دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

ترشحات پس از کاشت مو میتواند از علائم عفونت باشد

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

کاشت مو یکی از روش های با درصد موفقیت بالا برای داشتن موهای طبیعی در نواحی خالی از مو بر روی سر می باشد. پوست سر بعد از تحمل جراحات متعدد حین کاشت مو، برای حفاظت از خود و سایر تارهای مو شروع به تولید و خارج کردن چربی از خود می کند، بنابراین شاهد خروج ترشحات چرب به رنگ سفید یا زرد خواهد بود؛ اما گاهی مسئله به این سادگی نیست و فرد در اثر عدم رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی به عفونت دچار می شود و همین امر موجب خروج ترشحات عفونی که غالباً زرد رنگ هستند می گردد. بیماری های زمینه ای (مثل نقص سیستم ایمنی) نیز از علل ایجاد عفونت هستند. همچنین رواج کاشت مو و ورود پزشکان با تخصص های غیرمرتبط به این حیطه نیز باعث شده که بیشتر شاهد بروز عوارض کاشت مو باشیم. در صورت دیدن چنین ترشحاتی که معمولاً با التهاب، بوی بد، سوزش، قرمزی و خارش همراه است حتماً با پزشک خود ارتباط برقرار نمایید.

با وجود اینکه پزشک برای درمان عفونت بعد از کاشت مو، دارو تجویز می کند؛ اما بهتر است قبل از بروز عفونت، از آن پیشگیری کنید. یکی از روش های کاهش دادن و درمان عفونت بعد از کاشت مو، مراقبت از موها بعد از جراحی است. بعد از انجام کاشت مو ، پزشک به شما توصیه های بهداشتی ارائه می کند تا از بروز عفونت پیشگیری کنید. پزشک در قدم اول ممکن است داروهایی تجویز کند تا احتمال بروز عفونت را کاهش دهد. همزمان با مصرف داروها، در صورت مراقبت از موها و حفظ بهداشت موها، به راحتی می توانید نسبت به پیشگیری و درمان عفونت اقدام کنید.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل پیوند واحد فولیکولی (FUT) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علائم عفونت بعد از کاشت مو

عفونت پوست سر پس از کاشت مو، معمولاً بعد از چند روز از انجام تکنیک های پیوند مو آغاز می شود یعنی همراه با زمانی که تارهای موی جدید در دوران نقاهت و بازیابی پس از کاشت مو شروع به رشد و رویش کرده اند. عفونت های پوستی در ناحیه ی سر پس از کاشت مو، در تمامی قسمت ها ممکن است مشاهده شوند چون عفونت پس از بروز به حالت منتشر شونده به سلول های مجاور خود نیز سرایت خواهد کرد. نشانه های عفونت پوست سر پس از پیوند مو غالباً در مناطقی مشاهده خواهد شد که در آنجا برش های لازم برای کاشت مو ایجاد شده است. علائم عفونت بعد از کاشت مو عبارتند از:

مزایای کاشت مو

  1. بسیاری از روش های موجود برای از بین بردن دلایل ژنتیکی ریزش مو مناسب نیستند؛ اما موهای کاشته شده اغلب دارای ژن ریزش نبوده و در برابر ژنتیک مصون هستند.
  2. اغلب روش های درمان ریزش مو نیاز به مصرف داروی دائمی دارند که این موضوع نه تنها هزینه های شما را افزایش می دهد بلکه ممکن است باعث خستگی افراد نیز بشود.
  3. کاشت مو راهکاری دائمی برای درمان ریزش مو است و تنها در مراحل اولیه بعد از کاشت نیاز به مراقبت وجود دارد. بعد از آن شما می توانید از داشتن موهای جذاب لذت ببرید.
  4. موهای کاشته شده در روش های مختلف کاملاً طبیعی هستند و قابلیت رشد دارند.

ترشحات بعد از کاشت مو

روش های کاشت مو

کاشت مو FUT:

این روش یکی از قدیمی ترین روش های اولیه کاشت موی سر بود که در آن فرد با استفاده از مقدار زیادی دارو بیهوش می کردند. بخش هایی از پوست پشت سر که دارای بانک مو مناسبی بود، از جا بریده شده و در نواحی جلوی سر که دچار ریزش مو و یا طاسی شده بود، پیوند زده می شد. این روش عوارض جانبی زیادی از جمله کم بودن تعداد گرفت های کاشته شده، بیهوشی، درد های پس از عمل، به جا ماندن خط بخیه کاشت مو (اسکار مو) بود. از این رو پس از مدتی روش های جدیدتری جهت درمان ریزش مو و کاشت موی سر مورد استفاده قرار گرفت.

کاشت مو FIT:

پس از مدتی روش کاشت مو FIT توسط محققان و کارشناسان علم کاشت مو عرضه شد که از روش FUT بهتر بود و تعداد گرفت های کاشته شده و نتیجه نهایی کاشت مو بسیار بهتر بود؛ اما این روش هم معایب خاص خود را داشت مانند دوران نقاهت، نیاز به استراحت بعد از عمل، خونریزی، نیاز به جلسات مکرر، تورم در برخی نواحی سر و... که همه اینها موجب شدند این تکنیک هم پس از مدتی از رونق بیفتد. در این تکنیک کاشت مو، تارهای مو از بخش هایی از نواحی مختلف پشت سر جهت پیوند زدن به نواحی دچار ریزش، کنده و در آنجا پیوند زده می شد. در واقع این روش نوع پیشرفته و بهبود یافته تکنیک کاشت مو FUT بود.

کاشت مو BHT:

این روش مشابه روش های دیگر بود با این تفاوت که در این تکنیک کاشت موی سر، از نواحی دیگر بدن موها کنده و به نواحی از سر که دچار طاسی یا ریزش مو شده بودند، پیوند زده می شد.

کاشت مو SUT:

این روش کاشت، در حال حاضر بهترین روش است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان و افرادی که دچار مشکل ریزش موهای سر شده اند، به کار گرفته می شود. این روش دارای کمترین عوارض است و عمل جراحی آن بسیار ساده و بی دردسر صورت می گیرد. نتایج عمل ماندگار و عالی بوده و این روش امروزه در بهترین کیلینک های کاشت مو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف روش های قبلی که عمل به صورت دستی انجام می شد، در این روش از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود. در این روش تا 14000 تار موی واقعی را می توان کاشت کرد و بدون جراحی، بدون درد، بدون خونریزی و دوران نقاهت می باشد.

مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو

مؤثرترین راه برای پیشگیری و درمان عفونت بعد از کاشت مو، رعایت دستورالعمل های بهداشتی بعد از جراحی است. هدف از ارائه این دستورالعمل ها توسط پزشک، اطمینان یافتن از روند موفقیت آمیز پیوند مو است. در صورتی که توصیه های پزشک رعایت شود شاهد بهبودی هرچه سریع تر هستیم و از نتایج فوق العاده کاشت مو بهره خواهیم برد. مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت مو برای پیشگیری و درمان عفونت عبارتند از:

  1. از ورزش کردن و انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید: بعد از انجام کاشت مو، باید به مدت یک ماه تا ۴۵ روز از انجام ورزش و فعالیت های سنگین اجتناب کرد. هرگونه فعالیتی که باعث افزایش تعریق در نواحی پوست سر شود، می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. عرق کردن باعث تولید باکتری می شود و به همین دلیل می تواند باعث بروز عفونت در پوست سر شود.
  2. داروها و آنتی بیوتیک ها را به طور منظم مصرف کنید: بعد از انجام جراحی، پزشک ممکن است برای پیشگیری از بروز عوارض، داروهایی همچون آنتی بیوتیک ها را تجویز کند. برای پیشگیری و درمان عفونت باید دوره درمان مصرف داروها را کامل کنید.
  3. از خراشیدن و لمس کردن موها خودداری کنید: بعد از کاشت مو روی سر دلمه هایی ایجاد می شوند. این دلمه ها گاهی اوقات با خارش همراه هستند و افراد تمایل دارند آنها را خراش دهند. برای کاهش خارش سر بعد از کاشت مو می توانید از شامپوهای بعد از کاشت مو یا محلول های ضد خارش یا قرص سیتریزین استفاده کنید. البته این دلمه ها خود به خود بعد از چند روز ریزش می کنند و نیازی نیست آنها را دستکاری کنید؛ چراکه خراشیدن دلمه ها باعث ایجاد زخم می شود و راه نفوذ باکتری را فراهم می کند. به همین دلیل لازم است بعد از انجام پیوند مو، از خاراندن و لمس کردن پوست سر اجتناب شود تا بهبودی سریع تر حاصل شود. همچنین ممکن است با خاراندن سر فولیکول های جوان را از جای خود خارج کنید و در آن قسمت دیگر مویی رشد نخواهد کرد.
  4. محل درمان را تمیز و پاکیزه نگه دارید: پاکیزگی پوست سر می تواند خطر بروز عفونت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. یک روز بعد از انجام جراحی می توانید شستشوی موها با شامپوی مخصوص را آغاز کنید. به دلیل حساس بودن فولیکول های کاشته شده، لازم است حتماً از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی یا شامپو بچه استفاده شود. شستشوی صحیح موها می تواند آلودگی ها را رفع کند و از بروز عفونت جلوگیری کند.
  5. از مصرف الکل و سیگار بعد از جراحی اجتناب کنید: بعد از انجام کاشت مو، لازم است مدتی مصرف سیگار و الکل را قطع کنید. دخانیات و الکل روند بهبودی را کند می کنند. در صورت بروز عفونت، مصرف سیگار و الکل می تواند منجر به وخیم تر شدن شرایط شود و بهبودی زخم ها را با مشکل مواجه کند.
  6. برای درمان عفونت موها بعد از کاشت از محلول اسپری نمکی استفاده کنید: محلول اسپری نمکی از طریق پاکسازی پوست سر، باکتری ها را از بین می برد و به مرور زمان عفونت را کاهش می دهد. برای درمان عفونت بعد از کاشت مو، محلول نمکی را روی گاز استریل اسپری کنید و روی موها پخش کنید. برای بهبودی سریع تر می توانید روزی ۲ بار از این محلول استفاده کنید تا عفونت کاهش پیدا کند.
  7. مراقبت های بهداشتی بعد از جراحی را رعایت کنید: روند موفقیت آمیز پیوند مو تا حدود زیادی وابسته به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. در صورتی که بعد از انجام جراحی، توصیه های بهداشتی و مراقبتی رعایت شود، خطر بروز عفونت کاهش می یابد. برای دریافت نتایج مثبت، باید نحوه شستشوی موها، تغذیه بعد از کاشت، مصرف داروها و سایر توصیه ها را از پزشک دریافت کرده و طبق آن عمل کنید.

آدرس اينستاگرام دکتر سليماني

عوارض کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

کلینیک تخصصی بهین در اصفهان از تکنیک پیشرفته و نوین لیزرتراپی پس از کاشت مو استفاده میشود. بدین منظور از دستگاه لیزری استفاده می شود که به طور اختصاصی به همین منظور ساخته شده است و پرتوهای درمانی لیزر کم توان (لیزر سرد) را به طور مستقیم به سر می تاباند. در این مجموعه لیزرتراپی روشی موثر برای درمان ریزش مو نیز شناخته می شود. همچنین در صورتی که شما دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن به علت های مختلف هستید، لیزرتراپی می تواند به شما در بازگرداندن موها و اعتماد به نفستان کمک کند. علاوه براین در کلینیک بهین اصفهان، روشهای دیگری نیز مانند مزوتراپی و پی آر پی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن مو وجود دارد. جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه روشهای درمان ریزش مو و رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 36290689 - 031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کیست تخمدان در بارداری

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

مراقبت های بعد از جراحی پلک

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

ورزش های مخصوص لنف ادم و ورم دست بعد از سرطان پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

مزایا و فواید مزوتراپی زیر چشم چیست؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

دلایل ایجاد حساسیت به رنگ مو

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

مشکلات جنسی در خانمها

دکتر منصوره پژمان منش [ متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی ]

نقش تغذیه در ورزش

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

اصول زیبایی و تناسب در صورت

دکتر بهنام خرمی [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

نکات بهداشت جنسی مردان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت