کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

روشهای رفع و درمان گودی زیر چشم

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

پوست زیر چشم به نسبت سایر قسمت های بدن، از حساسیت بیشتری برخوردار است و همین مسئله باعث می شود به محض افزایش سن و یا مشکلات داخلی،گودی زیر چشم مشاهده شود. با پیشرفت علم روشهای مختلفی برای رفع گودی زیر چشم و بازگرداندن زیبایی به پوست ایجاد شده است. پزشک به معاینات مقرر در خصوص گودی زیر چشم فرد می پردازد و سطحی یا عمقی بودن آن را تشخیص می دهد و روش رفع این عارضه را نیز تعیین می کند. پزشک با در نظر گرفتن عواملی از قبیل بافت پوستی موضع، سن فرد، سوابق بیماری و مصرف داروها، انجام آزمایشات و معاینات مقرر در این زمینه یکی از روش های رفع گودی در این ناحیه را که در ادامه ذکر میشود به مراجعه کننده پیشنهاد می دهد.

گودی و تیرگی زیر چشم از مشکلاتی است که اغلب ژنتیکی بوده ولی به دلایل دیگری نیز ممکن است رخ دهد. امروزه روشهای بسیار تاثیرگذاری برای رفع گودی زیر چشم توسط متخصصان پوست انجام می شود که تزریق چربی و تزریق ژل از مهمترین آنها هستند. کلینیک پوست صدف در اصفهان نیز یکی از مراکزی است که شما می توانید برای انجام این اقدامات به آن مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفنهای 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت گودی زیر چشم

گودی زیر چشم به جنسیت و نژاد و ژن وابستگی زیادی ندارد و عمدتاً با افزایش سن ایجاد میشود؛ اما افراد از هر گروه سنی میتوانند با این مشکل رو به رو شوند. در ادامه به برخی از شایع ترین دلایل گودی زیر چشم اشاره می کنیم:

با افزایش سن، میزان تولید کلاژن پوست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پوست دور چشم به دلیل حساسیت بیشتری که دارد، زودتر از دیگر نواحی بدن این تغییر را نشان میدهد. به همین دلیل، گودی زیر چشم عارضه افزایش سن در زنان و مردان است.

کاهش سریع وزن در مدت زمانی کوتاه، رایج ترین دلیل گودی زیر چشم و به دنبال آن، سیاهی دور چشم است. کاهش شدید وزن موجب از دست رفتن مقدار زیادی چربی، ویتامین و آهن در بدن می شود که نتیجه آن گود رفتن زیر چشم است.

کمبود خواب و نداشتن خوابی آرام در طی شبانه روز در دراز مدت، منجر به شکل گیری انواع مشکلات پوستی، از جمله گودی زیر چشم می شود.

بیش از حد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و اشعه های UVB خورشید باعث تولید ملانین در پوست شما می شود. هنگامی که پوست ظریف اطراف چشمان شما به طور مکرر با اشعه های مضر خورشید در تماس باشد، به مرور تیره شده و منجر به سیاهی و گودی زیر چشم می شود.

عفونت سینوسی ملتهب یا سینوزیت باعث احتقان بینی می شود که بر چشمان شما فشار وارد می کند و باعث نازکی بیش از اندازه پوست شما می شود. این شرایط زمینه را برای گودی زیر چشم فراهم می کند.

ژنتیک یکی از مهمترین دلایل ایجاد گودی چشم است. بر اساس مطالعات انجام شده، اگر یکی از اعضای خانواده شما دارای گودی زیر چشم باشد، احتمال شکل گیری این عارضه در شما هم بیشتر خواهد شد.

کم آبی از جمله مواردی است که سلامت پوست شما را به شدت تحت تأثیر می گذارد. زمانی که به اندازه کافی آب و مایعات ننوشید، قطعاً با مشکل دهیدراته شدن پوست مواجه خواهید شد. کم آب شدن بدن موجب کم شدن رطوبت پوست و در نتیجه خشک شدن چشمها و برجسته شدن رگ های خونی پوست اطراف چشم می شود. اگر کودی چشم شما به دلیل دهیدراته شدن پوست باشد، این عارضه موقتی خواهد بود و با مصرف مایعات به اندازه کافی رفع می شود.

روشهای رفع و درمان گودی زیر چشم

آلرژی های فصلی، عفونت سینوسی یا حساسیت های محیطی، موجب احتقان بینی می شود و سینوس ها را ملتهب می کنند که باعث تحریک و قرمزی چشم ها می شود که به آنها allergic shiner می گویند. این مسئله موجب فعالیت بیشتر رنگدانه های تیره و در نتیجه سیاهی دور چشم و در نهایت گودی چشم می شود.

برخی از انواع جراحی های خاص که در اطراف چشم انجام می شود، موجب گودی زیر چشم می شوند. برخی داروها و روش های درمانی نیز چربی های صورت را از بین می برند و به چشمها حالتی گود رفته می بخشند. اسهال و استفراغ شدید نیز می تواند یکی از عوامل گودی چشم باشد.

درست مشابه با فرآیند افزایش سن، سیگار کشیدن هم موجب از بین رفتن کلاژن پوست می شود. در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده، شل شده و گودی زیر چشم تشدید می شود.

ویتامین C، K، E و آهن برخی از مواد مغذی ضروری برای چشم هستند. کمبود هریک از این ویتامینها موجب گودی زیر چشم می شود. ویتامین E پوست خشک را از رطوبت غنی میکند، ویتامین K ٍ به رفع لخته شدن خون کمک می کند و ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک و از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند.

بهترین روش درمان گودی زیر چشم

کرم های موضعی

یکی از روش های پزشکی برای درمان سیاهی و کبودی زیر چشم، کرم درمانی است. البته متخصصان، کرم را یک روش مکمل در کنار سایر روش ها می دانند و معتقد هستند به طور کلی همه افراد بالای ۳۰ سال بهتر است در طول روز حتماً یک بار از کرم های درمان کننده سیاهی و گودی زیر چشم استفاده کنند. این کرم ها انواع مختلفی دارند.

تزریق فیلر

فیلر یا ژل، ترکیبی صنعتی است که از طریق تزریق در زیر پوست می تواند جایگزین بافت همبند و کلاژن پوست شده و باعث استحکام پوست شما می گردد. اگر فیلر های حاوی هیالورونیک اسید را مورد استفاده قرار دهید، به این دلیل که این ترکیب به صورت طبیعی در پوست وجود داشته، باعث استحکام پوست شما می شود، بنابراین گودی زیر چشم را نیز برطرف خواهد کرد.

تزریق چربی

از دیگر روش های پزشکی برای درمان گودی زیر چشم، ترانسفر چربی است که در این روش متخصص، چربی بدن خود شما را استخراج کرده و بعد از خالص سازی، به آرامی در زیر پوست چشم شما تزریق می کند. ماندگاری چربی بسیار بیشتر از ژل است و البته احتمال بروز حساسیت با تزریق چربی وجود ندارد؛ چون چربی از بدن خود شما استخراج شده و سیستم ایمنی بدن با آن سازگار است.

روش prp

از دیگر روش های بسیار مهم و مؤثر برای درمان سیاهی و کبودی زیر چشم، روش تزریق prp نام دارد. در این روش مقداری از خون شما گرفته شده و پلاکت های آن استخراج می گردد. بعد از رشد پلاکت ها در محیط رشد، تزریق آنها در زیر پوست چشم انجام خواهد گرفت.

رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی یک وسیله پزشکی تأیید شده است که می تواند پوست صورت و زیر چشم ها را بدون جراحی و دوره بهبودی سفت و خوش فرم کند. رادیوفرکوئنسی (RF) کلاژن ها را در لایه های زیرین پوست گرم می کند. این فرایند باعث سفت شدن آنی ساختارهای کلاژنی عمیق در پوست شده و بنابراین بلافاصله پس از درمان پوستی سفت تر خواهید داشت. انرژی گرمایی همچنین موجب تحریک تولید کلاژن می شود، بنابراین پوست به تدریج در طول زمان سفت تر شده و با جوان تر شدن ناحیه زیر چشم ها، سیاهی این ناحیه کاهش می یابد. به منظور افزایش ایمنی، در طول درمان یک محافظ پلاستیکی در زیر پلک ها قرار داده می شود. در بالای چشم، پوست سفت شده و کاهش افتادگی ابروها به چشم ها ظاهری درخشان تر و شاداب تر می دهد. همچنین می توان از رادیوفرکانسی (آر اف) به منظور کاهش پف زیر چشم ها استفاده کرد. بیماران از بالا کشیده شدن چشم ها و صاف شدن پوست اطراف آن احساس رضایت خواهند داشت.

لیزر

از آنجایی که انرژی لیزر توسط نواحی دچار افزایش تجمع رنگدانه ها و تلانژکتازی جذب می شود، نور لیزر به طور مؤثر باعث برطرف شدن تغییر رنگ در زیر چشم ها و کاهش قرمزی می گردد. انرژی لیزر همچنین موجب تحریک تولید کلاژن در پوست می شود که به صاف شدن چین و چروک ها و بهبود رنگ پوست و سیاهی زیر چشم ها کمک می کند.

لایه برداری شیمیایی

پیلینگ و لایه برداری شیمیایی یکی دیگر از روش های درمان گودی و تیرگی زیر چشم می باشد. از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک است، استفاده از پیلینگ شیمیایی قوی و عمیق برای این ناحیه توصیه نمی شود. برای لایه برداری پوست اطراف چشم محصولات لایه بردار آ اچ آ (AHA) بهترین گزینه می باشند؛ زیرا این محصولات با لایه برداری ملایمی که دارند می توانند بدون آسیب به پوست اطراف چشم، در درمان و رفع سیاهی و فرو رفتگی زیر چشم مؤثر باشند.

نانوفت زیر چشم

نانوفت زیر چشم یک روش مشابه تزریق چربی می باشد؛ اما در این روش چربی که به زیر چشم تزریق می شود، چربی فیلتر شده به صورت مایع و دارای سلول های بنیادی زیادی می باشند که این سلول ها حاوی فاکتورهای رشد می باشند. این فاکتورها منجر به تولید کلاژن و الاستین پوست زیر چشم می شوند که این امر موجب رفع فرو رفتگی زیر چشم و جوانسازی پوست اطراف آن می شود.

لیفتینگ پوست با جراحی

لیفتینگ پوست با جراحی یکی دیگر از بهترین روش های درمان گودی زیر چشم می باشد. در این روش پوست اطراف چشم را با روش لیفتینگ می کشند و به این ترتیب این روش باعث کشیده شدن پوست اطراف چشم و رفع فرو رفتگی زیر چشم خواهد شد.

هزینه درمان گودی زیر چشم

هزینه درمان گودی زیر چشم بسته به مقدار فرورفتگی و حجم از دست رفته زیر چشم و روشی که برای درمان انتخاب می کنید، متغیر می باشد.

اينستاگرام کلينيک صدف

پیشگیری از گودی زیر چشم

اقداماتی وجود دارند که با انجام و رعایت آنها می توانید تا حدودی از ایجاد فرو رفتگی زیر چشم جلوگیری نمایید. توصیه می شود برای کمک به کاهش و جلوگیری از گودی چشم، موارد زیر را امتحان کنید:

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید ، افزایش سن ، برخی از بیماری ها و ... از علل اصلی ایجاد لک در زیر چشم هستند. لک زیر چشم بسته به علت ایجاد، با روشای مختلفی می تواند قابل درمان باشد که برای این مهم، نیاز به مراجعه به متخصص پوست الزامی می باشد. شما برای درمان لک زیر چشم در اصفهان می توانید به کلینیک تخصصی صدف مراجعه نمایید و از تکنیکهای قابل انجام در این مرکز برای رفع این عارضه استفاده نمایید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روشها و تعیین نوبت، با شماره تلفنهای 32240827-031 و 32214564-031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

این رفتارها قوه شنوایی را تهدید می کند

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

مکمل کراتین

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردها و عوارضی دارد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاربرد و مزایای پلاسما فرکشنال

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

جراحی لیفت سینه چه مراحلی دارد؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

تغذیه و پرکاری تیروئید

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

کرایوتراپی چگونه زگیل ها را از بین می برد؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

برجستگی لبها با تزریق ژل

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت