دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

کاشت مو به روش SUT چگونه انجام میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

کاشت مو به روش SUT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو با تراکم بالا است. این روش برای آقایان با درصد موفقیت بالا انجام می شود. در میان بخش های مختلف صورت و چهره مانند بینی، گونه ها، فرم صورت و سلامت پوست، موی سر نقش به سزایی در زیبایی چهره و استایل مردان دارد. طاسی کامل و یا موضعی مو می تواند چهره را به طور کامل تغییر داده و اعتمادبه نفس آن ها را به شدت کاهش دهد؛ به همین سبب، بسیاری به دنبال این هستند تا با کاشت مو، علاوه بر بهبود ظاهر و استایل خود، اعتماد به نفس و روابط اجتماعی خود را نیز بهبود بخشند. کاشت مو به روش SUT یکی از درمان های بسیار دقیق و مناسب و با کمترین عوارض است.

در بین روش های متعدد کاشت مو، SUT از بهترین و کاربردی ترین روش ها می باشد؛ چراکه با دقت بالا و تراکم زیاد کاشته می شود. کاشت مو به روش SUT باعث دوام و ماندگاری بیشتر موهای کاشته شده می گردد و برای شما زیبایی را به ارمغان خواهد آورد.

چندین روش برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط و اولویت های بیمار و تشخیص پزشک از یکی یا ترکیبی از آن ها برای عمل کاشت مو استفاده می شود. کلینیک دکتر رامین مدرسی ارائه دهنده مناسب ترین روشهای کاشت مو برای شما و شرایطتان می باشد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از این متدها با شماره تلفن 36703885 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مراحل کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT در ۴ مرحله ی اساسی انجام خواهد شد. نخست باید یک معاینه دقیق انجام گردد تا وضعیت بانک موی فرد بررسی شود. در جوانانی که به سن مناسب و کامل شدن ریزش موها نرسیده باشند، در عمل انجام کاشت مو معنایی ندارد. در مراحل بعدی که در یک جلسه یا دو جلسه انجام می شود، نخست گرافت های مو از بانک مو برداشته می شود و پس از آماده سازی در جلو یا وسط سر کاشته خواهد شد.

کاشت مو به روش SUT چگونه انجام میشود؟

مرحله اول :

معاینات و آزمایش های قبل از کاشت مو : در این مرحله پزشک مربوطه پس از انجام آزمایش های لازم و معاینه دقیق، روش کاشت موی شما را انتخاب می کند. باید توجه داشته باشید که از هر ۵ مرد، ۳ مرد از ریزش مو رنج می برند و این موضوع سبب سوءاستفاده برخی از سوداگران شده است. آقایان زیر ۲۵ سال بهتر است تا زمان ادامه ریزش مو، از روش های درمانی دیگری استفاده کنند و درصورتی که نتیجه ای حاصل نشد، به پزشک کاشت مو مراجعه کنند.

در غیر این صورت، ممکن است دو مشکل اساسی پس از کاشت مو به وجود آید. نخست اینکه موهای پیوند زده شده، خود مستعد ریزش باشند و پس از کاشت مو بریزند. به این ترتیب نتیجه ی کاشت مو از دست خواهد رفت. مشکل دوم این است که اگر ریزش مو به مناطق پشت سر و بانک مو نیز کشیده شود، فرم نازیبایی در موهای سر ایجاد می شود. ممکن است جلوی سر کمی دارای مو باشد اما پشت سر بدون مو شود. این حالت غیرطبیعی است و ظاهر جذابی ندارد.

انجام آزمایش های لازم جهت تعیین میزان ویتامین های موجود در بدن و بررسی شرایط هورمونی و تیروئیدی، کمک می کند تا ارزیابی دقیقی از شرایط بدنی شما مشخص شود. این شرایط معمولاً توسط پزشک مورد بررسی قرارمی گیرد و درصورت وجود اختلالات هورمونی یا کمبود ویتامین و مواد معدنی، در اولین گام درمان آغاز می شود. با تأمین کمبودهای بدن، معمولاً ریسک ریزش موهای کاشته شده کاهش می یابد و درصد موفقیت پس از کاشت مو، بالا می رود. معمولاً در مرحله معاینه و بررسی، پزشک نسبت به مشخص کردن بهترین روش کاشت مو اقدام می کند. اگر بانک مو محدود باشد، پزشک متخصص معمولاً روش اس یو تی را به فرد متقاضی پیشنهاد می کند تا بهترین برداشت از بانک مو انجام شود و آسیبی به ظاهر بانک مو وارد نشود.

مرحله دوم:

برداشت از بانک مو : پیش از این مرحله نیاز است تا موهای خود را به اندازه ای کوتاه کنید که طول آن ها به یک میلی متر برسد. پزشک و تیم متخصص، با استفاده از ابزار برش، برشی به اندازه یک میلی متر ایجاد می کنند تا به وسیله ی آن تمام ساختار مو بیرون کشیده شود. این روش باعث می شود تا کمترین آسیب به مو و پیاز آن وارد گردد. در این مرحله با کمک دستگاه های روتاری مخصوص، گرافت های مو از پوست سر جدا می شود و جای خارج شدن مو در پوست سر به صورت یک لک بسیار ظریف و کمرنگ باقی می ماند. همچنین کمترین آسیب به فولیکول ها وارد می شود.

مرحله سوم:

آماده سازی فولیکول های برداشته شده برای کاشت : پس از برداشت از بانک مو، تیم متخصص کاشت مو به روش SUT با استفاده از تکنولوژی این روش، تارهایی را که برداشت کرده اند، به دسته های یک یا چندتایی تقسیم می کنند. این تارها باید دارای فولیکول زنده باشند تا پس از کاشت، بتوانند به رشد خود ادامه دهند. همچنین ممکن است مراحل کاشت در دو روز انجام شود تا به بالاترین تراکم برسیم. در چنین مواردی گرافت های مو در دمای پایین و شرایط مناسب نگهداری می شوند تا برای عمل پیوند روز بعد، زنده و سالم بمانند. هر چند تلاش بر این است که کاشت مو در یک روز انجام شود و موها کم ترین زمان را در خارج از محیط زیر پوست سر بگذرانند.

مرحله چهارم:

کاشت مو : در ابتدا متخصص روش اس یو تی برای کاشت مو، طرحی را روی پوست سر شما رسم می کند تا مطابق با آن الگو، عمل کاشت را انجام دهد. سپس، فولیکول های آماده شده را در محل مورد نظر می‎ کارد. خروجی نهایی کاشت مو به تخصص و تبحر پزشک در این مرحله بستگی دارد.

ایجاد شکاف های بسیار ریز با دستگاه لیزر در پوست سر، شانس از دست رفتن پیوند را کاهش می دهد و عوارض و مشکلات پوست بعد از کاشت مو را بسیار کاهش می دهد. همچنین با کمک تکنیک اس یو تی می توان بیش از ۴ هزار گرافت مو را کاشت که به تراکمی بیش از ۱۴ تا ۱۵ هزار تار مو خواهیم رسید. در این مرحله توانایی و مهارت جراح در ایجاد خط رویش موی طبیعی بسیار مهم است و در نتیجه نهایی و زیبایی شما بسیار مؤثر خواهد بود.

ویژگی های کاشت مو به روش SUT

روش SUT از کم تهاجمی ترین روش های کاشت مو است. همچنین این شیوه ی کاشت مو عوارض بسیار کمی به همراه دارد، به همین دلیل بیمار نگرانی بابت هزینه های احتمالی جانبی آن ندارد. همچنین، نسبت به دیگر روش های کاشت مو مانند FUT، میزان اسکار و جای زخم باقیمانده از مراحل کاشت، بسیار پایین خواهد بود. این روش امکان استفاده از بهترین فولیکول های مو را به پزشکان می دهد. به همین سبب، خروجی کار کاشت، بسیار واقعی تر و طبیعی تر است و باعث زیبایی دوچندان می شود.

خوب است بدانید با استفاده از شیوه SUT برای کاشت مو، می توان از مناطقی از بدن غیر از پوست سر همچون سینه یا ریش نیز استفاده کرد. این موضوع برای افرادی که بانک موی مناسبی در سر خود ندارند، بسیار مفید خواهد بود. معمولاً افرادی که قبلاً روش FUT را انجام داده اند و نتیجه دلخواه را کسب ننموده اند، از روش SUT استفاده می کنند.

ازآنجایی که این روش نسبت به دیگر روش های کاشت مو، اسکار کمتری به جا می گذارد. همین موضوع سبب می شود که بیماران سریع تر بهبود یابند. همچنین خطر عفونت نیز بسیار کم می شود و نتیجه کاشت به بالاترین میزان خود می رسد.

مزایای کاشت مو به روش SUT را می توان به شکل زیر فهرست کرد:

افراد کاندید مناسب جهت کاشت مو به روش SUT

مهم ترین نکته پیش از اقدام جهت کاشت مو این است که دوره ی ریزش مو بیمار به پایان رسیده باشد. معمولاً آقایان با سن بیش از ۲۵ الی ۳۰ سال می توانند برای کاشت مو به این روش اقدام کنند. البته معاینات اولیه انجام شده و نتایج آزمایش های هر فرد نیز تأثیر مهمی در این موضوع دارد. این بررسی ها مشخص خواهد کرد که آیا فرد کاندید مناسبی برای کاشت مو به روش SUT است یا خیر.

به طورکلی، افرادی که دارای طاسی ژنتیکی و یا متأثر از حادثه هستند، می توانند کاندیداهای مناسبی برای انجام اس یو تی باشند. برای مثال طاسی ایجادشده به دلیل ضربه، سوختگی در ناحیه سر یا صورت، طاسی به وجود آمده پس از شیمی درمانی و یا بیماری های پوستی را می توان با روش SUT درمان کرد. همچنین، در محل اسکارهایی که بر اثر حادثه و یا جراحی به وجود آمده اند نیز به این روش می توان مو کاشت.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

اقدامات قبل ازکاشت مو به روش SUT

می توان گفت نکاتی را که بیمار باید پیش از کاشت مو به روش SUT باید رعایت کند، با دیگر شیوه های کاشت تفاوتی ندارد. به طور کلی، نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره شده است، باید توسط متقاضی کاشت مو رعایت شود. فراموش نکنید شرایط بیماران با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین، حتماً نظر پزشک خود را جویا شوید:

معمولاً پیش از کاشت مو به بیمار توصیه می شود مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی را متوقف کند.

حداقل دو هفته پیش از کاشت مو مصرف داروهای ضدالتهاب و ضد انعقاد خون همچون آسپرین را باید متوقف کرد. همچنین بهتر است از ترکیبات دارویی که ممکن است باعث تشدید خونریزی شوند نیز جلوگیری کنید.

توصیه های لازم پس از کاشت مو

مشخص شدن شکل نهایی موها زمان بر است. موهایی که به این روش کاشته می شوند تا سه ماه رشد می کنند و سپس دچار ریزش می شوند که به مدت ۱۴ هفته فولیکول، وارد فاز استراحت می شود. پس از این دوره، رشد مو به حالت طبیعی برمی گردد. نیاز است تا در تمام طول دوره مذکور با پزشک خود در ارتباط باشید و ایشان را از روند مطلع کنید. فولیکول هایی که توسط پزشک به درستی کاشته شده اند تا پایان عمر فرد، می رویند و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.در برخی از افراد ممکن است که شکل نهایی و مدل مو پس از یک سال به دست بیاید؛ بنابراین نیاز است تا با صبوری کامل و عمل به دستورات پزشک خود، زیبایی مجدد را به خود هدیه دهید.

بی شک ظهور عوارض پیری در هیچ فرهنگ و زمان و مکانی، خوش آیند نخواهد بود. همشهریان گرامی جهت رفع علائم پیری در پوست صورت، دست ها و گردن می توانید با اقدام به بهترین تزریق چربی در اصفهان، نزد پزشکان مجربی که در این حوزه فعالیت دارند، پوستی جوان و باطراوت داشته باشید بدون درگیری با عوارضی که از عدم تبحر پزشک ناشی می شود.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تأثیر غذا با حافظه و فراموشی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

نقش کیتوسان در تغذیه و کاهش وزن

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

طریقه مصرف، عوارض و تأثیر ماینوکسیدیل

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

زرد زخم چیست

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بحثی درباره هوش و تفاوتهای آن بین گونه ها و نژادهای مختلف ( قسمت پنجم )

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

درمان غبغب با پلکسر

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

کربن تراپی پوست با لیزر چه مزایایی دارد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت