شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

عمل جراحی پلاستیک پیشانی برای کوچک و کوتاه کردن پیشانی بلند

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

در پیشانی های مردانه معمولاً یک برآمدگی استخوانی درشت دقیقاً در بالای چشمها و زیر ابروها وجود دارد که غالباً به آن "برجستگی پیشانی" گفته میشود. عمل جراحی فرم دهی و کوتاه کردن پیشانی شامل شکل دهی به استخوانهای پیشانی و حدقه چشم به منظور حذف برآمدگی استخوانی آن، بازتر کردن چشم ها و به طور کلی ایجاد چهرهای با ظاهر طبیعی تر، زنانه تر و لطیف تر می باشد.

جای زخمی که بعد از عمل جراحی پایین آوردن خط رویش مو توسط جراحان زیبایی کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور باقی میماند، کاملاً بینظیر و نامشهود است. این به خاطر دقت بالای کار و بهرهگیری از تکنیک های جراحی انحصاری در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور است که باعث میشود هیچ گونه نیروی کششی بر روی زخم وارد نشود. با بهره گیری از تکنیکهای انحصاری ما میتوان حتی با وجود حداقل شلی و نرمی پوست سر، طول پیشانی را 2 تا 3 سانتیمتر کاهش داد. در واقع حتی افرادی که پوست سر خیلی کشیده و سفت دارند هم می توانند پیشانی خود را به طور چشمگیری کوتاه کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کدام پیشانی بلند محسوب میشود؟

خط رویش مو در خانم ها به طور معمول از 4 تا 6 سانتیمتر بالاتر از ابروها شروع می شود. در واقع خط رویش مو به طور طبیعی باید در اطراف نقطهای که شیب عمودی پیشانی تمام می شود و شیب رو به عقب آن به سمت پوست سر آغاز میشود، قرار داشته باشد. اگر خط رویش مو جایی بالاتر از این نقطه شروع شود، می تواند از نظر ظاهری حالت ناخوشایند و غیرجذابی داشته باشد.

عوامل مؤثر بر طول پیشانی

مهم ترین عامل در موفقیت جراحی کوتاه کردن پیشانی، میزان انعطاف پذیری و نرمی پوست سر است. در واقع اگر پوست سر یک شخص نسبتاً نرم و انعطاف پذیر باشد یا به عبارتی بتوان پوست سر او را آزادانه به عقب و جلو حرکت داد، پس میتوان به راحتی پوست سر را به طرف جلو کشید یا خط رویش مو در پیشانی را پایین آورد. اما در صورتی که پوست سر انعطاف پذیری لازم را نداشته باشد، ممکن است پایین کشیدن آن جهت کوتاه کردن پیشانی به راحتی امکان پذیر نباشد. گاهی اوقات در چنین شرایطی به دو مرحله جراحی برای کوتاه کردن پیشانی نیاز است.

عوامل دیگری که باید در عمل جراحی کوتاه کردن پیشانی مورد ملاحظه قرار بگیرد، شامل میزان پرپشتی موها، وجود پیچش یا طره مو در خط رویش مو و سابقه ریزش مو به صورت ارثی در اعضای خانواده بیمار می باشد.

جراحی کوتاه کردن پیشانی

جراحی کوتاه کردن پیشانی را میتوان همزمان با جراحی لیفت ابرو انجام داد، اما لازم نیست که این دو عمل زیبایی الزاماً با هم انجام شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که کوتاه کردن پیشانی ضرورتاً باعث بالا رفتن ابروها نخواهد شد.

بهترین کاندیداها برای جراحی کوتاه کردن پیشانی

اگر شما در مورد اندازه یا ارتفاع پیشانی خود نگرانی دارید و فکر میکنید که اندازه پیشانی شما با سایر ویژگی های چهره شما همخوانی ندارد، پس احتمالاً جراحی کوتاه کردن پیشانی یا پایین آوردن خط رویش مو برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. اما لازم است شما انتظارات واقع بینانه ای از نتایج قابل دستیابی با این عمل داشته باشید و نسبت به خطرات و عوارض جانبی ناشی از آن نیز آگاه باشید.

روش انجام جراحی کوتاه کردن پیشانی

در جریان این عمل، یک بریدگی با شکل نامنظم در فاصله بین جلوی خط فعلی رویش مو و پوست پیشانی ایجاد می شود. سپس قسمتی از پوست سر که حامل مو میباشد، به طرف جلو کشیده می شود. نکته بسیار مهم برای جراح متخصصی که این عمل را انجام میدهد آن است که با تکنیک برش تریکوفایتیک آشنایی داشته باشد. این تکنیک به معنی آن است که برش روی پیشانی به گونه ای زده شود که بعداً مو بتواند بر روی آن رشد کند و جای زخم ناشی از بریدگی را بپوشاند. همچنین جراح باید بتواند جهت رویش موها را خوب تشخیص دهد و سلامت رگ های خونی و جریان خون در پوست سر را نیز به خوبی حفظ کند. اینها همه جزئیات فنی دقیقی هستند که در نظر گرفتن آنها باعث تضمین بهترین نتایج ممکن از این جراحی میشود. جراحی کوتاه کردن پیشانی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

مراقبت های بعد از جراحی کوتاه کردن پیشانی

بعد از پایان عمل جراحی یک پانسمان سبک روی پیشانی قرار داده می شود که معمولاً یک روز بعد از عمل، برداشته میشود. بخیههای محل بریدگی هم بعد از 3 تا 7 روز کشیده می شود. معمولاً بیمار بعد از این جراحی ناراحتی زیادی ندارد و خیلی خوب میتواند آن را تحمل کند. قسمت عمده افرادی که جراحی کوتاه کردن پیشانی را انجام میدهند، قادرند بعد از 3 تا 7 روز از زمان عمل به محل کار خود باز گردند. بیمار باید در طی یک سال اول بعد از عمل، موهای خود را به حالت چتری آرایش کند تا خط بریدگی در پیشانی را بپوشاند. البته معمولاً خیلی بعید است که بعد از 3 ماه دیگر نیازی به پوشاندن خط رویش مو وجود داشته باشد. در واقع خیلی از افراد که جراحی کوتاه کردن پیشانی را انجام میدهند، میتوانند از چند هفته بعد از این عمل، موهای خود را به طرف عقب یا بالا شانه کنند.

بهبودی بعد از جراحی کوتاه کردن پیشانی

انتظار می رود که بیمار تا حدود 3 تا 5 روز بعد از عمل، درد و ناراحتی خفیفی را در پیشانی احساس کنند. بعد از یک تا دو هفته، بیمار میتواند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد، اما تا 6 هفته بعد باید از هر گونه ورزش سنگین و فعالیت بدنی شدید از جمله ورزش های تماسی و پربرخورد خودداری کند.

جای زخم ناشی از جراحی در کدام قسمت خواهد بود؟

برای انجام این عمل یک بریدگی به شکل نامنظم در بین خط فعلی رویش مو و پوست پیشانی ایجاد میشود. این بریدگی با استفاده از روش خاصی زده میشود که بعداً مو بتواند بر روی جای بریدگی رشد کند و جای زخم ناشی از آن را به خوبی مخفی کند.

نتایج جراحی کوتاه کردن پیشانی

اولین و مهم ترین ویژگی نتایج این عمل جراحی، طبیعی بودن آن است. هدف از جراحی کوتاه کردن پیشانی یا پایین کشیدن خط رویش مو آن است که ظاهری زیباتر، خوش فرم تر و زنانهتر در پیشانی شما ایجاد کند که با سایر اجزای صورت شما تناسب و همخوانی داشته باشد. یعنی علاوه بر زیبایی، ظاهر غیرطبیعی هم نداشته باشد. به خاطر داشته باشید که مشاهده نتایج نهایی این عمل جراحی میتواند تا 6 هفته یا بیشتر طول بکشد.

خطرات و عوارض جراحی کوتاه کردن پیشانی چیست؟

این جراحی هم مانند همه عملهای جراحی دیگر خطرات و عوارض خاص خود را دارد. اما حتی در پیچیدهترین موارد این عمل جراحی هم عوارض جانبی خیلی نادر است. کبودی و خون مردگی در محل عمل ممکن است اتفاق بیفتد و بعد از حدود دو هفته برطرف شود، اما وقوع خونریزی، خیلی بعید است. احتمال بروز عفونت نیز خیلی کم است (کمتر از 5/0%) و در صورت وقوع نیاز به یک دوره آنتی بیوتیک مناسب دارد. ضعیف شدن عضلات صورت هم از عوارض نادر دیگر بعد از این جراحی است که ممکن است فقط در قسمت پیشانی اتفاق بیفتد و حداکثر 6 تا 8 هفته ادامه پیدا کند. ضعیف شدن دائمی ماهیچه ها بسیار نادر است. تشکیل جای زخم غیرطبیعی و جای زخم کلوئیدی هم در موارد نادری اتفاق میافتد. تغییر حس لامسه در ناحیه پوست سر دور از انتظار نیست و ظرف یک تا دو سال بعد از جراحی، به تدریج بهبود پیدا میکند.

هزینه عمل جراحی کوتاه کردن پیشانی چقدر است؟

هزینه های این عمل شامل دستمزد جراح، دستمزد دستیاران، دستمزد متخصص بیهوشی، هزینه های بیمارستان و لباسهای مخصوص (در صورت نیاز) میباشد. جراح پلاستیک شما بعد از مشورت با جراح زیبایی، مجموع هزینههای شما را تعیین میکند و در جلسه مشاوره به اطلاع شما میرساند.

سؤالات رایج

جراحی کوتاه کردن پیشانی چه مدت طول میکشد؟

این جراحی بسته به سطح پیچیدگی آن معمولاً در حدود 5/1 تا 2 ساعت زمان میبرد.

بهترین سن برای انجام جراحی کوتاه کردن پیشانی کدام است؟

جراحی کوتاه کردن پیشانی را میتوان در هر سنی انجام داد، اما رایج ترین سن برای انجام این عمل از اوایل دهه 20 سالگی به بعد است. اصولاً هیچ گونه محدودیت سنی برای این عمل وجود ندارد.

عمل جراحی کجا انجام میشود و آیا نیاز به ماندن در بیمارستان دارم؟

عملهای جراحی کوتاه کردن پیشانی همیشه در یک بیمارستان خصوصی مورد تأیید و تحت بیهوشی عمومی توسط یک متخصص بیهوشی باصلاحیت انجام میشود و معمولاً حدود 5/2 ساعت زمان میبرد. شما میتوانید همان روز بعد از پایان عمل جراحی از بیمارستان مرخص شوید، اما باید یک نفر برای بردن شما همراهتان باشد و حداقل یک شب با شما بماند.

نتایج جراحی کوتاه کردن پیشانی تا چه مدت دوام دارد؟

نتایج این عمل به صورت دائمی خواهد بود و نیازی به تکرار آن وجود نخواهد داشت.

خط رویش موی من تا چقدر پایین میآید؟

این بستگی به نرمی و انعطاف پذیری پوست سر و پیشانی شما دارد. به عبارت دیگر، بستگی به آن دارد که شما چقدر راحت میتوانید پوست سر و پیشانی خود را به عقب و جلو حرکت دهید. معمولاً خط رویش مو را میتوان به راحتی بین 2 تا 3 سانتیمتر و حتی بیشتر پایین آورد.

اگر پوست سر من خیلی سفت باشد و یا بخواهم خط رویش مو را خیلی پایین بیاورم، باید چه کار کنم؟

برای این موارد پیچیده که پوست سر را زیاد نمیتوان حرکت داد و یا خط رویش مو باید بیش از 4 سانتیمتر پایین بیاید، معمولاً یک عمل جراحی دو مرحلهای انجام میشود. در صورتی که این روش برای شما مناسب باشد، جزئیات کامل آن در جلسه مشاوره به اطلاع شما خواهد رسید.

بعد از جراحی چقدر طول میکشد تا بتوانم به سراغ فعالیتهای عادی خود برگردم؟

شما باید به مدت یک هفته تا 10 روز از هر گونه فعالیت فیزیکی شدید از جمله ورزشهای هوازی و کارهای سنگین خانه خودداری کنید. پیادهروی و انجام حرکات کششی سبک مانعی ندارد. نرمش های یوگا و پیلاتز که شامل وارونه شدن یا کشش شدید باشد، نباید به مدت یک تا دو ماه بعد از جراحی انجام شود.

ویزیتهای بعدی من در چه زمانی خواهد بود و آیا توسط جراح من انجام میشود؟

شما یک یا دو روز بعد از جراحی توسط پزشک جراحتان ویزیت خواهید شد. نوبتهای مراجعه بعدی برای کشیدن بخیه ها و بررسی روند بهبودی شما هم بعد از جراحی تعیین خواهد شد.

هرچه روی سئوی سایت شما بهتر کار شود و مخاطبان هدف بیشتری پیدا کنید؛ شانس مراجعه به شما افزایش خواهد یافت. گروه نرم افزاری پزشک آنلاین دارای یک تیم تخصصی بهینه سازی وب سایت می باشد که با ارئه موفق ترین پروژه های سئو ، توانسته اند تجربیات مفیدی در این زمینه کسب نمایند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


بلفاروپلاستی پلک شرقی (کانتوپلاستی) یا جراحی چشم آسیای شرقی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا بوتاکس باعث بالا رفتن ابرو میشود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

جراحی باز بیرون زدگی دیسک چه عوارضی دارد؟

دکتر احمد شکرچی زاده [ متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات ]

کدام معیار مهمتر است ؟

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

اهمیت تغذیه ورزشی در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

دیابت بارداری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

تزریق ژل اطراف چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

رفع ضایعات عروقی با لیزر ان دیاگ

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کاشت مو اکسیری برای جوانی دوباره

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

عصب کشی اعصاب فاست کمر

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

عوامل تاثیر گذار بر مدت زمان ماندگاری بوتاکس

دکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق چربی به صورت و بدن چند سال دوام دارد؟

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

جوانسازی پشت دست و انگشتان با تزریق چربی

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق چربی به صورت و بدن چه عوارضی دارد؟

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع گودی و تیرگی زیر چشم با تزریق چربی

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

گونه گذاری با تزریق چربی؛ نحوه انجام، عوارض، مراقبتها و هزینه

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

لیزر موهای زائد صورت و بدن برای خانم ها و آقایان

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

دلایل، پیشگیری و راههای درمان ریزش ابروها و مژه ها

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

بیماری زرد زخم چیست، علائم و راههای درمان

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق چربی به کدام نواحی صورت و بدن امکان پذیر است؟

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

پرطرفدارترین مدل ها برای تزریق ژل لب کدامند؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

بلفاروپلاستی پلک شرقی (کانتوپلاستی) یا جراحی چشم آسیای شرقی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

جوانسازی دست ها و انگشتان با تزریق چربی

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

نانوفت چیست؛ اطلاعات کامل درمورد تزریق چربی به روش نانوفت

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

تزریق چربی به صورت و گردن بهترین روش جوانسازی

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

اصلاح گودی شقیقه ها با تزریق چربی

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

توضیحات کامل در مورد تزریق چربی؛ عوارض،مزایا و هزینه

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

چه تغییراتی در شیوه زندگی وجود دارد که می تواند سلامت جنسی را بهبود بخشد؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

لیفت ابرو و شقیقه با تزریق بوتاکس

کلینیک بنیتا [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیفت ابرو و شقیقه با تزریق بوتاکس

دکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت