کلینیک پوست صدف - پوست ، مو و زیبایی

نحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشت

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.sadafclinic.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک آ ، طبقه سوم ، کلینیک صدف تلفن مطب : 32240827 - 031

امروزه بسیاری از افراد از ریزش مو رنج می برند، از این رو اقدامات لازم برای کاشت مو را در پی می گیرند. در این عمل زیبایی فولیکول های مو از پشت سر با استفاده از متد و روشی خاص جدا شده و به قسمت های کم مو منتقل می شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این عمل انتقال اگر به خوبی انجام شود، رشد موهای کاشته شده حالت طبیعی خود را در پی خواهد گرفت. یکی از مسائل حائز اهمیت که فکر افراد زیادی را پس از کاشت مو درگیر خود کرده است، مراحل و روند رشد و ریزش مو بعد از کاشت مو است.

رشد مو پس از کاشت به عوامل متعددی از قبیل روش کاشت مو، ژنتیک و نحوه مراقبت شما از موهای کاشته شده بستگی دارد. نباید توقع داشت که موهای کاشته شده به سرعت رشد کنند؛ زیرا مراحل رشد پس از کاشت مو طی دوره های مختلفی رخ می دهد. رشد موها فرایندی زمان بر است که باید مراحل گوناگونی را پشت سر بگذارد. در این گفتار روند رویش مو بعد از کاشت را مد نظر قرار خواهیم داد.

روشهای کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در این روش، پزشک از پشت سر بیمار، یک نوار باریک جدا کرده و فولیکول های مو را از این نوار باریک جدا می نماید. فولیکول های جداشده را به قسمت هایی از سر که کم پشت هستند، پیوند می زنند. این روش، یکی از بهترین روش های کاشت مو محسوب می شود؛ زیرا در آن، کیفیت فولیکول های جداشده نسبت به سایر روش ها بالاتر است و می تواند در رشد مو بعد از کاشت مو تأثیرگذار باشد و همچنین، سرعت کاشت مو بیشتر است. این روش برای افرادی که بانک موی خوبی در پشت سر خود دارند، بسیار مناسب است و از قیمت مناسب تری نسبت به سایر روش ها برخوردار است.

کاشت مو به روش FIT

در روش کاشت مو به شیوه FIT، پزشک، فولیکول های مو را به صورت تک تک از پشت سر فرد جدا کرده و به قسمت های مورد نظر پیوند می زند. افرادی که از این روش برای کاشت استفاده می کنند، باید از بانک موی مناسبی در قسمت پشت سر خود برخوردار باشند که بعد از برداشتن قسمتی از فولیکول ها، با رشد مو بعد از کاشت مو آن قسمت از سر کاملاً پوشانده شده و خالی نباشد.

کاشت مو به روش BHT

این روش برای افرادی که از بانک موی خوبی برخوردار نیستند، بسیار مناسب است و نیاز آنها را برطرف می کند . در این روش، به دلیل کم بودن موی سر، پزشکان از موهای سایر اعضای بدن فرد مانند پا، دست، سینه و پشت کمر استفاده می کنند و آنها را به سر پیوند می زنند. در این روش نیز مانند روش کاشت موی FUT ، موها در قسمت هایی از بدن به صورت نواری جدا می شود . علاوه بر محاسنی که این روش دارد و برای افرادی با بانک موی کم بسیار امیدوارکننده است؛ اما باید در نظر داشت که جای اسکار در قسمت هایی از اعضای بدن که مو از آن قسمت ها جداشده، باقی می ماند و ممکن است زیبایی فرد را تحت شعاع قرار دهد.

کاشت مو به روش SUT

این روش کاشت مو زیر مجموعه ی روش کاشت موی FIT محسوب می شود و سعی دارد با پوشش معایب این روش، مؤثرتر واقع شود . در این روش نیز همانند روش FIT، فولیکول ها به صورت نقطه ای از پشت سر جدا می شود، با این تفاوت که در روش SUT این کار توسط دستگاه انجام شده و تمام وظایف به عهده ی دستگاه است و از دست، کمک گرفته نمی شود. در صورتی که این کار با دستگاه های جدید و به روز انجام شده و با دقت و مهارت بالا انجام شود، نتیجه ی بسیار موفقی در پی دارد و همچنین، تعداد فولیکول های از دست رفته به حداقل می رسد.

کاشت مو به روش Micro FIT

این روش زیر مجموعه ی روش FIT است و معایب آن روش را می پوشاند. در روش Micro FIT تکنولوژی متفاوت است و دستگاهی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار پیشرفته است. همچنین از ابزارهای ظریفی برای جدا کردن فولیکول مو استفاده می شود که بدون آسیب رساندن به فولیکول مو، آن را خارج می کند. در این روش، روند بهبودی با سرعت بیشتری صورت می گیرد و به علت کوچک بودن زخم ها ایجاد عفونت بسیار کاهش می یابد.

نحوه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از کاشت

مراقبت های قبل از کاشت مو

در صورتی که از داروهای زیر استفاده می کنید. به منظور پیشگیری از خطر خونریزی، یک هفته قبل از کاشت مو مصرف آنها را متوقف کنید:

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از عمل، در نتیجه کاشت مو تأثیر زیادی دارند. در برخی مواقع بی احتیاطی و عدم توجه به توصیه ها، عواقب بسیار جدی دارد.

مراحل رشد مو بعد از کاشت

هفته اول بعد از کاشت مو

هفته اول بعد از کاشت مو، زمان طلایی دوره نقاهت است و بیشترین میزان مراقبت باید در نظر گرفته شود. پوست سر هم چنان ملتهب است و فولیکول ها از طریق دلمه ها و پوسته های تشکیل شده در جای خود ثابت نگه داشته شده اند و عملاً هیچ گونه رشد مویی را شاهد نخواهیم بود. اگر احساس کردید مو دچار ریزش شده، خونسردی خودتان را حفظ کنید؛ چرا که مو از ساقه جدا می شود و فولیکول زیر پوست سر، سالم باقی می ماند و آسیب نخواهید دید.

هفته دوم تا سوم بعد از کاشت مو

طی هفته دوم تا سوم بعد از کاشت مو، به مرور از میزان التهاب کاسته می شود. پوسته ها و دلمه های بعد از کاشت با شستشوی سر برطرف خواهند شد. در این بازه زمانی، شوک ریزشی اتفاق می افتد که جزء روند ترمیم است و موهای کاشته شده ریزش پیدا می کنند. این مرحله با عنوان مرحله خواب مو شناخته می شود که قبل از رشد مجدد موها اتفاق می افتد و مدت زمان آن می تواند در هر فردی متفاوت باشد. توجه داشته باشید که این مرحله می تواند گاها تا دو ماه هم ادامه پیدا کند.

ماه دوم تا چهارم بعد از کاشت مو

از ماه دوم به بعد، موهای ریخته شده شروع به رشد می کنند که ممکن است حجم موها کم باشد و از نتایج مورد انتظار فرد دور باشد. رشد موها در این مرحله تنها در حد یک سانتی متر خواهد بود و ضخامت چندانی نخواهند داشت اما از ماه سوم، فولیکول ها زیر پوست تثبیت و محکم می شوند و رشد اصلی از حالا به بعد اتفاق خواهد افتاد. در واقع این دوره مانند زمانی است که شما موها را از ته تراشیده اید.

ماه پنجم تا نهم بعد از کاشت مو

با رسیدن به ماه پنجم، متوجه رشد بهتر و بیشتر موهای کاشته شده خواهید شد و ضخامت موها، ۸۰ تا ۹۰ درصد مشابه موهای طبیعی تان خواهد شد. از این زمان به بعد، افراد احساس بهتری از نتایج جراحی دارند و اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. از ماه ششم به بعد نیز انعطاف پذیری و کشسانی پوست سر بیشتر خواهد شد.

یک سال بعد از کاشت مو

سال اول بعد از کاشت مو، زمانی است که بسیاری از افراد به نتایج دلخواه خود می رسند و درصد بالایی از موها رشد کرده است. ممکن است برخی موهایی که جدید رشد می کنند کمی فر یا مجعد باشند که جای نگرانی وجود دارد و این حالت به مرور برطرف می شود و موهای کاشته شده از لحاظ ظاهری مشابه موهای طبیعی خواهند شد.

دو سال بعد از کاشت مو

دو سال بعد از کاشت مو، نتایج نهایی و واقعی این روش مشخص شده و موها روند رشد طبیعی خود را دارند و تراکم موها در حد قابل قبولی خواهد بود.

عوامل تأثیرگذار در رشد مو پس از کاشت

عوامل و معیار های لازم و تأثیرگذار در دوره رشد مو، علاوه بر رعایت توصیه های پزشک پس از جراحی، به پیشینه شما نیز باز می گردد. پیش از اینکه تصمیم به کاشت مو بگیرید باید به چند عامل توجه کنید. به عنوان مثال کیفیت و نازکی مو در ناحیه اهدا کننده و یا میزان ریزش موهای شما در طول دوره زندگی. کیفیت جنس موهای شما می تواند تأثیر بسیار در انتخاب روش مناسب کاشت برای شما داشته باشد. مهم تر از پیشینه شما، انتخاب بهترین پزشک کاشت مو که بتواند به خوبی سوابق شما را آنالیز کند و بهترین روش درمانی را برای شما انتخاب کند، بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود. لذا جراح زیبایی را انتخاب کنید که تبحر و سوابق موفقیت آمیزی زیادی در جراحی های کاشت موی خود داشته است.

در کنار این عوامل پس از جراحی، با رعایت نکات تجویز شده توسط جراح متخصص شما، می توانید نتیجه مطلوبی را برای خود رقم بزنید. این نکات به این صورت خواهند بود که:

موارد منع کاشت مو

افراد منع کاشت مو عبارتند از :

اينستاگرام کلينيک صدف

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و ... بستگی دارد.

عوارض کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

برای آشنایی با روشهای نگهداری از پوست چرب کلیک کنید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

بیماری Gout چیست؟؟

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

جوانسازی پشت دست با تزریق فیلر

دکتر فاطمه عندلیب [ متخصص پوست و مو ]

عمل جراحی ترمیمی یا بازسازی پستان چیست؟

دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]

وقتی بچه ها درباره جنسیت و تولد سوال می پرسند

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

با انواع فیلرها آشنا شوید

دکتر سهیلا طاهری [ متخصص پوست و مو ]

سولاریوم

دکتر مهین عباسپور [ پوست ، مو و زیبایی ]

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

شرایط کاشت ابروی طبیعی

کلینیک پوست ارکیده [ پوست ، مو و زیبایی ]

تشخیص و درمان سرطان تخمدان

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت