کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

کاشت ابرو یکی از روش هایی است که زیبایی را به صورت دائمی به شما هدیه می دهد. در فرایند کاشت ابرو، موها از نواحی اطراف سر یا کناره های گوش برداشته شده و در ناحیه ابرو کاشته می شوند، به همین دلیل نتیجه ای کاملاً طبیعی خواهند داشت. مراحل رشد ابرو بعد از کاشت، با ریزش ابرو آغاز شده و با تثبیت ابرو به پایان خواهد رسید. ریزش اولیه به این دلیل است که ساقه که بافت مرده حساب می شود دچار ریزش می شود تا ریشه مو به جای صرف انرژی برای تولید ساقه به عملیات انطباق با محیط جدید خود بپردازد. ریزش ابرو بدین دلیل است که ریشه موها در اثر التهاب آن ناحیه دچار شوک شده و پس از رفع التهاب در عرض یک تا دو ماه موهای قبلی مجدداً شروع به رشد می کند. مراحل رشد ابرو بعد از کاشت به این صورت است که بعد از سپری شدن دوران خواب، ابروها به طور پراکنده شروع به رشد می کنند و بیمار شاهد رویش ساقه های ابرو خواهد بود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بعد از مدتی این رشد پراکنده، پایان پیدا می کند و همه ابروهای کاشته شده، به طور منظم رشد یکدستی را خواهند داشت. در ابتدا ممکن است با موهای نازک یا با ضخامت بیشتری مواجه شوید؛ اما به تدریج، ابروهای کاشته شده، به قطر و ضخامت ابروهای طبیعی و قبلی خواهد شد. مهم ترین مزیت کاشت ابروی طبیعی، این است که ابروی کاملاً طبیعی و با قطر و ضخامت ابروی سابق رشد خواهد کرد. در ماه پنجم یا ششم بعد از کاشت، رویش مجدد ابروها شروع می شود که یک بخش دیگر از مراحل رشد ابرو بعد از کاشت است. بعد از گذشت 1 سال از کاشت ابرو، می توانید شاهد رشد نهایی کاشت ابروی خود بوده و نهایت لذت را ببرید.

اگر از ریزش و کم حجمی ابروهای خود رنج می برید؛ ما به شما کاشت ابرو در کلینیک صدف را پیشنهاد می دهیم. کلینیک صدف یکی از مجهزترین مراکز کاشت مو و کاشت ریش و سبیل در اصفهان می باشد.

علت ریزش ابروها

دلایل ریزش ابروها ممکن است موارد زیر باشند:

مراحل رشد ابرو

مرحله اول: آناژن

آناژن، مرحله رشد فولیکول های مو است. در طول این مرحله، ریشه موها به سرعت تقسیم می شود و ساقه موها به وجود می آیند. در این مرحله، طول موهای ابرو مشخص می شود. این مرحله بین 30 تا 45 روز طول می کشد.

مرحله دوم: کاتاژن

کاتاژن، مرحله انتقال فولیکول ها است که در پایان دوره آناژن رخ میدهد. مرحله کاتاژن، مو را از تأمین کننده های خون و سلول هایی که موهای جدید را تولید می کنند جدا می کند. در این مرحله، رشد موها متوقف می شود و فولیکول های مو هم جمع تر می شود. کاتاژن در واقع یک مرحله گذار بین دو مرحله اصلی رشد ابروها به شمار می رود. مرحله ای که مقدمه های رسیدن مرحله نهایی این چرخه را فراهم می کند. در این مرحله است که مو در روی سطح پوست به چشم می آید.

مرحله سوم: تلوژن

تلوژن، مرحله استراحت فولیکول ها به شمار می آید و 2 الی 4 ماه فولیکول ها در این وضعیت به سر می برند. تقریباً 14 درصد از کل موها در مرحله استراحت قرار دارند. در طول این زمان موها رشد نمی کنند و همچنان غیر فعال باقی می مانند. در پایان مرحله تلوژن، فولیکول های مو دوباره وارد مرحله آناژن (مرحله رشد) می شوند و در این مرحله موی جدید ساخته می شود. قبل از شروع فعالیت دوباره این چرخه، فولیکول ها مدت سه ماه را در استراحت پشت سر می گذارند.

مراحل رشد ابرو بعد از کاشت ابرو طبیعی

مزایای کاشت ابرو

  1. نتیجه این عمل نسبت به تاتو و هاشور بسیار زیباتر و طبیعی تر می باشد.
  2. دائمی و طبیعی بودن ابرو بعد از عمل ترمیم.
  3. رشد موهای ابرو با تراکم بیشتر.
  4. طراحی مناسب ابرو با توجه به شکل هندسی چهره و صورت.
  5. پوشاندن عیوب و زخم هایی که در ناحیه ابرو وجود دارد.

روش های کاشت ابرو

1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود. این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل اینکه این بافت را جهت پیوند ابرو از مناطق پرپشت بر میدارند این است که این مناطق به قدر کافی حاوی فولیکول هایی که باعث رشد مو می شوند هستند. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکولها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریباً بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.

2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسبتری جهت کاشت ابرو است. در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود. در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود، بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند. در واقع پزشک، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه پزشک باید فولیکول ها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند.

3- روش کاشت ابرو SUT

روش کاشت ابرو SUT زیر مجموعه روش کاشت FIT یا همان FUE است. از طریق روش SUT که احتمال آسیب به فولیکول های مو در آن کمتر است می توان در زنان و مردان در سنین مختلف استفاده کرد؛ چراکه پزشک در این روش به جای هولدر دستی از دستگاه برای جدا کردن فولیکول ها استفاده می کند. درد و خونریزی ناشی از این روش بسیار جزئی می باشد؛ چرا که دستگاه با دقت و ظرافت بیشتری فولیکول مو را از سر جدا می کند.

مراقبت های قبل ازکاشت ابرو

یکی از نکاتی که قبل از عمل زیبایی کاشت ابرو باید به آن توجه کرد، آمادگی متقاضی قبل از کاشت خواهد بود. حتماً درباره مشکلات و داروهای مصرفی خود قبل از انجام پیوند ابرو طبیعی به پزشک خود اطلاع دهید. در زیر به تعدادی از مراقبت های قبل از پیوند ابرو اشاره شده است:

  1. بعد از تأیید نهایی پزشک برای انجام پیوند ابرو از مصرف آسپیرین و یا هرگونه داروی رقیق کننده خون خودداری نمایید.
  2. از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار یک روز قبل از کاشت ابرو خودداری نمایید؛ زیرا می توانند بر کاهش کارآیی بیهوشی موضعی و همچنین کاهش جریان خون به پوست اثر بگذارد. همچنین سیگار میتواند بر تنگ شدن عروق خونی و ضعف رشد ابروهای پیوند شده مؤثر باشد.
  3. در روز انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی توصیه میشود تا پیراهن دکمه ای و یا لباس یقه گشاد بپوشید.
  4. قبل از انجام عمل پیوند دوش گرفته و بهداشت شخصی خود را رعایت نمایید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های پس از کاشت ابرو بسیار با اهمیت بوده و باید رعایت شوند. یکی از مراقبت های پس از کاشت ابروهای طبیعی، تمیز و عاری نگه داشتن ابروهای خود از هرگونه خاک و باکتری برای جلوگیری از عفونت، تحریک و التهاب خواهد بود. بعد از انجام پیوند ابرو طبیعی بهتر است از دست زدن، مالش و فشار وارد کردن به ابروهای خود خودداری فرمایید؛ زیرا باعث افزایش ریزش ابروهای کاشته شده خواهد شد. همچنین بهتر است پس از عمل کاشت، ابروهای خود را مرطوب نکرده و تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید. بهتر است از یک پماد ضد باکتری پس از هر بار پاک کردن، استفاده نمایید. پماد علاوه بر اینکه باعث بهبود میشود، بلکه موجب نرم کردن و صاف کردن پوست نیز خواهد شد.

کاندید نامناسب کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو

کاشت ابروها با توجه به اینکه یک روش ماندگار است، هزینه ی بالایی ندارد؛ اما تعیین این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان آنها را شامل موارد زیر دانست:

  1. تکنیکی که کاشت ابرو به کمک آن انجام می گیرد، هزینه های متفاوتی در بر دارند.
  2. کلینیکی که پیوند ابرو در آن انجام می گیرد. با توجه به این که هر کلینیک دارای امکانات و خدمات دهی متفاوتی است، ممکن است هزینه های آنها تفاوت هایی با هم داشته باشد.
  3. مهارت و تجربه ی پزشک در تعیین هزینه اهمیت دارد.
  4. تعداد گرافت مو که باید از سر برداشته شود و در ناحیه ی ابرو کاشته شود. این مورد بسته به سطحی از ابرو است که خالی شده است.
  5. شرایط بیمار که ممکن است بسته به سلامت فردی دارای حساسیت هایی باشد و باید مراقبت های بیشتری در حین عمل کاشت ابرو از او به عمل آید.

اینستاگرام کلینیک صدف

عوارض جانبی کاشت ابرو

در بررسی معایب کاشت ابرو می توان به مواردی متعدد اشاره نمود؛ زیرا ابرو جزء نواحی نزدیک و مهم به چشم ها می باشد و مسلماً تحت تأثیر مستقیم این نوع جراحی قرار می گیرد و برای آنکه به میزان قابل توجهی از خطرات و معایب کاشت ابرو کاسته شود لازم است توسط پزشک مربوطه انجام گردد.

کلینیک پوست و لیزر صدف یکی از بهترین مراکز تخصصی پیوند چربی در اصفهان است که با تکیه بر مهارت، تجربه و دانش بالا، کم عارضه ترین، ماندگارترین و مطلوب ترین نتایج افزایش حجم و فرم دهی با تزریق یا پیوند چربی را برای شما رقم می زند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

کانتورینگ صورت با تزریق چربی چگونه است؟

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان دردهای ستون فقرات با روش تراکشن یا کشش ستون فقرات

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

پیشگیری از کمردرد

دکتر غلامرضا رئیسی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

عملکرد پروتئین وی در ورزشکاران قسمت 1

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

تغذیه مناسب جهت تقویت موها

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

مشخصات کرایو لیپولیز اصل و واقعی

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

سمعک مخصوص کرونا

دکتر سعید ملایری [ شنوایی شناسی ]

خوراکی های پرآهن برای خانم های باردار

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

جوانسازی پلک با بلفاروپلاستی بهتر است یا امواج رادیوفرکوئنسی؟

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت