سوال :

سلام خانم دکتر واسه قرمزی پوستم قطره بتامتازون زدم قرمزی صورتم از بین رفته یک روزم استفاده کردم دکتر واسم تجویز کرد امکانش هست دوباره برگرده ؟؟؟


دکتر مریم ملکی :

سلام سوال خوبی کردین ، بتامتازون کورتون است و نباید طولانی مدت مصرف شود چون باعث آتروفی پوست میشود و پوست نازک شده و مویرگهای پوستی کم کم نمایان میشوند.احتمال ابتلا به بیماری درماتیت دوردهانی وجود دارد.مصرف کورتونهای موضعی در صورت باید بسیار کوتاه مدت باشد.بدون نسخه و نظارت پزشک پمادهای کورتونی را در صورت و ناحیه تناسلی و زیر بغل استفاده نکنید چون در این نواحی میتواندعوارض زیادی ایجاد میکند. [1399-03-23]


پاسخ سوال پزشکی

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان چهارباغ بالا ، جنب مجتمع پارک ، طبقه فوقانی بانک سپه
تلفن : 36662224 - 031

اختلال تکاملی زبان از کودکی تا بزرگسالی

لیلا رستم شیرازی [ آسیب شناسی گفتار و زبان ]

لاغری موضعی با کویتیشن

[ 1397-08-09 ]دکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ساب سیژن

[ 1395-09-04 ]دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

دشمن زیبایی - قسمت دوم

[ 1389-06-28 ]دکتر احمد رضائیان [ متخصص گوش، حلق و بینی ]

تیروئید پرکار و رژیم غذایی آن (قسمت چهارم)

[ 1397-04-14 ]دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

تجویز روی و مکمل یاری

[ 1389-03-18 ]دکتر میترا مولائی نژاد [ بهداشت باروری ]

درمان آسیب های ورزشی

[ 1395-03-01 ]دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

کولپوسکوپی چیست ؟

[ 1396-05-31 ]دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

تکرر ادرار نشانه چيست ؟

[ 1396-08-04 ]دکتر مجید حقیقت [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]

آلرژی های خورشیدی چه هستند؟

[ 1388-05-22 ]دکتر محمد علی نیلفروش زاده [ متخصص پوست و مو ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت