دکتر هما فاتحی - پوست و مو

کاربرد لیزر اربیوم در کلینیک های پوست

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drfatehi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309 تلفن مطب : 32245018 - 031

متقاضی جوانسازی پوست با لیزر اربیوم، کسی است که به دنبال اصلاح خطوط نازک و چین و چروک های صورت، گردن، کمر، سینه یا دست ها هستند. به طور کلی، درمان جوانسازی پوست با لیزر اربیوم برای گستره بزرگی از متقاضیان مناسب است. کسانی که به دنبال این روش هستند، باید تمایل به ظاهری جوان تر و شاداب تر باشند، اما باید در انتظاراتشان واقع بینانه باشند. اگرچه جوانسازی پوست با لیزر اربیوم باعث ایجاد نتایج باورنکردنی می شود، اما نتیجه مورد انتظار باید به طور صحیح توسط پزشک توضیح داده شود و به طور کامل توسط بیمار قابل درک باشد.

لیزر اربیوم نیز مانند سایر روش های لیزر پوست و مو، یک ابزار قدرتمند و موثر در زمینه ترمیم پوست است. اساس کار لیزر اربیوم تبدیل انرژی لیزر به انرژی حرارتی در نقاط کنترل شده است. در نتیجه با توجه به میزان حرارتی که لیزر ایجاد می کند، در یک منطقه خاص باعث لخته شدن، تخریب و یا جدا کردن سلول های پوستی آسیب دیده و لایه برداری از پوست می شود، که نتیجه آن از بین رفتن چین و چروک های پوست، از بین رفتن لکه ها و جای زخم و… است.

بکارگیری لیزر اربیوم از موثرترین اقدامات جوانسازی پوست است که توسط دکتر هما فاتحی در اصفهان قابل انجام می باشد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و هماهنگی با مطب دکتر فاتحی با شماره تلفن 32245018 - 031 تماس حاصل فرمایید.

لیزر اربیوم در چه مواردی استفاده می شود؟

جای جوش آتروفیک

اصطلاح اسکار اشاره به یک فرآیند فیبروزی دارد که در آن کلاژن جدید از بازسازی کامل پوست آسیب دیده ناتوان است. این مشکل 30٪ از افراد مبتلا به آکنه متوسط یا شدید را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور خاص در آکنه نودولو کیستیک، آکنه کونگلوباتا و آکنه فولمینانس رایج است. اسکار ممکن است یک نتیجه دراز مدت از آکنه دوران کودکی باشد. برای کاهش احتمال ایجاد اسکار، به دنبال درمان زودرس آکنه خود باشید. آکنه شدید می تواند اغلب به روش جوانسازی پوست با لیزر اربیوم درمان شود.

اسکار هرپس سیمپلکس

هرپس سیمپلکس یک عفونت ویروسی رایج است که به صورت تاول های جای گزیده ظاهر می شود. اغلب افراد یک یا چند بار در طول زندگی خود تحت تاثیر قرار می گیرند. هرپس سیمپلکس معمولا به تبخال یا بثورات تب شناخته می شود، زیرا عود بیماری اغلب ناشی از بیماری همراه با تب، مانند سرماخوردگی است. خوشبختانه، اغلب می توانند با لیزر اربیوم برای بازسازی پوست درمان شوند.

چین و چروک صورت

پوست سالخورده شل و دچار چین و چروک، خطوط و شیارهایی می شود. شدت این تغییرات در فرد بستگی به گرایش ژنتیکی، نوع پوست و قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی دارد. پزشکان اغلب از لیزر Er: YAG در هنگام توصیف این تغییرات پیری صحبت می کنند.

رنگدانه ناهموار

رنگدانه پوست (ملانین) توسط سلول هایی به نام ملانوسیت ها ساخته می شود. این سلول ها در طول ماه های زمستان ملانین زیادی تولید نمی کنند، اما در معرض نور خورشید این کار را می کنند. ملانین به سلول های پوست اطراف نفوذ کرده و کراتینوسیت نامیده می شود. رنگ اپیلیدها به علت تجمع موضعی ملانین در کراتینوسیت ها است. رنگدانه پوست را می توان با استفاده از لیزر اربیوم حذف کرد.

کراتوز سبورئیک

کراتوز سبورئیک یک نقطه تبخال مانند بی خطر است که در طول زندگی بزرگسالان به عنوان یک علامت رایج پیری پوست ظاهر می شود. برخی از افراد صد مورد از آن ها را دارند. کراتوز سبوروئیک ( یا کراتوز سبورئیک با استفاده از املای آمریکایی) SK ، پاپیلومای سلول پایه، زگیل سالخورگی، زگیل قهوه ای یا بارناکل نیز نامیده می شود. این ضایعات با جوانسازی پوست با لیزر اربیوم برطرف می شوند.

سرطان های پوست

سرطان پوست توموری است که در آن تکثیر کنترل نشده هر کدام از سلول های پوست اتفاق می افتد، در حالی که روند طبیعی بازسازی پوست شامل تکثیر سلول ها به صورت کنترل شده است. هر زیرتیپ سرطان پوست دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد. شایع ترین انواع سرطان پوست با استفاده از لیزر جوانسازی پوست اربیوم درمان می شوند.

بدشکلی های عروق باریک

ناهنجاری های عروقی کاپیلاری گاهی اوقات به همانژیومای هموار شناخته می شوند. با این حال، این علائم پوستی، همانژیوما نیستند، بلکه رگ های خونی رقیق شده و بد فرم شده روی پوست می باشند. ضایعات غیر سرطانی هستند و به صورت تغییر رنگ پوست قرمز یا بنفش در هر قسمت از بدن ظاهر می شوند. همواره در هنگام تولد وجود دارند، اگرچه ممکن است با گذشت زمان واضح تر شوند. لیزر بازسازی پوست اربیوم می تواند این نشانه های عروقی را کاهش دهد.

لیزر اربیوم

مزایای استفاده از لیزر اربیوم

شاید مهمترین مزیت استفاده از لیزر اربیوم سرعت عمل در رسیدن به نتایج دلخواه است. همانطور که گفته شد، در این روش لایه ای از سطح پوست توسط لیزر برداشته می شود و طبیعتا باعث می شود نتایج مثبت این روش خیلی سریع تر از سایر روش ها خود را نشان دهد. این در حالی است که این روند بهبودی و بهتر شدن پوست 3 تا 6 ماه بعد از انجام لیزر نیز ادامه داشته و قابل توجه است.
فراموش نکنید که در سایر روش های درمانی چندین هفته و سایر روش های لیزر (غیر تهاجمی) چند جلسه، زمان نیاز است که آثار بهبودی قابل مشاهده باشد.
در نهایت می توان مزایای لیرز اربیوم را شامل موارد زیر دانست:

عوارض استفاده از لیزر اربیوم

باید گفت تمامی روش های درمانی و زیبایی دارای عوارضی هستند و اگر جایی در مورد هر روشی اشاره به نداشتن عوارض شده بود، بدانید که با نوعی فریب روبرو هستید.
اما آنچه مهم است میزان و شدت این عوارض است. در مورد لیزر اربیوم هم عوارضی وجود دارد که خوشبختانه در صورت درمان توسط پزشک با تجربه و دانش، می توان آنها را تا کمترین حد کاهش داد. مهمترین عارضه پس از انجام لیزر با دستگاه اربیوم رم، خون مردگی و قرمز شدن سطحی پوست است؛
طه این موارد به طور معمول پس از 1 الی 2 هفته کاملا بهبود می یابد و عارضه ای دائمی نیست.
همچنین در صورتی که پزشک اپراتور دستگاه از تجربه کافی برخوردار نباشد، با توجه به روش لایه برداری دستگاه اربیوم، ممکن است بافت های پوست شما را دچار آسیب کند.
در موارد معدودی نیز لیزر اربیوم می تواند موجب خارش پوست، احساس سوزش، سفتی و تغییر غلظت رنگدانه های پوستی شود؛ که در این شرایط بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

لایه برداری با لیزر اربیوم چگونه عمل می کند؟

لیزر اربیوم، پرتو هایی می تاباند که با رسیدن به پوست توسط آب جذب می شوند. بافتی که حاوی آب است، بخار می شود. در لیزر اربیوم، این گرمای اضافی در قسمت مورد نظر که توسط لیزر تولید می شود، سبب جمع شدن کلاژن شده و تشکیل کلاژن افزایش می یابد که نتیجه ی آن، سفت شدن پوست خواهد بود. از آنجایی که سلول های پوست بیشتر از آب تشکیل شده اند، گرمای تولید شده توسط لیزر، روی پوست پخش می شود. در لیزر اربیوم، هدف آسیب رساندن به پوست و تخریب آن جهت تحریک کلاژن سازی تا حدی است که پروسه ی التیام پوست، تشدید شود. این تخریب و آسیب چیزی مشابه یک سوختگی است که بعد از آن، پوست ریزش و عرق خواهد کرد. چین و چروک های عمیق تر نیاز به درمان بیشتر دارند، در حالی که اسکار های سطحی تر و چروک های کم عمق تر بعد از یک جلسه لیزر اربیوم، به طور کامل پاکسازی می شوند.

به عبارت دیگر لیزر اربیوم ابزاری خوب و بی خطر برای درمان انواع مختلف ضایعات پوستی مثل خال ها، زگیل ها و... محسوب می شود. همچنین می توان لیزر اربیوم را در بعضی از بیماران به عنوان ابزاری برای جوانسازی پوست نیز استفاده کرد.

تفاوت لیزر اربیوم با سایر لیزر ها

لیزر ها همه مثل هم نیستند. لیزر اربیوم در از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط که در اثر تابش نور خورشید موثرترند تا در از بین بردن چین و چروک هایی که نتیجه ی حرکات و حالات چهره هستند. اسکار های به جا مانده از جوش و اسکار های ایجاد شده در اثر عمل جراحی یا تروما، لکه های پیری پوست و ضایعات سطحی و زیر سطحی نیز با لیزر اربیوم قابل درمان هستند.

لیزر اربیوم روی انواع پوست های تیره عملکرد بسیار خوبی دارد، زیرا احتمال اینکه منجر به ایجاد لکه های روشن یا روشن شدن پوست شوند، بسیار کم است. پوست صورت مناسب ترین ناحیه از بدن برای درمان با اربیوم است، زیرا در ناحیه ی صورت، غدد پوستی زیادی وجود دارد. این غدد، مانند غدد تعریق و غدد چربی، سلول های جدیدی تولید می کنند که به سطح پوست مهاجرت خواهند کرد.

از لیزر اربیوم برای سایر قسمت های بدن مانند گردن، سینه و دست ها نیز استفاده می شود، اما، چون در این نواحی غدد پوستی کمتری وجود دارد، احتمال ایجاد اسکار در آن ها بیشتر است. لیزر اربیوم جهت جوانسازی پوست به صورت سرپایی انجام می شود.

درمان نسبی با لیزر اربیوم برای درمان نواحی خاصی مانند چین و چروک های اطراف چشم ها، دهان یا پیشانی استفاده می شود که ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. درمان کامل صورت با اربیوم حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می کشد. بعد از درمان، پوست با یک مرهم موضعی، مرطوب نگه داشته می شود. توصیه می شود بعد از درمان اربیوم، به مدت یک هفته در خانه استراحت کنید، اما در روز چهارم یا پنجم، پوست تقریبا طبیعی به نظر می رسد و ممکن است فقط کمی قرمز باشد، یعنی چیزی شبیه کمی آفتاب سوختگی.

لایه برداری عمقی پوست با لیزر اربیوم چگونه است؟

با بالا رفتن سن، تاثیرات ناشی از آسیب نور خورشید و آلاینده های محیطی، نتایج مخربی بر پوست ما دارند و ایجاد چین و چروک، لکه های تیره و غیریکنواختی روی سطح پوست می کنند. لایه برداری با لیزر اربیوم می تواند در کاهش یا برطرف کردن این عوارض بسیار موفق باشد، و در واقع بهترین راه برای رفع خطوط نازیبایی هستند که در اطراف چشم ها و دهان ظاهر می شوند.

لیزر اربیوم توانایی درمان کدام عوارض پوستی را دارد. رفع چین و چروک و آثار پیری پوست، جای زخم ناشی از جوش و جراحی و آبله مرغان، لکوپلاکیا،تومور تریکو اپیتلیوم، زگیل، چربی پلک، بیماری فیور رکاشات، فیبروم پوست، تغییر رنگدانه های سطحی پوستريال، نوروفیبروم های پوستی، زگیل تناسلی، آدنوم سباسه، درماتیت سبوره ای و کراتوز اکتینیک، زگیل داخل دهان، فیبروم نوسانی، تومور های کاذب

تزریق ژل لب یکی از اقدامات رایج، آسان و مقرون به صرفه است که گاها می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر ایجاد تناسب اجزای صورت و زیبایی چهره داشته باشد. یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در مورد افزایش حجم لبها با فیلر، انتخاب پزشکی است که قادر است با بکارگیری تکنیک درست تزریق و استفاده از بهترین انواع فیلر، با کمترین عوارض، به لبها زیبایی بخشد. شما می توانید برای بهترین تزریق ژل لب در اصفهان به مراکز مجاز و پزشکان معتبر مراجعه نمایید و با این کار موفقیت عمل خود را تضمین کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

افزایش خطر سرطان پستان با بافت متراکم سینه

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

علت ارگاسم دردناک یا دیس ارگاسم در زنان چیست؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

جراحی پروستات به روش رادیکال پروستاتکتومی

دکتر امیر بهنام فر [ فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی ]

با این راهکارهای ساده عفونت گوش را درمان کنید

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

درماتیت تماسی

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

کلسیم در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

آلوپسی آندروژنیک چیست؟

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

سندروم تخمدان پلی کیستیک چگونه با سونوگرافی تشخیص داده میشود؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت