دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی

چه کسانی نمیتوانند کاشت مو انجام دهند؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]آدرس وب سایت : www.doctormodaresi.ir
آدرس مطب : اصفهان ، خیابان مرداویج ، چهارراه رسالت ، طبقه فوقانی پوشاک زیگ زاگ تلفن مطب : 36703885 - 031

امروزه علم پزشکی پیشرفت چشمگیری در زمینه جوانسازی و زیبایی داشته است. یکی از راه حل های متداول در زمینه مشکلات مو، در واقع کاشت یا پیوند مو است که مورد استقبال میلیون ها نفر در سراسر جهان قرار گرفته است و همواره دارای نتیجه مطلوبی بوده است. کاشت مو تکنیک جراحی است که در آن پزشکان با کمک تکنیک های مختلف کاشت، از نواحی دارای بانک موی قوی گرافت ها را به نواحی از پوست انتقال می دهد که موی آنها در حال ریزش است یا آن ناحیه خالی از مو است. در واقع، ریشه هایی از موهای بدن فرد که نسبت به ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس انتقال داده می شوند. کاشت مو معمولاً برای درمان ریزش مو با الگوی طاسی مردانه استفاده می شود. کاشت مو یک روش عالی برای بهبود کیفیت زندگی افراد است؛ اما به یاد داشته باشید که همه افراد واجد شرایط برای کاشت مو نیستند. قبل از کاشت مو، سوابق پزشکی و اطلاعات ژنتیکی شما به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

بهترین کاشت مو در اصفهان را با مراجعه به کلینیک دکتر رامین مدرسی، تجربه نمایید. در این مرکز، کاشت مو به روش fit با تراکم fut ، توسط کادری ماهر و مجرب انجام می شود. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885-031 تماس حاصل فرمایید.

انواع روش های کاشت مو

به طور کلی روش های کاشت مو در دو دسته FUT و FIT تقسیم می شود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه های تخصصی متعدد، متخصصان روش های دیگری را از این دو روش استخراج و به عنوان روش های جدیدتری طبقه بندی کرده اند. این روش ها به ترتیب پیدایش زمانی عبارت هستند از:

نکات کاشت مو

آمادگی قبل از کاشت مو

برای نتیجه گیری عالی و مؤثر واقع شدن فرآیند کاشت طبیعی مو، باید قبل از کاشت مو چندین نکته را رعایت کنید:

  1. از مصرف ویتامین و مکمل ها به مدت دو هفته قبل از کاشت مو خودداری کنید. به ویژه ویتامین E که باعث رقیق شدن خون می شود.
  2. مصرف داروهایی مانند آسپرین و سایر داروها که باعث رقیق شدن خون می شوند تا دو هفته قبل از کاشت مو ممنوع است.
  3. نوشیدنی های الکلی باعث رقیق شدن خون خواهند شد. دو هفته تا یک ماه پیش از پیوند طبیعی مو این نوشیدنی ها را کنار بگذارید.
  4. یک ماه پیش از موعد کاشت موی طبیعی، رژیم های خاص غذایی را کنار بگذارید. بدن شما باید برای کاشت مو آماده باشد، بنابراین کمبود انرژی و مواد معدنی را در طول این مدت تقویت کنید. کمبود مواد معدنی در بدن باعث می شود دوره ریکاوری و بهبود پس از پیوند، طولانی تر شود.
  5. یک هفته مانده به روز مشخص شده، از ورزش و فعالیت های سخت خودداری کنید.
  6. سعی کنید شب قبل از کاشت مو، زودتر بخوابید و بیشتر استراحت کنید.
  7. در خصوص مصرف داروهای احتمالی خود در روزهای پیش از کاشت و پس از آن لازم است با پزشک خود مشورت کنید.
  8. برای انجام عمل زیبایی کاشت مو از پیراهن های دکمه دار استفاده کنید تا در هنگام تعویض بعد از پیوند مو با سر شما تماسی نداشته باشد.
  9. شب قبل از فرآیند کاشت از مصرف مواد غذایی پر قند ، پروتئین و کربوهیدرات پرهیز کنید. بهتر است شام سبکی میل کنید.
  10. شب قبل از کاشت موی طبیعی حمام کنید.
  11. از مصرف غذاهای پر چرب و سنگین در وعده غذایی قبل از کاشت مو خودداری کنید.
  12. مصرف سیگار و دخانیات در نتیجه نهایی کار تأثیرات منفی داشته و بر روند بهبود موهای کاشته شده اثر مخرب می گذارد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند حداقل به مدت دو هفته مانده به عمل کاشت مو سیگار را ترک کنند.

مراقبت های بعد از کاشت مو

رعایت اصول و نکات مراقبتی پیش و پس از کاشت مو به یک اندازه اهمیت دارند، لذا برای به دست آوردن یک نتیجه عالی از پیوند مو، حتماً نکات ذکر شده در ادامه این مطلب را رعایت کنید. این نکات در بهبود زخم ها و رشد بهتر موی کاشته شده مؤثر هستند:

  1. اگرچه عفونت در پوست سر بعد از کاشت مو بسیار نادر است؛ اما برای احتیاط بیشتر توصیه می شود دو هفته از هرگونه گرد و غبار و محیط دارای باکتری دوری کنید.
  2. به هیچ عنوان ناحیه اهدا کننده (پشت سر) و یا فولیکو ل های کاشته شده را لمس نکنید. هرگونه تنش و فشار به این نواحی منجر به آسیب به فرآیند پیوند فولیکول های مو می شود. اگر در شرایطی خاص مجبور شدید که این نواحی را لمس کنید، قبل از آن دست ها کاملاً ضدعفونی شود تا احتمال بروز عفونت در آن ناحیه به حداقل برسد.
  3. بین 3 الی 5 روز پس از پیوند فولیکول ها استراحت لازم است.
  4. پس از کاشت مو سعی کنید در هنگام خواب به شکلی بخوابید که ناحیه کاشت با بالش تماسی نداشته باشد. ناحیه کاشت نباید به هیچ عنوان تحت فشار قرار گیرد؛ زیرا باعث آسیب دیدن فولیکول های مو خواهد شد.
  5. گرما به فولیکول های تازه پیوند شده آسیب می رساند. به این ترتیب باید از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز کنید. سعی کنید زیاد فعالیت نداشته باشید یا در جای گرم حضور نداشته باشید. حرکات ورزشی، با تعریق بدن و پوست سر همراه خواهد بود که برای پیوند مو مضر هستند.
  6. از پوشیدن کلاه و روسری خودداری کنید.
  7. از استحمام به مدت 2 الی 3 روز پس از کاشت موی طبیعی خودداری کنید تا باعث بروز عفونت در محل پیوند شده نشود.
  8. تا سه الی چهار روز بعد از خوردن بستنی و یا داروی آسپیرین باید پرهیز شود.
  9. استفاده از مشروبات الکلی بخصوص در ۴۸ ساعت اولیه بعد از کاشت مو اکیداً ممنوع است. حتی بعد از آن هم توصیه می شود که ترجیحاً از مشروباتی با درصد الکل بسیار پایین استفاده شود؛ زیرا الکل، خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی در زخم ها بیشتر می شود.
  10. استفاده از سیگار، گردش خون را کاهش داده و اکسیژن رسانی به فولیکول ها دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه بهبود زخم های روی سر با کندی صورت می گیرد. همچنین خطر ابتلا به عفونت و به جا ماندن اثر زخم روی سر افزایش می یابد.

افراد نامناسب کاشت مو

افرادی هستند که به دلیل بیماری های زمینه ای از قبیل کم کاری یا پرکاری تیروئید یا بیماری های دیگر از قبیل سندرم تخمدان پلی کیستیک و دیابت دچار ریزش مو شده اند که ابتدا باید بیماری خود را درمان کنند. در صورتی که علت ریزش مو درمان نشود موهای کاشته شده نیز دچار ریزش خواهند شد؛ زیرا همان طور که میدانید یکی از مزیت های درمان پیوند مو این است که موهایی که در ناحیه کم مو یا بی مو کاشته می شوند کاملاً مانند موهای طبیعی فرد در ناحیه اهدا رفتار می کنند. از آنجایی که بیماری های زمینه ای سبب ریزش موها می شوند موهای کاشت شده نیز همانند موهای سایر قسمت های سر از متأثر از عوامل ریزش مو هستند. گاهی به هم ریختن تعادل هورمون های زنانه مانند استروژن یا هورمون های مردانه مانند آندروژن سبب ریزش مو می شود. پس از طی مراحل درمان و متعادل شدن هورمون ها این نوع ریزش مو متوقف خواهد شد.

گاهی افراد به دلیل استفاده از دارویی خاص به طور موقت دچار ریزش مو می شوند. بسیاری از داروها از قبیل داروهای ضد انعقاد خون از قبیل وارفارین و هپارین، داروهای ضد افسردگی، داروهای مورد استفاده برای درمان نقرس، داروهای شیمی درمانی (برای درمان سرطان ها) سبب ریزش مو می شوند. افرادی که در دوره درمان بیماری هستند و از این نوع داروها استفاده می کنند نباید مو بکارند. در صورت اقدام به کاشت مو، موهای کاشته شده نیز تحت تأثیر این داروها دچار ریزش می شوند. فرد در چنین شرایطی اصلاً نیازی به پیوند مو ندارد؛ زیرا پس از تکمیل دوره درمان و قطع مصرف دارو ریزش مو متوقف می شود.

برخی از افراد به دلیل فقر تغذیه ای و کمبود آهن، ویتامین B و سایر مواد مورد نیاز برای رشد موها دچار ریزش مو می شوند. در این افراد نیز در صورت اصلاح رژیم تغذیه ای و تأمین مواد مورد نیاز برای رشد موها ریزش مو متوقف می شود. به همین دلیل به این افراد نیز قبل از رفع علت ریزش مو پیوند مو اصلاً توصیه نمی شود.

بیماری تریکوتیلومانیا نوعی بیماری روانی است که در آن فرد به دلیل اضطراب روحی موهای سر خود را می کند. در صورتی که این فرد اقدام به کاشت مو کند به دلیل بیماری خاصی که دارد موهای کاشته شده را نیز خواهد کند. به همین دلیل این افراد باید ابتدا به روانشناس مراجعه کرده و بیماری روحی خود را درمان کنند. بعد از درمان بیماری، مشکل طاسی و ریزش مو در این افراد حل می شوند.

افرادی که بانک مناسبی در ناحیه سر خود ندارند نیز نمی توانند کاشت مو انجام دهند. در حال حاضر برای پیوند مو از بانک موی سر خود فرد استفاده می شود. افرادی که در پشت سر یا کناره های گوش خود بانک موی مناسبی نداشته باشند نباید کاشت مو انجام دهند، البته در برخی از روش های پیوند مو مانند کاشت مو به روش BHT فولیکول ها از ناحیه سینه یا زیر ریش آقایان برداشت شده و در ناحیه کاشت در سر قرار داده میشوند. استفاده از موهای سایر نقاط بدن برای پیوند به سر تنها در صورتی امکان پذیر است که امکان برداشت از ناحیه بانک موی سر فرد هر چند کم وجود داشته باشد و با استفاده از فولیکول های مو سایر نواحی به تراکم موهای کاشته شده افزوده شود. در واقع کاشت مو تنها با استفاده از بانک موی زیر ریش و سینه امکان پذیر نیست. بر اساس تحقیقات و تجربیات مختلف مشخص شده است که کاشت مو با تکیه بر موهای سایر نواحی امکان پذیر نیست.

لوپوس نوعی بیماری التهابی مزمن است که در اثر اختلال در سیستم ایمنی افراد به وجود می آید. این بیماری به صورت خود به خودی به وجود می آید و در آن سیستم ایمنی فرد به بافت های خودی آسیب می رساند. یکی از عوارض این بیماری ریزش مو است. افراد مبتلا به این بیماری که تحت درمان های دارویی هستند نباید از کاشت مو برای درمان ریزش مو استفاده کنند. اقدام به کاشت مو ممکن است باعث عود مجدد بیماری در این افراد شود. با توجه به خطرآفرین بود پیوند مو این بیماران از کاشت مو منع شده اند.

مردانی که دچار آلوپسی آندروژنیک یا همان ریزش موی ارثی هستند باید در سن مناسب اقدام به کاشت مو کنند. معمولاً به این افراد توصیه می شود که در سنین بالاتر از ۲۷ سالگی کاشت مو را انجام دهند؛ زیرا در سن کمتر از ۲۷ سالگی ریزش مو در این افراد متوقف نشده و الگوی ریزش مو، وسعت ناحیه کاشت و محدوده بانک مو یا همان ناحیه مناسب برای برداشت گرافت های مو کاملاً مشخص نیست. در این افراد هنوز موهای مقاوم در برابر عوامل ریزش و موهای مستعد ریزش از یکدیگر تفکیک نشده اند. این احتمال وجود دارد که موهایی برای پیوند به ناحیه کاشت انتخاب شوند که در برابر عامل ریزش مو مقاوم نبوده و پس از قرارگیری در ناحیه کاشت دچار ریزش شوند. ریزش موهای کاشته شده در این افراد مشکلات ظاهری زیادی ایجاد می کند. ممکن است در ناحیه کاشت مو برخی موها دچار ریزش شوند و برخی موها روی سر باقی بمانند و ظاهری ناخوشایند در سر ایجاد می کند. از طرف دیگر از آنجایی که ریزش مو در این افراد هنوز تداوم دارد ممکن است موهای اطراف منطقه کاشت دچار ریزش شوند.

بیمارانی که انتظارات غیرواقعی در مورد نتایج نهایی عمل خود دارند، مانند شخصی که ریزش موی گسترده و منبع اهدا کننده کافی ندارد و با این وجود هنوز انتظار دارد خط رویش موی خود را بازیابی کند.

اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

عوارض جانبی کاشت مو

عوارض جانبی کاشت مو معمولاً جزئی است و ظرف چند هفته برطرف می شود.آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو مشابه با سایر عمل های جراحی به عوامل مختلفی مانند روش انجام جراحی، نوع بیهوشی، کلینیک و یا مرکزی که جراحی در آن انجام می شود، جراح و ... بستگی دارد.

شما می توانید جهت انجام کلیه اقدامات جوانسازی و زیبایی ، تقویت و کاشت مو، ابرو، ریش و سبیل، لیزر موهای زائد ، تشخیص و درمان مشکلات و بیماری های پوست و مو ، تزریق ژل ، چربی و بوتاکس و ... که انجام آنها در مراکز تخصصی پوست مو مجاز است؛ به کلینیک دکتر رامین مدرسی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36703885-031 تماس حاصل فرمایید.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

نکات آرايشی مهم در رابطه با مو

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

سونوگرافی بیوفیزیکال پروفایل BPP به چه دلیل انجام میشود؟

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

رژیم غذایی و مکمل های توصیه شده در درمان پوکی استخوان

شهزاد محمدیان [ متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا ]

لیزر خط ریش مردان برای چه کسانی مناسب است؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

زاویه سازی و فرم دهی فک با تزریق ژل

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

درمان خطوط اخم

دکتر گیتا فقیهی [ متخصص پوست و مو ]

داروهای عامل اختلالات جنسی در مردان و زنان

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام میشود؟

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چطور بفهمم او معتاداست يا نه؟ - قسمت اول

دکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
دکتر سید سلمان فاطمی - متخصص داخلی مغز و اعصاب
دکتر سید سلمان فاطمی

متخصص داخلی مغز و اعصاب


www.dr-salmanfatemi.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر محمد اعظمی - متخصص رادیولوژِی
دکتر محمد اعظمی

متخصص رادیولوژِی


www.radiologymarkazi.ir
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر پیمان صالحی - متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری
دکتر پیمان صالحی

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری


www.drsalehi.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر بهرام اشراقی - فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم
دکتر بهرام اشراقی

فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم


www.dreshraghi.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر امیر منصور شیرانی - متخصص بیماریهای دهان و دندان
دکتر امیر منصور شیرانی

متخصص بیماریهای دهان و دندان


www.doctorshirani.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت