دکتر علی رفسنجانی - جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی افتادگی پلک ( بلفاروپلاستی ) چگونه انجام می شود؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.drrafsanjani.ir
آدرس مطب : شهریار ، خیابان ولیعصر ، کوچه رودکی ، ساختمان مروج ، طبقه دوم تلفن مطب : 0933817874 -

عمل پلک افتاده یکی از روش های موثر در جوان سازی چهره و تغییر در حالت چشم ها است. پلک افتاده یعنی پلکی که به دلایل مختلف، پایین تر از جای اصلی خود قرار می گیرد. با افتادگی پلک، هنگام باز بودن چشم ها، پلک بیشتر از حد نرمال روی چشم را می پوشاند. افتادگی پلک ممکن است به مرور زمان رخ دهد، بر اثر یک حادثه پیش بیاید و یا حتی مادر زادی باشد.
چشم ها مرکز صورت و عنصر بسیار مهمی در زیبایی ما هستند. چشم ها به خوبی حالات درونی ما را منتقل می کنند و احساسات ما را بروز می دهند. داشتن چشم های زیبا، پل ارتباط موثر ما با دیگران و یکی از عوامل اعتماد به نفس است. در این میان، فرم و شکل پلک ها در زیبایی چشم ها بسیار موثر هستند. عمل پلک افتاده به زیبایی و طبیعی بودن چشم ها بسیار کمک می کند.

با بالا رفتن سن، بافت های زیر پوست از جمله ماهیچه ها و بافت های چربی، سفتی و استحکام خود را از دست می دهند. به همین دلیل سفت شدن پوست زیر چشم نقش پر رنگی در زیبایی پیدا کرده است. صورت یکی از اولین نقاط بدن است که این نشانه های افزایش سن را منعکس می کند. چین های پیشانی و چروک های دور چشم و ابرو و افتادگی صورت ، یکی پس از دیگری خودشان را نشان می دهند.
خوشبختانه وجود راه حل درمانی و جراحی بلفاروپلاستی در نقاط مختلف ایران، خصوصا کرج و شهریار ، امکان زیبایی بیش از پیش را به عزیزان می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع جراحی زیبایی پلک

جراحی افتادگی پلک عموما با نام بلفاروپلاستی شناخته می شود. اما بلفاروپلاستی تنها یکی از موارد و روش های درمانی برای پلک است. از دیگر روش هایی که می توان از آن نام برد راهکار:

کانتوپکسی

زمانی از این راهکار استفاده می شود که لبه پایینی پلک پایین به سمت خارجی پلک بر می گردد. در این حالت برای بازگرداندن پلک به حالت اولیه و سفت کردن عضلات آن و پیشگیری از برگشتن مجدد پلک، از روش کانتوپکسی استفاده می کنند.
اهمیت درمان برگشتگی پلک پایین به آن است که به مرور موجب ایجاد خارش، سوزش و در برخی مواقع عفونت های وخیم می شود.

بلفاروپلاستی

عمومی ترین روش برای جراحی پلک افتاده روش بلفاروپلاستی است. این رویه درمانی برای رفع افتادگی پلک بالا و پلک پایین انجام می شود. هدف در هر دو حالت یکسان است. به موجب جراحی پلک بالا یا پایین و یا هر دو، پوسته شل شده پلک که به خاطر وجود چربی اضافی و افزایش سن ایجاد می شود برداشته شده و سفت می شود.

کانتوپلاستی

در موارد بسیار وخیم برگشتگی پلک، زمانی که میزان شل شدگی و چربی اضافی انقدر بالا باشد که نتوان به راحتی به درمان آن پرداخت. و همچنین احتمال ابتلا به عفونت بالا باشد، از روش کانتوپلاستی برای درمان افتادگی پلک پایین استفاده می کنند.
در این حالت پزشک جراح معتمد شما باید عضله خاص چشم را ببرد و تاندون کانتال را از استخوان کنار چشم جدا کند.

جراحی پتوز پلک

پتوز مختص به پلک بالا انجام می گردد. به این گونه که به موجب این روش درمانی پلک کشیده شده و به سمت بالا هدایت می شود. پتوز قادر است بدون ایجاد هیچ گونه جای اسکار و زخمی چربی اضافی که موجب سنگینی پلک بالا می شود را بردارد و چشم را کشیده کند.
بالا بردن ابرو

لیفت ابرو

از دیگر روش های زیبایی چشم است که به اشتباه جز درمان های افتادگی پلک شناخته می شود. ممکن است بیمار حس کند دچار پلک افتاده ای شده و نیاز به درمان افتادگی پیدا کند. اما در واقع تنها ابروی آن ها حالت افتاده دارد و تنها با یک لیفت ساده می توانند آن را درمان کنند. گوشه ابرو با کمک برش کوچکی به سمت خارجی سر ( دور طرف گوش ها) کشیده می شود و افتادگی ابرو رفع خواهد شد.

جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک ( بلفاروپلاستی ) چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی پلک ، یک عمل سرپایی بوده و در نتیجه ، شما بعد از تکمیل روند ، می توانید محل درمان را به مقصد منزل خود در همان روز درمان ، ترک نمایید. پزشک در طول روند ، دارویی را به شما می دهد ، تا آرامش تان حفظ شده و احساس راحتی داشته باشید. گاهی از بی حسی موضعی برای بی حس کردن محل های جراحی استفاده می شود. در طول روند ، برش های بسیار دقیقی در چین های طبیعی پلک بالا ایجاد می شود و بافت اضافی برداشته شده و سپس بخیه پلک ها برای بستن برش ها انجام می گیرند. جراح ، دستورالعمل های کامل در مورد مراقبت از محل های برش و سایر جزئیات ، مانند زمان از سر گیری کار و فعالیت های عادی را در اختیار شما قرار می دهد. بعد از عمل کردن پلک ها ، کبودی و تورم به عنوان عوارض جانبی طبیعی ، قابل انتظار می باشد. استفاده از پانسمان برای پوشش دادن چشم مورد نیاز نمی باشد.

عوارض جراحی زیبایی پلک

هر عمل جراحی می تواند عوارضی داشته باشد خصوصا که عمل جراحی پلک در ارتباط با بینایی فرد می باشد، لذا توصیه می شود این گونه عمل جراحی توسط همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه حیاتی دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود. مسلما در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کم تر است.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از: دو بینی یا تاری دید گذرا ، تورم و کبودی پلک، عدم تقارن محل برش در دو طرف، جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها.
این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم بر طرف می شوند. پس از جراحی در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملا بسته نمی شوند.این حالت معمولا خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود.استفاده از قطره اشک مصنوعی و پماد های مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند، اما اگر این حالت شدید باشد و منجر به باز ماندن پلک به مدت زیاد شود می تواند باعث ایجاد خشکی و زخم قرنیه گردد که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی مجدد اصلاح شود. در موارد بسیار نادری ممکن است پس از عمل ، خونریزی شدید اتفاق بیافتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دائمی شود.جراح پلک سعی می کند که پس از جراحی ، دو طرف کاملا مشابه باشند، اما گاهی اوقات و ندرتا به علت اختلاف روند ترمیم در دو طرف ، این قرینگی کامل ایجاد نخواهد شد.

همچنین بخوانید : جراحی زیبایی صورت شامل چه مواردی می شود؟

مراقبت های بعد از جراحی پلک

1. برای تسریع در روند بهبودی از کیسه یخ ( کمپرس یخ ) استفاده کنید.
2. به مدت 3 روز این کمپرس را بر روی چشم های خود قرار دهید.
3. توجه داشته باشید ، از تماس مستقیم کمپرس بر روی پوست خودداری کنید.
4. بهتر است ، در روز های ابتدایی بعد از عمل پلک به صورت نیمه نشسته استراحت نمایید.
5. تا چند روز استراحت کنید و بهتر است ، در خانه بمانید.
6. حداقل تا 24 ساعت از رانندگی کردن ، خودداری نمایید.
7. بهترین جراحان پلک می گویند بعد از عمل بلفاروپلاستی در تهران یا دیگر شهرهای ایران استفاده از دارو ، قطره و پماد های چشمی که پزشک تجویز نموده ، بسیار حائز اهمیت است.
8. حتما نواحی اطراف پلک و چشم ها را تمیز نگه دارید.
9. برای مدتی بعد از جراحی زیبایی پلک استفاده از لنز طبی ممنوع است و بیمار باید تنها از عینک استفاده کند.
10. از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل ، برای چند روز خودداری نمایید.
11. از انجام فعالیت های روزمره یا ورزشی سنگین در روز بعد از جراحی پلک پرهیز کنید.
12. از دست زدن و مالیدن چشم ها خودداری نمایید.
13. استفاده از دارو های رقیق کننده خون ؛ همچون آسپرین و ژلوفن پس از عمل زیبایی پلک ممنوع می باشد ؛ به طور کلی بدون مشورت با پزشک خود از هیچ داروی گیاهی یا شیمیایی مصرف نکنید.
14. توجه داشته باشید که کبودی و تورم پلک ها تا دو روز بیشتر می شوند ؛ بنابراین ، اصلا نگران نشوید ؛ این تورم می تواند صبح ها پس از بیدار شدن بیشتر هم باشد.
15. استفاده از پمادهای چشمی، می توانند سبب تاری دید و دو بینی شوند که این حالت پس از مدتی بر طرف خواهد شد.
16. ممکن است پس از بلفاروپلاستی ، چشم شما به نور حساس شود.
17. معمولا پس از یک هفته اثر بخیه ها از بین می روند، همچنین ، بعد از به اتمام رسیدن دوران نقاهت دید شما بهتر شده و ظاهر پلک زیبا تر خواهد شد.
18. حداقل تا دو هفته از لوزام آرایشی مخصوص چشم استفاده نکنید.
19. به آهستگی و با ملایمت قدم بزنید و از دویدن خودداری کنید.

هزینه جراحی پلک

لازم به ذکر است ؛ هنگامی بیمه هزینه آن را به عهده می گیرد که این جراحی بر روی پلک بالا ، جهت افزایش دید بیمار انجام شود ؛ در غیر این صورت یک عمل زیبایی به حساب می آید و بیمه ، هزینه جراحی های زیبایی را پرداخت نمی کند. به دلیل فاکتور های بسیاری که در بلفاروپلاستی ، تاثیر گذار است ؛ نمی توان هزینه دقیق آن را بیان کرد.

دوره نقاهت جراحی پلک

قبل از انجام هر عمل زیبایی باید توجه ویژه ای به دوران نقاهت آن داشته باشید. جراحی پلک از این قاعده مستثنی نیست و تمام متقاضیان باید این دوره را سپری کنند. طول این دوره در افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد و به شرایط فیزیولوژیکی بدن آن ها وابسته است.
عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند سبب کاهش یا افزایش دوره نقاهت شود. عوارض جانبی اولیه بعد از بلفاروپلاستی شامل ورم، کبودی و درد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی طی چند روز بعد از عمل کاملاً برطرف می شوند. اما عوارض ناشی از بی تجربگی جراح، قصور تیم پزشکی و غیر استریل بودن تجهیزات به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارند. در صورت شدید بودن این عوارض ممکن است آثار ناشی از آن ها برای همیشه باقی بماند.

طول دوره نقاهت بعد از بلفاروپلاستی چقدر است؟

نمی توان زمان ثابتی را برای دوران نقاهت بعد از جراحی پلک تعیین کرد. طول این دوره به شرایط فیزیولوژیکی متقاضیان وابسته است. اما در اغلب موارد بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته تمام عوارض طبیعی بعد از عمل برطرف خواهد شد.

برای خواندن مقالات عمل جراحی بینی گوشتی و جراحی لیفت شقیقه کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نکات قابل توجه قبل از تزریق فیلر

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

رطوبت پوست

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

رژیم غذایی و مکمل های توصیه شده در درمان پارکینسون

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

علل افتادگی ابرو و درمان آن

دکتر بهرام اشراقی [ فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم ]

لیفت لب چگونه انجام میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پنج نکته کلیدی در مورد تغذیه نوزاد با شیرخشک

دکتر نرگس علیان [ متخصص زنان و زایمان ]

آی یو دی بهترین وسیله پیشگیری از بارداری پس از تولد اولین فرزند

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت