازمند مهارت و تجربه پزشکی است که اقدام به این جراحی می نماید. به همین دلیل توصیه می شود؛ کاشت مو را نزد پزشکان مجرب و مراکز مجازی مانند کلینیک بهین در اصفهان انجام دهید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه کاشت مو، و ارائه نتایجی فوق العاده در این زمینه، یکی از تخصصی ترین کلینیک های کاشت مو در اصفهان می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مهم ترین تصورات رایج اشتباه در مورد کاشت مو به شرح زیر می باشند:

1- کاشت مو کاملاً بی خطر است.

کاشت موی ایمن، برداشت پیوندهای مناسب از نقطه ای از پوست سر است که موهای کافی دارد و قرار دادن آن در محلی که دچار طاسی و ریزش مو می باشد. این نوع جراحی در صورتی ایمن است که در بیمارستان یا مطب پزشک متخصص، با بی حسی موضعی و یا با بی حسی عمومی انجام شود. برای کاشت مو مانند هر روش جراحی دیگر امکان بروز عوارض جزئی وجود دارد که اگر توسط پزشک متخصص انجام شود و مراقبت های بعدی به درستی صورت گیرد. این عوارض محدود در دوره نقاهت کوتاهی (حداکثر ده روز) برطرف خواهند شد. البته کاشت مو اگر در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود عوارض بسیاری خواهد داشت که ممکن است نتیجه نهایی را تحت تأثیر قرار دهد.

تصورات غلط در رابطه با کاشت مو

2- بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها بازمی گردد.

اگر به تراکم موهای طبیعی پوست سر نگاه کنید، می بینید که در بین افراد با شرایط زندگی، نژاد، جغرافیای زندگی و وضعیت جسمی مختلف، متفاوت است. تراکم موهای کاشته شده در افراد به تعداد پیوندها بستگی دارد و انتظار داشتن موهایی بسیار پرتراکم مانند وضعیت اولیه و یا بیشتر، خواسته ای غیرمنطقی می باشد. کاشت مو اگر در مرکز معتبر و با تکنیک های مناسب هر متقاضی انجام شود، پس از گذشت زمانی حدود یک سال نهایتاً 70 تا 80 درصد موهای ریخته شده را برمی گرداند.

3- کاشت مو در هر سنی قابل انجام است.

از نظر فنی هیچ سن «درست» یا «غلط» برای پیوند مو وجود ندارد تا زمانی که بیمار ریزش مو داشته، بانک موی سالم و کافی داشته و فاقد منع مصرف پزشکی یا جراحی زمینه ای باشد، در واقع می تواند کاشت مو انجام دهد. به توصیه متخصصین حداقل سن برای کاشت مو 25 سال می باشد؛ زیرا تا پیش از این سن الگوی ریزش موی افراد هنوز مشخص نشده و در سنین بالاتر ممکن است ریزش موی او پیشرفت کند. حداکثر سن برای کاشت مو با توجه به وضعیت جسمانی افراد متفاوت است و معمولاً تا سن 70 سالگی به شرط سلامتی کاندید مناسبی شناخته می شوند.

4-کاشت موی طبيعی سرطان زا است.

اين مسئله به هيچ عنوان صحت ندارد و اصولاً ماهيت انجام کار در کاشت موی طبيعی طوری است که هيچ ارتباطی با عوامل سرطان زای پوست ندارد. مهمترين عوامل دخيل در سرطان پوست عبارتند از: ژنتيک، برخی مواد معدنی مثل آرسنيک و سيليکون، اشعه آفتاب، هیدروکربن های کارسينوژن و بعضی از بیماری های ارثی.

5-پس از کاشت موی طبيعی سردردهای بدی به وجود می آید.

با متدهای قديمی (که از لوازم غیر ظریف استفاده می شد) گاهی سردردهايی پس از کاشت مو به وجود می آمد؛ اما با تکنیک های مدرن امروزی و بهره گیری از ابزار میکروسکوپیک و بسيار ظريف اين مسئله منتفی شده است. درحقيقت اگر فرد دچار سردردهای ميگرنی باشد با کاشت موی طبيعی ميزان سردرد وی کاهش پيدا می کند. البته در 2-1 شب اول پس از کاشت مو امکان وجود سردرد خفيف (مثل هر عمل ديگر) می رود که با مسکن های معمولی به سرعت برطرف شده و مشکل خاصی پيش نمی آید.

6-با کاشت موی طبيعی از ريزش موهای موجود فرد (موهايی که در حال حاضر وجود دارند) هم جلوگيری خواهد شد.

مشخص است که کاشت مو برای وضعيت فعلی طاسی بيمار انجام شده و درمان دیگری جز تجويز داروهايی مثل ماينوکسيديل و فيناسترايد (اگر اثر کنند) برای ریزش موهای موجود فرد نمی توان انجام داد. ريزش يا عدم ريزش موهای فرد در آينده در رابطه با وضعيت ژنتيکی وی بوده و ارتباطی با کاشت موی فعلی ايشان ندارد.

لازم به ذکر است که اگر کاشت مو توسط افراد فاقد صلاحيت علمی برای انجام اين کار حساس انجام شود احتمال آسيب رسيدن به موهای موجود فرد وجود داشته و ممکن است اين موها دچار ريزش شوند؛ ولی در هر حال ريزش موی ژنتيکی وی تحت الشعاع قرار نمی گیرد و سیر خود را طی می کند.

7-تا هر مقداری که فرد تمايل داشته باشد می توان خط رويش مو در جلوی سر را پايين آورد.

خط رويش مو در جلوی سر در حقیقت يک نوار باریک از پوست سر بوده که حد فاصل پوست بدون موی پيشانی با پوست کاملاً پرموی نواحی پشت اين نوار است. طراحی اين خط يکسری محاسباتی داردکه رعايت آنها برای حصول نتيجه خوب و طبيعی بسیار مهم است. از خط رويش مو در جلوی سر تا انتهای چانه را می توان به سه قسمت مساوی تقسيم کرد که عبارتنداز:

الف) از خط رويش مو تا ناحيه بين دو ابرو

ب) از ناحیه بين دو ابرو تا نوک بينی

ج) از نوک بينی تا انتهای چانه.

اين فواصل به طور نرمال 9 7 سانتيمتر می باشند. رعايت دقيق اين محاسبه در طبیعی نشان داده شدن خط موی جديدی که برای بیمار درست می شود، نهايت اهميت را دارا می باشد. فاکتورهايی که در طراحی مناسب و صحيح خط موی جلوی سر از سوی پزشک لحاظ می شوند عبارتند از:

ميزان و نوع ريزش موی سر، سن فرد، شکل کلی سر بیمار، احتمال ريزش مو در آینده (و لذا نياز به جلسات بعدی کاشت مو) و انتظارات بيمار. اصرار بیمار به پايين آوردن زياد از حد اين خط يا گرد کردن بيش از معمول آن موجب غيرطبيعی شدن موهای جلوی سرمی گردد و نمای خوبی ندارد.

8-موها را می توان از پوست سر برداشت و در آزمايشگاه آنها را تکثير نمود.

اين مسئله فعلاً در حد تحقيقات و آزمايشگاه بوده و کاربرد عملی پيدا نکرده است. تحقیقاتی که در حال حاضر انجام می شود بیشتر روی این موضوع تکیه می کنند که تعدادی از موهای پشت سر فرد را گرفته و سلول های زایای ریشه مو را از آنها جدا می کنند. سپس این سلول ها در محیط کشت آزمایشگاه تکثیر پیدا کرده به طوريکه تعداد آنها به صدها هزار می رسد و در ضمن آنها را با عناصر دیگر ترکیب می کنند تا قدرت رشد آنها افزايش پيدا کند. بعداً این سلول ها به صورت زیر جلدی در نواحی طاس تزریق می شوند.

سلول های تزریق شده تبدیل به موهای جدید گردیده و طاسی فرد برطرف می شود. به اين متد جديد درمانی، روش FCI گفته می شود. اين روش جديد می تواند هم برای رشد و ضخيم شدن مجدد موهای ضعيف شده قبلی فرد مورد استفاده قرار گرفته و هم باعث رشد موهای جديد در مناطق کاملاً طاس و بدون مو گردد. نظر به اينکه در اين روش محدوديت تعداد موهای قابل کاشت وجود ندارد لذا اين اميد هست که بتوان در يک فرد کاملاً طاس که فقط دارای تعداد اندکی مو در پشت سرش است، يک سر پر از مو به وجود آورد. با اين متد همچنين می توان برای خانم های دارای ريزش مو به صورت گسترده و پخش نيز کاشت مو انجام داد. البته تا رسیدن به نتیجه مطلوب هنوز راه زیادی باقی مانده و این تکنیک در حال حاضر کاربرد عملی پیدا نکرده است.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

9-از موی نواحی ديگر (به جز پشت و اطراف سر) شامل ريش، زیر بغل، منطقه تناسلی، سينه، پشت، شکم و دست و پا می توان به عنوان منطقه دهنده استفاده کرد.

موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگر بوده و لذا نمی توان از موی هر ناحيه از بدن به جای موی سر استفاده کرد. بهترين مو برای کاشت در مناطق طاس سر، موی ناحيه مشخصی از پشت و اطراف سر می باشد. موهای نواحی دیگر اگرچه از نظر تئوری می توانند مورد استفاده قرار گيرند؛ اما به دلايل زير به درد اين کار نمی خورند:

الف) برداشت مو از اين نواحی برای بيمار بسيار مشکل و دردآور بوده و ناراحتی زيادی ايجاد می نمايد.

ب) اسکار(جوشگاه) محل برداشت مو از نواحی ديگر برخلاف پشت سر(که در زيرخواب موهای بالای محل برداشت مخفی می شود) مخفی نشده لذا هميشه آشکار است.

ج) رشد موهای نواحی دیگر نسبت به موهای سر اغلب کمتر است، اين موها معمولاً نازک و دارای رنگدانه کمی بوده و به طورکلی از نظر مشخصات رشدی و ظاهری تفاوت های زيادی با موهای سر داشته و لذا عمدتاً مناسب کاشت مو در سر نمی باشند.

د) ميزان هرزرفتن (پِرت) موهای نواحی ديگر هم در زمان برداشت و هم در حين کاشت نسبت به موهای پشت سر بالاتر است.

به اين دلايل بهتراست هميشه از موهای پشت سر به عنوان بانک مو استفاده نماييم و فقط در موارد استثنایی از موهای بدن استفاده کرد.

10-از موی ديگران می توان برای کاشت مو استفاده کرد.

به دليل عدم تطابق خصوصيات بافتی و سيستم ايمنی ما بين انسان های گوناگون در صورت استفاده از موهای شخص دیگر این موها پس زده می شوند و نمی گیرند.

11-کاشت موی طبيعی را می توان در هر سنی انجام داد.

با توجه به اينکه ريزش موی مردانه يک فرآيند دائمی و رو به گسترش می باشد و با در نظرگرفتن محدودیت هایی که در کاشت موی طبيعی وجود دارد بهتر است زمانی این کار را انجام دهيم که اولاً به اندازه کافی از موها ريخته شده باشد (تا به کاشت مو جواب خوبی بدهد) و ثانياً ريزش موی شخص به يک مرحله پايدار و تقريباً ثابتی رسيده باشد. حداقل سنی که معمولاً برای انجام کاشت موی طبيعی درنظرگرفته می شود ۳۰-۲۵ سالگی است.

12-کاشت مو با استفاده از لیزر بهتر از کاشت موی معمولی است.

برخی از پزشکان پس از انجام کاشت مو از لیزر برای بهبودی سریع تر زخم های موجود استفاده می کنند؛ ولی لیزر ارتباطی به تکنیک برداشت و کاشت مو (که مهم ترین قسمت های کاشت موی طبیعی را تشکیل داده و نتایج کاشت مو به انجام درست آنها وابسته است) نداشته و اگر کسی ادعا می کند که با استفاده از لیزر برای شما کاشت موی بهتری انجام می دهد، قصد فریب شما را داشته و ادعای ایشان کذب می باشد.

فرد متقاضی کاشت موی طبیعی در ذهن خود دارای یکسری تصورات و پیش داوری ها از کاشت موی طبیعی و نتایج آن است که معمولاً با واقعیات بسیار فاصله داشته و لازم است که ذهنیت وی با معاینه صحیح و مشورت روشن شده و متوجه واقعیت های امر گردد.

13-عمل کاشت مو دردناک است.

این عمل، سرپایی و با روش بی حسی موضعی انجام می شود و تنها درد بیمار درد تزریق ماده بی حسی در ابتدای عمل است. در حقیقت ممکن است در طول عمل شما خواب باشید.

14-تعداد موهای برداشته شده از منطقه دهنده پس از کاشت در منطقه طاس بيشتر می شود و تراکم آن به مرور زمان افزايش می یابد.

تعداد موهای هر فرد پس از تولد زياد نشده و با گذشت زمان به صورت نرمال کاهش هم پيدا می کند. بنابراين هرتعداد مو که کاشته شود همان مقدار درمی آید و تغييری در تعداد آنها به وجود نخواهدآمد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا هر توده ای در بیضه سرطان است؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

درمان دندانپزشکی تحت بیهوشی و آرامبخشی

دکتر امیر منصور شیرانی [ متخصص بیماریهای دهان و دندان ]

ترک خوردگی گوشه لب نشانه چیست؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط با سابقه خانوادگی

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

اضافه وزن و چاقی در کودکان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

هر آنچه باید در مورد آرتریت یا ورم مفاصل در کودکان بدانید

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

نکات قبل از لیزر موهای زائد

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه ( جوش صورت )

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت