شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

روش های جوانسازی و زیباسازی پوست صورت

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

پیری پوست موجب ايجاد خطوط ریز و چین و چروکها می شود که با زردی رنگ چهره همراه است. پوست خشک تر، خشن تر و نازک تر می شود و تجمع رنگدانه های سیاه به صورت لکه هایی بر روی پوست ظاهر می گردد. اگرچه جراحی به عنوان گزینه ای برای از بین بردن خطوط عمیق تر در دسترس است، اما بهبود چین و چروک های ریزتر و رنگ چهره از طریق لایه برداری پوست و بهره گیری از ژل های پوستی، روش های دیگی است که امکان استفاده از آن ها به بهترین نحو امکان پذیر می باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

روشهای مختلف جوانسازی پوست صورت

جوانسازی پوست با نور شدید پالسی (IPL)

این روش از امواج رادیویی و انرژی نور پالسی تکنولوژی الوس به شیوه ای دقیق و ایمن برای هدف قرار دادن ضایعات رنگدانه دار ( ملاسما ) مانند کک و مک ، لکه های خورشید ( آفتاب سوختگی ) و لکه های ناشی از پیری استفاده می کند، ضایعات عروقی مانند رگهای عنکبوتی و قرمزی ناشی از روزاسه / گرگرفتگی صورت نیز روشن شده و بهتدریج محو میگردند.

بلافاصله پس از درمان، فرد ممکن است شاهد تیره شدن ضایعات گردد. بهبود تدریجی و تجمعی بافت پوست معمولاً در 6-3 جلسه درمانی بهصورت ماهانه حاصل می شود. تعداد کل جلسات درمان موردنیاز به وضعیت پوست شما بستگی دارد.

درمان آکنه با پالس نور شدید

پالس نور شدید (آی پی ال) با بهره گیری از یک طول موج نور آبی موجب تخریب دیوارههای سلولی باکتری های عامل آکنه و کاهش چربی پوست (ترشحات چرب) شده و به درمان آکنه فعال می پردازد.

اسمارت اکسید DOT یک سیستم لیزر CO2 فرکشنال استکه با هدف قرار دادن نواحی کوچک در عمق پوست، موجب تحریک تولید کلاژن شده و پوست میانی را دست نخورده باقی میگذارد. درنتیجه عوارض جانبی لیزر CO2 سنتی مانند درد، زخم و تورم را ندارد. روش جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال در حال حاضر کاهش قابل توجهی در میزان درد و قرمزی پس از درمان ایجاد کرده است. قرمزی پس از درمان به طورمعمول تنها چند روز (7-4 روز) طول می کشد و می تواند به آسانی توسط لوازمآرایشی پوشیده شود. 4-2 جلسه درمانی به فاصله 40-30 روز از یکدیگر برای درمان ملاسما (تجمع عمیق رنگدانه های سیاه پوست)، اسکار آکنه و خطوط عمیق صورت موردنیاز است. از مزایای لیزر فراکشنال بی خطر و مؤثر بودن آن است. بدین معنا که می تواند برای تمامی انواع پوست و نواحی مختلف بدن ازجمله صورت، گردن، سینه و دست ها، حتی برای نازک ترین نوع پوست مورداستفاده قرار گیرد. لیزر موجب تحریک تولید کلاژن در بدن شما می گردد و درنتیجه نتایج تا حداقل 6 ماه پس از آخرین درمان شما همچنان بهبود می یابد.

میکرودرم ابریژن یک لایه برداری یکنواخت و ملایم است که موجب پاکسازی عمیق پوست و نرمی آن میگردد. در این روش لایه فوقانی سلولهای مرده پوست، بدون آسیب به لایه های پوست برداشته میشود. میکرودرم ابریژن پوست کدر و بی جان را روشن خواهد کرد و با روند پیری به طور طبیعی مبارزه می کند.

از دیگر روش هایی که موجب کاهش غیر جراحی چین و چروک ها در بیماران می شود، می توان به سم بوتولینوم (بوتاکس)، تزریق چربی و ژل اشاره کرد.

بوتاکس ، یک پروتئین خالص است که مانع از انقباض عضلات می گردد. بوتاکس هنگامی که به عضله (عضلات) تزریق شود، می تواند به طور موقت موجب کاهش خطوط اخم، خطوط پاکلاغی، چین و چروک های پیشانی و نوارهای روی پوست گردن شود.

ژل ها موجب بازیابی موقت حجم صورت شده، خطوط کم عمق را پر کرده و چین های عمیق صورت، مانند چین های بینی- لبی یا خطوط ماریونت را کاهش می دهد. ژوودرم و رستالین حاوی اسید هیالورونیک، یک ماده طبیعی موجود در بافت همبند نرم هستند. رادیس حاوی هیدروکسیل آپاتیت کلسیم، یک ترکیب معدنی که به طور طبیعی در استخوان انسان یافت می شود، است.

تزریق چربی ، همانند تزریق ژل، یکی دیگر از روش های ایمن، مؤثر و راحت برای بازیابی حجم صورت - بدون خطر واکنش های آلرژیک یا پس زدن توسط بدن است.

افرادی که خواهان انجام تزریق چربی هستند، باید به طور کامل توسط یک جراح پلاستیک مورد ارزیابی قرار گیرند. افراد مناسب برای انجام این روش باید از سلامت جسمی کافی برخوردار باشند و سابقه خونریزی غیرطبیعی و یا تورم بعد از عمل را نداشته باشند.

انواع مختلفی از پیلینگ شیمیایی وجود دارد - سطحی، متوسط ​​و عمیق و نتایج حاصل از آن ها متفاوت است. انجام پیلینگ سطحی آسان بوده و دارای حداقل دوره بهبودی می باشد، اما نتایج بادوام یا قابل توجهی را به دست نمی دهد. پیلینگ متوسط ​​می تواند نتایج چشمگیرتر و بادوام بیشتر را برای لکه ها، خطوط ریز و اسکار صورت به دست دهد. پیلینگ عمیق پوست به کاهش چین و چروک های شدید صورت کمک خواهد کرد.

از خون خود برای جوان سازی صورت خود استفاده کنید! پزشکان ما، ابتدا از یک رگ بر روی بازوی شما مقداری خون می گیرند. سپس، پزشک با استفاده از یک سانتریفیوژ، پلاکت را از خون جدا می کند. این روند درکل حدود ده دقیقه طول می کشد. سپس پزشک آن پلاکت ها را فعال می سازد تا حداقل 8 فاکتور رشد که به طور معمول برای درمان بافت آسیب دیده استفاده می شود، را از آنها آزاد سازد. این فاکتورهای رشد بهطور شگفت انگیزی موجب افزایش تولید کلاژن و جریان خون جدید می گردد. به منظور جوانسازی پوست، این فاکتورهای رشد باید بهصورت شما بازگردانده شوند. پزشک با استفاده از یک کرم بی حسکننده و یک سوزن بسیار کوچک (تقریباً بدون درد)، فاکتورهای رشد آزاد شده از بدن بیمار را به روشی خاص بهصورت او تزریق می کند. این عوامل رشد سلول های بنیادی موجود در پوست را فعال می سازند (با این نیرنگ که گویی آسیبی به بدن وارد شده و بافتی جوان تر باید ایجاد شود). سپس سلول های بنیادی به کلاژن جدید، عروق خونی جدید و بافت چربی جدید توسعه یافته و تلاش می کنند تا پوستی که هرگز آسیب ندیده است، را ترمیم کنند. نتایج این روش ، 2 تا 3 ماه همچنان بهبود می یابند و حداقل 1 تا 2 سال دوام دارند.

لیفت صورت

تکنیک های جراحی متفاوت هستند، اما تمام تکنیکهای لیفت صورت موجب حذف چربی اضافی، سفت کردن عضلات و ایجاد شادابی در پوست صورت می شوند. در مورد برخی از بیماران، جراح ممکن است بافت های عمیق تر را به منظور بهبود فرم صورت جایگزین نماید.

در اکثر موارد، افزایش حجم با پیوند چربی همزمان با لیفت صورت انجام می شود. ترکیب این روش ها می تواند میزان مداخله جراحی موردنیاز را به حداقل رسانده، که به نوبه خود منجر به بهبودی سریع تر و آسان تر با صدمات به پوست کمتر میشود.

کدام روش جوانسازی پوست بهتر است؟

هدف از تمام روش های جوانسازی پوست ازجمله کرم های موضعی، پیلینگ، تزریق، لیزر و لیفت صورت، حذف پوست مرده و تحریک بازسازی سلولی و افزایش تولید کلاژن است. پیلینگ و لیزر موجب ریزش کنترل شده چندین لایه از سلولهای آسیب دیده اپیدرم میشود و یک پوست تازه و جدید بر جای می گذارد. انواع مختلفی از درمان های پیلینگ و لیزر وجود دارد که ازلحاظ سطحی یا عمقی بودن با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه عمق پیلینگ یا نفوذ لیزر بیشتر باشد، حذف چین و چروک های عمیق تر بیشتر بوده و پوست صاف تر می گردد. جراحی لیفت صورت به طور معمول زمانی انجام می شود که چین و چروک های اطراف چانه و گردن و همچنین یک سوم پایین صورت زیاد هستند. از تزریقات برای جوانسازی چین و چروک های دور چشم ، اطراف لب، خطوط خنده و خطوط اخم و همچنین رفع چین و چروک های پیشانی استفاده می شود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

راهكارهای افزایش فعاليت بدنی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رابطه سردرد و مفصل فکی

دکتر بیژن موحدیان [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

بهترین سوخت برای عضلات ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

بلوک عصب بالای کتف

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

لابیاپلاستی در چه افرادی انجام می شود و عوارض آن چیست؟

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

بلفاريت

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

تخمک گذاری چیست ؟

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

درمان و پیشگیری از پوکی استخوان

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

بزرگ یا کوچک کردن سایز سینه با ماموپلاستی

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت