دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

افتادگی گوشه های لب چگونه رفع میشود؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

یکی از اجزای صورت که تأثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد، لب ها می باشند؛ اما با افزایش سن استخوان فک دچار فرسودگی شده و پوست خاصیت ارتجاعی کمتری دارد و این عوامل باعث ایجاد افتادگی در گوشه لب ها می شود. افتادگی لب ها باعث فرم نازیبای لب و کاهش زیبایی صورت خواهد شد. عوامل مختلفی باعث کاهش حجم استخوان فک و همچنین انعطاف پذیری پوست، در نواحی اطراف لب می شود که از این عوامل می توان افزایش سن، ژنتیک و سبک زندگی افراد را نام برد و در صورتی که خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا کند و باعث می شود اثر جاذبه زمین بر پوست، بیشتر باشد و فشار زیادی بر پوست وارد شود و پوست دچار افتادگی شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

روش های زیادی برای از بین بردن افتادگی گوشه لب وجود دارد که با توجه به هزینه های که افراد برای این مورد در نظر گرفتند و همچنین شرایط بیمار، پزشک متخصص بهترین روش را برای رفع افتادگی گوشه لب انتخاب میکند.

دلایل افتادگی گوشه لب

  1. عوامل محیطی
  2. ژن
  3. افزایش سن
  4. عادت های غلط
  5. تغذیه نامناسب و کمبود مواد مغذی
  6. مصرف دخانیات
  7. استرس و اضطراب

کاندید مناسب رفع افتادگی گوشه لب

  1. دسته اول افرادی هستند که به دلیل افزایش سن، مقدار زیادی از کلاژن پوست خود را از دست داده و افتادگی گوشه لب را روی چهره مشاهده می کنند.
  2. دسته دوم افرادی هستند که به ناراحتی های فکری و برخی بیماری ها مانند اضطراب و افسردگی مبتلا هستند. فشارهای روحی به صورت مستقیم بر عضلات صورت تأثیر می گذارند.
  3. دسته سوم افرادی هستند که این افتادگی را به صورت ژنتیکی از والدین خود به ارث برده اند. در این حالت، بروز افتادگی هیچ ارتباطی به حالات روحی و افزایش سن ندارد.

روشهای جراحی رفع افتادگی گوشه لب

یکی از روش هایی که باعث لیفت پوست اطراف لب می شود، روش جراحی می باشد که در این روش با ایجاد برش بر روی پوست و بخیه موجب بالا کشیدن پوست اطراف لب خواهند شد، بدون اینکه آسیبی به عضلات و سایر بافت های صورت وارد شود. لیفت گوشه لب نیز مانند لیفت بالای لب در دسته جراحی های سرپایی همراه با بی حسی های موضعی قرار می گیرد. البته در این روش جراحی، برش خاصی در لایه های پوستی صورت انجام نمی گیرد. بلکه پزشک معالج، سعی دارد تا با کمک بخیه هایی قابل جذب شدن، گوشه های لب را به سمت عضلات بالایی پوست صورت مایل کند. در این روش، بدون آسیب به حجم عضلانی و یا سیستم عصبی صورت، تنها بخشی از پوست را به سمت بالا لیفت میکنند.

افتادگی گوشه های لب

درمان افتادگی گوشه لب با روشهای غیرجراحی

همچنین روش های غیر جراحی برای لیفت لب وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرم های حاوی رتینوئید باعث ضخیم شدن لایه های پوست شده و در نتیجه چین و چروک ها در نواحی اطراف دهان را حداقل می نمایند. علاوه بر این مصرف کرم ها یا لوسیون های حاوی آلفا هیدروکسی نیز می توانند به حداقل شدن این خطوط کمک کنند.

در فرآیند لایه برداری شیمیایی ، لایه بالای پوست برداشته شده و لایه تازه زیر آن ظاهر می شود. در این درمان از مواد شیمیایی همچون فنول، اسید تری کلرواستیک (TCA) و آلفا هیدروکسی اسید (AHAs) برای از بین بردن لایه روی پوست استفاده می گردد. انجام این کار می تواند فرآیند تولید سلول های جدید را تحریک و تسریع کرده و به این ترتیب باعث ایجاد پوست سالم تر و محکم تر برای فرد شود. نتایج به دست آمده در نتیجه لایه برداری شیمیایی صرف نظر از قدرت و نوع آن دائمی نیستند؛ زیرا این درمان فقط بر لایه های بالای پوست تأثیر می گذارد. به همین خاطر لازم است از این درمان به صورت منظم برای حفظ نتایج آن در فواصل زمانی مشخص استفاده شود.

میکرودرم ابریژن یک درمان کوتاه و غیر تهاجمی است که عملکرد آن از طریق لایه برداری پوست به منظور کاهش حجم و عمق چین و چروک های اطراف دهان است. این درمان به آرامی لایه بالای پوست را با استفاده از میکرو کریستال های اکسید آلومینیوم یا کریستال های الماسی بر می دارد. در ادامه این فرآیند می تواند به تحریک لایه زیر پوست برای ترمیم نقاط آسیب دیده و بهبود شرایط چین و چروک کمک کند. به این ترتیب پس از ترمیم پوست، چین و چروک و خطوط ایجاد شده در ناحیه صورت کاهش خواهد یافت.

در این روش چربی مورد نیاز از سایر نقاط بدن که دارای چربی اضافی هستند، گرفته می شود. رایج ترین نقاط بدن برای خارج کردن چربی شکم، ران ها و پهلوها است. به این ترتیب چربی خارج شده را می توان به عنوان یک ژل طبیعی در محل ایجاد خطوط دور دهان تزریق کرده و به این ترتیب به صاف شدن و رفع این خطوط کمک کرد.

بوتاکس نیز تزریقی است، اگرچه عملکرد آن کمی متفاوت از فیلر است که در بالا توضیح داده شد. تزریق بوتاکس به جای تحریک تولید کلاژن، سیگنال های عصبی را که منجر به انقباض عضلانی می شود، قطع می کند. به عبارت دیگر، عضلات تزریق شده قادر به انقباض و چروک شدن نیستند.

لیفت با نخ های نرم سیلوئت یک گزینه محبوب برای درمان افتادگی گوشه لب است، اگرچه کمی تهاجمی تر از بوتاکس یا پرکننده های پوستی است. پزشک جراح یک بخیه را زیر پوست قرار می دهد تا نواحی افتاده را محکم نگه دارد.

هایفو HIFU نیز یک روش برای رفع افتادگی گوشه لب است و یکی از مؤثرترین و مدرن ترین تکنیک های لیفت صورت با روش غیر جراحی است که مکانیزم عملکرد آن با امواج صوتی اولتراسوند می باشد. از دستگاه هایفوتراپی دارای یک تنظیمات خاص برای کاهش خطوط سطحی در اطراف دهان است استفاده میگردد. هایفو در یک جلسه کوتاه (حدود ۴۵ دقیقه) و بدون درد انجام می شود. در هایفوتراپی، میزان کمی از گرمای متمرکز در زیر سطح پوست اعمال می شود که موجب تحریک رشد کلاژن جدید می گردد. کلاژن باعث افزایش رشد پوست جدید و در نتیجه جوان تر، شاداب تر و احیا شدن چهره می شود. این روش می تواند ناحیه پایین صورت را بالا کشیده و سفت کند به طوری که عمق خطوط ماریونت کاهش یابد و از برجستگی نواحی پایین فک کاسته شود.

فیلرهای پوستی از اسید هیالورونیک تشکیل شده اند، ماده ای طبیعی که فرآیند طبیعی تولید کلاژن بدن را در عمیق ترین لایه های پوست آغاز می کند. از آنجایی که علت اصلی افتادگی گوشه لب از دست دادن کلاژن است، این گزینه درمانی اغلب اولین انتخاب برای رفع افتادگی است.

درمان های لیزری به اندازه لیفت صورت به طور کامل تهاجمی نیستند، اگرچه هنوز یک گزینه درمانی نسبتاً تهاجمی محسوب می شوند. اساساً، لیزر درمانی با از بین بردن لایه های بالایی پوست افتادگی گوشه لب را رفع می کند.

 صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض رفع افتادگی گوشه لب

روش های جراحی و غیر جراحی از بین بردن افتادگی گوشه لب، با عوارض و خطراتی همراه هستند که در ادامه برای شما بیان خواهد شد:

تورم و قرمزی

یکی از عوارض بسیار رایج با استفاده از روش های جراحی و غیرجراحی، تورم و قرمزی است. این روش معمولاً در روش های غیر جراحی مثل تزریق بوتاکس و چربی مشاهده می شود. تورم و قرمزی واکنش دفاعی بدن به تزریق یک ماده جدید است. در نتیجه به مرور زمان برطرف خواهد شد.

التهاب و کبودی

معمولا بعد از تزریق چربی به زیر پوست، التهاب و کبودی مشاهده می شود. همچنین بعد از انجام جراحی نیز می توان این عوارض را مشاهده کرد.

خونریزی و درد

رعایت مراقبت های بعد از جراحی برای کاهش این عوارض اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، باید از مسکن های ضد درد استفاده کرد یا سطح بخیه ها را به صورت مرتب شستشو داد تا خونریزی متوقف شود.

هزینه رفع افتادگی گوشه لب

به طور کلی عمل های زیبایی مختلف دارای محدوده قیمت متفاوتی هستند. احتمال دارد که برخی از عمل ها به دلیل روش و استفاده از مواد متفاوت، گران تر از عمل های دیگر باشند. علاوه بر آن هرچه روند درمان انتخابی طولانی تر باشد، هزینه نیز افزایش می یابد. سایر عوامل مؤثر بر هزینه عبارت است از:

  1. موقعیت جغرافیایی مطب پزشک
  2. میزان عمق افتادگی گوشه لب
  3. مهارت پزشک
  4. نوع درمان

برای اطلاع از مدت زمان استراحت بعد از کاشت مو کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

سمعک چیست ؟

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کندن بی اختیار موی سر کندن جوش جویدن ناخن

دکتر محمد شیزرپور [ متخصص پوست و مو ]

راههای کاهش گرگرفتگی

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی چگونه برطرف می شود؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

رادیوگرافی از استخوان آرنج برای تشخیص شکستگی

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا رادیوگرافی و رادیولوژی با هم تفاوت دارند؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

همه چیز درباره رادیوگرافی سفالومتری

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان چاقی کودکان و نوجوانان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت