دکتر هما فاتحی - پوست و مو

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drfatehi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک B ، طبقه سوم ، واحد 309 تلفن مطب : 32245018 - 031

چروک های پوستی که بر اثر گذر زمان بر روی پوست و ظاهر افراد تاثیر می گذارد باعث کمرنگ شدن روند زندگی و از دست دادن حس زیبایی و جذابیت در بسیاری افراد می شود، آنچه این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته مقابله با این چروکها و پیری پوست و در حقیقت جوانسازی پوست است، لیزر co2 فرکشنال یکی از موثرترین دستگاههایی است که این روزها بر سر زبانها افتاده تا با این مسئله به مبارزه برخیزد.

لیزر CO2 فرکشنال با توجه به طیف وسیع اثرگذاری، میتواند در جوانسازی، رفع جین و چروک، درمان لکه های پوستی و ... مؤثر باشد. کلینیک دکتر هما فاتحی در اصفهان یکی از مرکز مورد تایید و مجاز پوست و مو است که با ارائه این خدمت به مراجعین خود، پوستی جوان تر و عاری از لک و تیرگی را به آنها هدیه می نماید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 32245018 - 031 اقدام فرمایید.

لیزر CO2 فرکشنال چیست؟

لیزرها در پزشکی زیبایی به دو دسته کلی لیزر لایه بردار و لیزر غیر لایه بردار تقسیم می شوند و هر کدام از این ها، به لیزر فراکشنال و غیر فراکشنال تقسیم می شوند. لیزر CO2 فرکشنال یکی از معروف ترین لیزرها در پزشکی است.

لیزرهای فرکشنال تنها نواحی خاصی از پوست را هدف قرار داده و نواحی نقطه نقطه مانند ایجاد کرده و نواحی مابین نقاط عملا بدون آسیب دیدگی و تاثیرگذاری باقی می مانند. ولی لیزرهای غیرفرکشنال، کل ناحیه هدف را تخریب می کنند. در نتیجه لیزر فرکشنال تنها باعث آسیب جزئی به پوست شده و پوست بسیار سریع تر از حالت غیر فرکشنال ترمیم می یابد.

به نظر می رسد که لیزر فرکشنال برای لایه برداری پوست همانند لیزر غیر فرکشنال به نتایج خوبی در بهبود پوست، با عوارض جانبی کمتر، دست پیدا می کند. در این روش ها یک ناحیه از پوست توسط انرژی نور هدف قرار داده شده و تخریب می شود. گاهی اوقات به این روش ها لیزر جای زخم، لیزر جای جوش و لیزر جای بخیه نیز گفته می شود.

لیزر فرکشنال

تاثیرات لیزر دی اکسید کربن بر پوست

تاثیرات این روش را می توان در ۳ مورد زیر خلاصه کرد:

  1. بهبود بافت و رنگ پوست: اگر به دنبال داشتن پوستی صاف و یکرنگ هستید، لیزر CO2 فرکشنال یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. اصلاح آسیب های ناشی از اشعه UV آفتاب و جای زخم و اسکار از جمله تاثیرات این لیزر است.
  2. رفع خطوط و چین و چروک ها: برای درمان چین و چروک های ظریف و کم عمق صورت می توان از این روش استفاده کرد. این لیزر می توان باعث تحریک کلاژن سازی شود. کلاژن ها پروتئین هایی هستند که در بافت پوست باعث قوام و زیبایی آن می شوند.
  3. برداشت ضایعات سطحی و عمقی پوست: برخی از انواع زگیل (کراتوزها)، لتینگوها (خال های قهوه ای رنگ ناشی از پیری یا آسیب نوری)، کارسینوم های سطحی و دیگر ضایعات پوستی که عمق زیادی نداشته باشند، با استفاده از این لیزر درمان می شوند.

کاربردهای درمانی و زیبایی لیزر دی اکسید کربن

اگر از هر کدام از مشکلات زیر رنج می برید، این لیزر می تواند به شما کمک کند:

مزایا و معایب لیزر CO2 فرکشنال

اگر تاثیرات لیزر CO2 و کاربردهایش با مشکلات و اهداف شما همخوانی دارند، باید از مزایا و معایب این روش هم مطلع باشید. این بخش را مطالعه کنید تا به سراغ راهنمای درمانی لیزر CO2 فرکشنال برویم.

در پزشکی به بهترین راه درمانی برای یک بیماری یا مشکل، استاندارد طلایی (Gold Standard) گفته می شود.

نمره مثبت: لیزر CO2 فرکشنال از حدود ۱۵ سال پیش برای از بین بردن چین و چروک های ظریف، زخم آکنه ها و آسیب های نوری استفاده می شود و تا چند سال پیش استاندارد طلایی برای درمان این مشکلات بود.

نمره منفی: در سال های گذشته روش های پیشرفته تر و بعضاً موثرتری برای رفع مشکلات ذکر شده، اختراع شده است.روش هایی مانند هایفوتراپی وRF فرکشنال به خوبی می توانند از پس چین و چروک ها بر بیایند و پوست شما را جوان و زیبا کنند. البته در مورد مشکلات سطحی پوست، هنوز هم لیزر دی اکسید کربن یکی از بهترین ها است.

۲) لیزری با توان بالا

درمان های تابشی (لیزری و غیرلیزری) مانند لیزر CO2 فرکشنال، هایفوتراپی، آر اف فرکشنال و … به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. روش های همراه با لایه برداری (Ablative):لیزرها و امواج استفاده شده در این روش یک لایه از پوست شما را بر می دارند. یعنی عملی مشابه لایه برداری داشته و بر لایه های سطحی تاثیر بسیار زیادی دارند. مثل لیزر CO2 و لیزر اربیوم.
  2. روش های بدون لایه برداری (Nonablative):لیزرها و امواج استفاده شده در این روش ها آسیبی به لایه های سطحی پوست وارد نمی کنند و فقط باعث تحریک کلاژن سازی در لایه های عمقی تر پوست می شوند. مثل هایفوتراپی و انواع آر اف.

نمره مثبت:لیزر دی اکسید کربن به دلیل خاصیت لایه برداری، تاثیر چشمگیری بر لایه ی سطحی پوست می گذارد و برای درمان جای زخم ها، اسکارها، تغییرات رنگ پوست و چین و چروک های لایه ی سطحی بسیار موثر است.

نمره منفی:این لیزر نفوذ بسیار کمی در پوست دارد و فقط می تواند به لایه ی سطحی پوست (روپوست یا اپی درم) نفوذ کند. در سمت مقابل مثلاً هایفوتراپی و آر اف کونتراج یا اندولیفت می توانند بر لایه های عمقی و حتی بافت چربی زیر پوست هم اثر بگذارند.

۳) لایه برداری روشی تهاجمی است

روش های غیرتهاجمی به آن دسته از شیوه های درمانی گفته می شود که بدون جراحی بوده، باعث زخم و خونریزی نشده و نیازی به بخیه یا بستری شدن ندارد. روش های غیرتهاجمی امروزی می توانند در حد یک عمل جراحی پردردسر موثر باشند؛ بدون عوارض و خطرات جراحی.

نمره مثبت:در میان روش هایی که باعث لایه برداری پوست می شوند (مثل درم ابریژن و لایه برداری شیمیایی) لیزر CO2 تاثیر بهتر و ریکاوری سریع تری دارد.

نمره منفی:به دلیل برداشت لایه ای از روپوست، لیزر دی اکسید کربن از برخی روش های غیرتهاجمی جوانسازی پوست (مثل هایفوتراپی و آر اف) تهاجمی تر است. همچنین تاثیر آن بر افرادی که پوست تیره ای دارند، کمتر است.

۴) نقاهت و عوارض

یکی از نکات مهمی که باید در مورد تمامی روش های زیبایی و درمانی مد نظر داشته باشید، طول دوره ی نقاهت (ریکاوری) و همچنین ایمنی و عوارض آن روش است.

اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر فرکشنال :

1) دو تا چهار هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از دستگاه ها و مواد برنزه کننده، پرهیز کنید.

2) 20الی 30 روز قبل از لیزر فرکشنال استفاده از محصولات ضد پیری و لایه بردار را متوقف کنید. در صورت امکان از مصرف آسپرین، ادویل و ناپروکسن یا هر نوع داروی ضد التهابی دیگر اجتناب کنید. از هر نوع درمان های اسیدگلیکولیک پرهیز کنید. استفاده از مینوسیکلین، تتراسایکلین و داکسی سایکلین را متوقف کنید. از اپیلاسیون، مالش ساینده، و درمان ها میکرودرم ابریژن اجتناب کنید.
3)قبل از انجام لیزر فرکشنال بیمار باید توسط پزشک معاینه شود. انتظارات بیمار بررسی شده و میزان بهبود از طرف پزشک و متد انجام کار مشخص شود.
4)در زمان انجام لیزر فرکشنال نیازی به آمپول بی حسی و… نیست و تنها استفاده از کرم های موضعی بی حس کننده که معمولا حاوی لیدوکائین و یا پریلوکائیین هستند، کفایت می کند. این کرم ها را ساعتی قبل از انجام لیزر بر موضوع مورد نظر می زنند تا بیمار در هنگام انجام کار درد زیادی را احساس نکند.
5)طول مدت انجاملیزر فرکشنالمعمولا حدود 30 دقیقه است. و بعد از پایان کار پوست محل لیز ملتهب و برافروخته است. معمولا پزشک این بر افروختگی را با کمپرس یخ و سرمای موضعی کاهش می دهد.
6)خوشبختانه در این نوع لیزر مانند لیزرهای نسل قدیمی، نیاز به پانسمان محل انجام لیزر نیست؛ و تنها جهت افزایش سرعت بهبود ممکن است کرم هایی مثل زینک اکساید و کرم های ترمیم کننده و آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز شد.
7)روز بعد از انجام لیزر فرکشنال پوست حالت شبیه به سوختگی خفیف یا آفتاب سوختگی می شود و کمی تیره تر به نظر می آید. این حالت طی یک هفته و با پوست اندازی بهبود می باید؛ و طی حدود دو هفته سرخی و دلمه های تشکیل شده روی پوست نیز از بین می رود.
8)در این مرحله فرد پوستی تازه که گلگون و نازک و شفاف است را احساس می کند؛ که طی حدود سه هفته نیز این سرخی خفیف از بین می رود پوست شما به حالت کاملا طبیعی و البته جوان شده برمی گردد .
9)طی 6 روز بعد از انجام لیزر فرکشنال توصیه می شود زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید همچنین پس از گذر از این مدت و تا بهبود کامل پوست (حدود 3 هفته) نیم ساعت قبل از خروج زا منزل حتما کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالاتر از 30 بزنید.
10)همچنین در هفته اول پس از لیزر به هیچ وجه از کرم های معمول و لوازم آرایشی استفاده نکنید.
11)در صورت ایجاد دلمه بر روی موضع تحت درمان با لیزر سی او تو فرکشنال از کندن و دستکاری کردن آن خودداری کنید.

کلینیک پوست ومو دکتر هما فاتحی در اصفهان با مجهز بودن به جدیدترین دستگاههای لیزر موی زائد از جمله دستگاه الکساندرایت آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.در کلینیک پوست ومو دکتر هما فاتحی در اصفهان لیزر موی زائد توسط پزشک انجام می گیرد وشما میتوانید مطمئن باشید که آخرین استانداردهای سلامت درلیزر موی زائد برای شما اجرا خواهد شد.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

هر آنچه باید در مورد مصدومیت های نخاع و گردن بدانید

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تزریق ژل پیشانی

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

صدای مفصل

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

لاپاراسکوپی در درمان نازایی

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

روشهای انجام جراحی پستان در مبتلایان به سرطان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

20 تا 95 درصد جامعه از اين بيماری رنج می برند

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

پیشگیری از اگزما با آبرسانی پوست در فصل سرما

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

سلامتی ناخن

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت