کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

راه های رفع و از بین بردن غبغب

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

غبغب ممکن است در اثر افزایش سن و از بین رفتن حالت ارتجاعی پوست ایجاد شود؛ اما در بعضی موارد چاقی، کاهش وزن، موارد ارثی یا برخی بیماری ها نیز می توانند باعث ایجاد غبغب شوند. سیگار کشیدن، پرخوری و کم تحرکی، آسیب های نور خورشید و برخی آلودگی های محیطی نیز می تواند باعث تسریع روند پیری پوست و در نتیجه از بین رفتن حالت ارتجاعی آن و ایجاد غبغب شود. در همه این موارد می توان از لیفت غبغب به عنوان روشی مطمئن برای از بین بردن غبغب و جمع کردن پوست این ناحیه استفاده کرد. این کار باعث ظاهر شدن زاویه چانه و خط فک شده و خطوط چهره شما را طبیعی تر می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیفت غبغب را می توان با استفاده از روش های بدون جراحی انجام داد. هرکدام از این روش ها برای افراد خاصی استفاده می شوند. به همین دلیل پزشک قبل از تصمیم گیری درباره روش مورد استفاده شما را به طور دقیقی معاینه می کند تا مطمئن شود که نتیجه روش همان چیزی می شود که شما انتظار آن را دارید. در روش های بدون جراحی معمولاً پزشک از بیحسی موضعی استفاده می کند؛ اما در روش های جراحی بیمار به طور کامل بیهوش می شود.

لیفت و رفع غبغب را می توان با استفاده از روش های بدون جراحی در کلینیک تخصصی صدف اصفهان انجام داد. شما می توانید برای آگاهی از روشهایی رفع غبغب و هزینه رفع غبغب، همچنین عوارض این عمل از طریق تماس با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.

روشهای رفع غبغب

درمان غبغب به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. درمان های تهاجمی (جراحی لیفت غبغب)
  2. درمان های غیر تهاجمی

روش های تهاجمی رفع غبغب

در این روش بخش های مختلف صورت طی یک عمل جراحی کشیده می شود. این عمل دوره نقاهت ده روزه دارد و عارضه عنوان شده برای آن تنها ایجاد ورم در ناحیه مربوطه می باشد.

این سبک درمان با استفاده از نخ های مخصوصی صورت می گیرد. این روش اگرچه جزء درمان های تهاجمی از روش های رفع غبغب و زاویه سازی صورت محسوب می گردد؛ اما عوارض آن کمتر از لیفت غبغب با جراحی می باشد. دوره نقاهت این عمل تنها دو روز است. این روش برای پوست هایی که میزان آسیب دیدگی آنها زیاد است، توصیه نمی شود.

با پیشرفت علم، این روش نیز جایگاه لازم را در درمان های پزشکی و روش های رفع غبغب و زاویه سازی صورت به خود اختصاص داده و در دنیای علم به صورت جدی مطرح شد. روش های مختلفی برای انجام لیپوساکشن وجود دارد که ایمن بوده و عارضه جدی را برای افراد ایجاد نمی کند. این شیوه با استفاده از لوله مخصوص کانولا و دستگاه مکش انجام می گیرد.

این روش جراحی غبغب در حقیقت ترکیبی از لیپوساکشن و ایجاد برش های سطحی و کوچک در زیر چانه است که برای سفت شدن عضلات ناحیه و حذف غبغب مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ایجاد تغییر فرم در صورت می توان از پروتز چانه استفاده نمود. با استفاده از پروتز چانه می توان تعادل دلخواه را در شکل صورت ایجاد نمود. پروتزها دارای انواع گوناگونی از نظر ابعاد و شکل هستند و کاشت آنها در چانه به سرعت انجام می گیرد.

راه های رفع و از بین بردن غبغب

روش های غیر تهاجمی رفع غبغب

کرایولیپولیز با القاء فرایند آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول ها) و تجزیه سلول های چربی نتیجه ای دائمی و ماندگار را به دست می دهد. چربی مازاد تحت فرایندی کنترل شده منجمد می شود. سلول های چربی در دمای پایین منفی پنج درجه می میرند، بدون اینکه آسیبی به پوست پوشش دهنده آن ناحیه وارد شود. همانطور که بدن به دمای طبیعی خود برمی گردد، سلول های چربی را به روشی طبیعی دفع می کند.

طول موج مافوق صوت به سرعت گسترش می یابد و کیسه هوای کوچکی را با منقبض (مرتعش) کردن غشاء سلولی چربی درون سلول ایجاد می کند. سپس حباب هوا دیواره سلولی را منفجر می کند و تری گلیسیرید داخل سلول وارد مایع پیرامونی (مایع بین سلولی) می شود. به علت اینکه چربی از دیگر سلول ها ضعیف تر است، تنها سلولی است که از این فرایند تأثیر می پذیرد و به این ترتیب بافت پیرامونی هیچ آسیبی نمی بیند. تری گلیسیرید به گلیسرول یا گلیسرین و اسیدهای چرب تبدیل می شود. گلیسرول با وارد شدن به جریان خون تولید انرژی می کند. سیستم لنفاوی اسیدهای چرب را جذب می کند و برای استفاده یا دفع شدن به کبد می فرستد. در این روش از ژل مخصوصی استفاده می شود که به موازات پیشرفت درمان گرم می شود و حالتی شبیه به ماساژ با سنگ داغ ایجاد می کند.

در مزوتراپی چندین تزریق ساده برای از بین بردن ناحیه های موضعی کوچک چربی انجام می شود. فرایند متلاشی کردن چربی در اصطلاح لیپولیز نامیده می شود. پزشک، محلولی را مستقیماً در لایه های چربی و بافت پیوندی تزریق می کند. این تزریق برای برداشتن غبغب بدون درد است، با این حال برخی بیماران ترجیح می دهند که قبل از تزریق از کرم بیحسی موضعی استفاده کنند. داروی تزریقی واکنشی شیمیایی را در بدن ایجاد می کند که در کنار فیزیولوژی بدن به سخت شدن دیواره سلول های چربی و از بین رفتن ناحیه های موضعی چربی منجر می شود. نتیجه مزوتراپی سه هفته پس از درمان مشخص می شود. چند جلسه درمان در فواصل چهار تا شش هفته ای انجام می شود تا نتیجه ای رضایت بخش به دست آید.

پس از تزریق کایبلا در سلول های چربی زیر چانه، این سلول ها متلاشی و تخریب می شود. کایبلا با استفاده از داکسی کولیک اسید، یعنی ماده ای شیمیایی فرمول بندی شده است که بدن آن را به طور طبیعی برای حل کردن و جذب چربی اضافی تولید می کند. این روش برای رفع غبغب مناسب است. چربی نابود شده در اثر تزریق به طور طبیعی از بدن دفع می شود و در نتیجه چربی اضافی غبغب به مرور از بین می رود.

با ترماژ از انرژی رادیوفرکانسی برای محکم کردن و کشیدن سریع کلاژن موجود و تحریک تولید کلاژن جدید استفاده می شود تا به این ترتیب مشکل افتادگی پوست صورت و گردن بدون جراحی و بدون نیاز به استراحت پس از عمل برطرف شود. در روش ترماژ با انرژی رادیوفرکانسی کلاژن لایه های پایین تر پوست گرم می شود. این فرایند محکم شدن آنی ساختارهای عمقی کلاژن پوست را موجب می شود، بنابراین بیمار بلافاصله پس از عمل می تواند نتیجه را مشاهده کند.

انرژی اولتراسوند در هایفوتراپی بر بافت های عمقی، قرار گرفته در سطحی هم تراز با جراحی پلاستیک لیفت و کشیدن پوست ، متمرکز می شود، بدون این که به بافت پیرامون آسیبی بزند. این انرژی باعث انقباض آنی پوست و بافت های نرم می شود و تولید کلاژن جدید را به تدریج ظرف ۳ تا ۶ ماه برمی انگیزد تا در نهایت مشکل افتادگی پوست برطرف شود.

درمان افتادگی پوست با لیزر، عملی غیر جراحی و با تهاجم حداقل است که در آن از منبع نوری مادون قرمز (نوعی لیزر) برای محکم کردن و کشیدن پوست از طریق گرم کردن کلاژن زیر سطح پوست استفاده می شود. مشکل افتادگی پوست صورت بلافاصله پس از درمان برطرف می شود و بیمار نیازی به استراحت کردن ندارد. وضعیت پوست طی چند ماه آتی بهبود بیشتری می یابد، البته برای دستیابی به نتیجه بهینه معمولاً باید دو یا سه جلسه درمان با فاصله یک ماهه انجام شود. از دیگر مزایای درمان با لیزر می توان به ایمنی و کارآمدی لیزر در جوانسازی پوست گردن اشاره کرد.

مراقبت های قبل از رفع غبغب

پیش از لیفت غبغب برای کمتر کردن یا از بین بردن عوارض احتمالی این موارد را رعایت کنید:

مراقبت های پس از رفع غبغب

متقاضیان مناسب رفع غبغب

بهترین کاندیدهای مناسب برای انجام روش های درمانی غبغب افرادی هستند که:

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه رفع غبغب

هزینه ی رفع غبغب در هر بیمار متفاوت است؛ چراکه شرایط خاص هر بیمار با دیگری فرق می کند. برای هر بیمار، با توجه به شرایط و انتظارات او، روش درمانی متفاوتی انتخاب می شود.

عوارض رفع غبغب

درصورتی که لیفت غبغب را در مرکزی معتبر انجام دهید، عوارض خیلی کمی را تجربه خواهید کرد. حتی اگر از لیفت غبغب با جراحی استفاده کنید، باز هم می توان این روش را یکی از کم خطرترین روش ها برای رفع افتادگی یا شل شدگی پوست ناحیه غبغب دانست. قرمزی، تورم، کبودی و التهاب در ناحیه لیفت از شایع ترین عوارض لیفت غبغب است. این عوارض معمولاً پس از چند روز به طور کامل برطرف می شوند؛ اما اگر عوارض بیشتر از دو هفته طول کشید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی پیوند چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق یا پیوند چربی را برای شما رقم می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32240827 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نقش ویتامین B12 در اختلال نعوظ

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

تزریق چربی صورت چیست؟

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

آیا جوانسازی پوست با هایفوتراپی دائمی است؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

ویتیلیگو ، برص یا پیسی چیست ؟

دکتر حمید وحیدی [ متخصص پوست و مو ]

فرق اگزما و قارچ پوستی چیست؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علل ایجاد بیماری درماتیت سبوره

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان جراحی فیبروم رحم

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

روشهای درمان کمر دردهای ناگهانی

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت