سوال :

با سلام و خسته نباشید.من دختری 26 ساله هستم.و تا الان سابقه کمر درد نداشتم. الان، یک هفته ای می شه که احساس درد در قسمت دنبالچه دارم.در حالت ایستاده درد ندارم،مگر اینکه تحرک و فعالیت زیادی در طول روز داشته باشم.در هنگام نشستن احساس درد می کنم.ولی حتی با استفاده از بالشتک هم گاهی خستگی شدید در باسن و کمر احساس می کنم،قابل ذکر است که 3 سال پیش،روی پله به شدت،بر روی باسن افتادم.سوال من از شما این است ; آیا آسیب جدی بر آن وارد شده؟و با توجه به توضیحاتی که دادم چقدر امکان دارد که با استفاده کردن از بالشتک مشکلم کاملاً حل شود؟ و چقدر طول می کشد ؟و آیا ورزش ایروبیک برایم مضر است؟


دکتر علی فرخانی :

به هر حال تا زمانی که فشار روی ناحیه آسیب دیده وارد شود شما درد خواهید داشت. استفاده از بالشتک، درد روی ناحیه دنبالچه را کم می کند. انجام فیزیوتراپی همراه ورزش درمانی (نه ایروبیک) توصیه می شود. [1401-10-14]


پاسخ سوال پزشکیدنبالچه

آدرس مطب : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، کوی26
تلفن : 32367465 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
عمل ساکشن برای رفع فوری غبغب چگونه انجام میشود ؟دکتر سهراب علیزاده [ پوست ، مو و زیبایی ]
داروهای شیمی درمانی چه عوارضی دارند؟دکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]
نحوه انجام الکترولیز موهای روشن و سفیدکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
بعد از تزریق ژل چه نکاتی را باید رعایت کرد؟دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMD)دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]
نقش پی آر پی در شادابی و جوانسازی پوستدکتر فریبا خضرایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت