دکتر امیر بهنام فر - فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی

علائم کاهش میل جنسی در آقایان

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]آدرس وب سایت : www.doctorbehnamfar.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شیخ مفید ، بین چهارراه دهش و رکن الملک تلفن مطب : 36631677 - 031

میل جنسی پایین بیانگر کاهش علاقه به فعالیت جنسی است. از دست دادن علاقه به رابطه جنسی معمول بوده و سطح میل جنسی در طول زندگی متفاوت است. همچنین طبیعی است که علایق شما با همسرتان مطابقت نداشته باشد.با این حال، کاهش میل جنسی برای مدت طولانی ممکن است برای برخی افراد نگرانی ایجاد کند. گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مردان و مشکلات جنسی آقایان را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها و مشکلات مبتلا هستید به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

علائم کاهش میل جنسی در مردان:

اگر میل جنسی پایینی دارید، ممکن است متوجه شوید که کمتر به رابطه جنسی فکر می کنید، مثل گذشته به راحتی درگیر نمی شوید یا احساس می کنید که نمی توانید تحریک شوید.

علت کاهش میل جنسی در مردان:

در زیر چند علت بالقوه کاهش میل جنسی در مردان آورده شده است:

تستوسترون یک هورمون مردانه مهم است. در مردان، بیشتر در بیضه ها تولید می شود . تستوسترون مسئول ساخت عضلات و توده استخوانی و تحریک تولید اسپرم است. سطح تستوسترون شما نیز در میل جنسی شما نقش دارد. سطح نرمال تستوسترون متفاوت است. با این حال، طبق دستورالعمل های انجمن اورولوژی آمریکا (AUA)، مردان بالغ زمانی که سطح آن ها به زیر 300 نانوگرم در دسی لیتر (ng/dL) می رسد، تستوسترون پایین یا T پایین دارند. هنگامی که سطح تستوسترون شما کاهش می یابد، تمایل شما به رابطه جنسی نیز کاهش می یابد.کاهش تستوسترون بخشی طبیعی از افزایش سن است. با این حال، کاهش شدید تستوسترون می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

مصرف برخی داروها می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد که به نوبه خود ممکن است منجر به کاهش میل جنسی شود.به عنوان مثال، داروهای فشار خون مانند مهارکننده های ACE و مسدودکننده های بتا ممکن است از انزال و نعوظ جلوگیری کنند.
سایر داروهایی که می توانند سطح تستوسترون را کاهش دهند، عبارتند از:

  1. شیمی درمانی یا پرتودرمانی برای سرطان
  2. و هورمون هایی که برای درمان سرطان پروستات استفاده می شوند
  3. کورتیکواستروئیدها
  4. مسکن های اپیوئیدی مانند مورفین و اکسی کدون
  5. یک داروی ضد قارچ به نام کتوکونازول
  6. سایمتیدین که برای سوزش سر دل و بیماری ریفلاکس معده به مری استفاده می شود.
  7. استروئیدهای آنابولیک که ممکن است توسط ورزشکاران برای افزایش توده عضلانی استفاده شود
  8. داروهای ضد افسردگی خاص

سندرم پای بی قرار (RLS) تمایل غیرقابل کنترل برای حرکت دادن پاها است. یک مطالعه نشان داد که مردان مبتلا به RLS نسبت به مردان بدون RLS در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال نعوظ (ED) هستند. ED زمانی رخ می دهد که مردی نتواند نعوظ داشته باشد یا نعوظ را حفظ کند.
در این مطالعه، محققان کشف کردند که مردانی که حداقل پنج بار در ماه به RLS مبتلا می شوند، حدود 50 درصد بیشتر از مردان بدون RLS در معرض ابتلا به ED بودند . همچنین، مردانی که دوره هاي RLS را بیشتر تجربه می کردند، حتی بیشتر در معرض ناتوانی جنسی بودند.

میل جنسی

افسردگی تمام بخش های زندگی انسان را تغییر می دهد. افراد مبتلا به افسردگی کاهش یا عدم علاقه کامل به فعالیت هایی را که زمانی لذت بخش می دانستند، از جمله رابطه جنسی، تجربه می کنند.
کاهش میل جنسی نیز یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای ضد افسردگی است، از جمله:

  1. مهارکننده های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین، مانند دولوکستین
  2. مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین، مانند فلوکستین و سرترالین
  3. با این حال، نوراپی نفرین و مهارکننده بازجذب دوپامین بوپروپیون نشان داده نشده است که میل جنسی را کاهش دهد.

هنگامی که به دلیل تاثیرات یک بیماری مزمن سلامتی، مانند درد مزمن، احساس خوبی ندارید، احتمالا رابطه جنسی در لیست اولویت های شما قرار ندارد.برخی از بیماری ها، مانند سرطان، می توانند تعداد تولید اسپرم شما را نیز کاهش دهند.سایر بیماری های مزمن که می توانند بر میل جنسی شما تاثیر بگذارند، عبارتند از:

  1. دیابت نوع 2
  2. چاقی
  3. فشار خون بالا
  4. کلسترول بالا
  5. نارسایی مزمن ریه، قلب ، کلیه و کبد

مطالعه ای در مجله پزشکی خواب بالینی نشان داد که مردان غیر چاق مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) سطوح تستوسترون پایین تری را تجربه می کنند. به نوبه خود، این امر منجر به کاهش فعالیت جنسی و میل جنسی می شود. در این مطالعه، محققان دریافتند که تقریبا یک سوم از مردانی که آپنه خواب شدید داشتند، سطح تستوسترون را نیز کاهش دادند. در یکی دیگر از مطالعات اخیر در مردان جوان و سالم، سطح تستوسترون پس از یک هفته محدودیت خواب 10 تا 15 درصد کاهش یافت و به 5 ساعت در شب رسید.محققان دریافتند که اثرات محدود کردن خواب بر سطح تستوسترون به ویژه بین ساعت 2:00 بعد از ظهر تا 10:00 شب روز بعد مشهود است.

سطح تستوسترون، که با میل جنسی مرتبط است، زمانی که مردان در اواخر نوجوانی خود هستند، به بالاترین سطح خود می رسد. در سال های بالاتر، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا ارگاسم، انزال و برانگیختگی داشته باشند. نعوظ ممکن است سخت نباشد و بیشتر طول بکشد. با این حال، داروهایی در دسترس هستند که می توانند به درمان این مشکلات کمک کنند.

اگر در موقعیت ها یا دوره های پرفشاری حواستان پرت می شود، میل جنسی ممکن است کاهش یابد. این به این دلیل است که استرس می تواند سطح هورمون شما را مختل کند. شریان های شما ممکن است در مواقع استرس باریک شوند. این باریک شدن جریان خون را محدود کرده و به طور بالقوه باعث ED می شود. در یک مطالعه از جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) دریافتند که اختلال استرس خطر اختلال عملکرد جنسی را بیش از سه برابر افزایش می دهد.

عزت نفس به عنوان نظر کلی یک فرد در مورد خود تعریف می شود. عزت نفس پایین، اعتماد به نفس پایین و تصویر ضعیف بدن می تواند بر سلامت عاطفی و رفاه شما تاثیر بگذارداگر احساس می کنید که جذاب نیستید، یا نامطلوب هستید، احتمالا رویارویی جنسی را کاهش می دهد. دوست نداشتن چیزی که در آینه می بینید حتی می تواند باعث شود که از داشتن رابطه جنسی کاملا اجتناب کنید.عزت نفس پایین ممکن است باعث اضطراب در مورد عملکرد جنسی شود که منجر به مشکلات ED و کاهش میل جنسی می شود.با گذشت زمان، مسائل مربوط به عزت نفس می تواند منجر به مشکلات سلامت روان بزرگ تر شود، مانند افسردگی، اضطراب، و سوء مصرف مواد مخدر یا الکل که همگی با میل جنسی کم مرتبط هستند.

ورزش کم یا زیاد نیز می تواند باعث کاهش میل جنسی در مردان شود.ورزش خیلی کم (یا اصلا هیچ) می تواند منجر به طیفی از مشکلات سلامتی شود که می تواند بر میل و برانگیختگی جنسی تاثیر بگذارد.
ورزش منظم ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند چاقی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 را کاهش دهد که همگی با کاهش میل جنسی مرتبط هستند. ورزش متوسط باعث کاهش سطح کورتیزول در شب و کاهش استرس می شود که می تواند به افزایش میل جنسی کمک کند.از سوی دیگر، نشان داده شده است که ورزش بیش از حد بر سلامت جنسی تاثیر می گذارد. در یک مطالعه ، سطوح بالاتر تمرینات استقامتی شدید و طولانی مدت منظم با کاهش نمرات میل جنسی در مردان مرتبط بود.

نوشیدن الکل سنگین یا بیش از 14 نوشیدنی مخلوط در هفته نیز با کاهش تولید تستوسترون مرتبط است. در طی یک دوره زمانی طولانی، مقادیر زیاد الکل می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

علاوه بر الکل، استفاده از تنباکو، ماری جوانا و داروهای غیرقانونی مانند مواد افیونی نیز با کاهش تولید تستوسترون مرتبط است. این می تواند منجر به کمبود میل جنسی شود. همچنین مشخص شده است که سیگار بر تولید اسپرم و حرکت اسپرم تاثیر منفی دارد .

عوارض جسمی و عاطفی کاهش میل جنسی در مردان:

کاهش میل جنسی می تواند برای مردان بسیار ناراحت کننده باشد. میل جنسی کم می تواند منجر به یک چرخه معیوب از عوارض جسمی و عاطفی شود، از جمله ED (ناتوانی در حفظ نعوظ به اندازه کافی برای داشتن رابطه جنسی رضایت بخش).
ED ممکن است باعث شود مردی در مورد رابطه جنسی دچار اضطراب شود که می تواند منجر به تنش و درگیری بین او و شریک زندگی اش شود که به نوبه خود ممکن است منجر به برخوردهای جنسی کمتر و مشکلات بیشتر در رابطه شود.
عدم انجام سکس به دلیل ED می تواند باعث ایجاد احساس افسردگی، مشکلات عزت نفس و تصویر ضعیف بدن شود.

درمان کاهش میل جنسی در مردان:

درمان برای کاهش میل جنسی اغلب به علت مشکل بستگی دارد.به عنوان مثال، یک پزشک ممکن است تغییر دارویی را که باعث عوارض جانبی مرتبط با رابطه جنسی می شود یا درمان هرگونه بیماری زمینه ای که میل جنسی فرد را کاهش می دهد، توصیه کند.
گاهی اوقات، تغییرات ساده در شیوه زندگی ممکن است به فرد کمک کند تا میل جنسی را دوباره به دست آورد. خوردن یک رژیم غذایی مغذی، خواب کافی، کاهش یا حذف الکل و کاهش وزن ممکن است به افزایش علاقه به رابطه جنسی و بهبود سلامت کلی فرد کمک کند.
برای برخی افراد، گفتار درمانی یا جنسی درمانی می تواند کمک کننده باشد. درمان می تواند به افراد کمک کند تا با تروما مقابله کنند، عزت نفس خود را بهبود بخشند و رابطه خود را با شریک زندگی خود تقویت کنند.

هورمون درمانی:

اگر مردی دارای تستوسترون پایین و علائم آزاردهنده باشد، پزشک ممکن است درمان جایگزینی تستوسترون را توصیه کند. این دارو می تواند به صورت موضعی یا تزریقی باشد.

اورولوژی آنکولوژی شاخه تخصصی اورولوژی است که به تشخیص و درمان سرطان های دستگاه ادراری مردانه و زنانه و اندام های تناسلی مردانه می پردازد. سرطان های اورولوژیک بسیار رایج هستند و بخش قابل توجهی از فعالیت های پزشکی و جراحی اورولوژیست ها را تشکیل می دهند. همشهریان گرامی! اگر با علائم ذکر شده مرتبط با سرطان های دستگاه ادراری مواجه شدید؛ به اوروانکولوژیست در اصفهان مراجعه نمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

دستگاه فرکشنال آر اف

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

فریز درمانی پوست چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا پروستات با دارو درمان میشود؟

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

علت خونریزی بیضه چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

عوامل ایجاد پای پرانتزی یا ژنوواروم

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

عصب سیاتیک چیست و علت درد آن کدام است؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

راههای داشتن پوستی سالم وباطراوت

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

اسکولیوز یا کجی ستون فقرات چیست؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت