دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

اسید هیالورونیک و کلاژن دو ماده ای هستند که باعث نرمی و جوان ماندن پوست صورت می شوند. با افزایش سن میزان این دو ماده در پوست کاهش می یابد و صورت شادابی خود را از دست می دهد. برای برگرداندن زیبایی چهره باید اسید هیالورونیک یا کلاژن به آن تزریق شود. این مورد دقیقاً همان کاری است که تزریق ژل انجام می دهد. تزریق ژل به عنوان یک روش کاملاً مؤثر و ایمن در زمینه زیبایی و حتی درمانی توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. به همین دلیل امروزه این روش در کلینیک های زیبایی طرفداران زیادی دارد؛ اما نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد مراقبت های بعد از تزریق ژل است؛ چراکه انتخاب پزشک خوب و مراجعه به کلینیک معتبر فقط بخشی از ماجرا بوده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و ایده آل و عدم تجربه عوارض جانبی ناخوشایند باید نکات مراقبتی پس از تزریق ژل جدی گرفته شوند.
آنچه سبب شده است تزریق ژل در زمینه های جوانسازی و درمانی مورد توجه عموم واقع گیرد، مزایای فوق العاده آن است. توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه عارضه جانبی احتمالی و مشکلات بعدی ناشی از تزریق ژل، حتماً در انتخاب برند ژل دقت کرده و سعی کنید ژل های شناخته شده و تهیه شده از ترکیبات طبیعی را استفاده کنید. همچنین برای مانع شدن از ایجاد خطراتی که می تواند به دنبال تزریق ژل بروز پیدا کند، باید مراقبت های ضروری بعد از تزریق ژل به جدیت کامل دنبال شوند.

در مطب دکتر لادن ناظمی، تزریق چربی و تزریق ژل در اصفهان با استفاده از بهترین برندهای ژل یا فیلر موجود و با تکیه بر دانش و کسب سالها تجربه در این زمینه انجام می پذیرد؛ و به همین جهت نتایج درخشانی نیز حاصل می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

انواع ژل مورد استفاده در تزریق

برخی از انواع ژل موجود در بازار شامل موارد زیر است:

هیالورونیک اسید و تزریق ژل

هیالورونیک اسید را می توان محبوب ترین ماده پر کننده چین و چروک پوستی دانست. البته این ماده به صورت طبیعی در زیر پوست وجود داشته و توسط بدن تولید می شود که به علت عوارض افزایش سن مقدار آن کمتر شده و پوست چروک می شود. از این رو در مواد تزریقی جدید برای رفع چین و چروک از آن بهره می برند. نتایج حاصل از تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید، معمولاً خیلی زود ظاهر می شوند. البته این موضوع به مهارت پزشک و سوخت و ساز بدن فرد نیز بستگی دارد؛ چراکه در برخی افراد، ظهور آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

این نوع ژل عوارض جانبی خاصی نداشته و بیشتر افراد می توانند کاندیدای استفاده از آن باشند. عموماً ماندگاری نتیجه ی این تزریق بین یک تا دو سال خواهد بود. تحقیقات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که برخی از آنها نشان می دهند که تزریق مکرر هیالورونیک اسید سبب تحریک تولید کلاژن به صورت طبیعی می شود و همین امر سبب کاهش چین و چروک ها در طی زمان خواهد شد.

تزریق ژل مصنوعی

این گروه از پرکننده ها در واقع شامل مواد آزمایشگاهی هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود ندارند. شاید این مواد عوارض بیشتری داشته باشند؛ اما تأثیر خود را مدت زمان بیشتری حفظ خواهند کرد؛ چرا که بدن آنها را جذب نمی کند. از آنجا که این ژل ها به صورت طبیعی در بدن نیستند، این امکان وجود دارد که پس از تزریق، پس زده شوند. شاید ماندگاری طولانی تر، دلیل مهمی برای انتخاب ژل مصنوعی توسط برخی افراد باشد. با این وجود استفاده از ژل های طبیعی می تواند گزینه ایده آل تری برای افراد متقاضی تزریق ژل باشد.

رعایت نکات مهم بعد از تزریق ژل

ژل تشکیل شده از کلاژن

این مواد در دسته اولین تولیدات در زمینه تزریق فیلر یا ژل قرار می گیرند و تشکیل شده از کلاژن از بدن گاو گرفته می شد. این کار به خوبی انجام می شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد. همین امر موجب گردید تا استقبال از آنها کمتر شود. امروزه شیوه های نوین تری در پردازش کلاژن صورت گرفته است و این ماده به صورت مصنوعی تولید و در تزریق ژل و فیلر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برخی معتقدند نتایج تزریق ژل صورت تشکیل شده از کلاژن، بهتر از نوع گرفته شده از بدن جانوران است. تزریق این ژل ها موجب تقویت شرایط پوست، بهبود ساختار آن و همچنین از بین بردن خط و خطوط چهره افراد می شود. پروتئین طبیعی کلاژن، بر روی استخوان ها و لیگامنت های فرد نیز تأثیر مثبتی از خودش نشان می دهد.

کاربردهای تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

تزریق ژل یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی صورت است. علت این محبوبیت را می توان از مزایای آن فهمید. بعضی از آنها عبارتند از:

تزریق ژل

بعد از مشاوره و انتخاب بهترین برند ژل توسط فرد، محل مورد نیاز برای تزریق را تعیین می کنند. پزشک قبل از پروسه تزریق موضع را با پمادهای لیدوکائین بی حس می کند و با سوزنی نازک استریل شده، مواد را به زیر پوست منتقل می کند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

  1. به منظور تسریع در روند ترمیم بهتر است فرد تا دو هفته قبل از تزریق از مصرف آسپرین و سیگار خودداری کند.
  2. آزمایش های مورد نیاز برای تزریق قند ناشتا، تست بارداری و وضعیت عملکرد کامل کبد می باشد.
  3. برای جلوگیری از عفونت، کپسول سفالکسین 24 ساعت قبل از شروع تزریق استفاده می شود و تا 6 روز بعد از تزریق ادامه می یابد.

نکات مراقبتی پس از تزریق ژل

1-از کمپرس های یخ در منطقه درمان استفاده نمایید.

برای ۱ تا ۲ روز اول ممکن است منطقه تزریق قرمز، متورم یا کبود شود. هر چند این حالت طی ۲ روز کاملاً از بین می رود؛ ولی برای تسریع بهبودی و جلوگیری از کبودی می توانید از کمپرس های یخ استفاده کنید. یخ را در کیسه یا حوله ای قرار دهید و بیست دقیقه روی چانه بگذارید.

2-از کرم های حاوی ارنیکا استفاده کنید.

گیاه آرنیکا خاصیت جلوگیری از کبودی و بهبود زودتر نقاط تزریق را دارد. استفاده از محصولات حاوی این ماده سبب تسریع بهبودی می شود. این محصولات را می توانید به راحتی و بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید.

3-از مواد فعال استفاده نکنید.

هر چند که بلافاصله بعد از درمان می توانید مراقبت های روتین پوستی خود را مثل شست و شو و مرطوب کردن پوست انجام دهید؛ ولی توصیه می شود از محصولاتی که حاوی مواد فعال مثل آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، بتا هیدروکسی اسید یا رتینوئید هستند حداقل برای بیست و چهار ساعت استفاده ننمایید. پوست پس از تزریق حساس است و این مواد فعال سبب تحریک پوست می شوند. اگر از محصولات مورد استفاده خود اطمینان ندارید بهتر است آنها را همراه داشته باشید و به پزشک نشان دهید.

4-آرایش نکنید.

هرچند آرایش کم و ملایم اشکالی ندارد؛ ولی توصیه می شود برای ۲۴ ساعت در محل درمان از محصولات آرایشی استفاده ننمایید تا پوست فرصت بهبودی داشته باشد. همچنین براش های خود را تمیز کنید یا دست خود را قبل از آرایش بشویید تا از انتقال آلودگی به پوست جلوگیری شود.

5-مراقب عادت های غلط باشید.

از دست گذاشتن زیر چانه یا قرار دادن چانه روی سطوح مختلف خودداری کنید؛ زیرا سبب وارد شدن وزن سر و فشار به منطقه تزریق می شود.

6-از مصرف الکل خودداری کنید.

مصرف الکل گردش خون را افزایش می دهد که سبب افزایش کبودی و تورم می شود. توصیه می شود پس از بهبودی محل تزریق نیز مصرف الکل را کنترل کنید؛ زیرا سبب کاهش آب بدن می شود.

7-از فعالیت های شدید خودداری کنید.

فعالیت شدید سبب بالا رفتن دمای بدن یا تعریق می شوید که در ناحیه چانه سبب حساس شدن پوست و کند شدن روند بهبودی می شود. پس از بهبودی می توانید روند ورزش خود را از سر بگیرید.

8-به اندازه کافی آب بنوشید.

بعد از درمان به اندازه کافی آب بنوشید تا هم باعث افزایش سرعت بهبودی و هم سبب حفظ نتایج ژل شود.

9-از داروهای رقیق کننده خون استفاده ننمایید.

داروهای رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن و آسپرین باعث رقیق شدن خون و کاهش روند بهبود می شود. اگر این داروها قبل جلسات هم مصرف شوند باعث کبودی محل تزریق و حتی خونریزی از محل ورود سوزن می شوند.

10-قسمت های ناهموار را به آرامی ماساژ دهید.

اگر در قسمتی احساس برآمدگی کردید به آرامی و با انگشتان تمیز آن قسمت را ماساژ دهید. البته احتمال تجمع ژل هیالورونیک اسید زیر پوست خیلی کم است.

11-از دیگر درمان ها در ناحیه چانه خودداری نمایید.

از دیگر درمان های پوست ناحیه چانه مثل وکس کردن مو، لایه برداری و یا جلسات لیزر برای ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از درمان خودداری کنید؛ زیرا سبب وارد نمودن فشار به منطقه تزریق می شود.

12-به پشت بخوابید.

به پشت خود بخوابید و سر را رو به بالا قرار دهید؛ زیرا خوابیدن بر روی شکم یا به طرفین سبب وارد نمودن وزن و فشار به ناحیه چانه می شود.
با استفاده و رعایت نکات بالا علاوه بر سرعت بهبودی می توانید نتایج حاصل از تزریق ژل را برای مدت طولانی تر حفظ نمایید. مراقبت ها نکات ساده ای هستند و برای رعایت آنها نیاز به دقت و توجه دارید. بهبودی خود به خود محل تزریق معمولاً ۲ روز طول می کشد و به همین علت مراقبت ها کوتاه مدت هستند.

افراد نامناسب جهت تزریق ژل

در حالت کلی توصیه می شود افرادی که در گروه های زیر قرار می گیرند از انجام عمل تزریق ژل، خودداری کنند:

مدت دوام نتایج تزریق ژل

دوام نتایج به نوع محصول، ناحیه مورد نظر و خود بیمار بستگی دارد. به طور کلی، هرچه تراکم محصول بیشتر باشد و هرچه عمیق تر تزریق شود، دوام آن بیشتر است. البته این یک قانون همیشگی نیست. برای تثبیت نتایج، پزشک معمولاً عمل را تکرار می کند، روش ها و مقدار ژل را تغییر می دهد تا به نتایج مطلوب برسد. ژل های اسید هیالورونیک یک گزینه موقتی هستند و دوام آنها بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به نوع ژل و شدت نیاز صورت به جوانسازی بستگی دارد.هزینه تزریق ژل معمولاً برحسب تعداد سرنگ هایی محاسبه می شود که برای دستیابی به نتیجه مطلوب تزریق شده است.هرچه چین و چروک عمیق تر باشد، به ژل بیشتری برای پر کردن آن نیاز است.ژل هایی که برای خوش فرم و چاق کردن صورت به کار برده می شود، معمولاً گران تر از ژل هایی است که فقط برای رفع خطوط تزریق می شود.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

معایب تزریق ژل

تمام روش های درمانی با بروز عوارض جانبی همراه هستند. تزریق ژل در کلینیک های معتبر تا حد زیادی عوارض تزریق را کاهش می دهد. با این حال در روزهای ابتدایی ممکن است شاهد موارد زیر باشید:

موارد فوق تا حداکثر سه روز بعد از عمل از بین می روند؛ اما عوارض خطرناک تری مانند جابجایی ژل و عفونت در اثر تزریق ژل در کلینیک های غیرمجاز و عدم توجه به مراقبت های بعد از تزریق هم محتمل است.

تزریق بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پرتوکل های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آکنه چیست؛ دانستنی ها در مورد آکنه

دکتر رضا رباطی [ متخصص پوست و مو ]

عوارض کمبود آهن بر پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

در کلینیک تخصصی پا چه خدماتی ارائه می گردد؟

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درمان سندرم کلاین فلتر

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

پرسش و پاسخ در مورد روش پی آر کی چشم

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

انواع روشهای کاشت مو

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

خواص هل برای بدن

دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]

رفع جای جوش

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت