سوال :

سلام چند ماه پیش سونوگرافی دادم این جوابش بوده رحم ابعاد 60،34میلیمتر بوده و میومتر دارای اکوژنیسیته هموژن میباشد اندومتر منظم و 11،5میلیمتر است منطبق بر فاز لوتئال کنتور و محور رحم نرمال است یک سیست 85،60 میلیمتری با محتویات و اجزای هیپراکو در آدنکس چپ دیده شد که بیشتر مطرح کننده اندومتریوما میباشد مایع آزاد در لگن دیده نشد به نظر شما خطرناکه ؟ چکاری باید انجام بدم ؟ لاپاراسکوپی انجام بدم ؟خطر برای بار داری در آینده نداره ؟ 24 سالمه مجرد هستم


دکتر منصوره پژمان منش :

سلام دوست گرامی. کیست اندومتریوما با سایز بزرگ در این حد نیاز به جراحی دارد منتهی قبل از ان ازمایش ذخیره تخمدان باید انجام شود. در صورت جراحی با لاپاراسکوپ باید توسط جراح بسیار ماهر و مجرب انجام شود. [1395-10-22]


پاسخ سوال پزشکیسونوگرافی رحم لگن

آدرس مطب : اصفهان ، دروازه شیراز ،ابتدای خ چهارباغ بالا ،نبش کوی بهار آزادی ،مجتمع بهار ،طبقه دوم واحد 205
تلفن : 36206186 - 031

اثرات تزریق بوتاکس در لیفت شقیقه، ابرو و رفع افتادگی پلک

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
سفید شدن ژنتیکی موهادکتر پرستو خسروانی [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]
درمان چین و چروک ، گودی وسیاهی دور چشمکلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]
انزال دیررس و عدم ارگاسم در مرداندکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]
دلیل بی اختیاری ادرار در خانمها و راههای درمان آندکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]
آشنایی با انواع لیزر برای درمان جای جوشدکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]
سونوگرافی کبد چیست؟ | اندازه طبیعی کبد در سونوگرافیدکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]
سوالات متداول درباره لیزیک قسمت بیستمدکتر سیروس بخت آور [ متخصص چشم پزشکی ]
تبخال تناسلی چیست؟ چگونه درمان میشود و چه علائمی دارد؟دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]
مصرف مکملهای دوران بارداریدکتر عنایت الله ایزدی [ متخصص کلیه و مجاری ادراری ]
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت