شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا

روز تقلب در رژیم

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]آدرس وب سایت : www.armitaclinic.ir
آدرس مطب : شهرک غرب بلوار فرحزادی تقاطع دریا خ نورانی پلاک 19 طبقه سوم تلفن مطب : 22366770 - 021

روزهای تقلب(cheet day) وعده های غذایی چیست؟
تقلب در یک برنامه غذایی شامل دادن مجوز حساب شده و برنامه ریزی شده برای نقض موقت قوانین سختگیرانه رژیم غذایی است.
هنگام استفاده از استراتژی تقلب ، افراد معمولاً از یک وعده تقلب یا روش تقلب استفاده می کنند. همانطور که از نام آن مشخص است ، یک وعده تقلبی یک وعده غذایی منفرد است که از الگوی رژیم غذایی برنامه ریزی شده شما دور می شود .

چه روشی برای اجرای چیت دی در رژیم غذایی وجود دارد؟

روش های رژیم تقلب یا چیت دی در رژیم غذایی بسیار متغیر است. بسته به تنظیمات و اهداف رژیم غذایی ، نحوه اجرای آنها برای افراد مختلف بسیار متفاوت است.

غذاهایی که به عنوان وعده های تقلبی می خورید نیز به دلیل سلیقه های مختلف در افراد مختلف متفاوت خواهد بود ، اما غالباً از غذاهای پرکالری تشکیل شده اند که در غیر این صورت در یک برنامه غذایی معمول مجاز نیستند.

هیچ دستورالعمل خاصی برای زمان یا دفعات وعده غذایی یا روز تقلب (cheet day) شما وجود ندارد. اغلب افراد یک تقلب در هفته در نظر می گیرند ، اما این ممکن است بسته به اهداف سلامتی یا کاهش وزن فرد تغییر کند.
به این ترتیب ، استراتژی تقلب سازگار است و می تواند در کنار الگوهای مختلف رژیم غذایی اجرا شود.
توجه داشته باشید که رویکرد وعده غذایی تقلبی برای همه سبک های رژیم غذایی مناسب نیست. برخی از رژیم های غذایی ، مانند رژیم کتوژنیک ، به رعایت بسیار دقیق نیاز دارند. بنابراین ، بهترین استراتژی تقلب در رژیم های غذایی که امکان ایجاد برخی از انعطاف پذیری را دارند ، استفاده می شود.
آیا روز تقلب چیت دی (cheet day) واقعاً موثر است؟
مدیریت وزن و تغییرات ترکیب بدنی فرآیندهای پیچیده ای هستند. همه به همان روشها به همان استراتژیها پاسخ نمی دهند - بهترین برنامه غذایی برنامه ای است که بتوانید به آن پایبند باشید.
به خوبی شناخته شده است که اگر کالری کمتری از میزان سوزاندن خود مصرف کنید ، کاهش وزن اتفاق می افتد. به این ترتیب ، اگر بتوانید یک رژیم غذایی منظم را اجرا کنید و میزان کالری دریافتی را کاهش دهید ، ممکن است استراتژی تقلب مبتنی بر پاداش یا استراتژی روز ترفند موثر باشد.
کاهش وزن و تغییرات متابولیکی

اغلب ادعا می شود که استفاده از وعده های غذایی تقلبی(cheet day) به دلیل نوسانات هورمون گرسنگی لپتین منجر به تغییرات قابل اندازه گیری در ترکیب بدن و بهبود عملکرد متابولیک می شود.
لپتین هورمونی است که مسئول سرکوب احساس گرسنگی است. برخی تحقیقات نشان می دهد هنگامی که کسی کاهش وزن قابل توجهی داشته باشد ، ممکن است سطح لپتین کاهش یابد. با این حال ، این نتیجه با سایر مطالعات ناسازگار است .

یک نظریه رایج مدیریت وزن این است که با مقادیر کمتری از لپتین در گردش خون ، احتمال پرخوری وجود دارد زیرا هورمون کافی نیست که به شما سیگنال های راضی و سیر بودن را ارسال کند. این ممکن است منجر به افزایش وزن شود.

طرفداران استراتژی تقلب در وعده غذایی برای کاهش وزن بیشتر این نظریه را مطرح می کنند که دوره های متناوب غذاهای با کالری بالاتر ، چرخه هورمون شما را فریب می دهد تا به طور موقت لپتین بیشتری تولید کند و از تمایل به پرخوری مجدد جلوگیری می کند.

متأسفانه ، تحقیقات علمی کمی دقیق برای تأیید این نظریه وجود دارد.
هنوز مشخص نیست که چگونه نوسانات سطح لپتین در ارتباط با تغییرات وزن بر توانایی کنترل فرد در خوردن و حفظ کاهش وزن تأثیر می گذارد. در نتیجه ، تحقیقات بیشتری لازم است.
در این مرحله ، به احتمال زیاد کاهش وزن برای برخی از افراد با روش تقلب اتفاق می افتد ، زیرا به دلیل کاهش میزان کالری دریافتی که بیشتر اوقات با پایبندی به رژیم غذایی منظم و محدود کردن غذاهای بی ارزش کالری بالا حاصل می شود ، به دست می آید.استفاده از (cheet day) به عنوان انگیزه برای ادامه ی رژیم

یکی دیگر از م ولفه های استراتژی رژیم تقلب این تئوری است که با گهگاه اجازه دادن به خود در غذاهایی که رژیم شما مجاز نیست ، می توانید بیشتر اوقات به برنامه غذایی خود ادامه دهید.
اینجاست که استراتژی وعده غذایی تقلب (cheet day) با روانشناسی کاهش وزن گره خورده است.
برخی از افراد می توانند به طور موثری در برابر وسوسه مقاومت کنند ، زیرا می دانند روز تقلبشان نزدیک است اما همه نمی توانند رفتارهای غذایی خود را به همان شیوه تنظیم کنند. بنابراین ، نتایج یکسان برای هر شخص قابل تضمین نیست .

بعلاوه ، اگر در طی وعده های تقلبی یا روزهای خود قادر به حفظ درجه ای از کنترل خود نباشید ، اگر در نهایت کالری بیشتری از حد لازم بخورید ، خطر لغو تلاش های قبلی کاهش وزن را دارید.
حتی وعده های غذایی یا روزهای تقلب باید به طور مناسب برنامه ریزی شوند. نباید آنها را به عنوان راهی برای پرخوری بیش از حد مجاز در نظر گرفت.

برای بعضی از افراد ، روزهای تقلب یا وعده های غذایی ممکن است راهی عالی برای حفظ عادات غذایی سالم و سالم باشد - برای برخی دیگر ، روش دیگری مناسب تر است.روند گنجاندن وعده های غذایی تقلبی(cheet day) در برنامه غذایی شما در فرهنگ رژیم غذایی و تناسب اندام غربی ، به ویژه در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، به طور فزاینده ای محبوب شده است.
معمولاً دیدن عکسهایی از غذاهای بسیار جذای در کنار افرادی که دارای اندام عضلانی متناسب هستند ، این احساس را به وجود می آورد که استراتژی رژیم غذایی با وعده های غذایی تقلب ، کلید دستیابی به ظاهر جسمی مناسب است.
گرچه رویکرد وعده غذایی تقلب ممکن است برای برخی افراد مفید باشد ، اما همچنین می تواند برخی از اثرات مضر را داشته باشد.

تقلب یا درمان؟

نگرش شما نسبت به غذا همچنین می تواند توانایی شما در مقاومت در برابر وسوسه و تنظیم رفتارهای غذایی را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
کلمه تقلب از لحاظ فرهنگی معنای منفی دارد و با احساس گناه همراه است. استفاده از این اصطلاح برای توصیف یک غذا یا وعده غذایی می تواند توانایی شما در حفظ کنترل خود حتی در چارچوب وعده های تقلبی را مختل کند.
یک مطالعه سه ماهه متوجه شد افرادی که کیک شکلاتی را با جشن مرتبط می کنند در اهداف کاهش وزن موفقیت بیشتری نسبت به کسانی که این غذا را به احساس گناه مرتبط می کنند دارند .

پرخوری

یک نگرانی عمده در مورد وعده غذایی تقلبی یا استراتژی روز ، امکان ایجاد یک رفتار غذایی پرخوری است.
دلایل چاقی می تواند بسیار متفاوت باشد - همیشه به سادگی کالری دریافتی و کالری خارج شده نیست.
روش وعده غذایی تقلبی می تواند مسائل مربوط به غذا خوردن را برای افرادی که با گرایش به اعتیاد به غذا ، بی نظمی در غذا خوردن یا ناتوانی در تنظیم عادات غذایی مواجه هستند ، تشدید کند.
تحقیقات نشان می دهد افرادی که از غذا به عنوان مکانیزم مقابله استفاده می کنند مستعد ابتلا به پرخوری هستند.
درک انگیزه های شما برای خوردن غذاهای تقلبی دلخواه تضمین می کند که شما سالم ترین رویکرد را برای کاهش وزن برای نیازهای فردی خود انتخاب می کنید.

روی شکل ظاهری تمرکز کنید

فرهنگ رسانه های اجتماعی مرتبط با غذای تقلب یا رژیم های غذایی تقلب(cheet day) روزانه تأکید زیادی بر ظاهر دارد.

از آنجا که استراتژی وعده غذایی تقلب در میان ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است ، می توان تصویری غیرواقعی از بدن را منتشر کرد که ممکن است برای جمعیت های آسیب پذیر مضر باشد.

تمرکز بیش از حد روی جنبه های سطحی کاهش وزن می تواند از نظر ذهنی آسیب رسان باشد ، زیرا می تواند احساس اضطراب را تقویت کرده و تمایل به بی نظمی در غذا خوردن را تشویق کند ، به ویژه در میان زنان جوان .

مانند هر برنامه کاهش وزن یا رژیم غذایی ، مهم است که به استراتژی وعده غذایی تقلب با یک ذهنیت سالم همراه با اهداف واقع بینانه و انتظاراتی نزدیک شوید که هم از سلامت روانی و هم از نظر جسمی پشتیبانی کند.
هوشیار بودن
یک چیز که می تواند موفقیت استراتژی رژیم تقلب شما را تعیین کند این است که مراقب آنچه می خورید باشید - حتی وقتی یک روز تقلب دارید.

خوردن آگاهانه یا بصری ، توجه به علائم گرسنگی بدن و غذا خوردن در هنگام گرسنگی است اما متوقف شدن در هنگام سیری یا سیری. همچنین شامل کاهش سرعت هنگام غذا خوردن است تا بتوانید از تجربه

غذاخوری خود لذت ببرید و لذت ببرید
استراتژی دیگری که می تواند به نفع تلاش های رژیم شما باشد ، تمرکز فقط بر روی یک یا دو ماده غذایی تقلبی است ، به جای اینکه همه آنها را بطور همزمان در یک جا قرار دهید.

به عنوان مثال ، اگر قصد یک وعده غذایی تقلبی را دارید ، به جای خوردن چیزبرگر ، کوکتل شیرین و دسر ، فقط یکی یا دو مورد از این گزینه های نرم کننده را انتخاب کنید.

می توانید به خوردن غذای سالم ادامه دهید و از مصرف غذاهایی که می دانید در کنترل خود در حالی که هنوز قوانین رژیم خود را کنترل می کنید ، مشکل دارید ، خودداری کنید.

به نظر می رسد این روز یک روز بدون ردیابی کالری یا مواد مغذی بزرگ یا لذت بردن از یک وعده غذایی بدون نگرانی در مورد آنچه از منو انتخاب می کنید ، باشد.

رژیم روزانه خود را لذت بخش کنید
یکی از عوامل موثر در دشوار نگه داشتن رژیم های غذایی این است که غذایی را که می خورید دوست ندارید. کنترل بخش و رژیم های غذایی برنامه ریزی شده به تنهایی دشوار است و اگر آن را با غذاهایی که دوست ندارید پر کنید ، می تواند بسیار سخت باشد.

صرف این که یک ماده غذایی سالم قلمداد می شود به این معنی نیست که شما مجبور به خوردن آن هستید. ناگفته نماند ، برای رسیدن به اهداف سلامتی و کاهش وزن ، خوردن غذاهایی که از آنها متنفر هستید ، الزامی نیست.

قرار دادن غذاهایی که حتی در روزهای تقلب نیز از آنها لذت می برید می تواند ابزاری عالی برای ایجاد احساس خستگی در رژیم غذایی شما باشد. همچنین می تواند به شما در کنترل خود در طی رژیم های غذایی کمک کند


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع تیرگی اندام تناسلی بانوان با لیزر

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

مزوبوتاکس و کاربردهای آن

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

سینه ها در دوران بارداری چه تغییراتی پیدا میکنند؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

درباره سرطان سینه بیشتر بدانید

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

اشتباهات رژیمی که باعث چاقی می شوند

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مضرات نور آفتاب برای مو را جدی بگیرید

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

علل و درمان آرتروز پیشرفته و شدید کمر و ستون فقرات بدون جراحی

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ده عادت چاق کننده

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت