دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

کاشت مو، توزیع فولیکول های موی سالم است که از پشت سر به نواحی کم موی سر منتقل می شوند و با ظاهری بسیار طبیعی به نظر می آیند. پزشکان نواری از موها را از جایی که شما موهای پر پشت تری دارید به جایی که کم مو است و نیاز به موی بیشتری دارد منتقل می کنند. بسیار مهم است که بیماران چند واقعیت کلی را درباره کاشت مو را بدانند تا انتظاراتشان در مورد نتیجه عمل، واقع بینانه باشد. اکثر کلینیک های کاشت مو پیش از شروع این فرایند، از شما آزمایش خون می گیرند. این آزمایش صرفاً به خاطر شما نیست، بلکه برای محافظت از جراح، پرستار و هر کس دیگری است که در این فرایند دخالت دارد.

بدون شک یکی از اولین و مهم ترین اقداماتی که قبل از هر عمل جراحی صورت می گیرد، انجام آزمایشهای قبل از عمل است. عمل کاشت مو نیز با وجود این که یک جراحی سرپایی است، از این قاعده مستثنی نمی باشد و کاشت مو به هر روشی که صورت بگیرد، یک سری آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو می بایست انجام گیرد. انجام آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو پزشک را قادر می سازد شرایط جسمی و روانی بیمار را به دقت سنجیده تا فرد در حین پیوند مو، با کمترین عوارض و خطرات مواجه شود. این آزمایش ها را بیمار بایستی انجام دهد و جواب آن را قبل از عمل به پزشک تحویل دهد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انجام آزمایشات لازم قبل از کاشت مو

پزشک متخصص به دو دلیل از بیمار می خواهد تا قبل از انجام عمل آزمایش هایی را انجام دهد:

آزمایشات لازم قبل از کاشت مو

آزمایش های ضروری قبل از کاشت مو

بسته به نظر پزشک و سابقه پزشکی بیمار، نوع آزمایش های قبل از کاشت مو متفاوت است؛ اما انجام برخی از آزمایش های مانند تست HIV یا هپاتیت C و در مواردی آزمایش هایی برای عوامل عفونی ضروری است. با این وجود جای هیچ نگرانی وجود ندارد. امروزه برخلاف گذشته حتی با وجود مثبت بودن جواب چنین آزمایش هایی، انجام عمل کاشت مو نه تنها متوقف نمی شود. بلکه در عوض کلینیک و تیم پزشکی تمهیدات لازم برای ایمنی بیشتر مانند استفاده از دستکش دوتایی و دقت بیشتر در حین کارکردن با تیغ جراحی را در نظر می گیرند.

۱-آزمایش CBC

آزمایش CBC یا شمارش کامل سلول های خونی همان آزمایش خون معمولی است. در این آزمایش گلبول های سفید و قرمز خون و سطح هموگلوبین و دیگر ترکیبات خونی را اندازه می گیرد. این آزمایش قابلیت تشخیص کم خونی، عفونت و حتی سرطان خون را دارد. یکی از دلایل مهم برای انجام این آزمایش بررسی مشکلات انعقاد خون است. این آزمایش به طور ویژه در روش FUT که از بخیه در آن استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد.

۲-آزمایش FBS

آزمایش FBS همان آزمایش قند خون ناشتا است که پزشک گاهی برای چک کردن وضعیت شما از لحاظ ابتلا به بیماری دیابت آن را درخواست می کند. برای انجام این تست، جهت عمل کاشت مو، لازم است فرد حداقل به مدت ۱۰ ساعت هیچ غذایی نخورد و ننوشد و به اصطلاح ناشتا باشد. مقدار طبیعی قند در این آزمایش باید بین ۶۰ تا ۱۱۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد. نتایج بالاتر یا پایین تر از این مقدار نشان از بیماری فرد دارد و که پزشک باید قبل کاشت مو از آن آگاه شود.

۳-انجام تست های انعقادی PT و PTT

یکی از مهم ترین آزمایش هایی که قبل از عمل کاشت مو می بایست انجام شود، انجام تست های انعقادی PT و PTT است. تست PT زمان پروترومبین و تست PTT زمان ایجاد لخته در خون را تعیین می کند. هر دو این آزمایش ها نشان دهنده ی میزان آمادگی بدن بیمار در اجرای عمل انعقاد خون است. حد نرمال آزمایش PT بین ۱۲ تا ۱۴٫۵ ثانیه و حد نرمال تست PTT بین ۲۶ تا ۳۸ ثانیه می باشد.

۴-آزمایش عفونی HBS

تست هپاتیت B یا آزمایش HBS، آزمایش خون ساده ای است که به منظور تشخیص آلوده شدن فرد با ویروس هپاتیت ب از سوی پزشک تجویز می شود. مثبت شدن سطح آنتی ژن HBs در خون، به معنای آلودگی با این ویروس و امکان انتقال آن به دیگران از طریق خون و یا سایر مایعات بدن می باشد. ۴ الی ۱۲ هفته بعد از ورود ویروس هپاتیت B به بدن، جواب این آزمایش مثبت می شود.

۵-آزمایش عفونی HCV

آزمایش آنتی بادی ویروس هپاتیت C یا همان تست HCV جهت غربالگری و تشخیص عفونت ویروس هپاتیت C انجام می شود. این آزمایش نیازی به ناشتایی و محدودیت رژیم غذایی ندارد. در صورت مثبت بودن جواب این آزمایش، تست مجدداً توسط آزمایش HCV RIBA میزان شدت آن مشخص می شود. از آنجایی که امکان انتقال این ویروس از راه خون وجود دارد، بنابراین پزشک جراح باید قبل از عمل کاشت مو از احتمال ابتلای فرد به آن مطلع باشد.

۶-آزمایش کلسترول

آزمایش کلسترول یا آزمایش چربی یک آزمایش خون است که در آن می توان تعداد کلسترول و تری گلیسیرید در خون را اندازه گیری کرد. آزمایش کلسترول در سه شاخه انجام می شود: تعیین لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول خوب، تعیین لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) یا کلسترول بد و تعیین لیپوپروتئین با چگالی خیلی کم (VLDL).

لازم به ذکر است که افزایش چربی در بدن می تواند پروسه پیوند مو را دچار مشکل سازد. چربی اضافه در بدن خطر تشکیل پلاکت ها را افزایش می دهد و در نتیجه احتمال ایجاد لخته و خطر سکته قلبی و مغزی افزایش می یابد. به همین دلیل انجام آزمایش کلسترول قبل از عمل کاشت مو ضروری است.

۷-آزمایش HIV

همانطور که در بالا اشاره شد آزمایش تشخیص ایدز یکی از ضروری ترین آزمایش ها قبل از عمل کاشت مو است. نتیجه این آزمایش بر چگونگی انجام عمل و محافظت از تیم پزشکی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

۸-آزمایش ادرار

آزمایش ادرار یک آزمایش غربالگری ادرار است. جراح کاشت مو از این آزمایش برای بررسی علائم بیماری های شایع، شرایط پزشکی و سایر مشکلات متابولیکی مانند عفونت ادراری، مشکلات کبدی و دیابت استفاده می کنند. آگاهی از این شرایط به پزشک در تجویز صحیح داروهای بعد از عمل کاشت مو کمک می کند.

۹-تست بیهوشی

یکی از کارهایی که در طول فرایند عمل کاشت مو می بایست انجام می شود مواجه شدن متخصص بیهوشی و گفت وگو با بیمار قبل از انجام عمل کاشت مو است. البته در روش های جدید نیاز به بیهوشی کامل نمی باشد. با این وجود اگر بدن شما به بیحسی موضعی حساسیت داشته باشد، جراحی قابل انجام نیست.

به طور خلاصه، مجموعه آزمایش های قبل از عمل کاشت مو به شرح زیر است که با توجه به شرایط بیماری کرونا، تست کرونا نیز به آن افزوده می شود:

مجموعه راهکارها و توصیه های لازم قبل از کاشت

  1. مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی را به مدت دو هفته قبل از کاشت موی خود قطع کنید.
  2. استفاده از داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند بهتر است قبل از عمل کاشت قطع گردد.
  3. اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید و به دنبال لاغری هستید برای استفاده از پیوند مو بهتر است رژیم غذایی خود را به حالت عادی باز گردانید.
  4. از انجام ورزش های سنگین و فعالیت های سخت قبل از کاشت خودداری کنید.
  5. از مصرف غذاهای سنگین و پر چرب در شب قبل از پیوند مو خودداری کنید.
  6. چند روز قبل از کاشت از مواد شیمیایی مانند رنگ روی موهای خود استفاده نکنید.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نحوه تهیه عکس رادیولوژی از دست

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

مشخصات رژيم غذايي صحيح

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آشنایی با رادیوگرافی قفسه سینه

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

چه عواملی باعث ریزش شدید مو در زنان میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت با نخ و مراقبت های بعد از آن

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق ژل پیشانی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

اصلی ترین علل درد گردن

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

لیزیک چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

رحم اجاره ای

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت