دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

آیا کاشت ریش روی جای زخم صورت امکان پذیر است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

جای زخم از بافت فیبری ضخیمی به نام کلاژن ساخته شده اند که برای محافظت از پوست زیر آن ایجاد می شوند که در بعضی موارد جایی برای فولیکول های مو، رگ های خونی یا حتی اعصاب باقی نمی گذارد. کاشت مو روی جای زخم یا کاشت مو بر روی بافت اسکار امکان پذیر است؛ اما این نوع پیوند مو متفاوت از کاشت موی معمولی انجام می شود؛ زیرا پوست و بافت های زخم با پوست و بافت معمولی متفاوت است.

به منظور کاشت مو بر روی جای زخم، جراح، موهایی را که هنوز در فولیکول های آنها هستند پیوند می زند. این امر باعث می شود که موها در صورت تماس با رگ های خونی ریشه یابی و رشد مجدد خود را آغاز کنند. فولیکول های مو معمولاً پس از بهبودی ناحیه و پیوند کامل در پوست و دریافت جریان خون از رگ های اطراف، مجدداً رشد مو را شروع می کنند.

شما می توانید برای بهترین کاشت ریش و سبیل در اصفهان به کلینیک تخصصی کاشت موی بهین مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

مزایای کاشت ریش

موارد مؤثر در کاشت مو روی جای زخم

ممکن است فرد بیماری زمینه ای مزمن التهابی مانند لوپوس اریتماتوزیس داشته باشد که بر روی پوست اثر گذاشته و باعث زخم آلوپسی شود. در این شرایط کاشت مو روی جای زخم توصیه نمی شود. باید این بیماری حداقل دو سال قبل از جراحی پیوند مو غیرفعال شده باشد.

از آنجایی که عروق خونی در ناحیه زخم یا بخیه آسیب دیده اند، جریان خود در این قسمت بسیار محدود است. این درحالی است که فولیکول های مو برای زنده ماندن و داشتن عملکرد نیاز به منبع خونی دارند. اگر خونرسانی ناکافی باشد فولیکول ها می میرند یا قادر به انجام عملکرد مناسب نخواهند بود. همین موضوع عمل کاشت مو در این نواحی را دشوار و در برخی مواقع غیرممکن می سازد. البته یک متخصص باتجربه و کارآزموده می تواند با استفاده از روش های مختلف، منبع خونی لازم برای رشد فولیکول های موی کاشته شده را ایجاد کند.

میزان ضخامت پوست در ناحیه زخم می تواند نقش تعیین کننده ای در انجام جراحی کاشت مو در این ناحیه داشته باشد. زخم ها از نظر شکنندگی و ضخامت متفاوت هستند. درصورتیکه بافت زخم بسیار ضخیم باشد، به سختی می توان به عروق خونی دسترسی پیدا کرد. از طرف دیگر، بافت اسکار نازک نیز برای نگهداری از فولیکول های کاشته شده مناسب نیست. البته برای رفع این عارضه روشهایی وجود دارد؛ اما متخصص کاشت مو باید مطمئن شود که با استفاده از این روش ها نتیجه مطلوب به دست می آید.

در چه صورت نمیتوان روی جای زخم کاشت مو انجام داد؟

مشاوره با جراح متخصص کاشت مو پیش از هر چیزی بسیار مهم است. او در مورد سابقه پزشکی شما سوال خواهد کرد؛ زیرا این موضوع تأثیر مستقیمی در موفقیت یا عدم موفقیت کاشت دارد. ممکن است در اثر چندین بیماری التهابی روی پوست سر جای زخم باقی بماند، به عنوان مثال لوپوس اریتماتوز دیسکوئید، لیکن پلانوپیلاریس و اشکال شدید پسوریازیس همگی می توانند باعث ایجاد اسکار شوند. در صورت فعال بودن بیماری، روش های کاشت روی زخم ها توصیه نمی شود و بهتر است حداقل دو سال بعد از عدم فعالیت بیماری کاشت مو انجام شود. همچنین اگر اسکار روی پوست، هیپرتروفیک (بیش از حد ضخیم) باشد، میتواند مقدار خونی را که به فولیکول های موی تازه پیوند شده می رسد، محدود کند و از رشد و عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند. اگر بافت اسکار آتروفیک (خیلی نازک) باشد، ممکن است بافت برای نگه داشتن فولیکول های پیوندی بسیار ظریف باشد؛ این بدان معنا است که پذیرش پیوند کمتر از حد انتظار خواهد بود.

کاشت ریش روی جای زخم صورت

روش های کاشت ریش

متدهای مختلفی برای کاشت ریش مورد استفاده قرار می گیرند. در قسمت زیر چند روش پرطرفدار در حوزه کاشت ریش معرفی شده اند:

1.روش FUT

در این روش، پزشک بعد از اعمال بیحسی موضعی به صورت نواری از بانک مو، مو برداشت می کند. این نوار بین 3 تا 4 اینچ بوده و دارای گرافت های کوچکی است که هر کدام چند تار مو روی خود دارند. این گرافت ها را بر روی ناحیه ی گیرنده کاشت قرار می دهند.

2.روش FIT

کاشت ریش به روش fit یک روش سنتی است که در آن با برش بانک مو و برداشت گرافت های زیاد می توان تراکم بالایی از ریش و سبیل ایجاد کرد؛ اما به علت بخیه خوردن بخش اهدا کننده دوره نقاهت این روش طولانی است.

3.روش FUE

در این روش با ابزار FUE از بانک مو گرافت های لازم برداشته می شود. این روش باعث می شود بانک مو کمترین میزان جراحت را داشته باشد. به دلیل تهاجم کم، دوره نقاهت کوتاه بوده و سریع می توانید به زندگی روزمره برگردید.

4.روش SUT

این روش جدید است که با ابزارهای جدید فولیکول ها دقیق و بدون آسیب دیدن از بانک مو جدا می شوند. نتیجه ظریف و پرتراکم بوده و احتمال ریزش نیز بسیار پایین خواهد بود.

5.روش S.MicroGraft

این روش جدیدترین و بهترین روش کاشت ریش محسوب می شود که تمام معایب روش های قدیمی کاشت ریش و سبیل را برطرف کرده و هیچگونه اسکار جراحی از خود به جای نخواهد گذاشت. همچنین به علت کاشت در سایز میکرو بیمار شاهد ظرافت فوق العاده و تراکم بسیار بالایی خواهد بود. این تکنیک، بهترین و طبیعی ترین نتیجه ممکن را برای فرد به ارمغان می آورد؛ چراکه تنها یک یا دو گرافت به صورت همزمان برداشته می شوند و هرکدام به صورت جداگانه، روند کاشت را پشت سر می گذارند.

مراقبت های قبل از کاشت ریش

برای اینکه بیماران بتوانند به نتایج ایده آل و مورد انتظار خود از کاشت ریش برسند انجام برخی از مراقبت های قبلی شدیداً توصیه می شود.

  1. توصیه می شود قبل از عمل یک یا چند جلسه ی مشاوره با پزشک خود داشته باشید. در این جلسات پیشینه ی پزشکی و درمانی شما مورد بررسی قرار می گیرد و یک سری آزمایش های نیز می بایست انجام شود تا در صورت نیاز داروهای خاصی برای شما در حین عمل کاشت ریش و سبیل استفاده شود. در این جلسات مراقبت های قبل از عمل نیز به شما ارائه خواهد شد.
  2. حتماً شب قبل از عمل حمام کنید.
  3. لیست یک سری داروهای قبل از عمل همچون مکمل ها و ویتامین ها به شما داده می شود تا از چند روز پیش از عمل آنها را مورد استفاده قرار ندهید؛ زیرا باعث افزایش خونریزی در نواحی زخم ها می شوند.
  4. اگر داروی خاصی مصرف می کنید نیز باید به پزشک خود اطلاع دهید تا اگر نیاز به قطع یا مصرف بیشتر آنها وجود دارد، توصیه های لازم را به شما ارائه دهد.

مراقبت های بعد از کاشت ریش

قیمت کاشت ریش

نوع پوست و بافت محل زخم بر روی هزینه تأثیر خواهد داشت. اگر نیاز به انجام عملیاتی بر روی پوست این ناحیه باشد تا برای کاشت مو آماده شود، هزینه های بیشتری برای کاشت باید پرداخت شود. مساحت زخم نیز از دیگر عواملی است که باید در زمان محاسبه هزینه کاشت مو در نظر گرفته شود. درصورتی که زخم گسترده باشد ممکن است نیاز به انجام کارهایی مانند فلاپ پوست سر یا گسترش آن وجود داشته باشد تا پوست برای پذیرش فولیکول ها آماده شود.علاوه بر این موارد همچون سایر روش های کاشت مو لازم است دستمزد جراح، محل کلینیک، آزمایش ها و معاینات لازم برای تشخیص کاندید مناسب و اطمینان از سلامت عمومی فرد، نوع و کیفیت دستگاه های کلینیک و گستردگی محل کاشت نیز بر روی هزینه ها تأثیر خواهد داشت.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض جانبی کاشت ریش

عوارض محدودی مانند مشکلات دوره نقاهت وجود دارد. مشکلاتی نظیر درد در ناحیه بانک مو و کاشت، تورم صورت و بدخوابی را می توان جز عوارض این عمل دانست که بعد از چند روز محو می شود و مشکل جدی را برای بیمار به وجود نخواهند آورد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

فیزیوتراپی ریه در منزل به چه دلیل انجام میشود؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

نکاتى در رابطه با تخليه چشم و نگهدارى پروتز

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

ماندگاری بوتاکس را چگونه بالا ببریم؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

شایعترین علل درد شانه و کتف

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

جوانسازی پوست و لیفت صورت در سنین مختلف

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

وقتی چشم ها سرما می خورند

دکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]

نقش فیبر در تغذیه ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت