سوال :

باسلام؛ آقایی 26 ساله و متاهل هستم که مدت چند سال است مدام در ناحیه پرینه و مقعد خود شاهد ترشحات(و شاید عرق) همراه با "بویی ناخوشایند"، خارش زیاد،معمولا قرمزی و گهگاه سوزش می باشم که غالبا با تعریق یا خیس ماندن آن ناحیه شدت گرفته و بیش تر پس از کوتاه کردن موها یا پس از بلندشدن آن ها رخ میدهد.تاکنون نیز از پماد تریامسینولون و آمپول های بتامتازون ال آ و متیل پردنیزولون استفاده کرده ام اما تاثیرشان "بسیار" کم و موقتی بوده است. میخواستم ببینم تشخیص و درمان شما استادبزرگ و پزشک حاذق چیست و چه کنم؟ باتشکر


دکتر جمال الدین حسن زاده :

پوست این ناحیه دارای غددی است که بصورت طبیعی دارای ترشحاتی است که این ترشحات ممکنه در اثر بعضی عوامل محیطی مانند گرما و یا پوشیدن لباسهای گرم تشدید پیدا کنه معمولا نیازی به کارهایی غیر از شستشو و رعایت نظافت ناحیه و پوشیدن لباسهای زیر نخی وجود نداره.نمیدونم بتامتازون تریامسینولون رو چرا مصرف کردید. مصرف این داروها در این مورد کاربردی ندارند و کاملا کاریست اشتباه. [1401-03-03]


پاسخ سوال پزشکیخارش

آدرس مطب : سنندج ، خیابان آبیدر ، چهارراه صفری ، مجتمع ژینا ، طبقه سوم
تلفن : 33246361 - 087

اندولیفت غبغب چیست؟ هزینه، مزایا، ماندگاری + عکس قبل و بعد

دکتر اکبر مزروعی [ پوست ، مو و زیبایی ]
دوران نقاهت بعد از عمل کوچک کردن سینهدکتر سید محمد رضا حکیمیان [ بورد جراحی و فلوشیپ جراحی سرطان ]
رشد بیش از حد تیروئیددکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب شامل چه نکاتی میشود؟دکتر شهریار لقمانی [ فوق تخصص جراحی پلاستیک ]
اصول حاکم بریک ازدواج موفقدکتر محمد آذربایجانی [ اعصاب ، روان و مشاوره ]
آیا داشتن پوست چرب از پیری پوست جلوگیری می کند؟دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
درمان های طب فیزیکی انحراف شست پادکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
قرینه سازی برخی نقاط صورت با تزریق بوتاکسدکتر مینا دادگر [ پوست ، مو و زیبایی ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت