شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

تزریق چربی به گونه ها برداشت چربی از سایر نقاط بدن و تزریق در گونه

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

آنچه در این مطلب میخوانید

در طول زمان، زیبایی همواره با تعادل زیبایی اجزای صورت همراه بوده است. وقتی اجزای صورت در اثر افزایش سن و یا مسائل موروثی تغییر میکند یا از حالت تعادل خارج میشود، تزریق چربی ( تزریق چربی ) صورت میتواند برای اضافه کردن حجم و تغییر شکل صورت استفاده شود. تزریق چربی میتواند اجزای صورت را با بهبود شکل صورت و در عین حال در نظر گرفتن هارمونی کلی و نسبت بین اجزای صورت، بازیابی، جوانتر و اصلاح کند. پیوند چربی در برجسته سازی و کشیدن پوست گونه مؤثر بوده و گودیهای پلک پایین را که میتواند ظاهر را خسته نشان دهد از بین ببرد، خطوط اخم بین ابروها را که میتواند ظاهر فرد را عصبانی نشان دهد صاف میکند، باعث افزایش حجم لبها بمنظور جذابتر شدن آنها شود. نتیجه کلی نهایی باید منجر به یک صورت جوانتر، سلامتتر و شادابتر شود. تا یک ماه بعد از جراحی، شما باید به روند عادی زندگی خود بازگردید.

تزریق چربی به گونه در حالی که جراحان و بیماران بیشتر به پتانسیل بالای آن در شکل دادن به صورت پی میبرند، به محبوبیت خود در دهه آینده ادامه خواهد داد.

پزشکان در حال حاضر به جای عمل جراحی گسترده بازسازی صورت و فیلرهای تزریقی موقت ( تزریق ژل صورت) از تزریق چربی گونه استفاده میکنند، هر زمان که این کار با توجه به نتایج قابل اعتماد و حداقل خطر برای بیماران قابل اجرا باشد. پزشکان میتوانند از تزریق چربی به گونه استفاده کنند تا شکل چهره بیمار را بدون نیاز به زخم و یا استراحت طولانی بیمار تغییر دهند. دکتر جعفریپور همچنین اغلب از تزریق چربی صورت استفاده میکند تا نتایج جراحی سایر روشهای زیبایی صورت مانند لیفت و جراحی پلاستیک بینی را بهبود بخشد. مطمئناً برای حرفهای شدن در زمینه برداشت موثر چربی، تصفیه آن و تزریق مواد چسبنده چربی یک روند یادگیری و مهارت وجود دارد، لذا بیماران علاقهمند به تزریق چربی صورت باید به جراحی مراجعه کنند که تجربه عمیقی در انجام عمل تزریق چربی گونه داشته باشند.

در نهایت، دکتر جعفریپور قویاً معتقد است که حجم بالایی از سلولهای بنیادی موجود در مواد چربی تزریقی میتواند پوست صورت را از داخل جوانسازی کند. از آنجاییکه چربی تزریقی در واقع قابلیت رشد و زنده ماندن را دارد، بافت زنده و نه فقط یک پرکننده مصنوعی تنها این حس را میدهد که توانایی بازگرداندن و احیای پوست از زیر را که طی جراحی در آنجا قرار داده شده است دارد.

چه کسانی برای انجام عمل گونه گذاری مناسب اند؟

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در فردی وجود داشته باشند، فرد می تواند داوطلب خوبی برای عمل برجسته سازی گونه باشد:

فرورفتگی در ناحیه ی گونه و شقیقه

صاف بودن گونه ها

ورم پلک ها و فرورفتگی یا چین و چروک های زیر چشم

حالت نامناسب گونه ها

افرادی که هیچ یک از موارد زیر را دارا نیستند نباید تحت عمل برجسته سازی گونه قرار گیرند.

تزریق چربی برای چه مناطقی از گونه ها مورداستفاده قرار می گیرد؟

اکثر افراد می توانند از روش های درمانی مورداستفاده بر روی ناحیه ی گونه استفاده کنند. ازآنجاییکه گونه ها بخش بزرگی از صورت را تشکیل می دهند، لازم است که آن ها را به زیر بخش های کوچک تری تقسیم کرد. قسمت بالایی، پایینی، میانی و خلفی (به سمت گوش ها). بسته به انتظارات هر فرد و آناتومی صورت او، می توان این نواحی را به صورت جداگانه و یا همراه با یکدیگر تحت درمان قرار داد.

فرایند تزریق چربی گونه

ازجمله رایج ترین جاهایی که برداشت چربی در آن ها صورت می گیرد، می توان به ران ها، باسن و شکم اشاره کرد. چربی به وسیله ی کانول های لیپوساکشن برداشته می شود. این کانول ها از طریق سوراخ های ریزی که به کمک سوزن های مخصوص ایجاد شده اند، وارد پوست می شوند. برخلاف عمل لیپوساکشن انجام شده برای تراش دادن بدن، مقادیر کمی از چربی برای این روش درمانی برداشته می شوند. زمانی که لیپوساکشن برای برداشتن چربی های ناخواسته انجام می شود، مقدار چربی برداشته شده از 1000 سی سی فراتر می رود درحالیکه میزان چربی برداشته شده برای تزریق چربی، چیزی در حدود 40 سی سی می باشد. این مقدار کم توسط پزشکان کلینیک دکتر جعفری پور با دقت کامل برداشته می شود تا از آسیب دیدن سلول های چربی جلوگیری شود. سوراخ های ریز ایجادشده نیز نیازی به بخیه نداشته و ظرف چند هفته از بین می روند.

پس از برداشت، چربی را فرآوری کرده و مایعات اضافی آن را جدا می کنند. سپس با استفاده از یک سوزن، چربی در مقادیر بسیار کوچکی در محل های از پیش تعیین شده و شماره گذاری شده در گونه ها تزریق می شود. استفاده از این تکنیک برای زنده ماندن هرچه بیشتر سلول های چربی مهم است چراکه این سلول ها برای زنده ماندن به جریان خون کافی نیاز دارند. به زبان ساده می توان گفت که تزریق مقادیر بزرگی از چربی به صورت یکجا، درواقع باعث جذب کامل آن توسط بدن می شود.

آیا پروسه برداشت چربی با درد همراه است؟

اگر پروسه برداشت چربی بر روی شما انجام شده است

در انتقال چربی به صورت، شما درد و رنج کمتری را نسبت به انتقال چربی به پستانها یا باسن خواهید داشت چرا که حجم چربی انتقالی در این حالت کم است. ممکن است کمی سوزش یا تورم بویژه در نواحی که برداشت چربی با مکش انجام شده است، داشته باشید که این مشکل باید طی چند روز رفع شود.

فرآیند پیوند چربی صورت چه مدت زمان میبرد؟

این زمان به ناحیه تحت درمان بستگی دارد. برای انتقال چربی به صورت این زمان باید در حدود یک ساعت و نیم باشد.

تفاوتهای استفاده از پرکننده های پوستی و روش انتقال چربی به گونه چیست؟

تفاوتهای بین پرکننده های پوستی و انتقال چربی

پرکننده های پوستی انتقال چربی

از قبل آماده بوده و خیلی سریع برای تزریق آماده می شوند.

نیاز به برداشت چربی از خود بدن است.

هزینه برای هر میلی لیتر از پرکننده مورد استفاده، محاسبه میشود و زمانی که مقدار زیادی از آن استفاده شود هزینه آن میتواند بالا باشد.

میتوان هر مقدار چربی که نیاز است را برای نواحی چندگانه صورت انتقال داد بدون اینکه هزینه زیادی را در برگیرد.

در بیشتر موارد برای گرفتن نتیجه مطلوب فقط به یک جلسه درمان نیاز است.

برای گرفتن نتیجه مطلوب به بیش از یک جلسه درمان نیاز است. چربی میتواند برای استفاده در آینده میتواند منجمد شود.

طول عمر بیشتر پرکننده های پوستی بین 6 تا 18 ماه است.

طول عمر آن میتواند سالهای زیادی به طول بکشد. شانس کم پیوند نشدن چربی منجر به عدم نتیجه گیری میشود.

در پرکنندههای پوستی هیچ سلول بنیادی موجود نیست

انتقال چربی همچنین مزیت انتقال سلولهای بنیادی را دارا میباشد.

قابلیت لیفت بیشتری را در برخی نواحی معین دارا میباشد، برای مثال گونه ها یاچانه

نرمتر و ظاهر طبیعیتر

معمولاً سوزش، تورم و زمان استراحت کمتری نسبت به تزریق چربی دارد

بیمار به زمان استراحت بیشتری نیاز دارد، چرا که در روش تزریق به تکنیکهای متفاوتی نسبت به پرکنندههای پوستی نیاز است

یک روش غیر جراحی بوده و در کلینیک و در حدود 30 دقیقه انجام میشود.

یک روش جراحی است که ممکن است به برخی تسکین دهندههای درون وریدی نیاز داشته باشد.

چربی تا چه مدت باقی می ماند؟

به طور کلی، آثاری که پس از 3 ماه بر روی صورت فرد ظاهر می شوند، معمولاً آثار ماندگار و بلندمدت می باشند. در ابتدا لازم است فرد بداند که همه ی چربی تزریق شدهباعث افزایش حجم گونه ها نمی شود. برای مثال زمانی که 10 سی سی چربی به یک گونه تزریق می شود، تمام آن صرف افزایش حجم نشده و در حدود 25 تا 50 درصد از این حجم را می توان به عنوان نتیجه ی بلندمدت عمل انتظار داشت (در ضمن، 10 سی سی حجم بسیار زیادی برای هر کسی است). همانطور که پیداست باید قبل از انجام هر عمل تزریق چربی، به این مورد توجه ویژه شود. تزریق چربی بیشتر پس از انجام اولین جلسه ی درمانی کار آسانی است ولی برداشتن چربی اضافه بسیار دشوار خواهد بود. به طور میانگین در حدود 30 درصد از چربی تزریق شده در گونه ی فرد زنده می ماند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی گونه

شب بعد از جراحی

سوزش، تورم و بیحسی موقت در شب بعد از جراحی امری شایع است. شما ممکن است در طول شب اول بعد از جراحی بدلیل مایعات درون وریدی که طی جراحی دریافت کردهاید، نیاز به دستشویی رفتن مکرر داشته باشید. مایعات زیادی بنوشید تا این مایعات از دست رفته را جبران کند. در حالی که بدن شما شروع به متعادل کردن خودش میکند، خودش را از حجم اضافه آب خلاص کرده و همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. بعد از جراحی از یخ استفاده نکنید. فقط از کمپرس سرما استفاده کنید. بیمار طی یک هفته برای حضور در اجتماع مشکلی نخواهد داشت.

یک روز بعد از جراحی

صبح روز بعد از جراحی، شما بمنظور اولین ملاقات بعد از جراحی مجدداً به پزشک مراجعه خواهید کرد. شما باید همه بانداژبندیها و لباسها را تا زمانی که مطب پزشک میرسید به همان صورتی که بوده دست نخورده باقی بگذارید. پس از ورود به دفتر، شما به یک اتاق معاینه اختصاصی منتقل خواهید شد تا پوششهای شما تعویض شده و نواحی مورد درمان بررسی شوند. پس از معاینه، شما میتوانید به منزل خود بازگردید. تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد و دستورالعمل های مربوط به هفته بعدی به شما داده میشود.

تغذیه: عموماً بیماران شب بعد از جراحی را با یک رژیم غذایی مایعاتی شروع میکنند. معمولاً تا روز بعد بیشتر بیماران به رژیم غذایی عادی خود باز خواهند گشت.

دارو: کمی تورم، سوزش و ناخوشی فوراً بعد از جراحی طبیعی است و این معمولاً با داروهای ضد درد تجویز شده کنترل میشود. هیچ داروی ضد درد دیگری مانند تیلنول، آسپیرین یا ایبوپروفن را به همراه داروهای ضد درد تجویز شده مصرف نکنید مگر اینکه پزشک به شما اجازه داده باشد.

حمام کردن: دوش گرفتن و حمام رفتن در روز بعد از جراحی مجاز خواهد شد.

فعالیت کردن: فعالیتهای سبک شامل راه رفتن اطراف منزل و پیاده روی بمنظور کمک به گردش خون در پایین تنه بدن مجاز بوده و توصیه میشود. گرچه بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت شدید در طول هفته اول بعد از جراحی نباید انجام شود. شما معمولاً باید در طول 72 ساعت بعد از جراحی فقط فعالیتهایی از نوع نشستن پشت میز را انجام دهید. ورزشهای فیزیکی بطور کلی میتوانند یک هفته بعد از جراحی از سر گرفته شوند.

هزینه انتقال چربی به گونه ها چقدر است؟

این یک درمان فوق حرفهای است و شامل دو نوع تکنیک است برداشت چربی با مکش و پخش مجدد چربی بنابراین هزینه آن به تعداد نواحی مورد درمان بستگی دارد. هزینه دقیق این عمل میتواند فقط بعد از جلسه مشاوره با پزشک مشخص شود.

طراحی سایت شخصی بستری را برای شما فراهم می کند تا بتوانید با استفاده از آن کسب و کار، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در دنیای وب معرفی نمایید. شما می تواند ساخت وب سایت خود را به ما بسپارید و در قبال آن به طور چشمگیری با افزایش رتبه سایت خود مواجه شوید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

علل و علائم تورم غدد لنفاوی کشاله ران و تشخیص با سونوگرافی

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

بررسی علت و عوارض گودی کمر بعد از زایمان

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

انواع آسیبهای عضله دوسر بازو و درمان آنها

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

تزریق فیلر زیر چشم چگونه انجام می شود؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

سونوگرافی پستان چیست؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

اقدامات مهم هنگام قفل شدن مفصل زانو

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

آناتومی دستگاه ادراری

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

چه زمانی شما و فرزندانتان نیاز به معاینه چشم دارید

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

زگیل تناسلی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت