دکتر جمال الدین حسن زاده - متخصص پوست و مو

برای زیباتر و جوانتر شدن پوست چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drhassanzadeh.net
آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم تلفن مطب : 33246361 - 087

پوست از جمله ساختارهای بدن است که باید استحکام و سفتی قابل قبولی داشته باشد؛ اما هر چه سن بالا می رود، از میزان تولید دو پروتئین کلاژن و الاستین کاسته می شود و زیبایی و استحکام پوست تأثیر قرار می گیرد و علائم بالا رفتن سن یعنی چین و چروک ها و خطوط پوستی نمایان می شوند. علاوه بر این، عواملی از قبیل استعمال دخانیات، تماس با نور خورشید، سبک زندگی ناسالم و تماس پوست با آلاینده ها می توانند باعث تخریب سلول های پوستی و ظاهر شدن چین و چروک ها شوند. بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند تا جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند. خوشبختانه انواعی از روش های جوانسازی پوست در دسترس هستند که در ادامه ذکر میگردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل پیر شدن پوست

به مرور زمان عوامل متعددی با عث تغییراتی در صورت و به خصوص پوست آن می شود که اهم آن عبارتند از:

جوانسازی پوست

علائم پیر شدن پوست

چین و چروک

به خطوط روی پوست، چین وچروک می گویند. با افزایش سن، پوست شما کلاژن و الاستین کمتری تولید می کند. این امر باعث نازک شدن و کاهش مقاومت پوست در برابر آسیب ها می شود. عوامل محیطی، کم آبی و سموم، منجر به ایجاد چین و چروک می شوند.

شل شدن پوست و لاغری صورت

شل شدگی و لاغری صورت از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می شود. همچنین پوست، استحکام کششی خود را از دست می دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می توانند روی شل شدگی پوست تأثیر بگذارند.

از بین رفتن بافت چربی

بیشترین علت از بین رفتن بافت چربی صورت، عامل وراثت و روند پیری است. گرچه مصرف برخی داروها، استرس و مشکلات احساسی و عاطفی، سبک زندگی، رژیم غذایی ناسالم و چاق و لاغر شدن مکرر نیز در تشدید لاغر شدن صورت مؤثر هستند و سبب تسریع این روند می گردند. کاهش حجم صورت با از بین رفتن رگ های خونی، کلاژن و لایه های چربی صورت سبب تو رفتگی صورت می شود. علت از بین رفتن بافت چربی صورت می تواند از عواملی مانند سیگار کشیدن، بیماری های شدید و… نیز ناشی شود. همچنین تغییرات هورمونی بدن نیز می تواند باعث لاغری صورت شود.

کاهش کلاژن و الاستین

پوست از سه لایه با نام های اپی درم، درم و بافت زیر پوستی تشکیل شده است. اپی درم لایه سطحی پوست بوده و سرشار از کراتین سفت و مقاوم به آب است. در این لایه تمام سلول های پوستی مرده تجمع یافته و ملانین یافت می شود. ملانین به رنگدانه های پوست گفته می شود. دومین لایه درم نام دارد که عروق خونی، چربی ها، اعصاب و فیبر های کلاژن و الاستین را در خود جای داده است. فیبر های کلاژن و الاستین خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشند. با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند. این کمبود کلاژن منجر به علائم رایج پیری می شود. چین و چروک، شل شدن پوست که در واقع پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد از علائم کم شدن تولید کلاژن در بدن است.

تغییر لایه های پوستی

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است. لایه ی سطحی اپی درم یا روپوست نام دارد. این لایه از چند لایه ی سلول تشکیل شده و به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس تر می شود. ایجاد لکه ها و خال ها از جمله تغییراتی است که در این لایه مشاهده می شود. لایه میانی یا درم از سلول های سازنده پوست، غدد چربی و عرق و بافت پیوندی (شامل رشته های کلاژن، رشته های الاستین و هیالورونیک اسید ) تشکیل شده است. لایه ی میانی علاوه بر شکل دادن به پوست و حفظ قوام آن نقش، وظیفه ی حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم طراوت می شود. لایه ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوند و بالشتک ها یا پدهای چربی است. با افزایش سن، تعداد سلول ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک های چربی کم می شود. این وقایع منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک ها می گردد.

تحلیل رفتن ماهیچه های صورت

ماهیچه های صورت نیز با گذشت زمان ضعیف تر می شوند. با از دست دادن تن و انقباض عضلانی (Muscle Tone) و نازک شدن پوست صورت ظاهری شل و افتاده پیدا می کند و خط فک ما کانتور خود را از دست می دهد و برجستگی ها کمتر مشخص می شود.

تغییر شکل استخوان های صورت با افزایش سن

استخوان های صورت شاکله اصلی برای جایگیری ماهیچه ها، پدهای چربی و پوست می باشد. این ساختار استخوانی چیزی است که شکل و کانتور منحصر به فرد افراد را مشخص می کند. ساختار استخوانی فرد جوان، دارای گونه های پر و برجسته است و استخوان های زاویه فک ، چانه و گونه به خوبی برجستگی خود را نشان می دهند. با افزایش سن، تحلیل استخوان صورت را تجربه می کنیم. این نوع تحلیل استخوان، کانتور و ابعاد صورت ما را تغییر می دهد و باعث بزرگتر شدن حفره حدقه چشم و کاهش زاویه استخوان های گونه و چانه کمتر دیده شدن خط فک می شود.

تزریق چربی و ژل

نوعی از پرکننده های پوستی را که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده اند فیلر یا ژل گویند. لازم به ذکر است که انتقال این مواد به زیر پوست به وسیله تزریق انجام می شود. تزریق این مواد به بخشهای مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می گردد و اثرات پیری را کاهش می دهد. فیلر ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و فرمول های مختلف ساخته شدن آنها، موجب می شود که فیلرها خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. این فیلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می شوند. تزریق ژل به صورت سرپایی انجام می گیرد و در بخش های مختلفی از صورت مانند خط اخم ، خط خنده ، فرم دهی گونه، فک و … کاربرد زیادی دارد.
در روش تزریق چربی شامل استفاده از سلول های چربی بیمار و ذخیره این چربی به ناحیه ای موردنیاز می باشد، بنابراین این روش یک راهکار عملی برای رفع این مشکل است. در تزریق چربی از بافت چربی بدن استفاده می کنند. چربی های ران یا شکم را بر میدارند و پس از پاکسازی، آن را به زیر پوست صورت یا مناطق دیگر تزریق می کنند. کاربردهای این روش، پر کردن چین و چروک، درمان افتادگی پوست، حجم دهی به لب ها و جوانسازی پشت دست است.

تزریق بوتاکس

بوتاکس دارویی است که عضلات را ضعیف یا فلج می کند و در مقادیر پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینیوم مشتق می شود. پس در واقع بوتاکس نوعی سم فلج کننده است؛ اما پزشک پوست با استفاده صحیح از مقادیر کم آن، می تواند از آن بهره ببرد. در بحث جوانسازی، تزریق بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوست می شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود.

اینستاگرام دکتر حسن زاده

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی درمان است که طی آن از سوزن های کوچکی برای ایجاد سوراخ های بسیار کوچک بر روی پوست استفاده می شود. این نقاط بسیار کوچک باعث می شود که فرایند ترمیم زخم در بدن تحریک شده و سلول های پوستی تجدید شوند. با بازسازی پوست فرایند تولید کلاژن و الاستین تحریک می شود تا تقریباً خیلی سریع تأثیر پر شدن صورت نمایان شود. همچنین این روش می تواند به رفع دیگر مشکلات پوستی مثل جای زخم ، لکه های تیره و آفتاب سوختگی و علائم پیری پوست کمک کند.

هزینه جوانسازی پوست

هزینه انجام فرایندهای جوانسازی و لایه برداری پوست ، متغیر است. هزینه دستمزد پزشک بر اساس میزان تجربه وی متفاوت بوده، نوع فرایند به کار برده شده و محل جغرافیایی مطب پزشک نیز از فاکتورهای تعیین کننده در میزان هزینه هر فرایند است.

برای درمان مشکلات و بیماری های پوستی به متخصصین پویت مراجعه کنید. متخصصان پوست با دانش بالا و آگاهی نسبت به ساختار پوست و شناخت کافی نسبت به لیزرها می توانند در درمان این بیماری و بهبود عوارض آن بسیار کمک کننده باشند. دکتر جمال الدین حسن زاده متخصص پوست ، مو و لیزر در سنندج برای رفع مشکلات و بیماری های پوستی شما آماده ارائه خدمت می باشند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع افتادگی پلک با لیزر

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

چه نکاتی را باید درباره نحوه استفاده از مسواک رعایت کنیم؟

دکتر مسها علیزاده [ متخصص جراحی لثه و ایمپلنت ]

عادت های آسیب رسان به کلیه ها

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

لخته خون در ادرار نشانه چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

تزریق فیلر زیر چشم بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

آیا بیماری لیکن پلان خطرناک است؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

روشهای پیشگیری از عفونت لب بعد از تزریق ژل

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ان دیاگ دستگاه لیزر موهای زائد مناسب پوست تیره

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

مراقبت از پوست برای پیشگیری از سرطان

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت