دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

جوانسازی دور لب با افزایش سن و از دست دادن کلاژن پوست و کاهش فعالیت آنها ضرورت پیدا می کند. اگرچه کاهش کلاژن با افزایش سن شدت پیدا می کند؛ اما برخی عادات زندگی، ژن، عوامل محیطی و … نیز بر افزایش چین و چروک پوست بدن از جمله پوست نازک صورت تأثیر می گذارد. همچنین با بالا رفتن سن، حجم استخوان فک بالای صورت کاهش یافته و تحلیل می رود و باعث می شود لب از فرم زیبای خود خارج شود و دچار چین و چروک شود. از دیگر عوامل چین و چروک و افتادگی پوست، نیروی گرانش زمین است که در دراز مدت اثر خود را بر چهره انسان به جا می گذارد. عوامل ذاتی که بر اثر پیری بر پوست تأثیر می گذارد، در هر شخصی وجود دارد؛ اما برخی عوامل غیر ذاتی و بیرونی نیز در صورت عدم مراقبت و درمان چین و چروک دور لب را افزایش می دهند. در ادامه به انواع روش های رفع چین و چروک اطراف لب می پردازیم.

در کلینیک دکتر رامین مدرسی همواره تلاش کردیم تا بهترین و به روزترین روش های درمانی را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. با توجه به این که امروزه بیشترین توجه پزشکی پوست و زیبایی به سمت روش های کم تهاجمی جوانسازی است؛ سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این حوزه به مراجعین خود ارائه نماییم. شما می توانید برای جوانسازی پوست در اصفهان، با بکارگیری به روزترین و موثرترین روشها به این مرکز مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع چین و چروک اطراف لب

متخصصان زیبایی اغلب به چین و چروک اطراف لب، زیر عنوان چین و چروک پریورال اشاره می کنند. این اصطلاحی کلی برای توصیف خطوطی است که در اطراف ناحیه دهان ایجاد می شود. همچنین زیرنوع های اختصاصی بیشتری برای چروک اطراف دهان وجود دارد.

  1. خطوط لبخند: خطوط لبخند که به نام خطوط خنده نیز شناخته می شود چروک هایی است که در طرفین دهان ایجاد می شوند. این چروک ها که به نام شکن های نازولابیال نیز معروفند، در زمان خندیدن یا لبخند زدن بیشتر به چشم می خورند.
  2. خطوط ماریونت: خطوط ماریونت نوع دیگری از چروک هایی هستند که با بالا رفتن سن ایجاد می شوند. این خطوط به صورت عمودی از دهان به سمت چانه ایجاد شده و حالتی فرو افتاده ایجاد می کنند.
  3. خطوط رژ لب: در عین حال چروک هایی هست که صرفاً ناحیه لب را درگیر می کنند. این چروک ها که به نام خطوط عمودی لب یا خطوط سیگاری ها نیز شناخته می شوند، آن گروه از چروک های لب هستند که در امتداد لب بالایی و همچنین مستقیماً روی خود لب ها ظاهر می شوند.

لایه برداری مکانیکی و یا شیمیایی پوست

در هر دوی این روش ها، لایه ی بالایی پوست برداشته شده تا به لایه ی جدید اجازه ی رشد و جایگزینی داده شود. این روش ها برای از بین بردن خطوط دور دهان مناسب هستند. لایه برداری های سبک و ضعیف نمی توانند انتظارات شمارا برآورده کنند و برای حاصل شدن هرگونه بهبودی، نیاز است که لایه برداری در سطح کلینیکی اعمال شود. بااین حال، نباید انتظار داشت که نتایج حاصل از این عمل طولانی مدت باشند؛ چراکه در طی این عمل، تنها لایه های بالایی پوست هدف قرار گرفته شده اند.

پیلینگ شیمیایی از یک محلول شیمیایی برای برداشتن چین و چروک بالای لب استفاده می کند. با استفاده از پیلینگ شیمیایی لایه بالایی چروک یا پوست آسیب دیده برداشته می شود و باعث ایجاد پوست تازه و جوان تر می شود. انواع مختلف مواد شیمیایی مانند فنول یا آلفا هیدروکسی اسید برای لایه برداری به کار می رود. AHA یک گروه از عوامل لایه برداری است که شامل گلیکولیک اسید، اسید میوه و اسید لاکتیک است. آنها به عنوان ملایم ترین محصول لایه بردار و فرمول لایه برداری در نظر گرفته می شوند. انتخاب لایه بردار شیمیایی مناسب بستگی به هدف شما از انجام پیلینگ برای پوستتان دارد.

جوانسازی اطراف لب

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس سیگنال های شیمیایی که باعث انقباض عضلات می شوند را قطع می کند. بوتاکس در مقادیر کم در عضلات هدف تزریق می شود. اگر عضلات نتوانند باعث انقباض شوند، پوست صاف شده و ظاهر چین و چروک ها هموارتر می شود. تزریق بوتاکس یک روش مناسب برای رفع چین و چروک دور لب است. با تزریق بوتاکس در عضلات مورد هدف، بقیه عضلات می توانند به طور عادی به وظایف خود عمل کنند و شما قادر خواهید بود با پیدا شدن چین و چروک های کمتری در قسمت درمان شده صورت بخندید.
پس از مدتی، بیشتر بیماران متوجه می شوند که چین و چروک های دور لب آنها دوباره شکل گرفته و همچنان عمیق تر می شوند. این اثر سم بوتالینیوم است که پوست جدید بدون وجود چین و چروک ها رشد می کند. بوتاکس بر روی گیرنده های نیکوتین که روی عضلات اسکلتی و گانگلیس عضلانی، عضلات قلب و عضلات نرم تأثیر داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد که با تزریق مکرر بوتالینیوم، به مرور زمان از شدت چین و چروک ها کاسته می شود.

میکرودرم ابریژن

از جمله دیگر روش های رفع چروک دور لب، می توان میکرودرم ابریژن اشاره کرد که یک نوع از روش های درمانی لایه برداری پوست به شمار می آید. از این روش درمانی، برای کمتر کردن شدت ظاهری این چروک ها که در دور دهان وجود دارند استفاده می شود. در این روش به استفاده از کریستال های بسیار کوچک و ریز، به لایه برداری صورت اقدام می کنند و لایه ی رویی پوست را بیرون می آورند و رفع می کنند.

تزریق ژل

تزریق ژل را می توان به منظور پر کردن خطوط عمودی دور لب و دستیابی به یک ظاهر خوشایند برای لب ها مورد استفاده قرار داد.تزریق ژل، مؤثرترین روش غیر جراحی برای درمان خطوط و چروک دور لب را ارائه می دهد و معمولاً تنها به تزریق حجم بسیار کمی از محصول به نقاط دقیق در امتداد خط لب برای اصلاح ظاهر چروک دور لب نیاز دارد.

برای جلوگیری از ناراحتی، کرم بی حسی به محل درمان اعمال می شود. چندین دقیقه طول می کشد تا بی حسی اثر کند. بلافاصله پس از آن، ژل از طریق یک سوزن ریز یا کانول به لایه درمی مورد هدف تزریق می شود در فواصل منظم، فرد تزریق کننده محل درمان را مالش می دهد تا درجه ی مناسب زیبایی حاصل شود. تزریق ژل ، یک روش غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای درمان است. مهم تر از همه، ثابت شده که این روش بدون خطر است. نتایجی که می تواند با استفاده از تزریق ژل برای درمان چروک دور لب به دست آید، خیره کننده و طبیعی به نظر می رسد.

مزوتراپی

در طول 30 دقیقه ی درمان های مزوتراپی، 14 ویتامین، 24 اسید آمینه و دو ضد اکسید در داخل پوست تزریق می شوند تا پوست را تقویت کنند و کلاژن را که باعث کاهش چین و چروک پوست می شود افزایش دهند. امروزه مزوتراپی (سوزن های میکرو) تکنیکی است که در پزشکی زیبایی استفاده می شود تا نفوذ محصولات مراقبت از پوست به پوست را بهبود بخشد و مزایا را برای چین و چروک، منافذ پوستی و افتادگی و شلی پوست افزایش دهد. درمان های مراقبتی مزوتراپی باعث تحریک تولید کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست می شود. این کار در حالی که روند پیری پوست را کند می کند اثرات مضر گذر زمان بر روی پوست شما را اصلاح می کند. در نتیجه، پوست جوان سازی شده ای خواهید داشت که کاملاً سالم و درخشان است.

لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 برای درمان برخی بیماری های پوستی مانند رفع چین وچروک ها و خطوط ریز، رفع جای جوش، پیگمنتاسیون و حتی رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر بیماران که اقدام به درمان چین و چروک های دور لب می کنند ترجیح می دهند برای جوانسازی پوست، کل صورت را تحت درمان قرار دهند. با انجام این روش، نتایجی عالی بدون عوارض جانبی ناشی از لایه برداری لیزری معمول حاصل می شود. احتمال بروز عوارض جانبی پس از انجام این عمل بسیار کم بوده و زمان بستری شدن آن نیز کوتاه است.

پس از انجام درمان در مطب که حدود 30 دقیقه طول می کشد (قبل از انجام فرایند از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود)، بیماران باید به مدت 7 تا 10 روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کرده تا پوست، پوسته پوسته شده و پوست جدید رشد کند. نتایج حاصل از این فرایند تا 10 سال باقی مانده و بیشتری بیماران فقط به یکی دو جلسه درمانی نیاز دارند.

لیفت لب

با انجام روش لیفت لب می توان لب های بالا را متمایز و جذاب کرده و آن را بالا کشیده و لبخند را زیباتر کرده و چین و چروک های دور لب را کاهش داد. اثر کلی لیفت لب بسیار زیباتر و بهتر بوده و باعث جوانسازی و برجسته سازی لب می شود. لیفت لب را می توان در مطب و تحت بیهوشی موضعی انجام داد. برای لیفت لب، پزشک یک شکاف در انحنای زیر بینی ایجاد می کند و به دقت قسمتی از پوست را برمی دارد. سپس لب بالا کشیده می شود و در موقعیت جدید قرار گرفته و بسته می شود. برای پیشگیری از باقی ماندن اسکار (جای زخم) ناشی از عمل در هنگام بستن شکاف دقت زیادی به کار گرفته می شود.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

رادیو فرکوئنسی (ترماژ)

نمونه ای دیگر از درمان با لیزر، استفاده از رادیوفرکوئنسی به عنوان یک منبع انرژی گرمایی برای سوزاندن لایه های زیرین پوست است. این روش به عنوان ترماژ شناخته شده و شکلی از جوانسازی حرارتی است. این یک درمان غیر تهاجمی است که از یک دستگاه برای ارسال انرژی فرکانس های رادیویی (RF) به لایه های عمیق تر پوست استفاده می کند و با ایجاد یک واکنش حرارتی موجب سفت شدن فوری بافت و ساختارهای پوست می گردد.

کانتورینگ یا زاویه سازی صورت، می تواند در کنار ظاهر، اعتماد به نفستان را نیز بهبود بخشد. پس از اینکه تصمیم نهایی خود را برای زاویه سازی اتخاذ نمودید، با انتخاب پزشک مجرب در این زمینه، می توانید اطمینان حاصل کنید که به نتایج مطلوبی خواهید رسید. درکلینیک دکتر رامین مدرسی، با کادری مجرب و تجهیزات مدرن، می توانید در زمینه زاویه سازی صورت، به بهترین نتایج دست پیدا کنید. تلفن تماس با این مرکز : 36703885 - 031


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پس از بوتاکس پیشانی و دور چشم چه مراقبتهایی لازم است؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از عمل وازکتومی چه باید کرد؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ویتامین بی و ریزش مو

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

آیا دارویی برای بهبود اختلال ارگاسم در مردان وجود دارد؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

عوارض جانبی بعد از عمل پروستات چیست؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی دستگاه گوارش فوقانی (Upper GI)

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

راهکاری های ترمیم بهتر زخم

دکتر رسول توکلی کیا [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت