کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

در چه مواردی می توان از دستگاه آی پی ال IPL استفاده نمود؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031
آنچه در این مطلب میخوانید

آی پی ال یکی از روش های درمانی است که برای بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. از لحاظ عملکرد آی پی ال تقریباً شبیه به لیزر عمل می کند. آی پی ال از فلش لامپ های زنون تشکیل شده که نور چند طول موجی ایجاد می کند. IPL جزء دستگاه های لیزر نیست، بلکه یک سیستم درمانی است که با پالس های نوری کار می کند؛ اما عموماً به آن لیزر گفته می شود. می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را با استفاده از آی پی ال به دست آورد. دستگاه IPL روش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد و جوانسازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهمچنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) است.

متخصصین ما در کلینیک صدف اصفهان با استفاده از نوین ترین دستگاه آی پی ال IPL به منظور جوانسازی پوست آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشند. جهت دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دستگاه آی پی ال IPL

IPL دستگاه های Light Base هستند که به دلیل ارائه طول موج های گوناگون، کاربردهای متفاوتی در پوست و زیبایی را از جمله رفع موی زائد، جوانسازی پوست، درمان آکنه و درمان کک و مک و...دارند.

آی پی ال (سیستم های نور شدید پالسی) جزو سیستم های نوری است که از لیزر تقلید می کند و قدرت اثر یا حتی ماندگاری اثرش از لیزرهای رفع موهای زائد کمتر است. این دستگاه، طیفی از طول موج ها را از 1200-400 نانومتر، تولید می کند. بر اساس فیلتری که جلوی آن قرار داده می شود، می توان طیف نوری مناسب را برای درمان موهای زائد انتخاب کرد.

تکنولوژی به کار رفته در دستگاه آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور متراکم پالسی است. در اصل فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.

این نور شدید بر لایه ی سطحی پوست (اپیدرم) بی اثر بوده و با وارد شدن به لایه های عمقی تر پوست (درم)، پوست را از درون بازسازی می کند طول موج های مختلف با تأثیر بر ساختمان های مختلف پوست موجب درمان ضایعات پوستی می شوند.

نحوه انجام آی پی ال

به منظور استفاده از دستگاه آی پی ال، ابتدا ناحیه ای که قرار است در معرض پرتوهای آی پی ال قرار گیرد، تمیز می شود. سپس یک ژل خنک کننده بر روی پوست شما گذاشته می شود. حال پرتوهای نوری از دستگاه آی پی ال بر روی پوست شما تابانده می شوند. در طول درمان به کمک آی پی ال، شما باید از عینک محافظ برای محافظت از چشم های خود استفاده کنید. بسته به این که چه بخشی از بدن شما در معرض دستگاه آی پی ال قرار می گیرد و وسعت این ناحیه چه قدر است، این روش درمانی ممکن است به ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

در مورد مشکلاتی مانند آکنه یا ضایعات عروقی برای کسب نتیجه مورد نظر ممکن است لازم باشد، شما روش آی پی ال را برای ۳ تا ۶ جلسه تکرار کنید. این جلسات درمانی باید با فاصله ۱ ماه انجام گیرند تا در این بین پوست زمان کافی برای ریکاوری داشته باشد. برداشت موهای زائد با آی پی ال به ۶ تا ۱۲ جلسه درمان نیاز دارد.

 دستگاه آی پی ال

مزایای آی پی ال

دستگاه IPL لیزر نیست؛ اما کارایی و عملکرد مشابهی دارد. ارزان تر است و سریع تر عمل می کند. از دیگر مزایای فناوی آی پی ال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان استفاده برای تمامی نواحی بدن
  2. امکان استفاده در تایپ های پوستی مختلف
  3. سرعت بسیار بالا در درمان
  4. تأثیرگذاری مؤثر و بلند مدت

موارد کاربرد IPL

آمادگی برای روش آی پی ال

قبل از انجام روش آی پی ال شما باید از موارد زیر خودداری کنید:

درمان کک ومک با آی پی ال

در روش آی پی ال با فیلتر مخصوص کک ومک در تابش به پوست، سلول های رنگدانه ای پوست پرتوهای نوری را جذب می کنند و آن را به حرارت تبدیل می کنند. حرارت ایجاد شده، رنگدانه های ناخواسته را تخریب می کند و روی نواحی کک ومک دلمه های کوچک بسته می شود که در ظاهر چنین به نظر می آید که لکه ها پررنگ تر از قبل شده اند. این دلمه ها بر روی صورت طی یک هفته و بر روی دست طی دو هفته خواهند ریخت. معمولا کک ومک ها طی یک تا دو جلسه بهبود می یابند.

درمان جوش با آی پی ال

آی پی ال (نور پالسی شدید) با فیلتر مخصوص جوش، باکتری های موجود در پوست و عامل ایجاد کننده آکنه را از بین می برد. نور مستقیماً غدد چربی بیش فعال را مورد هدف قرار می دهد، تولید کلاژن را تحریک می کند و با کمک کردن به فرایند طبیعی التیام بدن باعث می شود تا قرمزی پوست از بین برود، جای جوش صورت باقی نماند و کیفیت پوست بهبود یابد. پس از درمان با آی پی ال در نواحی درمان شده حالت پوست پس از چند جلسه کوتاه صاف و یکنواخت می شود. این پرتوها می توانند با تخریب عروق خونی به رفع قرمزی ناشی از آکنه ، روزاسه و اسکار نیز کمک کنند. همچنین پرتوهای آی پی ال با تحریک سلول های کلاژن ساز پوست می توانند سبب سفت شدن پوست و رفع چروک ریز آن شوند. روش آی پی ال برای افرادی که دچار اسکارهای کلوئیدی و برآمده می شوند و یا زمینه پوستی تیره ای دارند توصیه نمی شود.

IPL در درمان قرمزی به جا مانده بعد از درمان آکنه نیز بسیار موثر است. برای از بین بردن قرمزی بعد از آکنه شاید یک جلسه IPL نیز کافی باشد. به دلیل تحریک کلاژن سازی IPL می تواند علاوه بر از بین بردن جوش فعال و قرمزی ناشی از آن و تورفتگی جای بعضی از جوش ها را که هنوز قرمز هستند درمان و صاف کند.

جوانسازی با آی پی ال

IPL یک روش غیرتهاجمی برای درمان آسیب های پوستی ناشی از آفتاب و پیری پوست است و بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برساند سطح پوست این افراد را روشن و شفاف می کند. طول موج خاصی از IPL به طور انتخابی، عروق مویرگی متسع پوست و لکه های قهو ه ای ناشی از آفتاب را از بین می برد به علاوه حرارت ایجاد شده در پوست سبب بازسازی کلاژن و سفت تر شدن پوست از عمق می شود. IPL به تنهایی جهت درمان برخی لکه های پوستی مخصوصاً لکه های پیری پشت دست و جوانسازی پوست به کار می رود و نسبت به سایر روش ها برتری دارد از این رو که دو هفته بعد از انجام آی پی ال که دلمه ها افتاده و پوست پشت دست ها علاوه بر کاهش چشم گیر لکه های پیری، جوانسازی نیز شده و چروک آن کمتر به نظر می رسد.

درمان ضایعات عروقی با آی پی ال

بالا رفتن سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عوامل دیگر می تواند باعث شکنندگی در مویرگ ها و عروق خونی صورت شده و ضایعات عروقی ایجاد کند که تلانژکتازی (telangiectasias) نام دارد. این اتفاق عروق عنکبوتی را پدید می آورد. گاهی شکنندگی مویرگ ها باعث ایجاد قرمزی یا اریتم در پوست و خجالت افراد در جامعه می شود. روزآسه بیماری پوستی شایعی است که با قرمزی پوست مشخص می شود. تمام این بیماری ها به خوبی به IPL پاسخ می دهند. ترک های پوستی که تازه ایجاد شده اند و هنوز ته رنگ قرمز یا بنفش دارند نیز در این مرحله با IPL امکان بهبودی نسبتاً خوبی دارند، این دوره قرمزی معمولاً در روند ترک های پوستی کوتاه مدت است و بهترین وقت برای درمان است. زمان که بگذرد ترک ها سفید می شوند و امکان درمان با IPL وجود ندارد. طی درمان نور IPL توسط خون داخل عروق کوچک جذب شده، عروق را گرم و تخریب می کند.

درمان موی زائد با آی پی ال

قبل از این که لیزرهای الکس مورد توجه قرار بگیرند، بیشتر موهای بدن را با دستگاه های آی پی ال درمان می کردند و نتایج بسیار خوبی طی ۵ تا ۸ جلسه حاصل می شد.

آدرس اینستاگرام کلینیک صدف

افراد منع از استفاده از دستگاه IPL

اگر افراد در هر یک از شرایط زیر قرار داشته باشند، کاندیدای مناسبی برای درمان با آی پی ال محسوب نمی شوند:

عوارض جانبی IPL

اگر افراد نابلد از این دستگاه استفاده کنند، امکان آسیب به پوست، سوختگی های شدید وجود داشته و قرمزی و التهاب بیشتری بعد از آی پی ال دامن گیر افراد خواهد شد؛ اما اگر این دستگاه زیر نظر مستقیم پزشک انجام شود، راه حلی ایمن خواهد بود و عوارض جانبی موقتی چون التهاب و قرمزی پوست، خارش و درد به همراه خواهد داشت که پس از گذشت مدت زمانی این عوارض از بین خواهد رفت.

همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج درمان بیماریهای پوستی ، حتما به متخصص پوست در اصفهان مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نقش نوار عصب و عضله در گردن درد

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

برای تشخیص توده پستان ماموگرافی بهتر است یا سونوگرافی

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

تنگ کردن واژن

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

سندرم دات یا ترس از دست رفتن مایع منی چیست؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

تغذیه مناسب در دوران قاعدگی

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

از چه روشهای می توان برای حفظ شادابی پوست استفاده کرد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

اصول تندرستی و تغذیه و ورزش صحیح

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ده ماده غذایی ضد پیری را بشناسید

دکتر کامبیز بهشید [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت