سوال :

با سلام خانمی 56 ساله هستم .چند سال است که یائسه شده ام .ولی جدیدا دچار لکه بینی شده ام .به پزشک مراجعه کردم .که بعد از سونوگرافی از رحم متوجه شد که لایه های آندومتر 8 میلی متر است و دچار پولیپ رحم هستم. سوال من از اینه که برای درمان چیکار باید کرد ؟ آیا با دارو رفع میشه ؟ یا حتما باید کورتاژ کرد؟ و اینکه عمل برای کورتاژ به صورت سرپایی هست و یا بیهوشی کامل؟ با کورتاژ کامل مشکلم حل میشه؟ اگه کورتاژ نکنم چی میشه؟


دکتر منصوره پژمان منش :

با سلام. این ضخامت برای خانم یائسه غیر طبیعی است و حتما باید کورتاژ تشخیصی انجام شود. که یک جراحی کوچک با داروهای خواب اور هست. اگر کورتاژ نشود بدخیمی تشخیص داده نمیشود. [1396-03-29]


پاسخ سوال پزشکی

آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
روش صحیح مسواک زدن (بخش اول)دکتر سید محسن هاشمی نیا [ متخصص درمان ریشه ]
مهارت هاي لازم برای تربيت کودکان،قسمت دومدکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]
هایفوتراپی؛ اکسیر جوانیدکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
سیگار و تاثیر آن بر پوست؛ عوارض ظاهری سیگاردکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]
پیرچشمیدکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]
درمان جوش های جوانیدکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]
مصرف ویتامین A در محصولات بهداشتی؛ فواید یا خطرات؟دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]
مزوتراپی صورت برای درمان لکدکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]
تزریق فیلر برای لیفت پیشانی و ابرودکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت