سوال :

با عرض سلام .اقای دکتر بنده تو سوال قبلیم مطرح کردم که 4 سال پیش فتق دیسک کمر ال4 وال5 گرفتم که شما با توجه به ام آر آی بنده تجویز عمل پلاسمای لیزر را فرمودین و سوال بنده اینجاست که با این عمل باز هم امکان عود مجدد دیسک وجود دارد؟و آیا بعد از این عمل و بهبودیه کامل آیا امکان رفتن به باشگاه وجود دارد؟و رفتن به باشگاه سبب عود مجدد دیسک نمیشود؟با تشکر اگر به همه سوالاتم جواب بدین


دکتر احمد شکرچی زاده :

سلام ۱- عمل جراحی بسته دیسک با لیزر پلاسما در حود نیمی از موارد بیرون زدگی دیسک که نیاز به عمل باز دارند موثر است. ۲- این عمل سرپایی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی و بدون عارضه انجام میشود. ۳- میزان بهبودی بیماران انجام شده با این روش حدود ۸۵ درصد میباشد. ۴- امکان عود دیسک عمل شده با لیزر پلاسما بسیار اندک است. ۵- در صورت عدم بهبودی با لیزر پلاسما نیاز به عمل جراحی باز میباشد. انجام عمل لیزری مانعی جهت عمل باز نمیباشد. ۶- جهت کسب اطلاعات بیشتر مقالات موجود در سایت را مطالعه فرمایید. با [1395-11-10]


پاسخ سوال پزشکیدیسک

آدرس مطب : اصفهان چهارباغ بالابین زمزم و دروازه شیرازکوچه مختاری ساختمان جم طبقه زیرزمین
تلفن : 36622101 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
جوش سرسیاه را درمان کنیددکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
رفع تیرگی دور چشم با کربوکسی تراپیدکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]
سونوگرافی داپلر عروق پا در تهران | هزینه سونوگرافی واریس پادکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
درمان کمر درد، دیسک کمر و سیاتیک در بارداری با طب فیزیکیدکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
درمان زانو درد با لیزر تراپیدکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
نکاتی جهت روشن شدن رنگ پوستدکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت