سوال :

با سلام خانمی 56 ساله هستم .چند سال است که یائسه شده ام .ولی جدیدا دچار لکه بینی شده ام .به پزشک مراجعه کردم .که بعد از سونوگرافی از رحم متوجه شد که لایه های آندومتر 8 میلی متر است و دچار پولیپ رحم هستم. سوال من از اینه که برای درمان چیکار باید کرد ؟ آیا با دارو رفع میشه ؟ یا حتما باید کورتاژ کرد؟ و اینکه عمل برای کورتاژ به صورت سرپایی هست و یا بیهوشی کامل؟ با کورتاژ کامل مشکلم حل میشه؟ اگه کورتاژ نکنم چی میشه؟


دکتر منصوره پژمان منش :

با سلام. این ضخامت برای خانم یائسه غیر طبیعی است و حتما باید کورتاژ تشخیصی انجام شود. که یک جراحی کوچک با داروهای خواب اور هست. اگر کورتاژ نشود بدخیمی تشخیص داده نمیشود. [1396-03-29]


پاسخ سوال پزشکی

آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
خروج باد از واژن به چه علت و چه زمانی اتفاق می افتد؟دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
آیا هیدروکورتیزون داروی مناسبی برای درمان لک صورت است؟دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
بهبود عملکرد جنسی با کاهش علائم افسردگیدکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
مزوژل پروفایلو چیست؟دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
درمان عفونت های ادراریدکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
هیرسوتیسم و بارداریدکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
جوانسازی پوست با اوزون تراپیدکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
آیا عکسبرداری به روش او پی جی OPG خطری هم دارد ؟دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت