شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

بالا کشیدن ابرو ها و پیشانی و هزینه آن

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

لیفت ابرو یا لیفت پیشانی یک روش جراحی است که به جوانسازی و شادابی ظاهر صورت کمک میکند. با کمک این عمل جراحی میتوان خطوط روی پیشانی که باعث میشوند شما در هر حالتی عصبانی و خسته به نظر برسید را کاهش داد. این کار با ایجاد یک شکاف در بالای صورت و پشت خط رویش مو انجام میشود. معمولاً پوست اضافی برداشته میشود و عضلات لیفت داده شده و در محلی بالاتر بخیه میشوند. لیفت ابرو را میتوان به روشهای مختلفی مانند لیفت کامل کورونال، لیفت ابروی تمپورال و روشهای متعدد آندوسکوپی دیگر انجام داد.

مزایای اصلی عمل لیفت ابرو این است که باعث جوانتر شدن و شادابتر شدن ظاهر شما میشود. لیفت ابر باعث میشود که با رفع خطوط افقی روی پیشانی که شما را خستهتر و نگرانتر نشان میدهد، شادابتر به نظر برسید. مردم بر اساس ظاهر شما واکنش نشان میدهند. اگر شما همیشه نگران و عصبانی به نظر میرسید، مردم متناسب با این حالت با شما رفتار میکنند حتی اگر شما واقعاً شاد و آرام باشید.

دکتر مسعود جعفری پور، پس از تصمیم نهایی شما برای انجام لیفت ابرو، شما را از مزایا، معایب و هزینه این روش زیبایی آگاه میسازد و اطلاعات کافی برای اطمینان شما از انتخاب این روش را در اختیار شما قرار میدهد.

پل ارتباطی:

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره تلفنهای36266851 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع عملهای جراحی لیفت ابرو

روشهای مختلف جراحی برای لیفت ابرو وجود دارد که همه آنها، خطوط و چین و چروکهای روی پیشانی را اصلاح میکنند. تفاوت این روشها در محل شکافها، اندازه شکافها و نحوه اصلاح پیشانی است. تصمیمگیری در مورد انتخاب بهترین روش به عهده شما و جراح شما است.

در اینجا به برخی روشها و عملهای جراحی که برای لیفت ابرو به کار برده میشوند اشاره میشود:

لیفت اندوسکوپیک ابرو

این نوع لیفت ابرو بیشتر برای افراد جوانتر که نیاز به تغییر در ظاهر خود ندارند اما ظاهر آنها به گونهای است که به نظر میرسد همیشه در حال اخم کردن هستند به کار برده میشود. معمولاً جراح 4 شکاف کوتاه پشت خط رویش مو ایجاد میکند که در بین موها استتار میشود. یک دوربین کوچک به نام اندوسکوپ و یک ابزار جراحی کوچک از طریق این شکاف وارد پوست میشود. جراح عضلاتی که باعث ایجاد ظاهر اخم کرده شدهاند را تضعیف کرده و پیشانی را لیفت میدهد اما احتمالاً قادر به تغییر عضلاتی که باعث ایجاد خطوط افقی روی پیشانی شدهاند نخواهد بود. پوست اضافی معمولاً در هنگام انجام عمل لیفت ابرو به روش آندوسکوپی برداشته نمیشود. معایب به کارگیری روش آندوسکوپی این است که تغییر عمدهای در ابروها و پیشانی ایجاد نمیشود و احتمال این که پیشانی و ابروها دوباره در آینده دچار افتادگی شوند پس از انجام این روش بیش از سایر روشهای لیفت ابروها است.

روش آندوسکوپی با بخیه ساسپنشن

تنها تفاوت این روش با لیفت آندوسکوپی ابرو در استفاده از مواد بخیه برای تثبیت موقتی عضلات و بافتها در محل مورد نظر است. این کار هم با بخیه مستقیم عضلات و هم با ثابت کردن عضلات با بخیه از پیچهای کوچکی است که در جمجمه قرار داده میشوند انجام میشود. این پیچها ممکن است در آینده برداشته شوند یا ممکن است به تدریج جذب بدن شوند.

لیفت ابرو کورونال کامل

لیفت ابرو کورونال نوعی از لیفت طولانی است. در این نوع لیفت ابرو، جراح یک شکاف پشت خط رویش مو از یک گوش تا گوش دیگر ایجاد میکند. جراح میتواند عضلات ابرو که باعث ایجاد خطوط روی پیشانی شدهاند را تغییر داده یا حرکت دهد و همچنین پوست اضافی را نیز در این روش برمیدارد. مهمترین مزیت این نوع لیفت ابرو این است که به ندرت نیاز به تکرار آن وجود دارد و نتایج حاصل از آن پایدار است. به هر حال، ممکن است روی بالای سر خود و در اطراف شکاف ایجاد شده بیحس شود. در این عمل، خط رویش مو نیز بالاتر میرود که در صورتی که شما پیشانی بلندی داشته باشید میتواند مشکل آفرین باشد. اگر شما مرد هستید و خط موی شما عقب رفته است، اسکار در نهایت میتواند قابل مشاهده باشد.

لیفت ابروی زیر جلدی

این نوع لیفت معمولاً به اندازه انواع دیگر لیفت های ابرو کاربرد ندارد. در این نوع لیفت، شکاف در عرض بالای پیشانی و درست در زیر خط مو ایجاد میشود. بقیه عمل همانند لیفت کورونال انجام میشود. پوست اضافی نیز در این روش برداشته میشود. محل خط رویش مو تغییری نمیکند و بیحسی نیز اتفاق نمیافتد. به هر حال، اسکار ممکن است مشهود باشد و شما مجبور باشید پس از انجام این عمل جراحی، موهای خود را رو به جلو شانه کرده یا به آن حالت چتری بدهید. برخی جراحان ادعا میکنند که استفاده از یک شکاف شیبدار در این نوع لیفت ابرو باعث به جا ماندن اسکار کمتری میشود.

لیفت ابروی تمپورال (به آن لیفت جانبی یا لیفت ابروی جانبی نیز گفته میشود)

در این نوع لیفت ابرو از شکافهایی در خط رویش مو روی شقیقهها استفاده میشود. پوست و بافت زیران به یک طرف کشیده شده و به طور مورب به سمت بالا رفته و از مرکز صورت دور میشود. بافت یا پوست اضافی نیز برداشته میشود. با کمک این روش لیفت ابرو میتوان چین و چروکهای کوچک پیشانی، اطراف چشمها و در قسمت بین ابروها در بالای بینی را صاف کرده و برطرف نمود. لیفت ابروی تمپورال برای بازیابی ظاهر محکمتر صورت با سفت کردن پوست اطراف گونهها به کار برده میشود. این روش نسبت به لیفت کورونال کم تهاجمیتر است. این روش برای افرادی که در گوشه بیرونی ابروهای خود دچار افتادگی ابرو شدهاند مناسبتر است زیرا در این روش مرکز و قسمت میانی ابروها حرکت داده نمیشود. به هر حال، اگر کشش بیش از حد انجام شود، ممکن است چشم شما به شکل چشم گربهای در آمده و ظاهری عجیب و قریب پیدا کنید.

لیفت ابروی تمپورال (به آن لیفت ابروی جانبی نیز گفته میشود) با بخیه ساسپنشن

این روش مشابه لیفت تمپورال ابرو است اما در آن از بخیههای دائمی برای قرار دادن عضلات و بافتها در محل درست خود استفاده میشود.

برش

کاروگاتور
این روش همراه با لیفت ابرو به منظور رفع حالت اخم در ابروها و گلابلا انجام میشود. در این فرایند عضله کاروگاتور برداشته میشود تا اثر مورد نظر و مطلوب ایجاد شود.

دروان بهبودی پس از انجام عمل جراحی لیفت ابرو

احتمالاً شما پس از انجام عمل جراحی لیفت ابرو و پس از ریکاوری از بیهوشی از بیمارستان ترخیص شده و به منزل باز خواهید گشت. جراح دستورالعملی در مورد نحوه مراقبت از شکافها و صورت شما در روزهای آینده به شما خواهد داد. در این دستورالعمل به شما گفته میشود که چگونه صورت خود را بشورید. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد مسکنها و کمپرس سرد روی صورت است. شما باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

- بعد از این که به هوش آمدید، روی چشمانتان پدهای آغشته به محلول iced saline خواهید دید. اینها باعث کاهش تورمها و کبودیهای بعد از جراحی میشوند. به علت استفاده از پماد چشمی که بعد از عمل به چشم شما مالیده شده است، دیدتان تار خواهد بود. همچنین ممکن است از چشمتان اشک بیاید که این به علت تورم است، این تورم طی هفته اول جراحی از بین میرود.

-نوشیدن مایعات، راه رفتن آهسته و نظارت بر پدهای چشم از اقداماتی است که باید انجام دهید. باید هر ۲۴ ساعت یک بار این پدها را عوض کنید.

- ۳ روز بعد باید برای برداشتن پدها به پزشک مراجعه کنید. برداشتن این پدها کمی ایجاد ناراحتی میکند. برای رفع این ناراحتی یک ساعت قبل از مراجعه داروی مسکن مصرف کنید.

-تا ۲۴ ساعت بعد از عمل، پدهایی را که در آب یخ خیسانده شدهاند را روی چشمانتان قرار دهید. پدها را هر ۲۰ تا ۳۰ دقیقه عوض کنید. پدها باید همیشه خیس نگه داشته شوند. وزن آب و دمای سرد به کاهش کبودی کمک میکند. یک کیسه کوچک حاوی نخود یا ذرت یخزده را روی پدهای چشمها بگذارید. مواظب باشید که کیسه مستقیماً روی پوست نباشد. یک دستمال یا حوله بین کیسه و پوستتان بگذارید.

- هنگام خواب به وسیله یک پنبه پمادهای اضافه را از روی بخیهها پاک کنید. سپس پماد چشمی را روی بخیههای پلک و قسمت داخلی پلک بمالید. تا زمانی که بخیهها وجود دارند باید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید (صبح و عصر). ولی فقط هنگام خواب پماد را درون پلک پائینی بمالید. مالیدن این پماد درون پلک پایینی باعث تیرگی و تار شدن دید میشود، بنابراین بهترین زمان برای این کار؛ بلافاصله قبل از استراحت عصرگاهی است. بخیههایی که به وسیله پماد چرب و لغزنده شدهاند در هنگام برداشتن درد کمتری ایجاد میکنند.

خطرات احتمالی ناشی از لیفت ابرو

همه عملهای جراحی با خطرات احتمالی همراه هستند. عمل جراحی لیفت ابرو همانند عملهای جراحی دیگر است و ممکن است خطرات احتمالی ذاتی هر جراحی را به دنبال داشته باشد. عوارضی مانند خونریزی زیاد، عفونت، آسیبدیدگی عصب، از دست رفتن حسها، نامتقارن شدن صورت و نکروز بافت (قسمتهایی از بافت مرده) ممکن است پس از لیفت ابرو اتفاق بیفتند. یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی پس از عمل جراحی لیفت ابرو، ریزش موهای روی خط شکاف ایجاد شده برای انجام عمل است. این شامل ریزش مو روی سر و موهای صورت مانند مژهها و ابروها هم میشود. این ریزش به ندرت دائمی است.

شما باید در مورد تمام این خطرات احتمالی قبل از انجام عمل جراحی با جراح صحبت کنید. این کار به شما در وزن دهی به منافع و خطرات احتمالی ناشی از این عمل کمک کرده و برای تصمیمگیری در مورد انجام عمل جراحی، اطلاعاتی به شما میدهد. یک خطر احتمالی که ممکن است با هر فرایند زیبایی همراه باشد این است که شما از نتایج حاصله راضی نباشید. در مورد این که پس از انجام این عمل چگونه به نظر میرسید با جراح خود صحبت کنید تا احتمال بروز این مشکل کاهش یابد. جراح در مورد این که چه نتایجی معقول است با شما صحبت کرده و به شما کمک میکند تا برای چگونگی به نظر رسیدن عمل جراحی لیفت ابرو آماده شود.

سؤالات رایج در مورد لیفت ابرو

در چه سنی میتوان لیفت ابرو را انجام داد؟

لیفت ابرو را میتوان در بیماران که در انتهای دهه 20 زندگی خود و پس از آن هستند انجام داد. برای بسیاری از مردم، لیفت ابرو برای جوانسازی صورت انجام میشود اما برخی افراد جوان برای اصلاح اخم ابرو که باعث میشود آنها همیشه عصبانی و خسته به نظر برسند اقدام به انجام عمل جراحی لیفت ابرو میکنند.

مشاوره معمولی برای لیفت ابروها شامل چه مواردی میشود؟

جراح گزینههای شما را مرور کرده و در مورد نتایجی که میتوان به صورت واقعبینانه به آن دست یافت به شما توضیحاتی میدهد. وی در مورد نوع لیفت ابرو که برای شما مناسب است با شما تبادل نظر میکند. همچنین در این جلسه خطرات احتمالی و عوارض جانبی، روشهای بیهوشی، چشمانداز پس از انجام عمل و هزینههای آن تبادل نظر میشود. در این جلسه شما میتوانید نگرانیهای خود را مطرح کرده و در صورتی که این جراح را انتخاب کردهاید تمام سؤالات خود را از وی بپرسید.

چه موقع بخیهها کشیده میشود و آیا این کار آسیبزا است؟

بخیهها و گیرهها یک هفته تا 10 روز پس از انجام عمل جراحی برداشته میشوند. برداشتن بخیهها ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما جراح شما را تحت بیحسی موضعی قرار داده تا بخیههایی که کشیدن آنها دشوار یا دردناک است را بکشد.

چه موقع میتوان نتایج حاصل از انجام عمل جراحی را مشاهده کرد؟

نتایج لیفت ابرو بلافاصله قابل مشاهده است اما ممکن است شما کمی تورم داشته باشید که دیده نمیشود. نتایج کامل باید پس از جند ماه مشخص شوند. هر گونه بیحسی در طول شکافها باید ظرف مدت 6 ماه به تدریج از بین برود. به هر حال، ممکن است بیحسی در طول شکاف در برخی افراد پایدار باشد. به یاد داشته باشید که هر روز که میگذرد شما به نتایج نهایی نزدیکتر میشوید؛ پس صبور باشید.

در فرایندهای غیر جراحی لیفت ابرو چگونه از نوروتوکسین (بوتاکس، دیسپورت) استفاده میشود؟

ابروهای جانبی را نیز میتوان با استفاده از تزریق نوروتوکسین کمی لیفت داد. عضلاتی که ابروها را به سمت پایین میکشند با به کارگیری این روش ضعیف شده بنابراین ابروها بالا میروند. برای دستیابی به لیفت، تزریق در عضلات اوربیکولاریس اوکولی (که باعث ایجاد چروک اطراف چشم میشوند) انجام میشود. به هر حال، اثر این تزریق بسیار خفیف و موقتی است. این روش برای افراد جوانتر که دچار افتادگی زودرس ابرو شدهاند بسیار مناسب است.

کدام روش لیفت ابرو برای شما مناسب است؟

مانند همه عملهای جراحی پلاستیک دیگر، بهترین روش برای هر فرد به ویژگیهای طبیعی (شامل خط مو و میزان افتادگی ابرو) و نتایج مطلوب مورد انتظار بستگی دارد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

برخی از درمان های غیر جراحی سیاتیک

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

آثار مثبت خندیدن

دکتر عبد الرحیم حزینی [ فوق تخصص آنکولوژی ]

درمان اسکار پوست

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا ماساژ می تواند باعث بروز مشکل شود؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کرایوتراپی چیست؟

دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

داشتن چشمانی زیبا و جذاب با عمل جراحی زیبایی چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

سونوگرافی رحم چگونه انجام میشود؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

با پوست خشک چه کنیم ؟

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

تونر مناسب پوست

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت