سوال :

آیا میشه یه لایه کامپوزیت ونیر روی دندان پر کرده آسیاب گذاشت تا نما ظاهری بهتر شود؟ اگر نه چه راهیی پیشنهاد می کنید البته بغیر از روکش که صدمات زیاد دارد با تشکر


دکتر کاملیا فرمند :

سلام .اگر دندان درمان ریشه نشده روکش توصیه نمیکنم.درمورد رنگ دندان یا آمالگام شدنش باید فقط از یکی استفاده شود .استفاده توام باعث ایجاد گپ (فضا) جهت عبور باکتریها به زیر ترمیم وپوسیدگی ثانویه میشود.اگر ترمیم خیلی نزدیک به لثه است بهترین ترمیم آمالگام است.و برای انجام ترمیم رنگ دندان باید حتما 2 میلیمتر از نسج سالم دندان بالای لثه باشد تا ترمیم از ترشحات لثه دور بماند .در بعضی نواحی با استفاده لایه لایه از مواد رنگ دندان میتوان میزان لیکیج یا گپ را کم کرد ولی بهداشت باید عالی باشد. [1395-10-01]


پاسخ سوال پزشکیدندان

آدرس مطب : 1
تلفن : 1 - 1

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
چرا در دیابت نوار عصب و عضله گرفته می شود ؟دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
کاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوستدکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]
رایج ترین مشکلات پا و روشهای درمان آندکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
لیزر تاتو چه روشی است؟دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]
آشنایی با مزایا و معایب آمپولهای پیشگیری از بارداری DMPAدکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
برگشت یا ریفلاکس ادراری چیست ؟دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]
کلیه نابجا یا کلیه اکتوپیک؛ علل علائم عوارض و تشخیصدکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
آیا رفع ضایعات رنگی پوست امکان پذیر است؟کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
کاربرد طب سوزنی در درمان پارکینسوندکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت