شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین - پرتال اطلاع رساني

هر آنچه باید در رابطه با جراحی چانه یا ژینوپلاستی بدانید

شبکه اطلاع رسانی پزشک آن لاین [ پرتال اطلاع رساني ]آدرس وب سایت : www.pezeshkonline.ir


یکی از بخش های صورت که می تواند باعث به هم خوردن توازن و تعادل کل ظاهر صورت شود چانه است. یک چانه کوتاه یا کوچک روی زیبایی فرم صورت تأثیر منفی گذاشته و باعث می شود بینی بزرگتر به نظر برسد. در مقابل، یک چانه بیش از حد برجسته یا بلند می تواند باعث شود قسمت بالای صورت فرورفته و بینی کوچکتر از آنچه هست به نظر برسند. حتی تغییرات ناچیز در اندازه چانه نیز می تواند توازن و تعادل کل صورت را به حد قابل توجهی بهبود دهد. منتوپلاستی (که به آن ژنیوپلاستی نیز گفته می شود) نام عملی است که برای اصلاح شکل چانه طراحی شده و تکنیک های بسیار متنوعی برای انجام آن وجود دارد.

موفقیت در جراحی برجسته سازی چانه بستگی به مهارت و تخصص جراحی که این کار را انجام میدهد دارد. راه آگاهانه این است است که با چندین جراح مختلف صحبت شود تا تصویری از سوابق آنها را بدانیم و اینکه دید آنها نسبت به جراحی شما چگونه است. فراموش نکنید که گالری عکس های قبل و بعد از عمل بیماران هر پزشک را به دقت بررسی کنید.

تزریق چربی و تزریق ژل چانه، برجسته سازی یا کاشت پروتزهای چانه را می توانید در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور و توسط دکتر جعفری پور، که یک جراح پلاستیک بوده و در زمینه صورت تخصص دارد، انجام دهید؛ وی درمان هر بیمار را با توجه به توازن و هماهنگی کل اجزاء صورت انجام می دهد. بهبود فرم چانه، علاوه بر زیباتر و متناسب تر ساختن خود چانه، نیمرخ شخص را نیز متعادل تر می کند. برای اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت جهت مشاوره با جراحان ما با ما با شماره 03136266851 تماس بگیرید.
انواع منتوپلاستی


جراحی های منتوپلاستی به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:
بزرگ کردن چانه: اعمالی که در آن ها چانه های کوچک یا عقب رفته، بزرگ شده یا جلو کشیده می شوند.
کوچک کردن چانه: اعمالی که در آن ها چانه های بزرگ یا جلو آمده، کوچک شده یا عقب برده می شوند.
اعمال بزرگ کردن چانه بیشتر از اعمال کوچک کردن چانه انجام می شوند، که این نشان می دهد کوچک بودن چانه شایع ترین ناهنجاری چانه است.
بزرگ کردن چانه
عمل بزرگ کردن چانه یک عمل جراحی پلاستیک صورت است که هدف از انجام آن اصلاح شکل یا ترمیم چانه جهت مشخص تر ساختن این بخش از صورت و هماهنگ کردن آن با فرم صورت و سایر اجزاء آن است. این عمل به صورت سرپایی انجام شده، قیمت آن گران نیست و دوره بهبود نسبتاً کوتاهی دارد. بزرگ کردن چانه به دلایل مختلفی انجام می شود. عمل بزرگ کردن چانه را می توان یا با استفاده از پروتز و یا ژنیوپلاستی اسلایدینگ انجام داد.

انواع روش های بزرگ کردن چانه

پروتز چانه


جراح، برای وارد کردن پروتز به چانه می تواند برش لازم را زیر چانه یا در درون دهان ایجاد کند. در هر دو حالت، جراح باید چند لایه از بافت را بریده و در عین حال مراقب باشد به عصب اصلی چانه آسیب نرساند. جراح در بافت همبند درون چانه یک فضای خالی ایجاد کرده و آن را با یک محلول گندزدا می شوید. سپس، پروتز استریل در وضعیت صحیح خود در چانه قرار می گیرد. بعد از آن، برش بسته شده و زخم با چسب های استری استریپ پوشانده می شود. کاشت پروتز 30 تا 60 دقیقه زمان می برد.
ژنیوپلاستی اسلایدینگ


در مواردی که چانه بیمار خیلی کوچکتر از آن است که با تزریق یا پروتز بزرگ شود، یا اینکه بدشکلی چانه پیچیده تر از حد معمول است، از ژنیوپلاستی اسلایدینگ استفاده می شود. در این نوع عمل، جراح استخوان چانه را با یک ارهی دارای حالت نوسانی بریده و بخشی از آن را خارج می کند. سپس، وی بخش باقیمانده فک را به جلو حرکت داده و با استفاده از صفحات و پیچ های فلزی مخصوص آن را ثابت نگه می دارد. پس از آنکه استخوان در جای خود ثابت شد برش بسته شده و دور سر بیمار بانداژ فشاری پیچیده می شود. ژنیوپلاستی اسلایدینگ کمی بیشتر از عمل پروتز زمان می برد، یعنی حدوداً 45 تا 90 دقیقه.
چه کسانی باید تحت عمل بزرگ کردن چانه قرار بگیرند؟

بزرگ کردن چانه اغلب به عنوان راهی برای اصلاح اثرات پیری بر چانه و گردن انجام می شود. با از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، چانه نیز کمی عقب تر به نظر می رسد. به علاوه، چانه ممکن است به دلیل تحلیل استخوان یا بازسازی ساختار دهان جهت رفع مشکلات ناشی از آسیب دیدگی، بیماری یا حتی استفاده از دندان مصنوعی، نیز پسروی داشته باشد. اغلب، کسانی که قبلاً استخوان های فک یا بینی خود را عمل کرده اند، برای متعادل ترکردن ظاهر صورتشان به عمل بزرگ کردن چانه نیز نیاز پیدا می کنند.
چانه های عقب رفته به چانه هایی گفته می شود که کوچکتر یا کوتاه تر بوده یا پسروی داشته اند. این چانه ها نسبت به چانه های طبیعی برجستگی کمتری داشته و باعث می شوند فرم صورتشخص غیرطبیعی به نظر برسد. به علاوه، در این حالت معمولاً به نظر می رسد که دهان (خصوصاً لب بالا) جلو آمده که این باعث می شود صورت شخص شادابی و زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد. در موارد شدید، کوتاهی چانه باعث می شود بستن دهان دشوار شود.
جراحی کوچک کردن چانه
عمل کوچک کردن یا عقب کشیدن یک چانه بزرگ یا پیش آمده را می توان از طریق کوچک کردن (کاهش حجم) مستقیم یا ژنیوپلاستی اسلایدینگ انجام داد. در روش کوچک کردن مستقیم، جراح برشی را یا در زیر چانه و یا در داخل دهان ایجاد کرده و استخوان اضافه را با استفاده از «بِر» که نوعی دریل مخصوص جراحی است خارج می کند. ژنیوپلاستی اسلایدینگ برای کوچک کردن چانه مشابه ژنیوپلاستی برای بزرگ کردن چانه است، البته با این تفاوت که استخوان بریده شده به جای جلو کشیدن به عقب برده می شود.

چه کسانی فرد مناسبی برای جراحی کوچک کردن چانه هستند؟

افراد مناسب برای جراحی زیبایی چانه برای کوچک کردن چانه کسانی هستند که چانه آنها نسبت به صورتشان بزرگ بوده، اما بایت آن ها طبیعی است.
آماده شدن برای عمل
بیماران می بایست از دو هفته قبل از منتوپلاستی استعمال سیگار و مصرف هر گونه دارویی که در آن آسپرین یا داروهای استروئیدی ضدالتهاب وجود دارد را متوقف کنند. اگر جراح بخواهد برش را زیر چانه ایجاد کند بیمار می بایست از دو روز قبل از جراحی زیبایی چانه از یک پاک کننده آنتی باکتریال صورت استفاده کند. بیمارانی که قرار است برش در دهانشان ایجاد شود نیز می بایست به مدت دو روز قبل از عمل روزی سه بار دهانشان را با دهانشویه آبکشی کنند. بیماران باید از هشت ساعت قبل از عمل جراحی زیبایی چانه از مصرف هر گونه غذا یا نوشیدنی خودداری کنند.
روش انجام جراحی کوچک کردن چانه

جراح برای جلو بردن استخوان چانه، در پایین طرف داخلی لب پایینی، یعنی در داخل دهان، یک برش ایجاد می کند تا بتواند با استفاده از یک اره برقیِ دارای یک تیغه مخصوص، لبه استخوان چانه را جدا کند؛ البته می توان این برش را در جایی از زیر چانه که در جلوی دید نیست نیز ایجاد کرد. در عمل کوچک کردن چانه، جراح بخشی از استخوان چانه که شبیه به نعل اسب است را برداشته و آن را به عقب یا جلو می لغزاند. بعد از انتخاب محل مناسب، استخوان چانه با استفاده از یک سری سیم یا صفحات فلزی مخصوص و پیچ های تیتانیوم در جایش محکم می شود. در پایان نیز، جراح برش را با بخیه بسته و روی آن را با نوار چسب می پوشاند.

جراحی کوچک کردن چانه چقدر طول می کشد؟


معمولاً این نوع جراحی، بسته به پیچیدگی آن، حدود 1 تا 5/1 ساعت طول می کشد. برش در محل اتصال لب پایین به پایین لثه پایینی ایجاد شده و به همین دلیل در داخل دهان پنهان می شود. این برش ظرف 5 تا 7 روز بهبود می یابد.
بعد از جراحی چانه
بعد از جراحی چانه، یک گِن مخصوص جراحی زیبایی روی سر و صورت بیمار قرار می گیرد که به کنترل ورم و کاهش حرکت چانه جراحی شده کمک می کند. بیمار می بایست در تمامی طول هفته اول بعد از جراحی، شب و روز این گن را بپوشد.
معمولاً تا 3 تا 5 روز بعد درد یا ناراحتی متوسطی وجود خواهد داشت. بیماران می توانند بعد از یک هفته فعالیت های عادیشان را از سر بگیرند، اما باید تا 6 هفته بعد از عمل از انجام هرگونه فعالیت یا ورزشی سنگینی خصوصاً ورزش های برخوردی خودداری کنند.

سایر نکات مراقبتب بعد از عمل زیبایی چانه

شما ممکن است بعد از جراحی برجسته سازی چانه احساس کوفتگی عضلات نیز داشته باشید. در موارد بسیاری، داروهای تسکین دهنده درد بدون نسخه برای کاهش این ناخوشی کافی است. گرچه پزشکان در صورت نیاز می توانند داروهای ضد درد قویتری هم تجویز کنند. مانند بسیاری از بیماران، شما نیز ممکن است نیاز داشته باشید بعد از این جراحی یک رژیم غذایی ملایم را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید غذاهایی که انتخاب میکنید سرشار از ویتامین و پروتئین باشد چرا که این مواد مغذی سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و پروسه بهبودی را سرعت می بخشد. پزشکان می توانند در طول ریکاوری راهنمایی بیشتری به شما ارائه دهند. آنها همچنین به شما خواهند گفت که چه زمانی برای ملاقات های بعد از عمل به آنها مراجعه کنید. عوارض برجسته سازی چانه نادر است، اما می تواند اتفاق بیفتد. اقدامات منظم بعد از جراحی می تواند این خطرات احتمالی را کاهش دهد.
نتیجه جراحی چانه

نتیجه عمل کاملاً طبیعی به نظر رسیده و در کل می توان گفت هدف جراحی چانه زیباسازی صورت و متعادل ساختن اجزاء آن با ایجاد چانه ای با ظاهری طبیعی است. البته باید به خاطر داشته باشید که برای مشاهده نتیجه نهایی ممکن است به 6 هفته زمان نیاز باشد.
نتیجه جراحی چانه دائمی است، البته لازم به یادآوری است که با بالا رفتن سن شکل چانه نیز به مرور تغییر می کند. برای مثال، بافت های اطراف چانه به طور مداوم تحت تأثیر افزایش سن و جاذبه قرار دارند.
هزینه جراحی چانه چقدر میشود؟
هزینه های جراحی چانه بطور گسترده تغییر می کند. هزینه متوسط گفته شده در بالا شامل بیهوشی، تجهیزات اتاق عمل یا هزینه های مرتبط دیگر نمی شود. هزینه جراح بر اساس تجربه او، نوع فرآیند مورد استفاده و مکان جغرافیایی مطب می باشد. بیشتر بیمه های سلامتی هزینه جراحی برجسته سازی چانه و عوارض آن را پوشش نمی دهند، اما بسیاری از جراحان پلاستیک برخی برنامه های کمکی مالی به بیماران ارائه می دهند، پس از سؤال پرسیدن در این رابطه اطمینان داشته باشید.
هزینه های جراحی چانه می تواند شامل موارد زیر باشد:
- هزینه بیهوشی
- هزینه تجهیزات جراحی یا بیمارستانی
- آزمایشات پزشکی
- البسه مخصوص بعد از جراحی
- تجویزات دارویی
- هزینه جراح
زمانی که یک جراح دارای گواهی بورد را برای جراحی چانه در منطقه محل زندگی خود انتخاب می کنید، بخاطر داشته باشید که تجربه جراح و راحتی شما با او به همان اندازه مهم است که هزینه نهایی جراحی مهم است.

سوالات رایج انواع روشهای جراحی و زیبایی چانه


در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل و یا سوال ، می توانید با کلیک در این قسمت پرسش خود را مطرح کرده و منتظر دریافت پاسخ بمانید.

آیا برجسته سازی و جراحی چانه ظاهر گردن من را تغییر میکند؟
با افزایش نقش چانه، گردن زاویه دارتر، متمایل تر و جوان تر به نظر می رسد. در برخی بیماران که فکر می کنند به برخی از انواع لیفت های گردن نیاز دارند بهترین کار این است که از ایمپلنت گردن به تنهایی و یا همراه با برخی از انواع پروسه های لیفت گردن استفاده کنند. در حالی که پوست گردن حتی به میزان بسیار کم توسط ایمپلنت به سمت جلو کشیده می شود، مقدار فشار بیشتری در پوست زیر فک ایجاد میشود.

آیا ایمپلنت گردن می تواند جابجا شود؟
زمانی که همه چیز بهبود می یابد، ایمپلنت چانه در موقعیت خود باقی خواهد ماند. اما برخی اوقات در هفته های ابتدایی بعد از جراحی و قبل از اینکه همه چیز بطور کامل بهبود یابد، ایمپلنت چانه می تواند از موقعیبت خود خارج شود. این اتفاق بسیار غیر معمول است، اما اصلاح آن نیاز به بازگشت فرد به اتاق عمل برای برگرداندن آن به موقعیت خود دارد.
اگر من ایپلنت چانه خود را دوست نداشتم، آیا می تواند برداشته شود؟

بیشتر بیماران ایملنت چانه (پروتز چانه) خود را دوست دارند و هیچگاه نمی خواهند که آن را بردارند. اما برخی بیماران هستند که هیچگاه به آن نیاز نداشته و می خواهند آن را بردارند. برداشتن یک ایمپلنت چانه به فرآیند به نسبت سر راست بوده و معمولاً بدون هیچ مشکلی انجام می شود. اما برخی موارد وجود دارد که در آن ایمپلنت یک تو رفتگی در استخوان زیر خود ایجاد می کند، بطوریکه بعد از برداشتن آن نقش کلی چانه بیمار نسبت به حالت اولیه آن کمتر خواهد بود.

آیا عمل لیپوساکش و رفع غبغب می تواند تاثیری در کوچک تر کردن چانه داشته باشد ؟
لیپوساکشن معمولاً بمنظور برداشتن غبغب چانه در گردن و چانه استفاده میشود. لیپوساکشن با تجزیه سلول های چربی و سپس خارج کردن آنها از از بدن توسط یک دستگاه مکنده کار می کند. این کار گاهی اوقات با برخی فرآیندهای زیبایی دیگر مانند جراحی کوچک سازی چانه بمنظور اصلاح ظاهر فرد همراه میشود.
تکنیک های مختلفی برای کشدن چربی زیر پوست با لیپوساکشن وجود دارد. در حالی که فرآیندهای پایه ای این تکنیک ها مشابه است، اما در روش تجزیه چربی با هم تفاوت دارند.
بیشتر جراحان از تکنیک متورم سازی استفاده می کنند که درآن ناحیه تحت درمان با یک مایع متورم کننده مشتمل از یک داروی بی حس کننده و یک منقبض کننده عروق بمنظور جلوگیری از خونریزی، پر می شود. سپس یک سوزن درون ناحیه تحت درمان قرار داده می شود و از آن بمنظور تجزیه سلول های چربی استفاده می شود. مایع مورد استفاده، بافت مجاور ناحیه تحت درمان را پوشش داده و از آسیب دیدن آن جلوگیری میکند.
جراحان دیگر از روش های دیگری بمنظور تجزیه چربی استفاده می کنند. یکی از محبوبترین این روش ها ویز لیپوساکشن است که طی آن امواج فراصوتی بمنظور تجزیه چربی استفاده می شود. سوزن سپس بمنظور استخراج چربی از بدن استفاده می شود.
هر کدام از این فرآیندها مؤثر بوده و و هر دوی آنها بمنظور کشیدن کیسه های چربی زیر پوست استفاده می شوند.

کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.


درباره این موضوع مطالب دیگر را هم مطالعه نمایید

کاشت مو و هر آنچه باید درباره آن بدانید

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

پرسش های متداول لیزر فرکشنال

دکتر کاوه کریمی راد [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علائم علل و درمان التهاب حلق و گلو یا فارنژیت

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

مراقبتهای پس از جراحی زیبایی بینی ـ قسمت دوم

دکتر بیژن موحدیان [ متخصص جراحی فک و صورت و زیبائی ]

بررسی آسیب ریشه های عصبی گردن

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بررسی ضخامت آندومتر با سونوگرافی ترانس واژینال

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

درمان جای جوش یا اسکار آکنه

دکتر رامین مدرسی [ پوست ، مو و زیبایی ]

مورفولوژی یا شکل طبیعی اسپرم چگونه است؟

دکتر پیمان صالحی [ متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری ]

ادامه درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

درمان فتق

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

فتق چیست

دکتر عباسعلی نصر اصفهانی [ متخصص جراحی عمومی ]

لیزر درمانی مؤثر برای رفع لک های صورت

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

علت درد استخوان ساعد دست

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

شناسایی و تشخیص انزال تاخیر یافته

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

آستین طبی لنف ادم چیست و چه کاربردی دارد؟

دکتر بیژن فروغ [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

رادیولوژی مداخله ای یا اینترونشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

درمان انواع اسکولیوز

دکتر علی فرخانی [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]

درباره تغییر و اصلاح سبک زندگی بیشتر بدانید

دکتر پونه دورودی [ کوچینک سلامت و زیبایی ]

درمان پیری و رفع چروک های دست با تزریق چربی

دکتر راضیه ایرجی [ متخصص پوست و مو ]

هماتوم یا شکستگی لاله گوش چیست ؟

دکتر علی رفسنجانی [ جراحی پلاستیک و زیبایی ]

برای خط اخم چند سی سی ژل لازم است؟

دکتر علیرضا واعظ شوشتری [ متخصص پوست ، مو و زیبایی ]

سندرم خستگی مزمن (CSF) چیست و چگونه رفع میشود؟

دکتر علی نقره کار [ متخصص درد ]

بوتاکس؛ کاربردها، نحوه تزریق، عوارض، مراقبتها، هزینه

دکتر پارسا نوایی [ پوست ، مو و زیبایی ]

چگونه زنان مبتلا به واژینیسموس و همسرانشان می توانند از نظر جنسی رشد کنند؟

دکتر میترا مولائی نژاد [ متخصص سلامت جنسی و باروری ]

فول بادی و توتال بادی در لیزر شامل چه قسمت هایی میشوند؟

کلینیک پوست صدف [ پوست ، مو و زیبایی ]

بعد از بیوپسی پستان به چه مراقبتهایی نیاز است؟

دکتر محمد اعظمی [ متخصص رادیولوژِی ]

کاتتر چیست و کاتتر گذاری چه کاربردی دارد؟

آقای امید ترکاشوند [ خدمات پزشکی در منزل ]

آیا کاشت ابرو برای آقایان خوب است؟

دکتر محسن سلیمانی [ پوست و مو ]

رادیوگرافی برای تشخیص آبسه دندان

دکتر غلامرضا سیف [ متخصص رادیولوژی و سونوگرافی ]

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دکتر سلمان فلاح [ متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ]
شهزاد محمدیان - متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا
شهزاد محمدیان

متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا


www.armitaclinic.ir
دکتر غلامرضا سیف - متخصص رادیولوژی و سونوگرافی
دکتر غلامرضا سیف

متخصص رادیولوژی و سونوگرافی


www.drseif-radiology.ir
دکتر سلمان فلاح - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر سلمان فلاح

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drsalmanfallah.ir
دکتر لادن ناظمی - پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی
دکتر لادن ناظمی

پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی


www.doctornazemi.ir
دکتر منصوره پژمان منش - متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی
دکتر منصوره پژمان منش

متخصص جراحی زنان ، زایمان و فلوشیپ نازایی


www.dr-pejmanmanesh.ir
دکتر علی فرخانی - متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
دکتر علی فرخانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی


www.drfarkhani.com
دکتر عنایت الله ایزدی - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر عنایت الله ایزدی

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.izadidr.ir
دکتر میترا مولائی نژاد - متخصص سلامت جنسی و باروری
دکتر میترا مولائی نژاد

متخصص سلامت جنسی و باروری


www.drmolaei.ir
دکتر رضا رباطی - متخصص پوست و مو
دکتر رضا رباطی

متخصص پوست و مو


www.drrobati.ir
دکتر مجید حقیقت - متخصص کلیه و مجاری ادراری
دکتر مجید حقیقت

متخصص کلیه و مجاری ادراری


www.drhaghighat.ir
دکتر شهریار لقمانی - فوق تخصص جراحی پلاستیک
دکتر شهریار لقمانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک


www.drloghmani.ir
دکتر رامین مدرسی - پوست ، مو و زیبایی
دکتر رامین مدرسی

پوست ، مو و زیبایی


www.doctormodaresi.ir
گروه نرم افزاری پزشک آنلاین | مجری پروژه های مبتنی بر وب در حوزه سلامت و بهداشت