دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

داروهای مناسب درمان ریزش مو

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

ریزش مو یکی از مشکلات شایعی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. البته ریزش مو را نمیتوان به خودی خود یک بیماری یا مشکل در نظر گرفت؛ چراکه همه افراد به صورت طبیعی مقداری از آن را تجربه می کنند؛ اما ریزش موی بیش از حد که باعث کم پشتی، طاسی و یا کچلی می شود، نوعی بیماری محسوب می شود و باید با آن مقابله کرد. روش های زیادی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. بسیاری از افراد سریعاً اقدام به عمل کاشت مو می کنند؛ اما پیش از عمل می توان برخی از روش های درمانی کم خطرتر را امتحان کرد. استفاده از داروهای درمان ریزش مو یکی از این روش های کم خطر هستند.

به جهت این که داروها معمولاً از مواد گیاهی تولید می شوند، علاوه بر اینکه عوارض جراحی را ندارند، به خوبی بر عمل اثر کرده و در پیشگیری و درمان ریزش مؤثر هستند. داروهای درمان ریزش مو، طیف وسیعی از داروها هستند که به روش های مختلفی اقدام به درمان می کنند. برخی از آنها روی فولیکول های مو اثر می گذارند، برخی از آنها چربی سر را تنظیم می کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می دهند؛ اما در صورتی که عوامل ریزش مو مسائلی به غیر از ریزش ارثی باشند، با استفاده از داروهایی میتوان به قطع ریزش و یا تقویت مو کمک کرد که اغلب این داروها بعد از گذشت 6 ماه نتیجه خود را نشان می دهند و در صورتی که مصرف آنها قطع شود، الگوی طاسی مجدداً باز خواهد گشت.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی، هیرفیلر، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 - 031 تماس حاصل فرمایید.

پروپشیا

این دارو که فیناستراید نیز نام دارد به عنوان مهار کننده -5 آلفا ردوکتاز شناخته می شود و از تبدیل شدن تستوسترون به هورمون -5 آلفا دی هیدروتستوسترون که دارای نقش مهمی در ریزش مو است، جلوگیری به عمل می آورد. در رابطه با استفاده از این دارو باید گفته شود که استفاده از پروپشیا برای آقایان مناسب است و برای درمان آلوپسی الگوی مردانه به کار می رود.

ماینوکسیدیل موضعی

ماینوکسیدیل موضعی از ریزش و نازک شدن موها جلوگیری کرده و رشد موهای جدید را تحریک می نماید. نحوه تأثیر این دارو در درمان ریزش مو هنوز به خوبی شناخته نشده است؛ اما افراد زیادی توانسته اند با مصرف آن به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنند. اگرچه داروی ماینوکسیدیل به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه است؛ اما برای دستیابی به نتایج بهتر سعی کنید با یک متخصص مو در مورد مصرف آن مشورت کنید. پزشک متخصص مو می تواند علت دقیق ریزش مو را در شما تشخیص داده و مشخص کند که کدام غلظت از داروی ماینوکسیدیل (2 درصد یا 5 درصد) برای شما مناسب تر است. علاوه بر آن، متخصص مو می تواند نحوه صحیح استفاده از این دارو را به شما نشان دهد.

داروی ماینوکسیدیل به شکل کف یا مایع تولید می شود. برای دستیابی به بهترین نتایج، این دارو باید دو بار در روز مستقیماً بر روی پوست سر مالیده شود. البته ممکن است 4 ماه تا یک سال طول بکشد تا موها به طور محسوسی ضخیم و پر پشت شوند. همچنین ممکن است در اوایل دوره مصرف این دارو، ریزش موی سر شما هم بیشتر شود و حتی این ریزش مو تا یک یا دو ماه بعد همچنان ادامه داشته باشد. عوارض جانبی ناشی از داروی ماینوکسیدیل به ندرت گزارش شده است؛ اما می تواند شامل قرمزی و حساسیت پوست سر و رشد مو در صورت باشد.

فیناستراید خوراکی

فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه یا همان آلوپسی آندروژنتیک تجویز می شود. این دارو سرعت ریزش موها را کاهش می دهد و رشد موهای جدید را تحریک می نماید. نحوه عملکرد این دارو از طریق جلوگیری از تولید هورمونی که فولیکول های مو را در بدن از بین می برد، می باشد. این دارو یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف می شود و بیشترین کارآیی آن هنگامی خواهد بود که هر روز در ساعت خاصی خورده شود.
آثار داروی فیناستراید بعد از حدود 4 ماه از شروع مصرف، قابل مشاهده خواهد بود؛ اما معمولاً تا یک سال بعد هم می توانید افزایش محسوس رشد موها را ببینید. پزشک متخصص موی شما بعد از حدود 6 ماه روند پیشرفت نتایج را بررسی می کند تا مشخص شود که آیا ادامه مصرف این دارو برای شما فایده ای دارد یا خیر. اگر تأثیر دارو خوب باشد می توان درمان را تا زمانی که رشد و تراکم موها به حد مطلوبی برسد، ادامه داد؛ اما اگر مصرف دارو متوقف شود، ممکن است ریزش موها دوباره شروع شود. عوارض جانبی ناشی از داروی فیناستراید خیلی نادر است، اما می تواند شامل اختلال نعوظ و افسردگی باشد.

درمان ریزش مو

داروهای آنتی آندروژن

هورمون هایی که سبب تعیین جنسیت در مردان و زنان می باشند آندروژن نام دارند. به دلایل مختلفی گاهی این هورمون ها بیشتر یا کمتر از میزان ایده آل خود کار می کند که سبب تضعیف و آسیب رسانی به فولیکول مو می شوند. این موضوع در دراز مدت سبب ایجاد ریزش مو در افراد می شود. با استفاده از داروهای ضد آندروژن می توان جلوی این بی نظمی هورمونی را گرفت تا ریزش مو متوقف شود.

آنتی آندروژن ها داروهایی هستند که مانع از فعالیت هورمون های آندروژن می شوند. آندروژن ها هورمون های جنسی هستند که فولیکول های مو را تخریب کرده یا به آنها صدمه می زنند، بنابراین داروهای آنتی آندروژن می توانند ریزش مو با الگوی زنانه که با عنوان آلوپسی آندروژنتیک نیز شناخته می شود را در خانم ها متوقف کنند. داروهای آنتی آندروژن را فقط با ارائه نسخه پزشک می توان تهیه کرد. این داروها شامل اسپیرونولاکتون و کنتراسپتیوها یا همان قرص های ضد بارداری است که حاوی استروژن هستند. داروهای آنتی آندروژن معمولاً تأثیر خود را حدود 4 ماه بعد از شروع مصرف نشان می دهند. برای جلوگیری از ریزش مجدد موها لازم است که این دارو حتماً به صورت درازمدت مصرف شود. داروهای آنتی آندروژن می تواند عوارض جانبی مختلفی از جمله اختلال در سیکل قاعدگی و خواب آلودگی را به دنبال داشته باشد. خانم هایی که قصد دارند باردار شوند، نباید از این داروها استفاده کنند.

کتوکونازول

کتوکونازول دارویی است که برای افرادی که دچار ریزش موی آندروژنتیک است تجویز میشود. معمولاً این دارو به شکل شامپو یافت می شود. کتوکونازول با کاهش التهاب فولیکول های مو باعث بهبود سلامت فولیکول ها و توقف ریزش مو می شود. این دارو معمولاً برای رفع شوره سر و عفونت های قارچی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، بهتر است که درمان با این دارو یا استفاده از این شامپو زیر نظر پزشک باشد. استفاده از محصولات محتوی کتوکنازول ممکن است با یک یا چند مورد از عوارض زیر همراه باشد:

داروهای مقابله با عفونت های قارچی درمان ریزش مو سکه ای

در صورتی که علت ریزش موی شما عفونت های قارچی روی پوست باشد، می توانید از داروهای ضد قارچ استفاده کنید. یک نوع عفونت قارچی با نام تینیا کیپتیس معمولاً منجر به ریزش مو خواهد شد و برای درمان این نوع قارچ می توان داروهایی خوراکی مصرف کرد. بیمار برای درمان باید حدود یک یا دو ماه صبر کند و فرآیند درمان را به صورت منظم پیگیری کند تا بتواند نتایج دلخواه را بگیرد و به خوبی درمان شود. عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد قارچ می تواند شامل خارش و جوش های پوستی، اسهال و درد شکمی (معده) باشد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

داروهای کنترل یائسگی و درمان ریزش مو زنانه

هورمون درمانی یکی از روش هایی است که برای درمان ریزش مو در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر اختلال در هورمون ها به خاطر یائسگی باشد، منجر به ریزش مو خواهد شد. اگر به پزشک در این زمینه مراجعه کنید، احتمالاً روش هورمون درمانی و استفاده از داروهای درمان ریزش مو برای کنترل هورمون ها را پیشنهاد خواهد کرد. این داروها طیف بسیار گسترده ای دارند؛ اما اصلی ترین ویژگی همه آنها، کنترل هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون است.

تزریق ژل یا فیلر در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بحثی درباره هوش و تفاوتهای آن بین گونه ها و نژادهای مختلف ( قسمت پنجم )

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

درمان صافی کف پا در کودکان و بزرگسالان با طب فیزیکی و توانبخشی

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

همه چیز در مورد لیپو لیزر ( قسمت دوم )

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

موثرترین درمان اکنه یا غرور جوانی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

بهترین و موثرترین داروهای درمان کمردرد

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

درباره سرطان های پوست بیشتر بدانید

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

کاشت حلزون شنوایی به چه کسانی کمک می کند ؟

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

آیا لیزر موهای زائد زیر بغل خطرناک است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

درمانهای غیر دارویی ریزش موی مردانه

دکتر هما فاتحی [ پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت