شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

دانستنی های پیوند مو به روش FUE

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

در روش F.U.T تقسیم گرافتها تحت بزرگنمایی استریو میكروسكوپ انجام می شود و احتمال قطع عرضی واحدها به 5 درصد كاهش می یابد بنابراین گرافت بیشتر برای كاشت به دست می آید و آسیب های وارده به گرافتها در اثر كشش در این روش وجود ندارد پس درصد رشد آنها افزایش یافته و موها با تراكم بیشتری رشد می كنند.

ـ كسانی كه پوست سر آنها بسیار سفت باشد به طوری كه با برداشت یك نوار با حداقل پهنا باز هم بخیه با كشش زیاد زده شود و اسكار پهنی به جا می ماند.
ـ افراد نظامی كه مجبورند همیشه موهایشان را كوتاه نگه دارند.
ـ افراد کاندید ترمیم ابرو و یا قسمت كوچكی از سر كه نیاز به گرافت زیاد ندارد.
ـ و كسانی كه ترمیم زخم آنها به خوبی انجام نمی شود و با استفاده از بهترین تكنیكها باز هم اسكار پهنی به جا می ماند کاندید مناسب روش FUE هستند.

از فواید روش F.U.E درد بعد از عمل كمتر، عدم وجود بخیه، نمایان نبودن اسکار پشت سر و ترمیم سریع تر اسکار است و از مضرات روش F.U.E، درصد بالای برش عرضی فولیكولها، آسیبهای میكروسكوپیك به گرافت و كاهش درصد رشد آنها است بنابراین همه افراد كاندید مناسب نمی باشند.
تنها مشكل زیبایی روش F.U.T احتمال ایجاد اسكار ناحیه دونور می باشد كه با استفاده از تكنیكهای علمی می توان این اسكار را به حداقل رساند از جمله این تكنیكها روش نیلفروش متد می باشد در این متد علی رغم كاشت موی وسیع با رعایت نكات خاص حین برداشت دونور و بخیه زدن و استفاده از لیزر اسكار باقی مانده بسیار ناچیز بوده به طوری كه توسط موهای اطراف پوشیده می شود.

متاسفانه امروزه بحث کاشت مو مورد سوء استفاده قرار گرفته است از تبلیغات گسترده ماهواره ای که توسط بعضی افراد سودجو و مراکز غیر مجاز با عناوین غیر واقعی انجام می گیرد تا تبلیغات در صفحه نیازمندیهای روزنامه و فرستادن بروشورهای تبلیغاتی به منازل و اداره جات و یا دعوت آرایشگران به این گونه موسسات و دادن درصد حق العمل و جذب مشتری از اینگونه روش ها که با اخلاق پزشکی ناسازگار است.

دخالت بعضی تکنسین های کاشت مو که بعضا پزشک و یا پیراپزشک نبوده و مدارک غیر پزشکی دارند و صرفا به خاطر تجربه اندکی که در مدت همکاری با یک پزشک متخصص بصورت ناقص بدست آورده اند شروع به انجام عمل پیوند مو کرده اند و بعضا از مطب بعضی پزشکان غیر مرتبط با این تخصص و یا پزشکان دیگر استفاده نموده و تحت عنوان و مجوز این پزشکان اقدام به عمل پیوند مو با وسائل و تجهیزات ناقص و غیر استاندارد و عدم رعایت مسائل استریلیتی و بدون اقدامات خاص مراقبتی و فضاها و تجهیزات استاندارد باعث صدمات غیر قابل جبران به بیماران شده است که بعضی از این صدمات صرف نظر از صرف هزینه بیهوده توسط بیمار، حتی توسط متخصص با تجربه نیز قابل برطرف کردن نیست و منجر به شکایات مختلف شده است.

بعضا برخی این مراکز غیر مجاز با شناسایی وزارت بهداشت تحت تعقیب و پی گیری قرار گرفته اند نقل مکان کرده و با عنوان جدید و در محل دیگر شروع به فعالیت می کنند که تعقیب و پی گیری توسط مجریان قضایی مشکل یا غیر ممکن می گردد.
طبق قوانین نظام پزشکی انجام تبلیغات در زمینه زیبایی و خدمات پزشکی غیر اخلاقی است چرا که این قبیل تبلیغها می تواند اقشاری از جامعه را به سمت این قبیل اعمال سوق داده و باعث شود فردی که در حال زندگی روزمره است برای انجام این قبیل امور، هزینه زیادی کرده و بعضا خود و خانواده را از امکانات اساسی محروم کند تا بتواند هزینه این قبیل جراحیها را فراهم کند.

باید توجه داشت که معمولا این دسته تبلیغات ویژه افراد غیر متخصص می باشد که معمولا در زمینه کاری که تبلیغ می کنند، اطلاعات و دانش نا کافی دارند و صرفا به مسائل مادی توجه دارند. معمولا پزشکان متخصصی که در انجام امور مربوطه تبحر کافی دارند و با توجه به اینکه بیماران به آنها ایمان دارند لذا نیاز به هیچگونه تبلیغاتی ندارند.

اسامی مختلف روشهای کاشت مو به غیر از دو روش (FUT) Follicular unit hair Transplantation و (FUE) Follicular unit Extraction ، و روش ترکیبی (Combination) که بر اساس نظر پزشک در یک جلسه و یا 3-2 روز متوالی انجام می گیرد مابقی تبلیغات گمراه کننده بوده و اسامی خود ساخته منابع تبلیغاتی هستند.
امروزه شیوه های پیوند تحت عنوان Megassesion به اعمالی اطلاق می گردد که در یک جلسه بیشتر از 2000 واحد فولیکولار پیوند زده می شود.
انتقال تعداد زیاد واحد فولیکولار در هر جلسه باعث می شود از جراحی های متعدد جلوگیری شده و در وقت و هزینه فرد صرفه جویی شود بعلاوه معمولا اولین پیوند موی فرد بهترین نتیجه را به همراه دارد و باعث حفظ بیشتر موهای ناحیه پشت سر می شود.

تکنولوژی دیگر در پیوند مو استفاده از یک وسیله جدید به نام Multi sharp می باشد که در روش FUE قابل انجام است. وسیله دیگر نوعی دریل گردشی قوی با پانچ های تیز می باشد که موفقیت در استفاده از هیچکدام از این تکنیک ها به اثبات نرسیده است.
مطالعات نشان داده است پیوند مو از سایر نقاط بدن به روش FUE زمانی باید مورد استفاده قرار گیرد که کلیه موهای اسکالپ تا حد امکان مورد استفاده قرار گرفته باشند و بصورت معمول نباید انجام شود.
از جمله دیگر روش های جدید درمان طاسی که می توان پس از پیوند مو نیز از آن استفاده کرد، لیزر در تحریک رشد مو می باشد و شانه های لیزری در این زمینه طراحی گردیده است که مقالات ضد و نقیضی در تایید آن وجود دارد.

از مهمترین یافته های علمی جدید کاشت سلولهای بنیادی فولیکول مو است که مطالعات وسیعی انجام گرفته در دنیا در مراحل ابتدایی، اثرات سلول بنیادی مو را در درمان طاسی به اثبات رسانده است و مراحل تکمیلی این تکنیک در حال تحقیق و بررسی است. در این پروژه که از سلولهای فولیکول مو برای کاشت استفاده می شود، مشکلات بسیار کمتری پیش راه است، چرا که برداشت بافت از بیمار تنها با یک نمونه کوچک که شامل تقریباً 120 فولیکول مو باشد، انجام می شود و بنابراین آسیب آزار دهنده پوست سر به شکل حیرت انگیزی کاهش می یابد، بنابراین این تکنیک بسیار ساده تر با مدت زمان کوتاه تر و درد کمتری همراه است.

مزیت دیگر این روش استفاده مجدد از همان نمونه کوچک در صورت ناکافی بودن مقدار مو است که در پیوند مو چنین امری امکان پذیر نیست.
کشف سلولهای بنیادی فولیکول مو مژده ای بود برای بیمارانی که از ریزش مو رنج می برند. در این روش واکنش متقابل سلولهای بنیادی فولیکول مو hair follicle stem cell (FSC) با سلولهای مزانشیمال درم در محیط آزمایشگاه با تکثیر قابل توجهی همراه بوده است.
اما این روش مشکلات خود را نیز دارد از جمله اینکه در ین روش باید توانایی سلولهای بنیادی در تولید مو حفظ شود و مطمئن باشیم که تعداد قابل توجهی از سلولهای مورد نیاز در محیط کشت رشد خواهند کرد. تکنیک باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هزاران سلول در هر بیمار تولید شده و باعث رشد موی استاندارد قابل قبولی برای بیمار شود.

بعلاوه این ریسک وجود دارد که هیچکدام از این موها دوام رشد نداشته باشد و موهای رشد یافته باقی بماند و موهای رشد یافته نیز قطر و رشد و سلامت قابل قبولی داشته باشد.
هزینه بسیار بالای این روش و نگرانی در مورد مشکلات احتمال بعدی و عدم ایجاد ظاهر دلخواه با توجه به اینکه کنترل ویژه ای در مورد تراکم یکنواخت و جهت موها وجود ندارد، از دیگر مشکلات این روش هستند.
قابل ذکر است طبق مطالعات مختلف انجام شده در دنیا سلولهای تزریق شده می تواند فولیکولهای موی موجود فرد را تحت فشار قرار داده و باعث بازسازی و رشد موهای سالم در فرد می شود که در صورت قبول این تئوری مشکل ظاهر ناهمگون این روش حل خواهد شد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

عملکرد کرایو لیپولیز های جدید

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

چه اشعه هایی برای جنین ضرر دارد؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

درد پایین کمر در بارداری

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

دلایل درد گردن و شانه چیست؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

با استفاده از چه روشهایی میتوان جوان شد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کمبود ویتامین دی در زنان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آشنایی با مدل های مختلف ریزش مو

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه از کمر درد پیشگیری کنیم؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

بیماری پوستی میلیا چیست و چگونه درمان می شود؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت