دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

روشهای غیر جراحی رفع غبغب

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

غبغب به چربی تجمع یافته در ناحیه به هم پیوستن گردن و چانه گفته می شود که در اثر چاقی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی بروز می کند. وجود غبغب تأثیر منفی زیادی در زیبا جلوه نمودن چهره داشته و حس ناخوشایندی را به فرد القا می نماید. از این رو اکثر افرادی که با این مشکل مواجه هستند، سعی در حذف این عیب ظاهری دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

رفع غبغب را می توان با استفاده از روش های بدون جراحی انجام داد که هرکدام از این روش ها با نظر پزشک استفاده می شوند. به همین دلیل پزشک قبل از تصمیم گیری درباره روش مورد استفاده شما را به طور دقیقی معاینه می کند تا مطمئن شود که نتیجه روش همان چیزی می شود که شما انتظار آن را دارید. در روش های بدون جراحی معمولاً پزشک از بیحسی موضعی استفاده می کند؛ اما در روش های جراحی بیمار به طور کامل بیهوش می شود.

دلایل ایجاد غبغب

غبغب ناشی از یک لایه چربی اضافی است که در زیر چانه ایجاد می شود. چند عامل مختلف در بدن موجب ایجاد این عارضه می شود. شناخت این عوامل ممکن است برای خلاص شدن از غبغب کمک کننده باشد.

سن

پوست می تواند با بالا رفتن سن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و این قضیه می تواند منجر به ظاهر شدن پوست اضافی یا افتادگی شود و ممکن است به ایجاد غبغب کمک کند.

رژیم غذایی و وزن

در حالی که افزایش وزن همیشه دلیل بر ایجاد غبغب نیست؛ اما می تواند به ایجاد آن کمک کند. رژیم غذایی پر کالری، غذاهای فرآوری شده و چربی های ناسالم ممکن است بر افزایش وزن تأثیر بگذارند.

ژنتیک

ژن ها ممکن است در ایجاد غبغب برای هر فرد نقش داشته باشند. افرادی با سابقه خانوادگی پوست کم ارتجاع یا داشتن سابقه غبغب بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

وضعیت بدن

وضعیت و سبک نامناسب زندگی می تواند عضلات گردن و چانه را ضعیف کند. این ممکن است به مرور زمان به ایجاد غبغب کمک کند؛ زیرا در صورت عدم استفاده از عضلات، پوست اطراف خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

مزایای رفع غبغب بدون جراحی

روشهای غیر جراحی رفع غبغب

روش های رفع غبغب بدون جراحی

با فناوری های پیشرفته امروزی، درمان های غیرتهاجمی یا غیرجراحی متعددی وجود دارند که می توان از آنها در کلینیک های زیبایی محلی استفاده کرد. امروزه درمان هایی مانند هایفو، اولتراپی و پرکننده ها به طور گسترده ای برای درمان غبغب استفاده می شوند. چنین درمان هایی با رساندن انرژی و یا تزریق مواد به پوست کار می کنند.

اندولیفت

اندولیفت با استفاده از لیزر انجام شده و روشی کم تهاجمی است که افتادگی خفیف پوست و تجمع چربی در چانه و گردن را اصلاح می کند. علاوه بر این، بازسازی پوست را سرعت بخشیده و شلی پوست صورت و گردن را کاهش می دهد. نتایج روش اندولیفت نه تنها بلافاصله قابل مشاهده است، بلکه تا چند ماه پس از انجام این روش بهبودی کامل مشاهده می شود، این روش باعث می شود که کلاژن اضافی در لایه های عمیق پوست ساخته شود. بهترین لحظه برای بررسی نتایج به دست آمده ، شش ماه پس از انجام اندولیفت است. به طور معمول در این روش تنها یک مرحله درمانی مورد نیاز است؛ اما مانند همه روش ها، پاسخ و مدت اثر، بستگی به هر بیمار دارد و اگر پزشک لازم بداند ممکن است که نیاز به تکرار باشد.

نخ لیفت

درمان فوق العاده دیگری که می تواند به کاهش میزان غبغب کمک کند لیفت با نخ است. لیفت با نخ نیز یک روش کم تهاجمی است و بهبودی ظریف اما قابل مشاهده را در شلی پوست ارائه می دهد در این روش نتایج بسیار فوری و با زمان کوتاهی قابل مشاهده است. در این روش از نخ های جراحی قابل جذب و مورد تأیید FDA استفاده می شود. این نخ ها دارای برچسب های کوچکی هستند که به چسباندن روی بافت های سطحی پوست کمک می کنند. هنگامی که نخ به سمت بالا کشیده می شود، پوست و چربی را نیز به سمت بالا می کشد در نتیجه نواحی مورد نیاز برای درمان بلند و سفت می شود. در نهایت این روش یک لیفت ظریف و طبیعی و نتیجه ای بی نقص به ما ارائه می دهد. همراه با نتایج قابل مشاهده فوری، لیفت با نخ نیز موجب بهبود بافت در پوست می شود.

تزریق فیلر

پرکننده پوست در گونه ها، خط فک و چانه می تواند به طور نامحسوس مقداری از پوست شل زیر چانه تان را بالا بکشد. این درمان بدون نیاز به جراحی، در یک زمان سریع شصت دقیقه ای، خط فک بهبود یافته و ظاهر زیبایی به فک و چانه تان می بخشد.

مزوتراپی

در مزوتراپی چندین تزریق ساده برای از بین بردن ناحیه های موضعی کوچک چربی انجام می شود. فرایند متلاشی کردن چربی در اصطلاح لیپولیز نامیده می شود. پزشک، محلولی را مستقیماً در لایه های چربی و بافت پیوندی تزریق می کند. این تزریق برای برداشتن غبغب بدون درد است، با این حال برخی بیماران ترجیح می دهند که قبل از تزریق از کرم بیحسی موضعی استفاده کنند. داروی تزریقی واکنشی شیمیایی را در بدن ایجاد می کند که در کنار فیزیولوژی بدن به سخت شدن دیواره سلول های چربی و از بین رفتن ناحیه های موضعی چربی منجر می شود. نتیجه مزوتراپی سه هفته پس از درمان مشخص می شود. چند جلسه درمان در فواصل چهار تا شش هفته ای انجام می شود تا نتیجه ای رضایت بخش به دست آید.

تزریق کایبلا (داکسی کولیک اسید)

پس از تزریق کایبلا در سلول های چربی زیر چانه، این سلول ها متلاشی و تخریب می شود. کایبلا با استفاده از داکسی کولیک اسید، یعنی ماده ای شیمیایی فرمول بندی شده است که بدن آن را به طور طبیعی برای حل کردن و جذب چربی اضافی تولید می کند. این روش برای رفع غبغب مناسب است. چربی نابود شده در اثر تزریق به طور طبیعی از بدن دفع می شود و در نتیجه چربی اضافی غبغب به مرور از بین می رود.

امواج رادیوفرکانسی (ترماژ)

با ترماژ از انرژی رادیوفرکانسی برای محکم کردن و کشیدن سریع کلاژن موجود و تحریک تولید کلاژن جدید استفاده می شود تا به این ترتیب مشکل افتادگی پوست صورت و گردن بدون جراحی و بدون نیاز به استراحت پس از عمل برطرف شود. در روش ترماژ با انرژی رادیوفرکانسی کلاژن لایه های پایین تر پوست گرم می شود. این فرایند محکم شدن آنی ساختارهای عمقی کلاژن پوست را موجب می شود، بنابراین بیمار بلافاصله پس از عمل می تواند نتیجه را مشاهده کند.

کویتیشن

کویتیشن این امکان را به وجود می آورد که فرد با کمترین عارضه جانبی، چربی های اضافی خود را حذف کند. در این روش از امواج فراصوت یا اولتراسونیک جهت تخریب سلول های چربی استفاده می شود. فشار ایجاد شده در سلول های چربی در اثر امواج دستگاه کویتیشن، موجب تخریب غشای سلول و تخریب همیشگی این سلول ها می گردد. مواد داخل سلولی خارج شده، وارد مایع میان بافتی شده و در نهایت توسط لنف از بدن جمع آوری و خارج می گردد.

هایفوتراپی

انرژی اولتراسوند در هایفوتراپی بر بافت های عمقی، قرار گرفته در سطحی هم تراز با جراحی پلاستیک لیفت و کشیدن پوست، متمرکز می شود، بدون این که به بافت پیرامون آسیبی بزند. این انرژی باعث انقباض آنی پوست و بافت های نرم می شود و تولید کلاژن جدید را به تدریج ظرف ۳ تا ۶ ماه برمی انگیزد تا در نهایت مشکل افتادگی پوست برطرف شود.

لیزر

درمان افتادگی پوست با لیزر، عملی غیر جراحی و با تهاجم حداقل است که در آن از منبع نوری مادون قرمز (نوعی لیزر) برای محکم کردن و کشیدن پوست از طریق گرم کردن کلاژن زیر سطح پوست استفاده می شود. مشکل افتادگی پوست صورت بلافاصله پس از درمان برطرف می شود و بیمار نیازی به استراحت کردن ندارد. وضعیت پوست طی چند ماه آتی بهبود بیشتری می یابد، البته برای دستیابی به نتیجه بهینه معمولاً باید دو یا سه جلسه درمان با فاصله یک ماهه انجام شود.

مراقبت های قبل از رفع غبغب

پیش از لیفت غبغب برای کمتر کردن یا از بین بردن عوارض احتمالی این موارد را رعایت کنید:

مراقبت های پس از رفع غبغب

رعایت این نکات نیز پس از لیفت غبغب ضروری است:

ماندگاری رفع غبغب با روشهای غیر جراحی

مدت زمان ماندگاری رفع غبغب بسته به روش مورد استفاده می تواند متفاوت باشد. برای مثال روش هایی مانند تزریق فیلر و رفع غبغب با نخ های لیفت، ماندگاری کمتری دارند. به این نکته توجه کنید که نمی توان جلوی روند افزایش سن و افتادگی پوست را گرفت، بلکه تنها می توان آن را به تعویق انداخت. به همین دلیل ماندگار ترین روش های رفع غبغب نیز ممکن است بعد از چند سال نیاز به تکرار داشته باشند.

متقاضیان مناسب رفع غبغب بدون جراحی

بهترین کاندیدهای مناسب برای انجام روش های درمانی غبغب افرادی هستند که:

  1. در قسمت گردن و زیر چانه چربی زیادی دارند.
  2. عضلات گردن آنها شل شده است.
  3. پوست آنها افتاده شده و حالت غبغب پیدا کرده است.
  4. از سلامت عمومی خوبی برخوردارند.
  5. سیگار نمی کشند.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

هزینه رفع غبغب بدون جراحی

هزینه ی رفع غبغب در هر بیمار متفاوت است؛ چراکه شرایط خاص هر بیمار با دیگری فرق می کند. برای هر بیمار، با توجه به شرایط و انتظارات او، روش درمانی متفاوتی انتخاب می شود.

عوارض رفع غبغب بدون جراحی

درصورتی که درمان غبغب را در مرکزی معتبر انجام دهید، عوارض خیلی کمی را تجربه خواهید کرد. قرمزی، تورم، کبودی و التهاب از شایع ترین عوارض رفع غبغب است. این عوارض معمولاً پس از چند روز به طور کامل برطرف می شوند؛ اما اگر عوارض بیشتر از دو هفته طول کشید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

رادیولوژی دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

سنگ های ادراری اسید اوریکی چه هستند؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

کاشت مو به روش fit بدون برش جراحی

دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]

راه های مراقبت از پوست

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

ویژگیهای کلینیک معتبر کاشت مو

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مزوژل چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لایه برداری و شادابی پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

نقش هسته ی انگور در ورزشکاران

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

رشته های ورزشی سرعتی - توانی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت