دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی

در مورد ریزش سکه ای مو چه می دانید؟

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]آدرس وب سایت : www.doctornazemi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 تلفن مطب : 32240913 - 031

ریزش موی سکه ای زمانی رخ می دهد که گلبول های سفید خون به سلول های موجود در فولیکول موها حمله می کنند و این امر منجر به ریزش مو و کاهش رشد موها می گردد. به طور دقیق مشخص نیست که چه عاملی موجب می شود سیستم ایمنی بدن بدین طریق فولیکول های مو را مورد هدف قرار دهند. از آنجایی که این بیماری در افرادی رخ می دهد که یکی از بستگان نزدیک آنها به ریزش موی سکه ای مبتلا بودند، بنابراین می توان گفت که ژنتیک ممکن است در بروز این ناهنجاری دخیل باشد. ریزش سکه ای با آغاز سریع ریزش مو در یک منطقه کاملاً مشخص و معمولاً مدور تشخیص داده می شود. در این نوع ریزش مو، موها علی رغم رشد مجدد باز هم دچار ریزش می شوند و مسری نیست و در اثر آسیب عصبی ایجاد نمی شود. مراجعه به پزشک و دریافت مشاوره های لازم در این خصوص می تواند دوره ی درمان بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

درمان زودرس ریزش مو یا ترمیم مو ممکن است سرعت نازک شدن موها را کاهش دهد و باعث رشد مجدد موها گردد. روشهای درمانی متعددی برای توقف و پیشگیری از ریزش مو مانند مزوتراپی ، هیرفیلر ، پی آر پی و ... وجود دارد که توسط دکتر لادن ناظمی در اصفهان قابل انجام می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره تلفن 32240913 - 031 تماس حاصل فرمایید.

ریزش مو سکه ای در زنان

محققان علت اصلی بروز ریزش موی سکه ای را نمی دانند. با این حال، بیماری ریزش سکه ای مو بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی سایر بیماری های خود ایمنی مانند دیابت نوع یک یا روماتیسم را دارند، اتفاق می افتد. به همین دلیل است که برخی دانشمندان تصور می کنند که ژنتیک ممکن است در بروز آن نقش داشته باشد. آلوپسی آره اتا یک بیماری خود ایمنی است. هنگامی که سیستم ایمنی بدن سلول های سالم بدن را با مواد خارجی و مهاجم اشتباه بگیرند، وضعیت خود ایمنی ایجاد شده و به اشتباه به سلول های خودی حمله خواهند کرد. معمولاً سیستم ایمنی بدن از بدن شما در برابر مهاجمان خارجی مانند ویروس ها و باکتری ها دفاع می کند. آنها همچنین بر این باورند که عوامل خاص محیطی منجر به تحریک آلوپسی آره اتا در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد هستند، می شود.

در بعضی از موارد آلوپسی آره اتا ممکن است با دیگر بیماری های خود ایمنی همراه باشد:

ریزش سکه ای مو

علائم ریزش مو سکه ای

  1. ریزش مو ناحیه ای: آلوپسی آره آتا اغلب با ریزش مو سکه ای در یک یا چند ناحیه آغاز می شود. شما ممکن است اولین بار با دیدن موهای ریخته شده بر روی بالش یا در حمام متوجه ریزش موی خود شوید. ریزش مو در آلوپسی آره آتا اغلب در سر اتفاق می افتد؛ اما می تواند ابروها، مژه ها، ریش ها و هر ناحیه ای که مو در آن رشد می کند را درگیر کند.
  2. نازک شدن موها: در بیشتر موارد موهای اطراف حاشیه نواحی که در اثر آلوپسی آره آتا دچار ریزش مو شده اند نازک می شوند.
  3. ریزش مو گسترده: با گذر زمان، بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا دچار طاسی می شوند. برخی ممکن است تمام موهای بدن خود را از دست بدهند. این حالت از آلوپسی آره آتا شیوع چندانی ندارد. همچنین ریزش مو نواری موهای پشت سر در آلوپسی آره آتا شایع نیست.

انواع ریزش مو سکه ای

  1. آلوپسی آره آتا منطقه ای
  2. آلوپسی توتالیس (تمام موهای سر می ریزند).
  3. آلوپسی یونیورسالیس (تمام موهای بدن می ریزند).

انواع الگوی ریزش موی زنانه

در الگوی ریزش موی زنانه، مرحله رشد مو کند می شود. همچنین برای شروع رشد مو زمان بیشتری طول می کشد. فولیکول های مو کوچک می شوند و موهایی که رشد می کنند نازک تر و نرم تر هستند. طبیعی است که زنان هر روز ۵۰ تا ۱۰۰ مو از دست بدهند؛ اما افرادی که الگوی طاسی دارند، می توانند بسیاری موی دیگر از دست بدهند. پزشکان الگوی طاسی زنان را به سه دسته تقسیم می کنند:

  1. نوع I :مقدار کمی از نازک شدن است که از قسمت شما شروع می شود.
  2. نوع II:شامل گسترده شدن قسمت و افزایش نازک شدن قسمت اطراف آن است.
  3. نوع :III در سراسر منطقه نازک است و ناحیه دید در بالای پوست سر شما وجود دارد.

تشخیص ریزش مو سکه ای

پزشک به سادگی با مشاهده میزان ریزش مو و بررسی چند نمونه از موها در زیر میکروسکوپ قادر به تشخیص بیماری خواهد بود. پزشک همچنین می تواند برای تشخیص دقیق تر، نمونه برداری از پوست سر، انجام دهد تا سایر شرایطی که باعث ریزش مو می شوند را به طور کامل شناسایی کرده و مورد درمان قرار دهد. در طی انجام نمونه برداری از پوست سر، پزشک یک قسمت بسیار کوچک از کف سر را برداشته و برای مطالعات بیشتر به آزمایشگاه ارسال خواهد کرد. انواع آزمایش خون که می تواند به تشخیص این بیماری ها کمک کند، شامل موارد زیر می شود:

ریزش مو سکه ای ریش

ریزش سکه ای ریش آقایان یا آلوپسی باربا یا آلوپسی ریش (به انگلیسی: Alopecia of beard) یک بیماری خود ایمنی است که روی موی صورت تأثیر میگذارد. آلوپسی باربا زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن، فولیکول مو را به عنوان عامل خارجی یا مهاجم می شناسد و به آن حمله میکند. حمله سیستم ایمنی به فولیکول مو ریش به تدریج باعث کوچک و ضعیف شدن فولیکولهای مو و ریزش موی صورت به صورت سکه ای می شود. آلوپسی باربارا شباهت زیادی به آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه ای در سر دارد با این تفاوت که سیستم ایمنی بدن به جای فولیکول موهای سر به فولیکول موهای ریش صورت حمله میکند.آلوپسی ریش در گونه ها، چانه، گردن یا اطراف لب بالایی مشاهده می شود. آلوپسی ریش میتواند باعث ریزش موی ریش به طور کامل شود که البته بسیار نادر است.

علل ریزش سکه ای ریش

متخصصان علت اصلی ریزش سکه ای ریش در مردان را نمی دانند؛ ولی عوامل زیر می تواند عامل تحریک ریزش سکه ای ریش صورت شود:

علائم ریزش سکه ای ریش

ریزش ریش ممکن است به شکل ناگهانی در طول چند روز بروز کند یا این اتفاق در طول چند هفته صورت گیرد. لکه های ریزش ریش به صورت اشکال مدور ظاهر می شوند. در هنگام از دست دادن موی صورت احتمال بروز خارش و درد در پوست وجود دارد. به طور معمول، پوست قابل مشاهده صیقلی می شود، اگرچه ممکن است در لمس، زبر احساس گردد. برخی از افراد دچار سرخی، آزردگی و التهاب در نقاط دچار ریزش می شوند. گاهی اوقات احتمال رویش موهای نازک در قسمت انتهایی محدوده دچار ریزش و اطراف آن وجود دارد.

درمان ریزش موی سکه ای

داروهای موضعی

برای کمک به تحریک رشد مو می توانید داروهایی را به پوست سر خود بمالید. تعداد از آنها بدون نسخه در دسترس هستند اما برخی را باید با نسخه پزشک تهیه نمایید:

درمان با تزریق

تزریق استروئید یک روش رایج برای درمان آلوپسی سکه ای متوسط است تا به رشد مجدد موها در نقاط طاس کمک کند. استروئید با سوزن های ریزی به ناحیه طاسی تزریق می شود. این روش درمانی هر 1 تا 2 ماه تکرار می شود تا موها مجدداً رشد کنند. این کار از ریزش موی جدید جلوگیری نمی کند.

درمان های خوراکی

قرص های کورتیزون گاهی اوقات برای درمان آلوپسی گسترده استفاده می شود؛ اما به دلیل عوارض جانبی احتمالی باید با یک پزشک درباره مصرف آنها مشورت کنید. داروهای سرکوب کننده ایمنی خوراکی مانند متوترکسات و سیکلوسپورین، گزینه های دیگری برای امتحان هستند.

روش عملکرد این داروها از طریق مسدودکردن پاسخ سیستم ایمنی بدن است؛ اما به دلیل خطر ایجاد عوارض جانبی مانند فشارخون بالا، آسیب کبد و کلیه، افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و نوعی سرطان به نام لنفوم، نمی توان برای طولانی مدت آنها را مصرف کرد.

لیزر و نوردرمانی

در روش نوردرمانی که فتوشیمی درمانی هم نامیده می شود از یک حساس کننده نور یا فتوتراپی استفاده می شود که در آن طول موج های خاصی از اشعه ماوراءبنفش برای اثرات درمانی آنها به کار برده می شود. در لیزردرمانی دوزهای خاصی از اشعه برای تحریک رشد موها به کار می رود. هر دو روش درمانی ایمن و مؤثر شناخته شده اند.

ریزش مو سکه ای واگیر دارد؟

خیر ریزش موی سکه به هیچ عنوان واگیردار نیست.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

آیا ریزش مو سکه ای خطرناک است؟

ریزش موی سکه ای بیماری دردناکی نیست و باعث ابتلا به بیماری های فیزیکی در فرد مبتلا نمی شود. این بیماری مسری و واگیردار هم نیست. جنبه های عاطفی و احساسی ریزش موی سر ممکن است برای بیمار چالش برانگیز باشد. برخی از این چالش ها عبارتند از:

یکی از روشهای نسبتا جدید زیبایی و جوانسازی چشم، لیفت چشم گربه ای است که با روشهایی مانند بوتاکس چشم گربه ای در اصفهان و لیفت با نخ توسط دکتر لادن ناظمی انجام می شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباه لیفت چشم گربه ای با بوتاکس با شماره های 32240913 - 031 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تعداد جلسات کرایولیپولیر

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

جوانسازی پوست با لیزر اربیوم

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

ترشح خونی یک طرفه و خود به خودی از پستان

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

درمان آرتروز و ساییدگی زانو در طب سنتی

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

بولیمیا (پرخوری عصبی )چیست؟؟

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

علل و درمان سوزش ادرار در آقایان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

آزمایش های لازم برای عمل کاشت مو

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

تغذیه مناسب برای پیشگیری و درمان سرطان کلیه

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت