دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

انتظارات و باورهای غلط درباره پرپشت شدن موها پس از کاشت مو

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

کاشت مو درمانی برای ریزش موها است. تکنیک های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که در عمده آنها گرافت های مو از نواحی دیگر سر، استخراج شده و در ناحیه ای که دچار طاسی است کاشته می شود. ریزش مو عموماً به دلیل الگوهای ریزش مو مردانه اتفاق می افتد که با عنوان آلوپسی آندروژنیک هم شناخته می شود. التهاب و جراحت پوست سر، جراحات ناشی از سوختگی، ریختن آب جوش بر روی پوست، عمل جراحی، تصادفات و … باعث می شوند تا موهای ناحیه آسیب دیده برای همیشه از بین رفته و دیگر رشد نکنند که می توان این مشکل را با کاشت مو لا به لای موها برطرف نمود.

اگر به تراکم موهای طبیعی پوست سر نگاه کنید، می بینید که در بین افراد با شرایط زندگی، نژاد، جغرافیای زندگی و وضعیت جسمی مختلف، متفاوت است. تراکم موهای کاشته شده در افراد به تعداد پیوندها بستگی دارد و انتظار داشتن موهایی بسیار پر تراکم مانند وضعیت اولیه و یا بیشتر خواسته ای غیر منطقی می باشد. کاشت مو اگر در مرکز معتبر و با تکنیک های مناسب هر متقاضی انجام شود، پس از گذشت زمانی حدود یک سال نهایتاً 70 تا 80 درصد موهای ریخته شده را برمی گرداند.انتظارات بسیاری از افراد از کاشت مو، منطقی و دست یافتنی نیست و اغلب انتظار پرپشتی کامل موها را دارند. این گروه توقع دارند با یک جلسه کاشت موی طبیعی موها مانند دوران بلوغ پرپشت شده و پوست سر دیده نشود. باید به بیماران یادآوری کرد که هدف از کاشت موی طبیعی تنها افزایش تراکم نسبت به شرایط قبلی است و اگر تراکم با پرپشتی بیشتری در نظر باشد باید این کار را تکرار کنند. متأسفانه درصد کمی از افراد، واقع بین می باشند. اگر قصد کاشت موی طبیعی دارید بهتر است با باورهای اشتباه و غلطی که درباره کاشت مو وجود دارد آشنا شوید. خیلی از افراد این باورهای غلط کاشت مو را پذیرفته اند و بدون اطلاع از حقیقت آنها اقدام به کاشت مو می کنند که همین موضوع باعث می شود از نتیجه ناراضی باشند یا در زمان نامناسب اقدام به کاشت مو کنند.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

عوامل مؤثر بر نتیجه ی کاشت مو

فاکتورهای زیادی بر نتیجه کاشت طبیعی مو و ظاهر نهایی فرد تأثیرگذار هستند که در ادامه به توضیح چند مورد از آنها به صورت خلاصه می پردازیم:

  1. انتخاب درست پزشک متخصص و کلینیک مورد اعتماد، بر نتیجه عمل زیبایی تأثیر مستقیم دارد.
  2. به هر میزان که بانک موی فرد بیشتر باشد، نتیجه عمل زیبایی اثر بخش تر خواهد بود و برعکس هر چقدر میزان طاسی سر نسبت به بانک مو بیشتر باشد نتیجه مورد رضایت نخواهد بود.
  3. واحد شمارش مو، گرافت است. در هر گرافت، یک تا چهار تار مو وجود دارد. این تار موها در ریشه به هم متصل هستند. در کاشت مو، از بانک مو یک گرافت برداشته می شود و به قسمتی از سر که دچار طاسی یا کم مویی شده است پیوند داده می شود. به هر نسبت که تعداد تار مو در این گرافت ها بیشتر باشد نتیجه کاشت مو پرپشت تر به نظر می رسد.
  4. بسیار مهم است که انتظاراتی واقع بینانه از این عمل داشته باشید. اگر موهای زیادی ندارید با کاشت مو نمی توانید به موهایی پر پشت و کامل دست پیدا کنید. هرچه موهای باقیمانده ضخیم تر و متراکم تر باشند، نتایج بهتری هم کسب خواهد شد.

حجم موها پس از کاشت مو

نحوه کاشت مو

عمل کاشت مو به طور کلی شامل مراحل زیر می باشد:

ابتدا ناحیه ای از سر که قرار است موها از آنجا برداشته شوند شیو می شود تا برداشت فولیکول های مو آسانتر گردد. سپس دکتر این ناحیه را تحت بیحسی موضعی قرار می دهد. در این مرحله بخش هایی از پوست سر را که حاوی موهای ضخیم و با کیفیت است را برداشته، گرافت های مو را از یکدیگر جدا کرده و در ناحیه مورد نظر می کارد. ممکن است از ابزارهای مختلفی برای برداشتن پوست سر استفاده شود. برای مثال ممکن است از لوله ای گرد یا تیغ جراحی استفاده شود. ممکن است بتوان با یک پانچ گرافت ۲ الی ۱۵ تار مو را از سر برداشت. ممکن است هر گرافت مو حاوی ۴ الی ۱۰ تار مو باشد. یک نوار بلند گرافت می تواند حاوی ۴۰ تار مو باشد.

انتظارات و باورهای غلط پس از کاشت مو

باورهای غلط درباره کاشت مو باعث می شوند بسیاری از افراد توقعات نا به جا از کاشت مو داشته باشند و اطلاعات ناکافی آنها از کاشت مو باعث شود تا با ابهاماتی درباره کاشت مو روبرو شوند که پس از روبرو شدن با حقیقت با انتظارات آنها همخوانی نداشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از اینکه اقدام به کاشت مو کنید اطلاعاتی از آن به دست آورید و ابهامات خود در زمینه کاشت مو را برطرف کنید.

باور غلط 1: موهای کم پشت را می توان با کاشت مو پر پشت کرد.

در فرایند کاشت مو یک شکاف روی پوست سر ایجاد می شود و مو در سر کاشته می شود، بنابراین باید فضای کافی برای این کار وجود داشته باشد. اگر موها کاملاً کم پشت باشند این کار ساده است؛ اما اگر فاصله کمی بین تارهای مو وجود داشته باشد این کار ممکن نیست و نمی توان موهای کم پشت را با کاشت مو پرپشت کرد.

باور غلط 2: هرچه در یک جلسه تعداد گرافت های بیشتری پیوند زده شود بهتر است.

این باور اشتباه است و به این شکل نیست. البته بهتر است کاشت مو در هر جلسه بیشتر باشد تا احتمال ایجاد اسکار در پوست سر کم شود و نتیجه طبیعی تری از کاشت مو بگیرید؛ اما این را نیز در نظر بگیرید که این کار باعث می شود زمان جلسات کاشت مو طولانی شود و این موضوع باعث می شود مو کمتر از حد معمول مورد انتظار رشد کند.

باور غلط 3: اگر تعداد زیادی مو کاشته شود ممکن است خون به اندازه کافی به آنها نرسد.

این یک باور غلط در مورد کاشت مو است و در واقع جریان خون سر به قدری هست که برای هر تعداد موی کاشته شده کافی باشد؛ اما ممکن است محدودیت هایی وجود داشته باشد، به عنوان مثال اگر گرافت های مو خیلی بزرگ یا بسیار نزدیک به یکدیگر باشند، جریان خون می تواند سراسر آنها را بپوشاند و مانع رشد خوب موها شود

باور غلط 4: کاشت مو برای جوان ها بهتر است.

برخی فکر می کنند عمل کاشت مو برای افراد جوان بهتر جواب می دهد؛ اما این یک باور اشتباه درباره کاشت مو است و حقیقت ندارد. به طور کلی شانس موفقیت در پیوند مو و رضایت بیمار در افراد مسن بیشتر از جوانان است. دلیل این امر این است که در جوانی الگوی ریزش موها هنوز ثابت نشده است.

باور غلط 5: بلافاصله پس از ریزش بهترین زمان برای کاشت مو است.

برخی به اشتباه فکر می کنند بهتر است وقتی کاشت مو را انجام دهید که ریزش تازه شروع شده باشد؛ اما در حقیقت این طور نیست، کاشت مو کم کم تثبیت می شود و حدود یک سال طول می کشد تا کاملاً خودش را نشان دهد. موها آنقدر آهسته شروع به رشد می کنند که کسی متوجه پروسه تغییر آنها نمی شود. اگر کاشت مو خیلی زود انجام شود کسی متوجه نتایج نمی شود و انجام آن اتلاف وقت و هزینه است. به علاوه، ممکن است باعث افزایش سرعت ریزش موها شود.

باور غلط 6: کاشت مو برای مردان و زنان تفاوتی ندارد.

علی رغم پیشرفت های زیادی که در این حوزه به دست آمده است، هنوز هم پزشکان به خاطر بخش دهنده بیماران محدودیت هایی دارند. در بسیاری از زنانی که ریزش مو را تجربه می کنند، بخش های دهنده هم به همان اندازه بخشهای گیرنده سر کم مو است و موجب بی اثر بودن کاشت مو می شود.

باور غلط 7: هر چه گرافت مو بزرگتر باشد تراکم بیشتری ایجاد می کند.

تراکم موها به میزان کلی تار موهایی بستگی دارد که به یک منطقه جدید منتقل شده اند و ربطی به اندازه گرافت ها ندارد. در بیشتر موارد گرافت های بزرگتر منجر به بد فرمی نتیجه کار می شوند و تأثیری بر تراکم ندارند.

باور غلط 8: روش کاهش پوست سر مناسب است.

در روش کاهش پوست سر، پزشکان سعی می کنند پوست قسمت های طاس را به روش جداسازی آن کم کنند؛ اما برای بستن شکاف، پوست باید از اطراف کشیده شود. این کار موجب کم شدن تراکم در قسمت عقب سر و سفت شدن پوست سر می شود. این دو اثر به طرز قابل توجهی امکان برداشتن موی بیشتر از قسمتهای دهنده را محدود می کند و همزمان قسمت های بالا و جلوی موها را کم پشت باقی می گذارد. علاوه بر اینها، محل زخم باید با مو پوشانده شود و بهتر است از موهایی استفاده شود که در جلو قرار دارند.

باور غلط 9: هرچند جلسه که بخواهیم می توانیم کاشت مو را انجام دهیم.

محدود بودن تعداد جلسه های کاشت مو یکی از مهم ترین محدودیتهای کاشت موی طبیعی است و دلیل آن هم این است که تعداد موهاي قابل برداشت از منطقه دهنده مو بيشتر از حد مشخصي نيست (حدود 15 تا 20 هزار تار مو). به عنوان يک اصل کلي فقط تا حدي مي توان از موهاي منطقه دهنده مو برداشت کرد که آسيبي به منطقه برداشت وارد نشده و پوست تحمل کشش برداشت را داشته باشد.

باور غلط 10: تراکم موهای کاشته شده مانند تارکم موی طبیعی است.

در کاشت موي طبيعي، شکاف هاي بسيار ظريفي براي قراردادن گرافت ها در پوست منطقه طاس ايجاد مي شود. اگر اين شکاف ها خيلي به همديگر نزديک باشند پوست بين آنها پاره شده و دو شکاف کوچک تبديل به يک شکاف بزرگ مي شود، بنابراين مجبوريم يک فاصله حداقلي را رعايت کنيم. فاصله فوق حدود 2 تا 3 برابر فاصله بين موهاي با تراکم عادي بوده و به همين نسبت هميشه تراکم موهاي کاشته شده در جلسه اول کمتر از تراکم موهاي عادي است. در جلسه هاي بعدي مي توان اين فاصله را کمتر کرد.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت مو

یکی از عارضه های جانبی متداول کاشت مو، کم شدن مو است که عموماً موقتی می باشد. همچنین وجود قطعات طاسی به صورت سکه ای روی سر متداول است. همچنین در برخی از بیماران سکسکه های بعد از عمل دیده است که مدتی بعد خود به خود از بین می روند.

تورم نواحی مانند پوست سر و پیشانی نیز از عوارض جانبی این عمل می باشد. در این مورد، داروهایی برای آرام سازی ورم وجود دارد. همچنین به این نکته دقت کنید که ممکن است برخی از بیماران سرشان دچار خارش شود و باید از خاراندن سر اجتناب کنند؛ چراکه خاراندن پوست سر وضعیت را حادتر و باعث شکل گیری دلمه های پوستی می گردد.

کاشت ابرو در کلینیک بهین اصفهان با مطلوب ترین نتایج و مناسب ترین قیمت انجام می شود. شما می توانید جهت هماهنگی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

شرایط قبل از سونوگرافی پروستات

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

لیفتینگ پوست صورت با هایفوتراپی

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

پیشگیری و درمان خستگی مزمن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رفع ترک های پوستی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

علت و درمان گرفتگی و اسپاسم عضلات کمر

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

واکنش آلرژیکی با دانه های قرمز و خارش شدید

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

آیا اختلال در نعوظ با گرفتگی عروق در ارتباط است؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

دوره نقاهت کاشت ریش

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

ارتباط غدد لنفاوی و سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت