شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

عدم تقارن سوراخ های بینی بعد از عمل

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir

بینی یکی از ویژگیهای چهره است که اغلب کمتر به آن توجه میشود. تفاوتها و متغیرهای زیادی وجود دارند که موجب جذابیت چهره میشوند. از عرض و انحنای پل بینی گرفته تا زاویه و اندازه نوک بینی گاهی تنها چند میلیمتر اختلاف موجب تکمیل و یا نقص ظاهر بینی میشود. این امر در خصوص سوراخهای بینی که به دلایل مختلف و به طور ناخواسته توجه افراد را جلب میکنند بسیار صادق است. شکل سوراخهای بینی تاثیر زیادی در تنفس راحت دارد. گاهی به منظور بهبود عملکرد تنفسی بینی، سوراخهای بینی نیاز به جراحی پیدا میکنند. با وجود این در بسیاری از موارد، افراد تنها به منظور بهبود ظاهر بینی به دنبال اصلاح سوراخهای بینی خود میروند.

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی نوعی جراحی پلاستیک است که در طی آن سایز و سوراخهای بینی به منظور بهبود عملکرد تنفس و همچنین تغییر ظاهر و افزایش زیبایی بینی دستخوش تغییراتی میشوند.

ناهمواری و عدم تقارن سوراخهای بینی موجب تضعیف اعتماد بهنفس افراد میشود. اصلاح سوراخهای بینی نامتقارن غیرممکن نیست اما قبل از تصمیمگیری باید ارزیابی دقیقی از بینی و ساختار داخل آن صورت گیرد. گاهی دلیل اصلی انحراف و قرینه نبودن سوراخهای بینی به آناتومی بینی مربوط میشود. رینوپلاستی همانطور که قبلا اشاره شد نوعی جراحی پلاستیک صورت است که گاهی بهمنظور تغییر ظاهر سوراخهای بینی انجام میشود.

جراح زیبایی بینی بعد از بررسی و تشخیص علت عدم تقارن سوراخ های بینی، بهترین روش جراحی را برای تغییر ظاهر و یکسان کردن سوراخهای بینی پیشنهاد میدهد. بعد از جراحی و رفع ورم بعد از عمل، متوجه خواهید شد که چگونه تقارن سوراخ بینی بر زیبایی صورت شما میافزاید.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت نامتقارن بودن سوراخهای بینی

با وجود اینکه از طریق جراحی بینی میتوان مشکل عدم تقارن بینی را برطرف کرد اما تضمین همسان شدن کامل سوراخهای بینی تقریبا غیر ممکن است. ژنتیک، آسیبهای فیزیکی و یا جراحی ناموفق پیشین ممکن است از عللهای قرینه نبودن سوراخهای بینی باشند.

عدم تقارن سوراخهای بینی به دلیل انحراف تیغه بینی است. این امر میتواند ناشی از سپتوپلاستی، عدم تقارن غضروف نوک بینی که مادرزادیو یا ناشی از جراحی ناموفق بوده و یا انحراف در سومین قسمت تحتانی بینی باشد. گاهی عدم قرینگی تنها عیب سوراخهای بینی است. در چنین مواردی از طریق روشهای مختلف میتوان سوراخهای بینی را یکسان کرد.

متقاضی مناسب

افرادی که به دنبال تنظیم سوراخهای بینی با سایر اجزای بینی هستند احتمالا متقاضی مناسبی برای جراحی رینوپلاستی هستند. گرچه نتایج جراحی زیبایی بینی میتواند دقیق و طبیعی باشد اما تمام بیماران باید انتظارات واقع بینانهای از جراحی بینی داشته باشند.

از طریق عمل بینی میتوان تغییرات خاصی در بینی اعمال و به انتظارات بیمار دست یافت اما آنچه باید در نظر داشت این است که به هیچ وجه نباید انتظار جراحی کامل و بدون نقص را داشته باشیم.

رینوپلاستی همانند سایر جراحیهای پلاستیک دیگر مستلزم این است که بیماران در سلامت جسمی کامل باشند. هرچه عوارض پزشکی و عوامل خطرزا در بیمار بیشتر باشد جراحی با خطر بیشتری توام خواهد بود.

عواملی چون مصرف تنباکو، بیماری سیستمیک و ضعف سیستم ایمنی جراحی را با خطر بیشتری مواجه خواهد کرد. توصیه میشود زمانی که بینی رشد کامل خود را کرده اقدام به عمل زیبایی بینی کنید. بنابراین بهترین سن جراحی بینی سن بلوغ و یا بالاتر معرفی شدهاست.

هنگام مشاوره با جراحزیبایی بینی بهتر است در خصوص اهداف خود از رینوپلاستی و نگرانیهایی که از جراحی دارید گفتگو و مشاوره کنید. علاوه بر ماهیت مشکلی که دارید، اولویتهای شخصی مانند ظرافت نتیجه حاصل از جراحی و احتمال بروز زخم یا اسکار ممکن است نتیجه حاصل از جراحی را تحت تاثیر قرار دهد.

فرایند درمان
انتخاب نوع بیهوشی به حجم عمل بستگی دارد. اگر هدف تنها جراحی سوراخهای بینی باشد بیهوشی موضعی کفایت میکند. اما اگر جراحی سوراخهای بینی بخشی از عمل زیبایی بینی باشد باید از طریق بیهوشی عمومی انجام شود.

جراحی سوراخهای بینی معمولا 15 تا 20 دقیقه طول میکشد. جراحی کوچک کردن و تنظیم سوراخ بینی بسیار ساده میباشد. در طی این روش، جراح با ایجاد برشهای کوچک در پایه بینی بافت اضافی را خارج و سپس بخیه میزند.مشکل عدم تقارن ممکن است در بینی هر فردی وجود داشته باشد. اصلاح ناهماهنگی سوراخهای بینی معمولا از طریق 1 یا 2 روش اجرا میشود. در طی جراحی رینوپلاستی، قسمت بیرونی که پره یا بال بینی نام دارد وحاوی پوست اضافی در خارج بینی است و همچنین داخل سوراخهای بینی هردو باید اصلاح شوند.

2 نوع جراحی متفاوت وجود دارد؛ اصلاح پره بینی که از طریق تخلیه پوست و بافت قسمت بیرون بینی در پایه بینی صورت میگیرد. به منظور پیشگیری از زخمهای زیاد بهتر است این روش خیلی سریع و با دقت کامل انجام شود.گاهی اصلاح ناهماهنگی سوراخ بینی از طریق کوچک کردن یکی از سوراخهای بینی انجام میشود. این روش بسیار دقیق و برنامهریزی شده انجام میشود و نیازی به جراحی لبه سوراخ بینی نیست. اما نکته بسیار مهم این است که این نوع جراحی باید توسط جراح زیبایی مجرب و متخصص انجام شود.

اصلاح سوراخ بینی ممکن است مستلزم تغییر شکل استخوان و یا غضروف بینی باشد. هنگام متقارن سازی سوراخهای بینی، غضروف و بافت نرم بینی تغییر شکل داده و ظاهر بهتری پیدا میکنند. برشهای ناشی از جراحی توسط نخهای نازک بخیه میشوند. بخیهها 5 روز بعد از رینوپلاستی کشیده میشوند و زخمهای ناشی از جراحی معمولا ظرف 6 هفته بهبود مییابند. توصیه شده در طول دوره بهبود بعد از رینوپلاستی از انجام ورزشهای سنگین و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

نتایج جراحی
بسیاری از بیماران معمولا از نتایج حاصل از رینوپلاستی سوراخهای بینی راضی هستند. تنظیم اندازه وشکل سوراخهای بینی اعتماد بهنفس را افزایش و موجب میشود فرد احساس بهتری از شکل و ظاهر بینی خود داشته باشد.

گاهی بیمار با مشاهده تفاوت قابل توجهی که با تغییر نسبتا جزئی در سوراخهای بینی بوجود آمده بسیار متعجب میشود.سوراخهای همشکل و متقارن ممکن است نتیجه نهایی رینوپلاستی نباشد. هدف از جراحی بینی ایجاد یک ظاهر کاملا طبیعی در بینی است. عدم تقارن خیلی جزئی در تمام چهرهها بهطور طبیعی وجود دارد. تقارن سوراخهای بینی بعد از رینوپلاستی موجب میشودبینی متعادل شده و با سایر اجزای صورت هماهنگی پیدا کند.

آیا ممکن است زخمهای اطراف سوراخهای بینی دیده شوند؟
در بسیاری از موارد زخمهای ناشی از جراحی اطراف سوراخهای بینی دیده نمیشوند. در صورتی که رینوپلاستی بسته انجام شود تمام برشها داخل بینی و دور از دید خواهند بود. گاهی بنا به صلاحدید جراح، عمل بینی از طریق رینوپلاستی باز صورت میگیرد. در جراحی باز برشها در امتداد کلوملا، بافت بین سوراخهای بینی انجام میشود.جراحی باز زمانی ضرورت دارد که پزشک نیاز به بازنگری اساسی بینی داشته باشد. گاهی در رینوپلاستی باز برشها بسیار کوچک و زخمهای ناشی از جراحی بهسختی قابل رویت هستند.

هزینه
هزینه جراحی معمولا به اقداماتی که باید صورت گیرد، و اینکه آیا جراحی تحت بیهوشی موضعی و یا در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی صورت گیرد بستگی داشته و متغیر است. برای دستیابی به اهداف مور دنظر بهتر است با جراح متخصص و مجرب مشاوره داشته باشید.

هرچه روی سئوی سایت شما بهتر کار شود و مخاطبان هدف بیشتری پیدا کنید؛ شانس مراجعه به شما افزایش خواهد یافت. گروه نرم افزاری پزشک آنلاین دارای یک تیم تخصصی بهینه سازی وب سایت می باشد که با ارئه موفق ترین پروژه های سئو ، توانسته اند تجربیات مفیدی در این زمینه کسب نمایند. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128883465 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هیر فیلر یا پر کننده مو چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

ناباروری و تغذیه

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

بهبود درد زانو با ورزش در آب

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

اقدامات ضروری برای آمادگی قبل از انجام ماموگرافی

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

نکاتی برای داشتن موهای قوی تر و سالم تر

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

مهمترین نکات تزریق ژل لب

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

چرا همیشه دمای بدنم پایینه؟؟؟؟

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مراقبت از سلامت موها در فصول گرم

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

تشخیص توده غیر طبیعی در بیضه با سونوگرافی بیضه

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت