دکتر فاطمه عندلیب - متخصص پوست و مو

بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست صورت

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]آدرس وب سایت : www.drandalib.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست پارکینگ عمومی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم تلفن مطب : 36260819 - 031

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی پوست شما تأثیر منفی می گذارد. عواملی مانند بالا رفتن سن انسان، ژنتیک خاصی که در هر فرد وجود دارد، قرار گرفتن پوست در برابر آفتاب و آکنه هایی که بر روی پوست خود دارید، می تواند به تغییر در بافت و ظاهر پوست اصلی شما کمک کند. به روش های مختلفی که باعث احیا و شادابی پوست شما می شود، جوانسازی پوست می گوییم. شما می توانید با استفاده از این روش ها، شادابی، جوانی و سلامتی را به پوست خود ببخشید. جوانسازی پوست صورت با لیزر از روش هایی بسیار اثر بخش برای جوانسازی پوست صورت به شمار می رود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر جوانسازی پوست ، روش مناسبی است، به دلیل اینکه مشکلات کمتری به رنگدانه های زیرین پوست ایجاد می کند و همچنین نسبت به روشن کردن پوست با استفاده از روش هایی مانند از بین بردن جای زخم آکنه با استفاده از لیزر، بهتر است. پرتوهای لیزر جوانسازی پوست دست و سار نقاط بدن اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن ها می شود، بعد از بهبود درمان پوست صاف تر و سفت تر می شود.

کاربردهای جوانسازی پوست صورت با لیزر

بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست

انواع لیزر جوانسازی پوست

لیزر فرکشنال RF (اسکارلت)

جوانسازی و کشیدن پوست صورت با آر اف فرکشنال اسکارلت یکی از روش های درمانی جدید است که در آن از امواج رادیوفرکوئنسی برای جوانسازی پوست صورت در لایه ی اپیدرم و لایه ی میانی درم استفاده می شود. همانطور که از اسم آن پیداست، در این روش از امواج نوری (جوانسازی پوست با لیزر) استفاده نمی شود، بلکه از امواج آر اف فرکشنال که توسط دستگاه دو قطبی رادیوفرکوئنسیِ غیرتهاجمی تولید می شوند، استفاده می شود.

این امواج لایه ی خارجی و میانی پوست را هدف قرار می دهند و موجب تحریک پوست برای آغاز فرآیند های طبیعی بازسازی پوست می شوند و در نتیجه لایه ی جدیدی روی پوست تشکیل شده و میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست افزایش می یابد و شخص نهایتاً ظاهر جوان تر و شاداب تری پیدا می کند. گرمای تولید شده توسط RF از یک طرف موجب افزایش سنتز کلاژن و الاستین شده، از طرف دیگر، موجب Remodeling کلاژن می شود.

روش جوانسازی پوست با آر اف فرکشنال برای درمان ناهمواری های موجود در بافت پوست، رفع چروک صورت، جای جوش و آفتاب سوختگی استفاده می شود. این روش موجب تحریک پوست به تولید کلاژن در عمق لایه ی درم در پوست می شود، درحالی که لایه ی اپیدرم دست نخورده باقی می ماند و آسیبی به آن نمی رسد.

یولیزر کوانتا

دستگاه یولیزر تکنولوژی جدید و انقلابی در زمینه جوانسازی است که با ترکیب دو تکنولوژی (تهاجمی و غیرتهاجمی) و تابش همزمان دو موج CO2 طول موج 10600 نانومتر و اربیوم گلاس 1540 نانومتر باعث تحریک لایه درم پوست به کلاژن سازی و در نهایت بازسازی عمیق و جوانسازی فوق العاده پوست می گردد. این دستگاه با استفاده از هر دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی مجموعه ای از آثار جوانسازی پوست را که هر دستگاهی جداگانه در پی دارد، همزمان ارائه می دهد. این دو مد (تهاجمی و غیرتهاجمی) را می توان همزمان با هم یا به صورت جداگانه استفاده کرد که بنا بر تشخیص پزشک برای هر فرد تعیین می گردد.

همچنین بخوانید : لیزر اندولیفت ، روشی مؤثر در جوانسازی پوست

لیزر فوتونا (4D)

جوانسازی چهاربعدی فوتونا یک روش درمانی غیرتهاجمی و هم افزاینده بوده که شامل مراحل درمان از داخل دهان و از روی پوست میباشد که باعث میشود بدون احتیاج به مواد تزریقی حالت استحکام و سفت بودن در پوست ایجاد شود. با دو طول موج و 4 مرحله درمان اقدامات کامل ضدپیری پوست لایه های عمیق، میانی و سطحی، ساختار پوست را بهبود میبخشد. تکنولوژی این سیستم بسیار پیشرفته میباشد به طوری که با ترکیب 4 مرحله درمانی با دو طول موج Er: YAG + Nd: YAG و 4 فاز Light Peel, Skin Tightening, Rejuvenation, Intraoral Tightening که هریک از آنها بر اساس عرض پالسهای مختلف توانایی درمان غیرتهاجمی و تهاجمی خفیف را بدون آنکه به سطح پوست آسیب برساند فراهم می آورد و باعث افزایش کلاژن داخل پوست می شود، لذا باعث سوختگی سطح پوست نمیشود و از طرفی این سیستم احتیاج به هیچگونه هزینه مصرفی برای درمان ندارد.

لیزر فرکشنال (CO2)

لیزرهای CO2 درمان خیلی قوی را فراهم می کند و برای درمان چین و چروک های عمیق و گسترده استفاده می شود. این لیزر سال های خیلی زیادی است که توسط پزشکان برای درمان اختلالات مختلف پوستی استفاده می شود. نسل جدید لیزرهای CO2 پرتوهای نور را به طور پیوسته و پالس های بسیار کوتاه انرژی که به آن اولتراپالس می گویند را ارائه می کنند. این لیزر برای جوان سازی پوست لایه های نازک پوست را به طور خیلی دقیق بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور آن از بین می برد. مکانیزم عمل این لیزر بدین صورت است که به جای تابیدن نور لیزر با شعاع بزرک در لیزرهای قدیمی، ستون های از نور لیزر با شعاع هایی بسیار باریک در حد میکرون بر روی سطح پوست تابیده میشود لذا مناطقی از سطح پوست (اپیدرم) عملاً سالم می ماند و از همین مناطق اشعه نخورده یا سالم هست که ترمیم پوست بسرعت انجام میشود.

لیزر اربیوم

لیزر جوانسازی اربیوم برای چین و چروک ملایم و خطوط سطحی و نسبتاً عمیق صورت کاربرد دارد. دوره ی بهبودی این لیزر درمانی کوتاه است و با تحریک کلاژن و در نتیجه صاف و سفت کردن پوست باعث افزایش اعتماد به نفس فرد می شود. لیزر اربیوم می تواند برای جوانسازی دست، گردن، قفسه سینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لیزر N-lite یا Regenlite

لیزر nlite یک لیزر غیرزخمی کننده است که با تابش طول موج خاصی از لیزر با خصوصیات شکلی و زمانی خاص که به آن smart pulse گفته می شود سبب آزاد شدن موادی به نام فاکتورهای رشد Growth factors از عروق سطحی پوست می شود که این مواد با افزایش کلاژن پوست سبب افزایش ضخامت و قوام پوست و شادابی، شفافیت و طراوت آن می شوند.

نحوه عملکرد لیزرهای جوانسازی پوست

در روش لیزر درمانی، پزشک پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند، این پرتو های نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد و این کار را تا زمانی ادامه می دهد که ظاهر یکنواخت، نرم و صاف تری از پوست به دست بیاید.

آمادگی جهت جوانسازی پوست با لیزر

مراقبت های پس از جوانسازی پوست با لیزر

پس از هر بار لیزر، نواحی تحت درمان به وسیله پانسمان، به مدت ۲۴ ساعت پوشانده می شوند. در این ۲۴ ساعت، لازم است حدود ۴ الی ۵ بار پانسمان را باز کنید و با دست استریل، پماد مخصوصی که توسط پزشک تجویز می گردد، روی نواحی موردنظر بمالید. این پماد، از عفونت نواحی تحت درمان پیشگیری می کند.
التهاب در نواحی که زیباسازی و ترمیم پوست به وسیله لیزر انجام شده، بسیار طبیعی است. در صورت نیاز، پزشک جهت از بین بردن این التهابات، دارو یا اسپری استروئیدی تجویز می کند.

هزینه روشهای لیزری جوانسازی پوست

هزینه ی جوانسازی پوست صورت بسته به نوع لیزر استفاده شده، وسعت ناحیه درمان شده و تعداد جلسات درمانی بستگی دارد.

عوارض لیزر جوانسازی پوست صورت

پس از انجام روش جوانسازی صورت با لیزر، عوارض جانبی مشخصی در بین بعضی از بیماران به وجود می آید. با این حال، این عوارض معمولاً نسبتاً خفیف هستند و در کوتاه مدت از بین می روند. عوارض جانبی شایع شامل قرمزی پوست، ورم ناحیه درمان شده و التهاب (شبیه احساسی است که پس از آفتاب سوختگی خفیف به فرد دست می دهد) است.

امروزه یکی از رایج ترین اقداماتی که در کلینیک های تخصصی پوست صورت می گیرد؛ تزریق بوتاکس است. این عمل با استفاده از موادی مانند بوتاکس دیسپورت و مصپورت در مطب دکتر عندلیب متخصص پوست و مو در اصفهان انجام می شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبتهای بعد از بوتاکس کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

تشخیص زگیل تناسلی

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

wbc در آزمایش اسپرم

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

رباط صلیبی مصنوعی بهتر است یا طبیعی؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره فوق تخصص درد بیشتر بدانید

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

شناخت و تشخیص انواع شوره سر

دکتر جمال الدین حسن زاده [ متخصص پوست و مو ]

روشهای درمان اضطراب

دکتر محمد والی پور [ متخصص روانپزشکی ]

بخورید تا جوش نزنید

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

سونوگرافی برای چه اندام هایی انجام می شود؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر علیرضا واعظ شوشتری - متخصص پوست ، مو و زیبایی
دکتر علیرضا واعظ شوشتری

متخصص پوست ، مو و زیبایی


www.drvaez.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت