کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

پیلینگ های گیاهی و شیمیایی چه تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

پوست بدن به عنوان بیرونی ترین لایه، همواره در معرض خطر و آسیب است. سلول های بافت پوست معمولاً بیش تر و زودتر از سایر بافت ها می میرند و جایگزین می شوند. این سلول ها، ظاهر پوست را کدر و ناخوشایند می کنند و یک مانع مهم برای جذب رطوبت و مواد مغذی محسوب می شوند. به علاوه تجمع زیاد آن ها روی پوست، می تواند موجب بسته شدن منافذ پوست و بروز انواع جوش چرکی، سرسیاه و… شود؛ بنابراین شما نیاز دارید تا هر چند وقت یک بار، آن ها را بزدایید و اجازه تنفس و بازسازی را به پوست بدهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

با بالا رفتن سن و کم شدن تعویض سلولی (رشد سلول های جدید و جایگزین شدن با سلول های قبلی)، پیلینگ گیاهی و شیمیایی صورت یکی از روش هایی می باشند که از پوست رنگ پریده جلوگیری می کنند، رشد سلول های جدید را تحریک می کنند و موجب می شوند پوست شاداب و جوان تر به نظر برسد. همچنین این پیلینگ های صورت، باعث کم رنگ شدن لکه های پوستی و جای جوش ، از بین رفتن جوش های سرسیاه روی پوست و نرم شدن پوست صورت هم می شود. پیلینگ شیمیایی و گیاهی پوست در واقع یک نوع لایه برداری پوست است که در آن بخش کمی از لایه سطحی یعنی اپیدرم را جدا می کنند تا با از بین رفتن سلول های مرده سطحی، سلول های پوست به نوسازی بپردازند.

پیلینگ یا لایه برداری پوست ، روشی کم تهاجمی برای درمان بسیاری از مشکلات و جوانسازی پوست می باشد که در کلینیک تخصصی صدف اصفهان با بکارگیری بهترین مواد و مهارت کادر درمانی انجام می پذیرد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با این مرکز با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پیلینگ گیاهی

افرادی که تمایل دارند از این روش برای پوستشان استفاده کنند ولی وقت رفتن به مراکزی که این کار را انجام می دهند ندارند، می توانند در خانه آن را انجام بدهند. برای این کار و پاکسازی و همچنین لایه برداری پوست می توانند از روش های کاملاً خانگی و غیر شیمیایی مانند بخور دادن صورت، برداشتن جوش های سرسیاه، استفاده از ماسک هایی که با میوه درست می شوند، استفاده از ماسک هایی که با انواع گیاهان درست می شوند، استفاده از ماسک های آماده و خیلی از موارد دیگر که می توانند استفاده کنند. لازم به ذکر است که این لایه برداری های خانگی علاوه بر اینکه کاملاً طبیعی هستند، بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند.

پیلینگ یا لایه برداری پوست

استفاده از آلوئه ورا

همچنین افراد می توانند از آلوئه ورا که یک نوع گیاه است و برای پوست بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، نیز استفاده کنند. استفاده از این گیاه خواص بسیار زیادی مانند ضـد حسـاسـیت، ضد باکتری، لایه برداری پوست، ضد قارچی، ترمیم زخم، ترمیم نواحی سرمازده و خیلی موارد دیگر دارد. افراد بهتر است که بدانند از برگ این گیاه که مانند ژل است می توانند، استفاده کنند.

آموزش درست کردن ماسک

افرادی که درست کردن این گونه ماسک ها را یاد ندارند و تمایل به آموزش آن دارند، می توانند در اینترنت جستجو کنند. چراکه در اینترنت سایت های زیادی هستند که روش انواع ماسک ها را برای افراد و کاربرانی که تمایل به یادگیری دارند، در صفحه ی خود قرار داده اند. به این صورت می توانید توسط ماسکی که متناسب با صورتتان است در خانه و با کمترین هزینه پوست خود را لایه برداری و پاکسازی کنید.

لایه برداری پوست صورت با جوش شیرین یکی از معروف ترین روش های لایه برداری پوست به روش خانگی است. به علت ساختار دانه ای شکل جوش شیرین، به عنوان اسکراب سلول های مرده را از روی پوست جدا می کند.

لایه برداری پوست صورت با نمک دریایی هم به علت دانه های درشت نمک باعث پیلینگ صورت می شود.

لیمو به عنوان لایه بردار گیاهی پوست صورت شناخته می شود. ترکیب لیمو با شکر، به سبب خاصیت اسکرابی و همینطور نرم کنندگی و روشن کردن پوست به عنوان لایه بردار قوی پوست بدن مناسب است.

انواع پیلینگ شیمیایی

در کل پیلینگ شیمیایی به انواع ذیل تقسیم بندی می شود:

انتخاب هر کدام از روش های فوق و اینکه کدام یک بیشتر برای شما مناسب می باشد بر عهده پزشک می باشد. در صورتیکه هر کدام از روش های بالا به اشتباه انتخاب شده و یا به روش اشتباهی بر روی پوست پیاده شوند، می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال داشته باشد.

پیلینگ شیمیایی عمیق

در صورتیکه اطلاعات مناسبی در مورد پیلینگ شیمیایی داشته باشید می توانید راحت تر برای انجام این پروسه آماده شوید. در ذیل به برخی از مراحل انجام پیلینگ شیمیایی عمیق اشاره می نماییم:

پیش از شروع جلسه پیلینگ شیمیایی، کرم های بی حسی موضعی بر روی پوست اعمال می شوند. پس ازآنکه کرم های بی حسی بر روی پوست اثر کرد، ماده شیمیایی مخصوصی به منظور لایه برداری پوست بر روی پوست برس می شود. بعد از اتمام عملیات این مواد با آب شسته می شوند. لایه نازکی از کرم مرطوب کننده به منظور حفظ طراوت پوست بر روی آن کشیده می شود.

پیلینگ شیمیایی متوسط

اسکارهایی که بر اثر آکنه پدید می آیند، چروک های نسبتاً عمیق و بدرنگی های پوستی همگی می توانند به کمک پیلینگ شیمیایی متوسط درمان شوند. ماده شیمیایی که در این پروسه استفاده می شود، می تواند پوست شما را از سلول های مرده ای که در لایه سطحی و میانی پوست قرار دارند پاک سازی نماید. پزشک معمولاً برای پیلینگ شیمیایی متوسط از (TCA trichloroacetic acid) و یا اسید گلیکولیک استفاده می نماید.

نحوه انجام پیلینگ شیمیایی متوسط

پیش از انجام هر پروسه درمانی بهتر است با مراحل انجام آن آشنا شوید. در ذیل به برخی از این مراحل اشاره می نماییم:

پیلینگ شیمیایی سبک

پیلینگ شیمیایی سبک برای اشخاصی که پوست آنها دچار چروک های ریز، آکنه، خشکی و لکه های پوستی شده است، می تواند انتخاب درستی باشد. این نوع از پیلینگ شیمیایی تنها لایه خارجی پوست را تحت تأثیر قرار داده و لایه نازکی از آن را بر می دارد. نتیجه آنکه پوست از درخشش خاصی برخوردار شده و سالم تر به نظر می رسد. رایج ترین موادی که در این فرآیند استفاده می شوند، اسیدهای آلفاهیدروکسی و بتاهیدروکسی اسید می باشند که اسید گلیکولیک، لاکتیک اسید، سالیسیلیک اسید و مالئیک اسید در این دسته بندی قرار می گیرند. تمامی موادی که در پیلینگ شیمیایی عمیق استفاده می شوند، به صورت ملایم تر و خفیف تر در این روش نیز کاربرد دارند. به منظور رسیدن به نتیجه مثبت نهایی ادامه جلسات درمانی پیشنهاد می شود.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

نحوه انجام پیلینگ شیمیایی سبک

پیلینگ شیمیایی سبک همچون سایر روش های لایه برداری می تواند موجب افزایش درخشش پوست و بهبود برخی از مشکلات پوستی شود. در ذیل به برخی از مراحل پیلینگ شیمیایی سبک اشاره می نماییم:

تفاوت پیلینگ گیاهی و شیمیایی

تفاوت اصلی این دو روش لایه برداری در میزان اثرگذاری آن ها است و نتایج شیمیایی بسیار قوی تر است.در مورد لایه بردارهای شیمیایی، محصولات گیاهی معمولاً اسیدیته کمتری دارند. برای همین اثرات لایه برداری کمتری هم دارند.

در کلینیک مشکلات پوستی به دقت بررسی می شوند تا مناسب ترین اسید برای رفع این مشکلات شناسایی شود. سپس همزمان با استفاده از اسیدها، داروهای خاص دیگری به پوست شما می زنند که لایه برداری را مؤثرتر و عوارضش را کمتر کنند.

واقعیت این است که اگر از پس هزینه های لایه برداری شیمیایی برمی آیید، قطعاً این روش ها مؤثرتر است.

لایه برداری گیاهی ارزان تر از لایه برداری شیمیایی تمام می شود.

اگر لایه برداری را صرفاً به عنوان یکی از بخش های مراقبت پوستی خود انجام می دهید، استفاده از لایه بردارهای گیاهی بعد از مشورت با پزشک کفایت می کند؛ اما اگر می خواهید مشکلاتی مانند جای زخم، لکه های پوستی، چین و چروک ها و موارد این چنینی را درمان کنید، احتمالاً به لایه برداری شیمیایی نیاز خواهید داشت.

شباهت پیلینگ گیاهی و شیمیایی پوست

افراد نامناسب جهت پیلینگ پوست

کسانی که از آکنه رنج می برند باید حتماً در خصوص لایه برداری پوست صورتبا پزشک متخصص پوست مشورت کنند. درصورتی که آکنه شما مزمن یا کیستیک باشد، پوستتان خود به خود ملتهب است و لایه برداری سبب التهاب بیشتر می شود. در این صورت احتمال به جا ماندن لکه های تیره پوستی که به هایپرپیگمنتیشن مشهورند، وجود دارد. این لکه ها در کسانی که پوست تیره رنگی دارند رایج تر و ماندگارتر است. پس مواظب باشید اگر روی پوست خود هرگونه زخم، آفتاب سوختگی، آسیب یا عفونتی مشاهده کردید، لایه برداری نکنید. این توصیه شامل تبخال هم می شود. در این زمان ها پوست شما بیش از لایه برداری به آبرسانی و مراقبت های درمانی احتیاج دارد.

معایب پیلینگ شیمیایی

عوارض پیلینگ شیمیایی

همشهریان گرامی در صورتی که نیازمند اقدامات تشخیصی - درمانی در زمینه پوست می باشید؛ و به دنبال بهترین روش درمانی هستید؛ حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید تا به واسطه دانش ، تجربه و احاطه بر انواع بیماری های پوستی و اختلالات گوناگونی که در اثر افزایش سن، ژنتیک و عواملی محیطی ایجاد می شود؛ مناسب ترین درمان را برای شما در نظر گیرد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رفع افتادگی خفیف ابرو با بوتاکس

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ژنها ، مغز و اراده

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

رهایی از جای جوش

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

مراقبت های تسکینی

دکتر عبد الرحیم حزینی [ فوق تخصص آنکولوژی ]

اگر به دل درد مبتلا می شود این مطلب را بخوانید

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

آلوپسی اسکار چیست و چگونه درمان میشود؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

علائم و انواع درمان فیزیکی آرتروز یا ساییدگی مفصل زانو

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

ضرورت انجام سونوگرافی جنین چیست؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

غذاهای دشمن مغز را بشناسید

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت