دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

ریزش و کمبود مو برای بسیاری از افراد موجب میشود که برای حل این مشکل، به کاشت مو روی آورند. در این عمل زیبایی فولیکول های مو از پشت سر با استفاده از متد و روشی خاص جدا شده و به قسمت های کم مو منتقل می شوند. این عمل انتقال اگر به خوبی انجام شود، رشد موهای کاشته شده حالت طبیعی خود را در پی خواهد گرفت. با توجه به اهمیت موها در زیبایی، این موضوع که موهای کاشته شده چه مدت طول می کشد تا رشد کنند نیز حائز اهمیت می باشد. این موضوع باعث شده تا نحوه رشد موها پس از عمل کاشت مو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. رشد مو بعد از کاشت می تواند به عوامل بسیار مختلفی وابسته باشد، از جمله این عوامل می تواند روش کاشت مو، ژنتیک و … باشد.

ریزش موی موقت پس از انجام کاشت مو شایع است و این یک عارضه جانبی موقت ناشی از کاشت مو می باشد. به طور کلی ریزش موهای کاشته شده 2 الی 3 هفته بعد از عمل شروع می شود و راه را برای رشد موهای جدید باز می کند. رویش جدید موها در حدود 8 تا 12 ماه پس از کاشت موی طبیعی ادامه خواهد داشت و با گذشت زمان موها ضخیم تر و بلندتر خواهند شد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل رشد مو

بیماران بعد از کاشت مو چهار دوره رشد مو را تجربه می کنند:

مرحله تلوژن TELOGEN

ریختن موها در واقع اولین مرحله بعد از کاشت مو است. هنگام پیوند فولیکول جراح موهای یک قسمت از پوست سر را به قسمت طاس یا کم پشت منتقل می کند. ریزش مو معمولاً به دلیل استرس در هنگام خارج شدن و قرار گیری مجدد هر فولیکول است که باعث رشد موهای سالم و جدید می شود. این مرحله به طور معمول تا دو هفته بسته به سرعت رشد مو فرد ادامه دارد. با این وجود ممکن است در بعضی موارد مرحله تلوژن تا چهار ماه ادامه یابد.

مرحله آناژن ANAGEN

مرحله آناژن که بیشتر به عنوان مرحله رشد شناخته می شود زمانی است که موهای جدید شروع به رشد می کنند و جراح می تواند تشخیص دهد که آیا فرد نیاز به جلسه کاشت مو اضافی دارد یا نه. فولیکول ها شروع به تولید مو کرده موهای کاشت شده با سرعت مختلف رشد می کنند؛ اما متوسط رشد آنها می تواند تا نیم اینچ در هر ماه باشد. این مرحله ممکن است 2 تا 6 سال به طول می انجامد که برای هر فرد متفاوت است.

مرحله کاتاژن CATAGEN

کاتاژن مرحله ای است که اساساً رشد موها متوقف می شوند؛ اما موها نمی ریزند. این مرحله قسمتی از فرایند ایجاد موی جدید می باشد. با این حال فقط در حدود 2 تا 4 هفته ادامه دارد.

مرحله دوم تلوژن TELOGEN

این مرحله آخرین مرحله پس از انجام عمل کاشت مو می باشد. اگرچه این اسم مشابه مرحله اول است؛ اما در واقع کمی متفاوت می باشد. برخلاف مرحله اول تلوژن بسته به فولیکول های مو مرحله دوم در حدود 3 تا 4 ماه دوام خواهد داشت. در این مرحله ریزش مو اتفاق میافتد؛ اما قابل توجه نخواهد بود.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

ریزش و رشد مجدد موهای کاشته شده در ناحیه جدید، ممکن است در طول شش ماه نخست، چندین بار اتفاق بیفتد؛ ولی در نهایت با ضخیم تر شدن ریشه موهای کاشته شده و متراکم تر شدن آنها در نهایت رشد این موها تثبیت خواهد شد و روند طبیعی این رشد و نمو ادامه پیدا خواهد کرد. در حقیقت ریشه موهای کاشته شده به مرور زمان تقویت شده و پس از مدتی رشد خود را ادامه خواهند داد، بنابراین پر پشت شدن موها پس از مدتی خود به خود صورت خواهد گرفت. در حقیقت شش ماه نخست بعد از کاشت مو، دوره ای گذرا است و در برخی از شرایط و افراد این دوره تا یک سال نیز طول می کشد. به طور تقریبی و کلی می توان گفت که تغییر و تحولات فولیکول های کاشته شده در مراحل مختلف این دوره تقریباً به شرح زیر هستند:

- هفته اول:

معمولاً هفته اول علائمی مانند قرمز شدن ناحیه کاشت و مواردی دیگر رخ می دهد که اغلب جای نگرانی نیست و به زودی برطرف می شوند.

- هفته دوم:

در این دوران به مدت سه هفته ریزش موهای کاشته شده آغاز می شود و حتی علائمی مانند بی حس شدن ناحیه کاشت و موهای آنها اتفاق می افتد. این علائم بخشی از فرآیند پس از کاشت و پیوند موها است و پس از مدتی به طور طبیعی همه چیز روند طبیعی خود را پس از مدتی مجدداً آغاز خواهد کرد.

- یک الی سه ماه بعد:

در این دوره ریشه های جدید موهای پیوند زده به صورت کرک و نازک مجدداً از نو رشد خواهند کرد و به مرور زمان ریشه آنها تقویت خواهند شد.

- پنج الی شش ماه:

حدوداً پنج یا شش ماه پس از کاشت موها، رویش تقریباً به حد مناسبی می رسد و تخمین زده می شود که در این مرحله، تارهای مو معمولاً بین 5 الی هفت و نیم سانتی متر رشد می کنند. موها پر پشت تر می شوند و رشد آنها کاملاً محسوس خواهد بود. در این دوره نتایج موهای پیوند زده تا حد زیادی به چشم دیده می شوند.

- 10 ماه:

حدود ده ماه پس از فرآیند کاشت موها، فولیکول های مو پر پشت تر شده اند و در حقیقت فرد به نتیجه ایده آل مورد نظر خود نزدیک می شود. در این دوره فولیکول های مو تا حد زیادی تثبیت شده اند و رشد ساقه های آنها به جایی رسیده است که تقریباً بیشتر موهای کاشته شده در این دوران دیگر دچار ریزش نمی شوند و فرد می تواند از داشتن مو در نواحی که تا پیش از کاشت مو، خالی و یا طاس بوده اند لذت ببرد.

- یک سال:

در نهایت پس از یک سال به طور کامل موهای کاشته شده بطور کامل در ناحیه دریافت کننده، رشد عادی خود را همانند سایر تارهای مو ادامه می دهند. فرد می تواند با خیال راحت نظاره گر موهای خود باشد و موها نیز یکدست و کاملاً طبیعی به نظر می رسند. در حقیقت در این مرحله فرآیند تثبیت و رشد موهای جدیدی که از بانک مو منتقل شده بودند کامل شده و دیگر نیازی به نگرانی در مورد نتایج آن نیست.

روشهای کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در این روش، پزشک از پشت سر بیمار، یک نوار باریک جدا کرده و فولیکول های مو را از این نوار باریک جدا می نماید. فولیکول های جداشده را به قسمت هایی از سر که کم پشت هستند، پیوند می زنند. این روش، یکی از بهترین روش های کاشت مو محسوب می شود؛ زیرا در آن، کیفیت فولیکول های جداشده نسبت به سایر روش ها بالاتر است و می تواند در رشد مو بعد از کاشت مو تأثیرگذار باشد و همچنین، سرعت کاشت مو بیشتر است. این روش برای افرادی که بانک موی خوبی در پشت سر خود دارند، بسیار مناسب است و از قیمت مناسب تری نسبت به سایر روش ها برخوردار است.

کاشت مو به روش FIT

در روش کاشت مو به شیوه FIT ، پزشک، فولیکول های مو را به صورت تک تک از پشت سر فرد جدا کرده و به قسمت های مورد نظر پیوند می زند. افرادی که از این روش برای کاشت استفاده می کنند، باید از بانک موی مناسبی در قسمت پشت سر خود برخوردار باشند که بعد از برداشتن قسمتی از فولیکول ها، با رشد مو بعد از کاشت مو آن قسمت از سر کاملاً پوشانده شده و خالی نباشد.

کاشت مو به روش BHT

این روش برای افرادی که از بانک موی خوبی برخوردار نیستند، بسیار مناسب است و نیاز آنها را برطرف می کند . در این روش، به دلیل کم بودن موی سر، پزشکان از موهای سایر اعضای بدن فرد مانند پا، دست، سینه و پشت کمر استفاده می کنند و آنها را به سر پیوند می زنند. در این روش نیز مانند روش FUT ، موها در قسمت هایی از بدن به صورت نواری جدا می شود . علاوه بر محاسنی که این روش دارد و برای افرادی با بانک موی کم بسیار امیدوارکننده است؛ اما باید در نظر داشت که جای اسکار در قسمت هایی از اعضای بدن که مو از آن قسمت ها جداشده، باقی می ماند و ممکن است زیبایی فرد را تحت شعاع قرار دهد.

کاشت مو به روش SUT

این روش کاشت مو زیر مجموعه ی روش FIT محسوب می شود و سعی دارد با پوشش معایب این روش، مؤثرتر واقع شود . در این روش نیز همانند روش FIT، فولیکول ها به صورت نقطه ای از پشت سر جدا می شود، با این تفاوت که در روش SUT این کار توسط دستگاه انجام شده و تمام وظایف به عهده ی دستگاه است و از دست، کمک گرفته نمی شود. در صورتی که این کار با دستگاه های جدید و به روز انجام شده و با دقت و مهارت بالا انجام شود، نتیجه ی بسیار موفقی در پی دارد و همچنین، تعداد فولیکول های از دست رفته به حداقل می رسد.

کاشت مو به روش Micro FIT

این روش زیر مجموعه ی روش FIT است و معایب آن روش را می پوشاند. در روش Micro FIT تکنولوژی متفاوت است و دستگاهی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار پیشرفته است. همچنین از ابزارهای ظریفی برای جدا کردن فولیکول مو استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به فولیکول مو، آن را خارج می کند. در این روش، روند بهبودی با سرعت بیشتری صورت می گیرد و به علت کوچک بودن زخم ها ایجاد عفونت بسیار کاهش می یابد.

مراقبت های قبل از کاشت مو

در صورتی که از داروهای زیر استفاده می کنید. به منظور پیشگیری از خطر خونریزی، یک هفته قبل از کاشت مو مصرف آنها را متوقف کنید:

  1. داروهای ضد التهاب
  2. آسپیرین
  3. ویتامین های B و E
  4. داروهای رقیق کننده خون
  5. تمام داروهای گیاهی.

پزشک معالج باید از تمامی داروهایی که بیمار استفاده می کند مطلع باشد. در برخی مواقع پزشک داروهای مصرفی را تغییر می دهد یا آنها را توسط داروهای دیگر جایگزین می کند. علاوه بر این توصیه می شود که مصرف الکل و استعمال دخانیات حداقل یک هفته قبل از کاشت مو متوقف شود. استفاده از این مواد سبب کاهش جریان خون در پوست سر و کندی روند درمان زخم ها می شوند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

موارد منع کاشت مو

  1. بیماران دیابتی پیشرفته
  2. کسانی که بیماری قلبی پیشرفته دارند.
  3. افراد مبتلا به بیماری هایی که از طریق خون، منتقل می شوند.
  4. کسانی که نارسایی حاد کلیه یا نارسایی کبدی دارند.
  5. کسانی که از تراکم ضعیف مو در ناحیه اهداکننده رنج می برند.
  6. بیماران مبتلا به بیماری پوستی در منطقه کشت.
  7. افرادی که اختلالات انعقادی دارند.
  8. افرادی که از کم خونی شدید رنج می برند.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و ... بستگی دارد.

 آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

شما می توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مکمل روتاکارپین در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

لیزر موهای زائد

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

علل وزوز

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

بدون جراحی لیفت پوست خود را ترمیم کنید

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

آشنایی با ساختار سینه زنان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

تغذیه در دوران شیمی درمانی برای مبتلایان سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

آیا زنان باردار میتوانند عکس رادیولوژی بگیرند؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

نسل جدید لیزرها در درمان لک صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت