دکتر محسن سلیمانی - پوست و مو

بوتاکس و فیلر چه تفاوتهایی با هم دارند؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drsoleimani.com
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان شریعتی ، بعد از اورژانس بیمارستان شریعتی ، طبقه دوم بانک آینده ،کلینیک پوست ومو بهین تلفن مطب : 36290689 - 031

یکی از پرطرفدارترین روش هایی که این روزها به منظور جوانسازی و بهبود ظاهر پوست مورد استفاده قرار می گیرند، تکنیک های تزریق هستند. استقبال مردم از این روش ها سبب شده تا روز به روز متدهای جدیدی عرضه و در بازار معرفی شوند. در این میان تزریق فیلر و بوتاکس بیشتر از هر چیزی توانسته در بین اغلب افراد محبوبیت زیادی پیدا کنند. همین موضوع نیز سبب ایجاد سردرگمی در افرادی شده که به دنبال روشی مناسب و ایده آل برای جوان کردن خود هستند. تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است باید بعد از انجام بررسی های لازم توسط پزشک گرفته شود.

برای اینکه بتوان به بهترین نتیجه بعد از انجام هر عملیات زیبایی بر روی پوست رسید به غیر از انتخاب پزشک و کلینیک معتبر، انتخاب روش صحیح نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل در این زمینه نیز قبل از گرفتن تصمیم نهایی باید در مورد تفاوت تزریق بوتاکس و فیلر اطلاعات کافی حاصل شود. برای درمان چین و چروک های دینامیک (چروک های ناشی از حرکات عضلات) بوتاکس انتخاب مناسب تری خواهد بود. این چروک ها به طور طبیعی در اطراف دهان، چشم و ابرو ایجاد می شود و با افزایش سن عمیق تر خواهند شد. تزریق بوتاکس، درمان مناسبی برای خطوط ریز ناشی از شکستن یا تجزیه کلاژن نیست که در این صورت از فیلر استفاده می شود.

شما می توانید برای تزریق ژل و بوتاکس به کلینیک بهین در اصفهان مراجعه نمایید. این مرکز با سالها تجربه در زمینه های مختلف پوست، کاشت مو ، زیبایی و لیزر می تواند نتایج بسیار درخشانی را به شما ارائه نماید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36290689-031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد بوتاکس

بوتاکس نوعی آرام بخش عضلانی محسوب می شود. بوتاکس از طریق باکتری های تصفیه شده موجب منجمد و فلج شدن عضلات می شود و خطوط چین و چروک های ناشی از حالات صورت را کاهش می دهد. همچنین می توانید از این روش برای درمان اختلالات عصبی که موجب ضعف عضلانی می شوند، استفاده کنید. همین طور می توان گفت برای درمان میگرن و دیگر بیماری ها به کار گرفته می شود. مهم ترین کاربرد بوتاکس درمان چین و چروک های صورت است.
به طور طبیعی چین و چروک های صورت در اطراف چشم، دهان و بین ابروها ایجاد و با افزایش سن عمیق تر می شوند. تزریق بوتاکس در نزدیکی چین و چروک ها موجب شل شدن عضلات می شود. عدم امکان حرکت عضلات، موجب کاهش چین و چروک های دینامیک می شود. بوتاکس برای خطوط نازک در اثر شکست کلاژن پوست به کار گرفته نمی شود. متخصصان زیبایی، تزریق را داخل عضلات پوست انجام می دهند که موجب از بین رفتن چروک های خاص و درمان آنها می شود. فرایند تزریق تنها چند دقیقه طول می کشد و بعد از دوهفته تأثیرگذاری آن مشاهده می شود.

کاربرد فیلر

فیلر، ژل هایی هستند که در برخی از نواحی به دلیل افزایش سن نازک و خالی شده اند را پر می کنند. به طورکلی با افزایش سن حجم چین وچروک در اطراف لب ها، چشم ها و گونه ها بیشتر می شود. معمولاً از این نوع تزریق برای درمان خط لبخند استفاده می شود، هرچند برای پرکردن حجم لب ها، گونه ها، حجم دهی و زاویه سازی فک و گونه نیز کاربرد دارد. در برخی از مواقع برای محو کردن اسکارهای پوستی بر روی دست از فیلرها استفاده می کنند. به طور معمول با ازبین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست، چین وچروک ها ظاهر می شوند. با تزریق فیلر می توانید اقدام به تحریک کلاژن سازی پوست کنید. از آنجایی که فیلرها دارای انواع مختلفی هستند؛ بنابراین تأثیر و ماندگاری متفاوتی دارند. برخی از فیلرها دارای ماندگاری 6 ماه و بعضی دیگر تا 2 سال یا بیشتر طول می کشند.

روش های تزریق بوتاکس و فیلر

روش ها و متد های تزریق بوتاکس و تزریق ژل بسیار مشابه به یکدیگر هستند و تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. مراحل کار که در ادامه ذکر خواهد شد، اصولی ترین مراحل برای تزریق بوتاکس و تزریق ژل می باشند؛ اما ممکن است برخی از پزشکان سلیقه و متد خاص خود را داشته و کمی با روش ذکر شده تفاوت هایی داشته باشد.

بوتاکس و فیلر

مراحل تزریق بوتاکس

در تزریق بوتاکس ابتدا پزشک معالج قبل از تزریق، ناحیه مورد نظر را با دقت معاینه و بررسی می کند تا مطمئن شود که تا چه میزان به داروی بوتاکس برای تزریق کردن نیاز بوده و باید به چه نقاطی تزریق شود تا نتیجه ای مطلوب و خوب برای شخص رقم بخورد. سپس پزشک با استفاده از یک داروی بی حس کننده موضعی، ناحیه هدف را بی حس می کند تا هنگام فرو کردن سرنگ به ناحیه مورد نظر دردی احساس نشود. در انتها با استفاده از سرنگ های کوچک، داروی بوتاکس را به صورت هدفمند و با دقت و ظرافت بالا، به نواحی مورد نیاز تزریق می نماید و به این صورت فرآیند تزریق بوتاکس به اتمام می رسد.

مراحل تزریق ژل

در تزریق ژل نیز پزشک همانند مراحل و روش تزریق بوتاکس، ناحیه هدف را بررسی کرده و مقدار ژل مورد نیاز را تعیین می کند. سپس با تزریق بی حس کننده به ناحیه مورد نظر، اندام هدف را بی حس کرده و ژل را تزریق می کند.

مراقبت بعد از تزریق بوتاکس و فیلر

فرق فیلر با بوتاکس

بوتاکس بهترین گزینه برای چروک های ناشی از حرکت ماهیچه ها است؛ چرا که باعث کاهش تحرک و قابل مشاهده بودن آنها می شود. این چروک ها زمانی ایجاد می شوند که چهره در حال نشان دادن عواطف یا ایجاد حالت ها است. ژل یا پرکننده های صورت برای چروک های ثابت و غیر متحرک مناسب هستند که حتی زمانی که چهره شما آرام است و هیچ احساسی را نشان نمی دهد نیز قابل مشاهده اند. این نواحی خالی و فرورفته هستند و اگر با پرکننده های پوست پر شوند، بسیار مفید خواهد بود. هر دو روش بوتاکس و تزریق فیلر (ژل) در جوانسازی پوست و رفع چروک های پوستی مؤثر می باشد؛ اما هر کدام دارای ویژگی های منحصر به خود هستند که با توجه به مشکلات پوستی هر فرد روش مناسب توسط پزشک اتخاذ می گردد. بوتاکس با فلج سازی عضلات و ژل با پر نمودن چین و چروک ها، مشکل پوست را رفع می نماید.

فیلر بهتر است یا بوتاکس؟

بوتاکس سم بوتولونیوم نوع A می باشد که عضلات و عصب های حرکتی ناحیه تزریق را ریلکس یا اصطلاحاً فلج نموده و منجر به رفع چین و چروک می گردد. نتیجه تزریق بوتاکس معمولاً پس از 2 هفته کاملاً قابل مشاهده می باشد در تزریق ژل که نوعی پرکننده یا فیلر محسوب می شود خطوط پوستی و ناهمواری های پوستی نیز مسطح می گردد و همچنین گاهی به منظور حجم دهی مورد استفاده قرار می گیرد. ژل های پرکننده انواع مختلفی دارد که جهت تزریق در مناطق مختلف پوست استفاده می شود و تفاوت آنها در ساختار مولکولی می باشد. برخی ژل ها به منظور پرکردن خطوط اخم و لبخند و ... به کار می رود و برخی دیگر جهت حجم دهی لب و... که با توجه به موضع تزریق ژل مناسب استفاده می گردد. نتیجه تزریق ژل با در نظر گرفتن تورم حاصل از تزریق بلافاصله قابل مشاهده می باشد.

برای خط خنده بوتاکس بهتر است یا ژل؟

بوتاکس نمی تواند خط خنده را به طور کامل از بین ببرد. تزریق ژل خط خنده یکی از بهترین و کم عوارض ترین روش های درمان خط خنده است. تزریق فیلر باعث پر شدن چروک ها می شود و در نتیجه سطح پوست را هموار می سازد. فیلرها باعث افزایش تولید کلاژن می شوند. کلاژن یک پروتئین است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود و باعث بازسازی پوست می شود. تولید این ماده به مرور زمان و افزایش سن کاهش پیدا می کند.

ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس

به طور کلی ماندگاری بوتاکس و فیلر به عمق چین و چروک و خطوط پوستی شما و همچنین جنس پوستتان بستگی دارد. ماندگاری بوتاکس معمولاً به برند بوتاکس و تخصص پزشک بستگی دارد؛ اما بین ۹ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. ماندگاری فیلر هم به توجه به نوع فیلر، بین ۶ تا ۱۸ ماه دوام دارد. به طور کلی فیلر، دوام و ماندگاری بالاتری به نسبت بوتاکس دارد.

کاندید نامناسب تزریق بوتاکس و فیلر

عوارض جانبی بوتاکس و فیلر

خطرات بوتاکس و عوارض جانبی

بوتاکس تنها برای افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند، پیشنهاد می شود. عوارض احتمالی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر خواهند بود:

  1. کبودی در محل تزریق
  2. افتادگی پلک ها که می تواند چندین هفته طول بکشد.
  3. قرمزی و سوزش چشم
  4. سردرد

خطرات فیلر و عوارض جانبی

فیلرهای پوستی نسبت به بوتاکس احتمال خطرات و عوارض جانبی بیشتری دارند. با این حال عوارض جانبی شدید، نادر است. عوارض جانبی خفیف تا متوسط معمولاً طی دو هفته از بین می روند. برخی از عوارض جانبی عبارتند از:

  1. واکنش آلرژیک
  2. کبودی
  3. عفونت
  4. خارش
  5. بی حسی
  6. قرمزی
  7. جای زخم
  8. در موارد شدید ممکن است تورم طولانی مدت صورت ایجاد شود. بسته های یخ می توانند به کاهش بی حسی موقت و تورم کمک کنند. بهتر است که برای کم کردن خطر ابتلا به این عوارض جانبی، آزمایش آلرژی انجام شود.

صفحه اينستاگرام دکتر سليماني

قیمت بوتاکس و فیلر

به طور کلی تزریق بوتاکس نسبت به تزریق فیلر ارزان تر است. البته هزینه تزریق هر کدام از این دو ماده، به ناحیه تزریق و مقدار تزریق بستگی دارد؛ زیرا تنوع فیلر ها زیاد است و در نواحی مختلف بدن و با اهداف متفاوت تزریق می شوند. هزینه تزریق فیلر می تواند طیف بسیار گسترده ای داشته باشد.

اگر از فقدان موهای خود رنج می برید، می توانید با پیوند مو مشکل خود را حل کنید. بزرگترین مزیت پیوند مو این است که فرد اعتماد به نفس خود را بازمی یابد. در کلینیک بهین اصفهان از بهترین روشهای کاشت و پیوند مو بهره گرفته شده است تا نتایجی رضایت بخش و شگفت انگیز برایتان به ارمغان آید. در این مرکز از روشهای کاشت مو شامل کاشت مو به روشFUT و FIT برای ایجاد نتیجه ای طبیعی استفاده می شود. مورد قابل ذکر آن است که شما می توانید بر اساس میل خود موهای پیوند یافته را حفظ کنید، آنها را رنگ کنید، مواد آرایشی بزنید، بشویید و با هر مدل مویی آراسته کنید. به منظور دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می توانید با شماره تلفن 03136290689 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

لایه برداری یا پیلینگ پوست برای چه افرادی مناسب است؟

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

پی آر پی عصاره ای طبیعی برای جوان سازی

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

تعداد جلسات کرایولیپولیر

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مزووایت صورت یا کرم پودر دائمی

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

میکرونیدلینگ چیست؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم تخمدان پلی کیستیک

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

برگشت یا ریفلاکس ادراری چیست ؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر محمد آذربایجانی - اعصاب ، روان و مشاوره
دکتر محمد آذربایجانی

اعصاب ، روان و مشاوره


www.drazarbayejani.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت