دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

کربوکسی تراپی زیر چشم چیست؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

ناحیه چشم، بیشترين تأثیر را از روند پیری دارد و ناحیه ای است که این علائم را با سرعت بیشتری نشان می دهد. با این حال، نقص زیبایی در اطراف چشم نه تنها با افزایش سن، بلکه در همه سنین ظاهر می شود. وقتی پوست اطراف چشم در اکسیژن رسانی خون مشکل دارد، این خون جمع می شود و آهن موجود از هموگلوبین آزاد شده و در پوست رسوب می‎کند. سپس یک سری واکنش‎های اکسیداسیون اتفاق می افتد و رنگدانه ای به نام هموسیدرین را تشکیل می دهد. رسوب هموسیدرین همچنین می تواند به دلیل افزایش گردش خون در ناحیه چشم رخ دهد. حلقه های تیره زیر چشم، حالت خسته و آزار دهنده ای به صورت می دهد. حلقه های تیره می تواند علت اصلی (ژنتیکی) یا ثانویه (محیطی) داشته باشد و از چندین عامل ناشی شود.

کربوکسی تراپی زیر چشم یک روش برای جوانسازی پوست است که با تزریق گاز دی اکسیدکربن سبب می شود گودی و سیاهی دور چشم برطرف شود. در این روش با تزریق گاز دی اکسیدکربن به زیر پوست موجب چسبیدن هموگلوبین به آن می شود و اکسیژن رها می کند. دلیل آن تمایل هموگلوبین به گاز دی اکسیدکربن است. در این صورت تراکم اکسیژن و عمل خونرسانی افزایش می یابد و گاز با فشار به ناحیه چربی موجب فعالیت هایی در بافت می شود که چربی محل تجزیه شده، جریان خون را بالا می برد و موجب جوانسازی زیر چشم میگردد.

عوامل مؤثر در سیاهی و گودی زیر چشم

1 کمبود خواب

کمبود خواب یکی از دلایل سیاهی دور چشم است. کمبود خواب باعث میشود که چشم به اندازه کافی استراحت نداشته باشد، پوست خسته شده و گردش خون را در پوست کاهش میدهد و باعث میشود که پوست اکسیژن و مواد مغذی لازم به اندازه کافی دریافت نکند. در نتیجه چین و چروک و سیاهی دور و زیر چشم شکل می گیرد. همچنین بی خوابی نیز می تواند باعث ایجاد مایع در زیر چشمان شما شود و پف و سیاهی پوست دور چشم در این صورت سراغ شما آید.

2- عوامل ژنتیکی

در نتیجه بسیاری از مطالعات ثابت شده است که به علت عوامل ژنتیکی، بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ های خونی کوچک زیر چشم دارند. طبق آخرین تحقیقات، توزیع ملانین در پوست زیر چشم نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار میگیرد. عوامل ژنتیکی می تواند یکی از علت های سیاهی دور چشم باشد.

3- کم آبی بدن

یکی دیگر از علت های سیاهی زیر چشم کم آبی بدن است. هنگامی که بدن خشک باشد، رگهای خونی زیر پوست چشم متورم میشوند و باعث تیرگی آن میشود. جهت حفظ نشاط و شادابی پوست خود و جلوگیری از سیاهی دور چشم خود روزانه به مقدار کافی آب بنوشید.

4- آفتاب یا نور خورشید

یکی دیگر از علت های سیاهی دور چشم، نور خورشید است. اشعه ماوراء بنفش در خورشید ،رنگدانه ملانین را زیر پوست تحت تأثیر قرار میدهد و باعث سیاهی دور چشم میشود.

5- توتون و تنباکو

مصرف تنباکو ، الکل و قهوه باعث نیز باعث کاهش رگ های خونی ، کاهش جریان خون و ایجاد چین و چروک و در نهایت سیاهی دور چشم می شود.

6- کمبود مواد غذایی

رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی نیز علاوه بر این که بر سلامتی شما اثر خواهد گذاشت، باعث خواهد شد این شرایط از طریق علائم خارجی مانند ایجاد پوست خشک، تیرگی های دور چشم و چین و چروک نیز خود را نشان دهد.

کربوکسی تراپی زیر چشم

7-بیماری ها

وجود برخی از بیماری ها نیز سبب مشاهده شدن سیاهی دور چشم خواهند شد. در این قسمت به برخی از بیماری هایی که منجر به سیاهی دور چشم می شود، اشاره شده است.

8- سالخوردگی و پیری

پیری طبیعی پوست یکی دیگر از علل رایج سیاهی دور چشم محسوب می شود. با افزایش سن، پوست سست تر می شود همچنین چربی و کلاژن مورد نیاز برای حفظ الاستیسیته کاهش می یابد و به دنبال آن رگ های خونی تیره زیر پوست قابل رؤیت هستند و ناحیه زیر چشم های شما را تیره می کنند.

9- اختلال در قاعدگی

برای زنان ، سیاهی دور چشم، ممکن است نشانه ای از اختلالات قاعدگی در طولانی مدت باشد. علاوه بر این، قاعدگی بیش از حد سنگین یا خونریزی رحم ممکن است باعث سیاهی زیر چشم شود.

10- مشکلات مربوط به بینی

سیاهی های دور چشم نیز با مشکلات بینی ارتباط دارند. اگر به طور مداوم عطسه میکنید و مدت زمان طولانی بینی خود را با دستمال بگیرید ، رگ های زیر چشم ها حساس میشوند و سیاهی های زیر چشم ظاهر میشوند بنابراین اگر بینی شما بیش از حد حساس و مستعد ابتلا به التهاب باشد ، به احتمال زیاد دچار تیرگی زیر چشم میشوید.

11- استفاده زیاد از تلویزیون، موبایل و کامپیوتر

تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می تواند موجب بروز سیاهی زیر چشم و پف و پیری پوست دور چشم شما شود؛ زیرا در این صورت به چشم شما فشار وارد می شود و این فشار می تواند عروق خونی اطراف چشم شما را بزرگ کند که در نتیجه، پوست اطراف چشم شما تیره تر به نظر می رسد.

12- آلرژِی و خشکی چشم

واکنش های آلرژیک و خشکی چشم می تواند موجب بروز تیرگی و پف پوست دور چشم و سیاهی دور چشم شود، هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می دهد، بدن شما هیستامین ها را به عنوان پاسخ به باکتری های مضر آزاد می کند و به دنبال آن علائم آزار دهنده آلرژی چشمی از جمله خارش ، قرمزی و سوزش در چشم بروز می کند. هیستامین ها باعث دیده شدن و برجسته شدن رگ های خونی زیر چشم شما می شوند و به دنبال آن پوست دور چشم شما تیره به نظر می رسد همچنین بسیاری از افراد در زمان بروز آلرژی چشم خود را مدام مالش می دهند و این کار باعث التهاب و تورم رگ های خونی می شود و در بروز چروک و سیاهی دور چشم موثر است.

مزایای کربوکسی تراپی دور چشم

روش انجام کربوکسی تراپی زیر چشم

در این روش از یک کپسول گاز دی اکسید کربن استفاده می کنیم که با یک لوله ی پلاستیکی به یک دستگاه تنظیم کننده ی جریان گاز متصل شده است. پزشک شما با استفاده از این دستگاه با دقت بسیاری میزان ورود گاز به بدن را کنترل می کند. دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه تنظیم کننده و سپس به یک لوله ی استریل وارد می شود که در انتهای آن فیلتری تعبیه شده است. این فیلتر تمام ناخالصی های باقی مانده را جذب می کند که وارد بدن نشوند. گاز از فیلتر عبور کرده و وارد یک سوزن بسیار ریز می شود. پزشک با استفاده از این سوزن، گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست شما می فرستد.

اقدامات قبل از کربوکسی تراپی دور چشم

قبل از کربوکسی تراپی نیاز نیست اقدام خاصی صورت گیرد مگر اینکه پزشک، تشخیص دهد که فرد نیاز به انجام عملی خاص دارد. به صورت کلی نیاز است که فرد قبل از انجام کربوکسی تراپی نظافت خود را رعایت نماید و از مصرف الکل از 24 ساعت قبل خودداری نماید. در برخی موارد پزشک، انجام برخی از آزمایشها را قبل از کربوکسی تراپی ضروری دیده و برای فرد الزام می دارد که لازم است تمامی این آزمایشها انجام گردیده و جواب آن به وی ارجاع داده شود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی دور چشم

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی صورت به شرح ذیل می باشد:

موارد منع انجام کربوکسی تراپی زیر چشم

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

ماندگاری کربوکسی تراپی زیر چشم

ماندگاری این روش به عواملی از جمله تعداد جلسات موردنیاز و شدت تیرگی اطراف چشم بستگی دارد. به طورکلی روش کربوکسی تراپی دائمی نیست و ماندگاری آن ارتباط مستقیمی با سن و شدت تیرگی ها دارد. از این روش می توانید برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کنید که ماندگاری حدود ۶ ماه دارد که با تکرار آن مدت زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

عوارض کربوکسی تراپی زیر چشم

کربوکسی تراپی به هیچ دوران بهبودی نیاز ندارد و هیچ محدودیتی در انجام فعالیت پس از درمان وجود ندارد. در اکثر بیماران هیچ نشانه قابل مشاهده ای از تزریق روی پوست دیده نمی شود، با این حال کمی کبودی، ورم و قرمزی ممکن است رخ دهد که به ندرت درمان اطراف چشم دیده می شود. عارضه جانبی دیگر، حس سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل تزریق است که پس از چند دقیقه برطرف می شود. نواحی اطراف تزریق ممکن است اساساً به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه حس گرمتری داشته باشد.

هزینه کربوکسی تراپی زیر چشم

هزینه کربوکسی تراپی به محل تحت درمان، استفاده ی درمانی و شدت مشکل پوستی دارد.

تزریق ژل یا فیلر و بوتاکس در اصفهان توسط دکتر لادن ناظمی، در محیطی ایمن و مبتنی بر پروتکل های بهداشتی، بسته به معیارهای شما و با استفاده از معتبرترین برندها انجام می پذیرد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

جوانسازی پوست دست

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

درمان چین و چروک و جوانسازی دور چشم با مزوتراپی

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

لیکن پلان مویی یا لیکن پلانوپیلاریس

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

آیا عدم تقارن بیضه ها خطرناک است؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

چند درصد ژل لب پس از تزریق جذب میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

سونوگرافی بیضه ها و آمادگی های لازم قبل از آن

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

درمان فرو رفتگی گیجگاه با تزریق فیلر شقیقه

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

جنسیت نوزاد خود را قبل از بارداری حدس بزنید

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت