دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی

مقایسه برخی از روشهای جوانسازی پوست

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drvaez.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، قبل از چهارراه پلیس ، مقابل اداره ثبت ، ساختمان آریا ، طبقه اول تلفن مطب : 91620100 - 031

با افزایش سن، به اندازه ی کافی کلاژن و الاستین ساخته نمی شود. این دو ماده بر روی زیبایی و جوانی پوست بسیار مؤثر و از مواد تشکیل دهنده ی بافت آن هستند. علاوه بر این مواردی مانند عدم رسیدگی کافی به پوست در دوران جوانی، استرس، مصرف مواد مخدر و نور آفتاب باعث تخریب پوست می شوند. جوانسازی پوست یکی از انواع درمان های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. با توجه به عمق درمان پوست، روش های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوانسازی پوست صورت می تواند تقارن را به صورت بازگرداند و حتی می توان برای درمان چین وچروک ها، شل شدگی و افتادگی پوست و جای زخم ها اقدام کرد. در این روش ها تمرکز بر حفظ زیبایی و طراوت پوست و جلوگیری از تخریب آن است. در ادامه برخی از روشهای جوانسازی پوست مقایسه میگردند.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل و تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی ، آر اف فرکشنال ، لیزر CO2 فرکشنال در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36284487 - 031 تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

هایفوتراپی

هایفو یا «امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا» یکی از جدیدترین تکنولوژی های پزشکی است که جایگزین مؤثر و بدون عوارض جانبی برای جراحی لیفتینگ صورت است. به کمک این روش، پیشرفت علائم کهولت در پوست متوقف می شود و قابلیت انعطاف پذیری پوست صورت، گردن و آرواره ها افزایش می یابد. همانند جراحی زیبایی، هایفوتراپی، لایه های عمیق پوست را هدف قرار می دهد. در استفاده از این دستگاه نیازی به جلسات متعدد نیست و با انجام یک جلسه حداکثر دو ساعته نتیجه مطلوب به دست می آید. هایفو به واقع نوین ترین سیستم جوانسازی با روشی مدرن برای افزایش محسوس اثرات درمان های جوانسازی پوست (مانند تحریک تولید کلاژن، بازسازی لایه های پوست) است که بدون نیاز به تزریق، برش و یا لیزر و همچنین بدون هیچ نیازی به دوره نقاهت اعمال اثر می کند.

کاربرد هایفوتراپی

نحوه انجام هایفوتراپی

پزشک قبل از هر چیزی قسمت مورد نظر را کاملاً پاکسازی می کند و سپس دستگاه هایفو روی پوست شما قرار داده می شود. نمایشگر فراصوت روی صفحه اطلاعات را نشان می دهد و باعث می شود که تنظیمات درستی را برای دستگاه اعمال کند و انرژی فراصوت به قسمت مورد نظر انتقال داده می شود که ممکن است بین 30 تا 90 دقیقه طول بکشد. سپس دستگاه را از روی صورت برداشته می شود.

ماندگاری هایفوتراپی

ماندگاری و میزان اثربخشی هایفوتراپی به عواملی زیادی بستگی دارد. مواردی مانند سن، میزان افتادگی پوست، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و مقدار رشته های کلاژن موجود در پوست می توانند ماندگاری و میزان اثرات درمانی را کاهش یا افزایش دهند. حداقل تا ۶ ماه و حداکثر تا ۳ سال بعد از هایفوتراپی نتایج قابل مشاهده است.

جوانسازی پوست

عوارض هایفوتراپی

به طور کلی شواهد نشان می دهد که هایفوتراپی صورت عوارض جانبی کمی دارد، اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله بعد از عمل درد و ناراحتی را تجربه کنند؛ اما هیچ عارضه جانبی جدی در درمان وجود ندارد. ممکن است عوارض زیر به طور موقتی مشاهده شوند که پس از چند ساعت از بین می روند:

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت روشی برای جوانسازی پوست صورت و دیگر بخش های بدن است که نوعی روش لیزر درمانی کم تهاجمی است که به منظور تحریک بافت های عمقی جهت ساخت کلاژن های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت سازی آن می باشد. اندولیفت از پرتو لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر استفاده می کند که نوعی نور مادون قرمز محسوب می شود. این طول موج اثر خاصی بر سلول های چربی نیز دارد، بدین معنی که اگر در برخی افراد تجمع بافت چربی سبب افتادگی و شل شدن پوست شده باشد، این متد درمانی با اثر بر روی این سلول ها و حذف آنها سبب استحکام پوست و لیفت در ناحیه مورد نظر می گردد.

کاربرد لیزر اندولیفت

روش انجام اندولیفت

اندولیفت با استفاده از ابزارهایی که ضخامت آنها به اندازه یک تار مو می باشد انجام می گردد. ناحیه مورد نظر برای انجام اندولیفت توسط پزشک آماده می شود. این آماده سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است. معمولاً در این روش از امواج با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می شود. پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر به وسیله منفذ ریزی که زیر پوست ایجاد می کند انرژی پرتو لیزری را به بافت های عمقی پوست می رساند.

ماندگاری اندولیفت

دوام و ماندگاری اندولیفت نسبت به سایر روش های جوانسازی خیلی بیشتر است و حداقل زمان ماندگاری اندولیفت بین 2 تا 3 سال می باشد.

عوارض اندولیفت

پس از انجام اندولیفت ممکن است در عوارض خفیفی چون تورم، کبودی یا قرمزی مشاهده شود که طبیعی است و با گذشت چند روز بهبود خواهد یافت.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است. روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند بدون دردسرهای عمل جراحی، نتایج بسیار خوبی را به شما هدیه دهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می شود که به لایه ی میانی پوست نفوذ می کنند و باعث تحریک کلاژن سازی و دیگر تغییرات در ساختمان پوست شده در نهایت بازسازی و احیای پوست را شاهد خواهیم بود.

کاربرد آر اف فراکشنال

نحوه روش آر اف فرکشنال

برای انجام این روش ابتدا پوست را با کرم موضعی بی حس کننده، بی حس می کنند. سپس با استفاده از کیت سوزنی که این سوزن ها برای هر بیمار به طور جداگانه استفاده می شود، امواج را با انرژی زیاد به لایه ی زیرین پوست فرستاده و با تحریک بافت پوست باعث کلاژن سازی و سفتی پوست می شوند. بعد از انجام این روش در ناحیه ی درمان قرمزی و ورم هایی مشاهده می شود که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می روند.

ماندگاری آر اف فرکشنال

با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

عوارض آر اف فرکشنال

  1. پوسته پوسته شدن موقت پوست
  2. آکنه که البته قابل درمان است.
  3. تورفتگی پوست: معمولاً موقت است و درعین حال می توان آن را با پرکننده ها در صورت نیاز اصلاح کرد.
  4. حساسیت یا دیسستزی گذرا (احساس غیرطبیعی) یا بی حسی (از دست دادن احساس).
  5. تبخال قابل درمان
  6. تغییرات رنگی قابل درمان

لیزر CO2 فرکشنال

جوانسازی با لیزر CO2 نوعی درمان پوستی است که توسط متخصصان پوست برای کاهش جای جوش، چین وچروک های عمیق و سایر ناهنجاری های پوستی انجام می شود. لیزر فرکشنال یک روش غیرتهاجمی است که با استفاده از لیزر دی اکسید کربن، لایه های خارجی و آسیب دیده پوست را از بین می برد. لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن لایه اول و دوم پوست به بازسازی کلاژن و تحریک رشد آن کمک می کند. لیزر تنها قسمت های آسیب دیده پوست را تحت تأثیر قرار می دهد و از این طریق زخم ها و آسیب های پوستی را درمان می کند.

کاربرد لیزر co2 فرکشنال

نحوه درمان با لیزر co2 فرکشنال

برای جوانسازی با لیزر CO2 فرکشنال از بیحسی موضعی استفاده می کنند؛ زیرا در آن واحد نقاطی با حداکثر اندازه ی ۱ میلی متر از پوست مورد هدف لیزر قرار می گیرند، احساس درد یا ناراحتی نخواهید داشت. در طول جلسه اشعه ی لیزر به پوست شما تابیده شده و لایه ای از سطح پوست شما برداشت می شود. همزمان لیزر به لایه های زیرین نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی می شود. بسته به وسعت ناحیه ی تحت درمان، جلسه درمانی بین ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می کشد. به طور معمول ۳ تا ۴ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج مورد نظر کافی است.

ماندگاری لیزر co2 فرکشنال

ماندگاری نتایج حاصل شده به نحوه ی مراقبت شما از پوست خود در برابر نور خورشید و همچنین عوامل ژنتیکی و روند سالخوردگی بستگی خواهد داشت. با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی می تواند ۲ تا ۳ سال ماندگار باشد.

اینستاگرام دکتر واعظ شوشتری

عوارض لیزر co2

  1. سوختگی یا آسیب های دیگر ناشی از گرمای لیزر
  2. اسکار پوستی
  3. تغییر در رنگدانه پوست، از جمله نواحی تیره تر یا سبک تر پوست
  4. عود تبخال هرپس
  5. عفونت باکتریایی
  6. میلیا که برآمدگی های کوچک سفید هستند، ممکن است در نواحی درمان شده با لیزر در طول بهبودی ظاهر شوند.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری متخصص پوست و مو، با کسب سالها تجربه در زمینه جوانسازی دور چشم در اصفهان، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات تخصصی می باشند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36284487 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پیلینگ شیمیایی پوست چیست و باید توسط چه کسی انجام شود؟

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

رباط صلیبی مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

کلاژن سازی چیست؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ترک پوستی یا استریا چیست و چگونه درمان میشود؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

دوچرخه سواری ( قسمت چهارم )

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رعایت چه نکاتی به سلامت کلیه ها کمک می کند؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

تکرر و بی اختیاری ادرار؛ علت و درمان با فیزیوتراپی و ورزش

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

نواحی قابل درمان با مزوتراپی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

انواع آکنه و جوش

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت